[#31] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #30

Ale to się super zapowiada, nie mogę się doczekać OK
[#32] Re: PONG 4K - Informacje

@philipo, post #31

Dzięki! OK

A zapomniałem dopisać do listy, że stworzyłem oddzielną grafikę dla komputerowego gracza "CPU". Taki jakby droid. Bardzo możliwe, że jeśli zostanie dodana, to komputerowi gracze będą robotami a współgracze będą zawsze kolorowymi ludzikami.


Ostatnia aktualizacja: 10.12.2018 14:23:52 przez Koyot1222
[#33] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #32

Fajny pomysł i droid OK
[#34] Re: PONG 4K - Informacje

@BULI, post #33

Dzięki! OK

Grafika dorzucona. Generator pola działa
Grafika pola rozgrywki jest teraz mniej kontrastowa. Mniej przeszkadza i nie rozprasza.
Plansza na 2 graczy ma teraz barierki po bokach. Tłum szaleje i dopinguje.
Pozostaje jeszcze trochę kosmetycznych zmian. Nie bardzo jestem zadowolony z dolnego panelu.
Pozostanie mi w końcu przyłożenie się do krótkiej animacji wprowadzającej ;)

Ostatnia aktualizacja: 12.12.2018 09:02:55 przez Koyot1222
[#35] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #34

Mnie u ciebie jak zwykle podoba się płynne połączenie geometryzacji/schludności- patrz plansza, z lekkością, czy nawet pastelowością- patrz postacie droidy OK
[#36] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #32

Tak się zastanawiam, ten robot wygląda trochę jak zombie, czy dało by się zamiast głowy narysować monitor?
[#37] Re: PONG 4K - Informacje

@Gżegżółka, post #36

Pieknie. Kupuję. Co z lepszym uwidocznieniem wyniku meczu oraz strzelaniem bramek?
[#38] Re: PONG 4K - Informacje

@BULI, post #35

Dzięki! OK

W odpowiedzi na #36
czy dało by się zamiast głowy narysować monitor?

To była moja referencja:

Może na koniec pomyślę. Mógłbym zrobić mu taką poziomą jedną kreskę
[#39] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #34

Świetnie to wygląda. Dzięki tej publiczności świat gry jakby ożył. Bardzo fajne zmiany.
[#40] Re: PONG 4K - Informacje

@RetroBorsuk, post #37

Co z lepszym uwidocznieniem wyniku meczu

Pracujemy nad tym od jakiegoś czasu. Technicznie jest to bardzo wymagające zadanie.


W odpowiedzi na #39
Dzięki wielkie! OK
Cobe często zagląda tu na forum. Bardzo się cieszy, że różne osoby pozytywnie wypowiadają się o jego pracy. To go bardzo podbudowuje. OK

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2018 08:41:06 przez Koyot1222
[#41] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #40

Śliczna ta grafika. W końcu AGA się nie kurzy.

Pytanie: czy gra ruszy z plyty spod workbencha na a1200? Pamietam ze na RK nie bylem jej w stanie odpalic, ale probowalem z dysku (freeze na ekranie z ladowaniem), moze to byl problem z brakiem trackow Audio? Generalnie powinna byc mozliwosc bezproblemowego odpalenia na A1200 i 4k, albo z folderu, albo bezpośrednio z plyty .
[#42] Re: PONG 4K - Informacje

@twardy, post #41

Problemem był brak fontów.
Miałem ten sam problem. Można zgrać grę na HD do katalogu. Trzeba tylko jeszcze zgrać do katalogu "fonts" pong.font i gra nie zatrzyma się już na "Loading screen"

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2018 11:37:23 przez Koyot1222
[#43] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #42

Ok dzieki na info.
[#44] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #40

Ja bym jednak stonował kolory publiki. Gra ma fajną mroczną grafikę a cukierkowe kolory trochę mi nie pasują. Szczególnie ludki R G B, fioletowy ma paletę jak z planszy więc ok. Oczywiscie z ciemniejszymi głowami może wyjsc kaszana wiec jesli mozesz to przestestuj taki wygląd - moze będzie lepszy.
[#45] Re: PONG 4K - Informacje

@michal_zukowski, post #44

Pomyślę o tym ;)
[#46] Re: PONG 4K - Informacje

@michal_zukowski, post #44

Mi tam się podoba, tchnęło trochę życia. Zresztą, jeśli Koyot jest grafikiem, to chyba najlepiej potrafi dobrać kolory. Wcześniej było trochę smutno, a teraz może być wesoło.
[#47] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #40

Wygląda to super :)
[#48] Re: PONG 4K - Informacje

@Gżegżółka, post #47

Dzięki! OK

Mam pytanie, czy możecie zerknąć okiem na tłumaczenie polskie manuala do PONG 4K. Sypiam ostatnio mało ale wydawało mi się że jest ok.
Fajnie jakby ktoś to jeszcze obejrzał ;)

Pong4K © 2019. Code/SFX by Cobe, Pixel Art by Koyot1222, Music by Goatmare.

Minimum System Requirement: PAL CD32/A1200
PL - Wymagania minimalne programu: PAL Konsola Amiga CD32/komputer osobisty Amiga 1200

Controls:
4 players can play sharing 2 CD32 joy pads. One player plays on d-pad and the other one uses red/blue/green/yellow buttons the same as if they were d-pad: red=left, yellow=right, blue=down, green=up. The player jumps by pressing the direction button (up/down/left/right) depending on the side that it is facing.
PL - Sterowanie w grze:
Można rozgrywać mecz na 4 graczy jednocześnie, dzieląc przyciski między 2 pady typu Amiga CD32. Gracz numer jeden wykorzystuje do sterowania krzyżak drugi gracz do sterowania wykorzystuje przyciski kolorowe tak samo jak by były przypisane do krzyżaka. czerwony=lewo, żółty=prawo, niebieski=dół, zielony=do góry. Gracz przyspiesza piłkę skacząc, czyli naciskając przycisk kierunku(góra/dół/lewo/prawo)w zależności w którą stronę gracz jest zwrócony w kierunku piłki.


During the game:
Play button - pause
Backward/Esc - back to Title Screen
PL- Podczas gry
Przycisk play - pauza
W tył/Wyjście - powrót do menu tytułowego


If you don't like to share or you don't have two CD32 joy pads but you have a keyboard, 3rd and 4th player can useWASD+LAlt (jump) and Arrows+RAlt (jump) keys.
PL - W przypadku jeśli nie chcesz podczas gry współdzielić przycisków padów istnieje sterowanie przypisane do przycisków klawiatury. Trzeci i czwarty gracz może wykorzystywać sterowanie przypisane do klawiszy WASD i LAlt(skok) oraz Strzałki+RAlt.

On the Title Screen you can start one of the three game modes by moving the joystick in port 2 up or down and pressing fire. You can also enter the options menu. In options menu use left/right to change:
-game difficulty
-match duration
-number of joysticks/joy pads used
PL-W menu tytułowym można zacząć grę w trzech trybach. Wybieramy żądany tryb sterując joystickiem podłączonym do portu nr 2 poprzez wciskanie kierunków góra albo dół i zatwierdzając naciskając przycisk akcji. Możliwe jest także rozwinięcie menu opcji. W menu opcji aby zmienić tryb sterowanie to lewo/prawo.

When you start the game all the players are controlled by CPU. You join the game by pressing the jump button (direction button).
PL- W momencie startu gry wszyscy gracze są sterowani przez komputer. Dołączasz do gry poprzez użycie skoku (przycisk kierunku)

Game modes:
PL- Tryb gry

2x2 - two players are positioned at the top and two at the bottom of the screen. They play in co-op mode and their points areadded up. At the start only two players are initialized. The other two players will appear if they press jump to join. The Sauceris revolving in random directions around the center of the screen and can also bounce the ball. It slowly approaches the centerof the screen and when it reaches the center gravity will kick in.
PL- 2x2- dwóch graczy znajduje się na górze planszy gry a dwóch na dole. Wszyscy grają w trybie pomocnika a ich punkty są zliczane zespołowo. Na początku tylko dwóch graczy jest dołączonych do gry. Pozostali gracze dołączą kiedy użyją przycisku skoku. Talerze magnetyczne poruszają się w losowych kierunkach w pobliżu centrum pola i potrafią odbijać piłkę. Grawitacja powoli wzrasta wokół centrum pola i potrafi wypychać piłkę w różnych kierunkach.

IIxII - two players are positioned at the left and two at the right part of the screen. At each side there is a goal. One player ispositioned near the goal and plays as goal-keeper while the other one is positioned closer to the center and plays as an attacker.
PL - IIxII - dwóch graczy usytuowanych jest po przeciwnych stronach pola po stronie lewej i dwóch po prawej. Każda strona jest bramką. Gracz pierwszy jest usytuowany lekko dalej centrum pola i pełni rolę bramkarza w trakcie gdy gracz drugi bliżej centrum pełni rolę atakującego.

4x4 - each player is positioned at his own side of the screen. +1 point goes to the player that was last to hit the ball before itwent out of the screen. -1 point goes to the player on of the side of the screen where the ball went out. Points don't go below zero.
PL - 4x4 - każdy z graczy jest usytuowany w osobnej stronie pola gry. +1 punkt przyznawany jest dla gracza który ostatni dotknął piłkę zanim opuścił ekran. -1 punkt dostaje gracz po którego stronie piłka opuściła pole gry. Status punktów nie może być ujemny i nie schodzi poniżej zera.

Power ups are activated by breaking the boxes that appear on the screen. All the boxes take two hits to be broken except theblack one which needs only one hit.
-Green box - slows down all players for 5 seconds except the one who broke it.
-Blue box - freezes all players for 3 seconds except the one who broke it.
-Purple box - fades screen to black and back.
-Black box - does nothing.
PL - Doładowania specjalne aktywują się poprzez rozbicie skrzynek które losowo pojawiają się na polu gry. Każda skrzynka aby ją rozbić potrzebuje dwóch uderzeń piłki. Czarna skrzynka jest wyjątkiem i potrzebuje tylko jednego uderzenia.
- Zielona skrzynka - spowalnia wszystkich graczy na polu przez czas ok 5 sekund, poza graczem który ją aktywował.
- Niebieska skrzynka - zatrzymuje graczy na ok 3 sekundy, poza graczem który ją aktywował.
- Purpurowa skrzynka - na chwilę zaczernia obraz zakrywając ekran gry.
- Czarna skrzynka - nie robi nic. Nie ma funkcji.

The game can be played from CD on Amiga's equipped with CD-ROM or copied to HDD. Just drag 'n drop the Pong4K folder anywhere to your HDD. In order to get CDDA playing you have to have some CD device emulation layer or use CD32 emulator.
PL - Gra może być uruchomiona prosto z nośnika CD na Amidze wyposażonej w napęd Cd-rom po uprzednim skopiowaniu plików na dysk HDD. Kopiujemy grę poprzez przeniesienie folderu Pong4K do żądanej lokalizacji na dysku twardym. W przypadku chęci usłyszenia muzyki w formacie ścieżek audio prosto z płyty potrzebne jest uruchomienie gry z nośnika za pomocą emulatora CD32.

Troubleshooting: If you can't hear music playing on the main menu or in some of the game modes you should increase cd wait state. On the main menu press Forward/Backward on the game pad or +/- on the keyboard.
PL - Znane problemy: Jeśli nie słyszysz muzyki odgrywanej w menu tytułowym gry lub w trakcie rozgrywki powinieneś zmienić "status czekania na dysk". Tę opcję możesz regulować poprzez naciśnięcie przycisków Przyspiesz/w Tył na padzie CD32 lub przycisków +/- na klawiaturze.

Tip: If you are moving or jumping, part of your acceleration will be passed to the ball thus the angle of the bounced ball will be changed.
PL- Wskazówka: Jeśli się poruszasz lub skaczesz, połowa twojej energii pędu będzie przekazywana piłce, która może zmienić swój kąt lotu.


If you're playing from emulator, 100% stereo separation is recommended.
PL - Jeśli grasz w grę pod emulatorem, zalecana jest 100% separacja stereofoniczna.
[#49] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #48

hej, przepraszam za ignorancje - czy te gierke mozna skads sciagnac (adf) by w nia po prostu pograc?
[#50] Re: PONG 4K - Informacje

@ami2019, post #49

Wersja demo Retrokomp jest do ściągnięcia z pouet.
Wersja boxowa to ulepszona, rozszerzona i skończona wersja.
Będzie dostępna najpierw w amiga.net.pl

Cytując okładkę:
- up to 4 players simultaneously
- 3 different modes of gameplay
- new retro wave digital audio soundtracks
- HAM6 CDXL intro
- real full screen 320*267
- dynamic stereo SFX panning and voice samples

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2019 20:42:18 przez Koyot1222
[#51] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #50

dzieki, jaka cene za wersje finalna przewidujesz
[#52] Re: PONG 4K - Informacje

@ami2019, post #51

Ustalamy jeszcze
[#53] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #48

"Minimum system requirements" plus nie ma sensu zaczynać każdego wyrazu wielką literą.
[#54] Re: PONG 4K - Informacje

@ami2019, post #51

dzieki, jaka cene za wersje finalna przewidujesz

Ustalone! OK
Pudełko DVD z krótkim manualem (EN/PL/SER) cena na poziomie TF.
Będzie dużo tańsza wersja cyfrowa. Gra zostanie upubliczniona w całości na aminet.net 2 miesiące po premierze na stronie dystrybutora.
[#55] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #54

Brawo Ci Państwo OK
[#56] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #54

Pozdrawiam wszystkich, którzy dopingowali nas do ukończenia projektu PONG 4K OK
Mam nadzieję, że finalna wersja gry spełni wasze oczekiwania i dostarczy wiele zabawy.
Można już składać zamówienia na PONG 4K na amiga.net.pl
W zależności od potrzeb, gra dostępna jest w formie pudełkowej a także w tańszej wersji cyfrowej Zapraszam! szeroki uśmiech

[#57] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #56

Faza ! Zamawiam !
[#58] Re: PONG 4K - Informacje

@Koyot1222, post #56

Atrakcyjna cena OK

Trzeba zamówić ok, racja
[#59] Re: PONG 4K - Informacje

@BULI, post #58

to tylko jest na a1200 ? AGA? na a500/600 nie pojdzie? jest jakies foto wersji pudelkowej?
[#60] Re: PONG 4K - Informacje

@ami2019, post #59

Tak, gra wymaga AGA. Zdjęcia będą później, w tej chwili przygotowujemy wersję pudełkową. Zestaw wygląda bardzo podobnie do Bridge Strike (pudełko DVD + plakat), natomiast wysyłka będzie w czerwcu - zgodnie z zapowiedzią.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem