[#31] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@sanjyuubi, post #30

Mam nadzieję, że tak jak obiecałeś przyłożysz się do animacji tej małej postaci

Zrobię sporo zmian. Próbka nowej animacji "idle"


W odpowiedzi na #29
skojarzył się z niedawno wydaną grą Power Glove!

Power glowe jest mocno stylizowane na Nesowym Rock Man. Ja też podpatruję Rockmana, stąd konotacje. Ale jak pisałem to dopiero początek

W odpowiedzi na #28
Więc jest brak który wręcz się prosi zapełnić.

Dużo pracy przed nami. Skończę część grafiki i będziemy testować. Jak wyjdzie, to wyjdzie szeroki uśmiech

W odpowiedzi na #27
Który da się w bardzo prosty sposób obejść, wystarczy dodać skrypt uruchamiający grę.

Ja zaważyłem, że jak skasowałem pod wb plik .info, czyli ikonkę gry, to też już gra się nie pyta o drugi dysk.

W odpowiedzi na #26
OK

W odpowiedzi na #24
replikant model bojowy czy jak kolega wspomniał rozrywkowy?

Bardziej taki bojowy detektyw.
Rozrywka, no kilku wrogom dostarczy rozrywki, będą mogli umrzeć na śmierć

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2019 13:05:18 przez Koyot1222
[#32] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@recedent, post #9

To niekoniecznie będzie problem, spójrz sobie na nowoczesną grę na NESa, wydaną całkiem niedawno - Micro Mages.
[#33] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Koyot1222, post #31

Animacja fajna, tylko sprawia wrażenie nad wyraz aktywnej jak na pozycje spoczynkową, prawie jakby postać miała ADHD, odprawiała rytuał godowy, była zdyszana lub w pozycji bojowej tak jak to mam miejsce w bijatykach typu Street Fighter. To moja opinia, ale myślę, że w tej pozycji animacja powinna być dość skromna, prawie statyczna, ewentualnie z elementami takimi jak mruganie oczami lub oddychanie, od czasu do czasu postaż może spojrzeć w stronę widza, zasnąć, strzelić focha, że gracz nic nie robi itd. coś w stylu Metal Sluga.

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2019 13:26:02 przez sanjyuubi
[#34] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@sanjyuubi, post #33

Postaram się to uwzględnić Chyba wiem o co Ci chodzi.
[#35] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@sanjyuubi, post #33

(...) sprawia wrażenie nad wyraz aktywnej jak na pozycje spoczynkową, prawie jakby postać miała ADHD, odprawiała rytuał godowy,


Trochę jak postaci z Mortal Kombat
[#36] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Jacques, post #35

w sumie... kto powiedział że postaci w bijatykach muszą być na pół ekranu? ;p
[#37] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@teh_KaiN, post #36

W sumie nikt, i w Tiger Claw w zasadzie były niewiele większe od lemingów
[#38] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@sanjyuubi, post #33

Animacja fajna, tylko sprawia wrażenie nad wyraz aktywnej jak na pozycje spoczynkową, prawie jakby postać miała ADHD, (...)


Jeśli będzie dużo akcji to czemu nie? Kojarzy mi się z postacią ze wspaniałej gry Necrodancer: https://youtu.be/ETgYaD8xXiQ
[#39] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@morph123, post #38

Ciekawa koncepcja, miło się na to patrzy, jadnak szkieletem tej gry jest głównie rytmika, postacie poruszają się zgodnie z klimatem.

Wszystko zależy konstrukcji klimatu gry jaki uda się wyciosać Koyotowi, wszystko trzeba później doszlifować do siebie, myślę, że zaprezentowana animacja IDLE nadawałaby się np. do postawy bohaterki podczas jakiejś rozmowy z NPC lub BOSSem przed walką, podczas walki pasowałaby postawa bardziej spokojna i skupiona - moim zdaniem. Koyot może przeżyć po drodze kilka renesansów, odrodzeń i romantyzmów, więc finalny produkt może być bardziej wysublimowany i oszałamiający :) Tak jakbyś był zachęcany samym biszkoptem, by na końcu otrzymać tort z wisienką.
[#40] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Koyot1222, post #34

Coś w tym stylu (chyba za szybko ogrywany jest ten GIF), animacja postaci może się różnić np. od kontekstu w jakim się znajduje, więc typów "idle" może być kilka. Masz małą postać i masz generalnie większe pole do popisu z różnorodnością akcji przy ograniczonej pamięci CHIP Amigi (a może będzie rozszerzony zestaw klatek dla posiadaczy 2MB CHIP lub 1MB CHIP + FAST?).

Twoja animacja mikroskopijnej postaci sprzed bodajże 3(?) lat mi się bardzo podobała, wtedy to była tylko animacja, prawie mi się łezka w oku zakręciła, że ziarno w końcu trąciło. Jako dawny zwolennik platformówek, będę temu projektowi kibicował, bo nie wiem jak inaczej mógłbym go wesprzeć na razie.

P.S. Gdyby to miał być jakiś Metroidopodobny rodzynek, to może postać mogłaby zbierać różne Amigowe części do upgrade' funkcji, wytwarzania broni i części do naprawy statku takie jak procesory motoroli, nasze rodzime rozszerzenia pamięci i turbiacze, ogólnie by technologia w grze kręciła się wokół Amigowego sprzętu.

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2019 03:31:09 przez sanjyuubi
[#41] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@sanjyuubi, post #40

Jako ciekawostkę dodam, że niedawno wyszła na Steamie gra w podobnym stylu (uczestniczyłem w testach i różnych tam rozmowach).
Można na podstawie popularności tej gry ocenić szanse na swoje dzieła https://steamcommunity.com/app/746000
W mojej ocenie rynek w tym zakresie jest niezwykle ciężki i podobne tytuły trzeba traktować raczej jako ciekawostkę bez nastawienia na zyski.
Gra, o której mowa jest bardzo ładnie animowana i ma zupełnie niezłe rozwiązania i pomysły na gameplay, niestety to nadal za mało by zarabiać prawdziwą kasę bo dziś musi być massive multi, gra free i jedynie jakieś tam mikropłatności (przykładowo gra "The Realms Of The Mad God").

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2019 07:25:39 przez Vato
[#42] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Vato, post #41

Ten Haxor, do którego linkujesz nie wygląda jakoś szczególnie pięknie. Z filmu - owszem, całkiem przyzwoicie się biega, ale oprawa graficzna mogła by być lepsza. Pierwsze co się rzuca w oczy to monotonna paleta kolorów (chyba max 16?). Wiem, że w grze od R3D też pewnie nie będzie więcej, ale liczę na to, że będą lepiej dobrane i wykorzystane.
[#43] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@recedent, post #42

W Haxorze liczy się gameplay, zagadki i fizyka gry, są nawet skoki na bazooce :)
Grafikę wykonali celowo w takim stylu co mi osobiście też średnio podeszło na początku.
Gra jest dobra, serio.
Niestety brak multi nawet dla 2 osób... szkoda.
A taki przykładowo Broforce zrobił furorę.
[#44] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Vato, post #43

Ej, no - sorry, ale Broforce to nie ta liga zupełnie. To (znowu - na pierwszy rzut oka) soczysta rozpierducha z wielkopikselową (ale bardzo kolorową) grafiką i ciekawymi efektami specjalnymi. Ba - po tym co widziałem w kilkuminutowym filmiku to ta gra cały czas puszcza oko do gracza nawiązaniami do filmów akcji. Jak dla mnie - pozycja skazana na sukces.
[#45] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@recedent, post #44

A jak ktoś chce doznać tego miodu za darmo to może sobie na steamie pograć w Expendabros, które puszcza tak bardzo oko, że bardziej się nie da. ;)

Co do R3D, ja się wstrzymam z rzucaniem pomysłów, bo ekipa na pewno ma mnóstwo swoich, skoro najpewniej jest to projekt od którego zaczęła się cała współpraca Juena z Koyotem (pamiętacie jeszcze to świetne tech demo Juena które opublikował jak szukał ludzi do współpracy? I pierwsze piksele Koyota z rudą dziunią w pomieszczeniu pełnym baniaków na sklonowane istoty czy cuś?). Przez te wszystkie lata pewno już wypracowali jakąś wizję. ;)

No dobra, coś wtrącę. Ostatnio grałem w FEZ i mimo że nie cierpię platformówek i gram tylko w pojedyncze sztuki, to ta mi rozwaliła mózg swoim miodem, jakością wykonania i gigantyczną dbałością o szczegóły. Nie chodzi o samą mechanikę, która jest świetna i każdy powinien chociaż przez 5 minut się tym pobawić, ale właśnie o detale w kreacji świata, rzeczach do odnalezienia i tak dużej liczbie opcjonalnych rzeczy, że bania mała. No i to też taka trochę metroidvania, bo ogranicza Twój progress na bazie zdobywania znajdziek i można do niej podchodzić w prawie dowolnej kolejności, ale nie było aspektu zdobywania dodatkowych umiejętności jak w SOTN.

EDYT: Kuźwa, napisałbym jakąś fajną metroidvanię ale chyba nie jestem w stanie wymyślić tak dużej gry z fabułą z prawdziwego zdarzenia. ;(

Ostatnia aktualizacja: 08.05.2019 09:38:48 przez teh_KaiN
[#46] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@recedent, post #44

Mi o Broforce nie musisz mówić bo mam tam dziesiątki godzin :)
[#47] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Koyot1222, post #31

Fajnie wygląda :) osobiście wolałbym ciut większą postać, coś na wielkość bohatera z Marvin's Marvellous Adventure - dla mnie jest to idealna wielkość postaci do platformówki gdzie etapy złożone są z klocków, postać jest nie za duża, więc nie ogranicza pola widzenia, nie jest też za mała więc dobrze widać czym jest. Wczoraj grałem w Brian The Lion, o ile gra się powoli to jest dobrze i można podziwiać ile różnych animacji ma główna postać, ale przy próbie gry szybkiej zbyt często wpadałem na przeciwników. Powerglove parę dni temu przeszedłem, świetna gra :) choć chciałbym żeby było w niej więcej różnych elementów platformowych i scenerii (a nie tylko swapów palety).
Ciekawe czy animacja tej Twojej postaci mogłaby wyglądać jeszcze płynniej :) , obecnie mam wrażenie że jest trochę "skokowa".
[#48] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Koyot1222, post #31

Projekt postaci skojarzył mi się z tym
[#49] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Solo Kazuki, post #27


Który da się w bardzo prosty sposób obejść, wystarczy dodać skrypt uruchamiający grę.

Trochę to jest naciągany problem, który przy w.w. sposobie całkowicie znika. To nie jest żaden krytyczny błąd, żeby nad tym się skupiać. Miło by było gdyby pojawiła się poprawka, ale bez niej gra jest w pełnie sprawna gdy uruchomisz z wiersza poleceń lub skryptem.

Jak kupujesz nowy samochod i drzwi sie nie otwieraja to tez mowisz ze nie ma problemu bo przeciez mozna szybe opuscic i wejsc przez okno? Zeby byla jasnosc - Koyota i Juena bardzo lubie i nic do nich nie mam ani ich nie probuje tu atakowac bo nie myli sie tylko ten kto nic nie robi. Sam robie gry i wiem ile oni poswiecili czasu na zrobienie swoich gier. Po prostu jestem zaskoczony ze blad jest znany a nienaprawiony. Zrozumialbym gdyby w instrukcji bylo opisane co i jak zrobic ale tak nie jest. Ja juz pomagalem dwojce zagubionych z odpaleniem Bridge Strike bo nie kazdy ogarnia system Amigi na wiecej niz wlaczenie gry z ikonki. W mojej opinii taki fix powinien pojawic sie jeszcze tego samego dnia kiedy blad zostal zgloszony.
[#50] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Axi0maT, post #49

Jak kupujesz nowy samochod i drzwi sie nie otwieraja to tez mowisz ze nie ma problemu bo przeciez mozna szybe opuscic i wejsc przez okno?


Porównanie nie trafione, bo to byłby mankament dyskwalifikujący pojazd ze względów bezpieczeństwa. Jak chcesz porównywać to byłyby coś w stylu nie takich dywaników lub innej błahostki. Ten rozdęty przez ciebie "problem" da się w sposób bardzo prosty obejść i w niczym nie przeszkadza gdy grasz z dyskietki. Nie zdziwiłbym się gdyby autorzy przeszli nad tym do porządku dziennego, tym bardziej że wiadomo jak to obejść.

Edit: Nie zrozum mnie źle, także uważam że przydało by się to poprawić. Ale w przeciwieństwie do ciebie nie jest to dla mnie coś znaczącego. Trochę jak dla mnie robisz przysłowiowe "z igły widły".

Ostatnia aktualizacja: 14.05.2019 09:40:49 przez Solo Kazuki
[#51] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Koyot1222, post #1

Niewielki progres, w tym tygodniu zająłem się konceptem głównego hangaru. Zależy mi na tym aby było to cos wyjątkowego. Gracz wracał by do tej komnaty cyklicznie chociażby po to aby zapisać w komputerze pokładowym stan gry.
[#52] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Koyot1222, post #51

Będą xenomorph'y?
[#53] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@AD99, post #52

To nie będzie historia tylko o ksenomorfach. Ale jest przewidziane dla nich pewne miejsce
[#54] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Koyot1222, post #51

A bo to statek jest. Nie wiem czemu miałem zabite do głowy że w tle widziana jest górna część gigantycznego mecha. ;)
[#55] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@teh_KaiN, post #54

Tak, też mam wrażenie że zbytnio upodobniłem kapsułę do robota
[#56] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Koyot1222, post #55

Te duże połacie jednego koloru powodują że cała konstrukcja wydaje się być dość płaska z przodu. Styl stylem, ale może trzeba by zastosować jakieś przejścia tonalne by uwydatnić geometrię?
[#57] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@teh_KaiN, post #56

On w zamierzeniu miał być płaski z przodu, jak autobus :)
[#58] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Koyot1222, post #57

A, no to sytuację możesz uratować jakimś gfxem w intrze który go będzie pokazywał w innym rzucie - jak ktoś zobaczy ten obecny kształt w tle hangaru to raczej skojarzy, że to jedno i to samo.
[#59] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@teh_KaiN, post #54

mnie to sie kojarzy z głową Transformersa...
@Koyot, może złam symetrię jakoś.


Ostatnia aktualizacja: 21.05.2019 10:50:19 przez softiron
[#60] Re: R3D - nowy projekt - platformers sci-fi

@Koyot1222, post #57

On w zamierzeniu miał być płaski z przodu, jak autobus :)




Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem