Gra napisana na Decrunch 2020.
Tekst dołączony do entry:
Siema, tu towarzysz Lucek z Last Minute Creations.
Miałem pisać moduły w stylu soc-realistycznym do Aminera, jednak prawdziwy robotnik żadnej pracy się nie boi.
Jeszcze miesiąc temu kodowałem w duchu komunistycznym pospolite i bezużyteczne ekskrementy w Amosie, gdy naczelnik KaiN wydał decyzję o treści "A weź to napisz w C". Ponieważ w C potrafiłem jedynie napisać printf, ochoczo przystałem na tę propozycję nie do odrzucenia, spodziewając się nieuniknionej zsyłki za odmowę. Tym sposobem po miesiącu załamań psychicznych i wyrabiania 300% normy możecie zagrać w nasz najnowszy crap, nazwany Atarenium Falkon.
Wcielicie się w postać dzielnego pilota statku kosmicznego, będziecie mogli zbierać węgiel ukradziony przez kapitalistycznych amigowców i odzyskać go jak najwięcej ku chwale atarowej komuny. Możecie też się zrewanżować złym amigowcom i bezzwrotnie pożyczyć ich zapasowe kondensatory.
ROBBOty udzielą Wam niezbędnych wskazówek.
Partia na Was liczy, towarzysze.
Intro PL:
"Kapitanie Tramiel, nasza planeta została zaatakowana przez podstępnego Wielkiego Górnika (Great Miner) i jego rasę Amigan. Zniknęły prawie wszystkie zapasy węgla do naszych Atari. Minister Górnictwa Renton raportuje że złoża są na wyczerpaniu a górników zmogła dziwna choroba. Nie ma komu wydobywać, jeśli Atari przestaną działać czeka nas apokalipsa perforowanych biletów. ROBBO-ty zwiadowcze wysłane w kosmos nie powróciły. Potrzebujemy Twojej pomocy Kapitanie Tramiel. Udasz się do sektora zajmowanego przez Amigan i odnajdziesz ROBBO-ty oraz nasz węgiel. Pamiętaj, kolorowa grafika 16bit i 4 kanały z dźwiękiem to ich tajna broń. Nie daj im zwieść.
Do dyspozycji dostaniesz najnowszy model kosmolotu o nazwie Atarenium Falcon. W pełni automatyczny obsługiwany tylko przez 3 wichajstry. Sercem statku jest Atari Falcon na eko-groszek. Posiada też ramię-chwytak na korbę. Model eksperymentalny.
Ruszaj.
Jeszcze jedno Kapitanie Tramiel. Lecąc przez wrogie terytorium postaraj się zebrać jak najwięcej kondensatorów aby Amiganie nie mogli wymieniać tych które wyciekły. Niech elektrolit zeżre ich płyty. HA! HA! HA!"
Wymagania: kick 2.04, 1mb chip, zalecane odpalanie z HDD.
Wersja Decrunch demo, do pobrania: link
w wersji finalnej bedzie odpalanie z flopa na kicku 1.3, poprawki odtwarzania dzwieku, wiecej leveli i drobne poprawki blacharsko lakiernicze, pozdro!
Ostatnia aktualizacja: 01.08.2020 21:34:41 przez Lucus
Oraz... pomimo że to demo to jednak kilka etapów do zagrania jest.
A zatem.... ten kto pierwszy napisze nam jaki będzie tytuł drugiej części gry (nie zgadujemy tylko jest w grze ;P )
otrzyma od nas tytuł
Wielkiego Atarowca Galaktyki, bohatera Orderu Złotego Gumowca z Kodem w BASICu
i zostanie na wieki upamiętniony w stosownym miejscu w finalnej edycji gry.
Brawo!!!
Zostajesz Wielkim Atarowcem Galaktyki.
Sława i wieczna Chwała jest Twoja. Będziesz upamiętniony po wsze czasy w wersji finalnej gry a prawnuki obecnych Atarowców będą się o Tobie uczyć na lekcjach informatyki (o ile wcześniej nie skończą się na Ziemi zasoby węgla)
Siemanko, nowe wieści z galaktyki!
Wbrew wszelkiemu rozsądkowi postanowiłem doprowadzać tę grę do jakiegoś końca, stąd dzisiejsze beta-demo. Nadal pilotujemy Atarenium Falkona na eko-groszek po amigowej galaktyce i zbieramy węgiel, kondensatory a także ratujemy głupio gadające Robboty.
Co się zmieniło?
- nowy, ulepszony HUD z magazynem surowców,
- animowany Falkon na postoju (tak jak chciałeś, QUAD :) ),
- więcej plansz,
- korekta mechaniki - nadmiarowy węgiel zostanie na koniec każdej planszy przetransferowany do drugiego magazynu, więc każdy etap (poza pierwszym) zacznie się i należy skończyć z minimum 1 węgla. Oczywiście nadmiarowy węgiel zostanie uwzględniony na końcu przy zliczaniu punktacji. Miłej walki o przetrwanie!
Saberman zgodnie z obietnicą został odnotowany i uwieczniony w kartotece Falkona, a dziś nowy quest - nagrodzony zostanie pierwszy śmiałek, który na koniec gry przekręci licznik zmagazynowanego węgla do trzycyfrowej wartości (przyda się fota/screenshot z końcowego ekranu jako dowód).
Ha! Klawo jak cholera ... Lucek :)
tylko dodam że graficznie to jeszcze dojdą rzeczy. Za mało się tam rusza i mam kilka pomysłów jak to zmienić. No chyba że Lucek powie weź idź już daj mnie spokój :D
Saberman dostanie też order oficjalny.
Gorąco zapraszmy na gruppen zex na diskordzie naszym "firmowym". Można tam porozmawiać z autorami lajw co jak wiadomo jest nieocenione i stanowi wartość dodaną każdej produkcji. (Oraz karmi nasze rozdmuchane Ego)
Jeszcze bardziej niż kadzenia potrzebujemy Szczurów Laboratoryjnych którzy do znudzenia będą testować nasze wypociny i raportować każdą anomalię.
Rekrutację prowadzimy również przez Discorda. Należy załączyć podanie, esej na 2000 znaków dlaczego kocham LMC, załącznik w butelce conajmniej 0,5l, oraz zdjęcie młodszej (ale pełnoletniej) siostry w bikini.
W zamian oferujemy dostęp do najnowszych wersji gier zgliczowanych bardziej niż produkt popularnego studia z okolic Warszawy, ciągłe narzekanie że testujecie zbyt wolno i niedokładnie, wieczny krancz i mobbing.
Jeśli uważasz podołasz wyzwaniu pragniemy Cię jak kania dżdżu. Dołącz do zespołu.
Zasłuż na miejsce w creditsach*
Niestety u mnie za mało i za wolno się dzieje, a pozazdrościłem i też chciałbym mieć 2000 postów w wątku :P dobra głupie żarty na bok - Atarenium Falcon się rozwija i przeszedł pewną ewolucję:
- na ekranie tytułowym zamontowałem bieda-starfield, żeby było efekciarsko i żeby Softiron był usatysfakcjonowany,
- upchnąłem pliki na 1 flopa więc za chwile braknie miejsca na nowe pomysły i trzeba będzie temat powoli zamykać,
- przeszedłem noob-koderski dramat w momencie gdy chciałem dołożyć animowane elementy na planszy, otóż co było do przewidzenia tryb pojedynczego buforowania nie dał rady i opcje były dwie - odpuścić albo przejść na double buffer. Pierwsza wersja Falkona pisana w Amosie w trybie double buffer dostała mrygania ekranu i nie szło z tym nic zrobić, za dużo elementów + za duże elementy. Zbierałem się do tego jak pies do jeża, ale w końcu mózg zatrybił i udało mi się - kod przeorany w jakiejś 1/3, znajdźki-kondensatorki mrygają, Falkon się animuje na postoju i w locie, HUD z wiadomością od Robbo'ta wysuwa się równolegle do rozgrywki i ogólnie jest jakaś tam satysfakcja.
Mam nadzieję zmierzać z tym projektem do słusznego końca, bo ślimaczy się już prawie rok a pewnie koder na poziomie 50% juena zakodził by to w 3 dni, no może tydzień :)
EDIT:
- zapomniałem dodać, że gra ma już też pewien plot-twist i alternatywne zakończenie, a także 2 cheaty do wpisania, ale to już w swoim czasie :P
Dzięki za uwagę, niżej filmik z aktualnymi postępami:
Ostatnia aktualizacja: 10.04.2021 14:04:58 przez Lucus
Zbierałem się do tego jak pies do jeża, ale w końcu mózg zatrybił i udało mi się - kod przeorany w jakiejś 1/3, znajdźki-kondensatorki mrygają, Falkon się animuje na postoju i w locie, HUD z wiadomością od Robbo'ta wysuwa się równolegle do rozgrywki i ogólnie jest jakaś tam satysfakcja.
Mam nadzieję zmierzać z tym projektem do słusznego końca, bo ślimaczy się już prawie rok a pewnie koder na poziomie 50% juena zakodził by to w 3 dni, no może tydzień :)
Gratuluję postępów i poradzenia sobie z problemami.
Po długiej pauzie informacyjnej (a jednocześnie zazdroszcząc innym autorom gier raportowania postępów) spieszę z aktualnościami odnośnie Atarenium Falkona:
Nieregularne, niesystematyczne, czasami radosne a często frustrujące prace nad grą zmierzają do upragnionego końca, zakładamy premierę na Retronizacji 4.
Gra posiadać będzie (a w zasadzie już posiada):
- co najmniej 32 levele (no dobra, póki co jest 31), dokładnie 4 zakończenia (2 pozytywne i 2 negatywne), dużo zabawnych nawiązań amigowych i atarowych, tryby atariMode i amigaMode, oraz możliwość oszukiwania za pomocą cheatcode'ów,
- całkiem ładną (takie mocne 4/10) grafikę - w tym dużo animowanych elementów takich jak robbo'ty, kondensatory, portale, a nawet wyświetlacz klasy Gotek,
- równie niezłe (takie średnie 2/10) udźwiękowienie - męczący uszy moduł w stylistyce hejwi-metal (zagrzewający do lotu nawet najbardziej leniwe pierogi), pozwalający uszom odpocząć "ambient sound" oraz piszcząco-szumiące sample w różnych oczekiwanych i nieoczekiwanych momentach rozgrywki, jak również możliwość całkowitego wyłączenia tych hałasów,
- chciałbym żeby jednej rzeczy gra nie posiadała, czyli niezliczonej ilości bugów prowadzących do Guru :)
W związku z tym ostatnim - jeśli ktokolwiek czytający tego posta chciałby mi pomóc i jest gotów poświęcić swój cenny czas na testowanie gry, bardzo proszę o kontakt na PW.
swego czasu prosiłem o przetestowanie malego programiku ktory wyswiatlał ramke na overscanie. Trzeba było podać dwie zmienne ktore się wyświetlały, odezwała się tylko jedna osoba...tak że ten.
Założenia okazały się faktem. Już za tydzień, na Retronizacji 4, oficjalna premiera. Ojciec projektu, Lucek, opowie tłumnie zebranym fanom o tej fantastycznej produkcji która rzuca na kolana całe środowisko Atarowców. I to na forum publicznym.
Jeśli ktoś przyjdzie z dyskietką to nawet skopiujemy i Lucek da obowiązkowo autograf (prosimy wysyłać niewiasty bo mają ciekawsze miejsca do podpisu niż te wasze włochate klaty).
Czyli w skrócie będę się publicznie tłumaczyć dlaczego w grze na Amigę pojawiło się logo Atari i jak starczy czasu to jeszcze dodam jakąś anegotkę albo dwie, a potem pójdziemy łamać dżoje na GermZ'ach :)
Gratuluję Wam serdecznie dokończenia gier Atarenium Falcon i GermZ. Widzę, że grupa LMC rośnie w siłę. Zdecydowanie fajna tendencja. Tak trzymać, koledzy!
No to mamy dwie nowe gry na Amigę napisane w C i ukończone. Zapowiada się sporo dobrej zabawy. Ciekawe który projekt będzie następny.
Ostatnia aktualizacja: 23.04.2022 18:28:46 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.