[#31] Re: jeszcze raz... Dune 2

@michal_zukowski, post #30

A to, ze nie dało się zaznaczać samą myszą, ale że dało z użyciem jakiegoś klawisza, jest miejską legendą?
[#32] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Jacques, post #26

Słabo raczej, powinien być na jednej dyskietce i na gołą A500 przecież
[#33] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Madman, post #32

Ke?
[#34] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Jacques, post #33

To nawiązanie do wątku o grze dla koszernych amig i marud amigowych
[#35] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Don_Adan, post #28

Nie bardzo rozumiem co ten współautor Dune II robi? Czy napisał co będzie dopieszczał? No i ta żałosna ilość dyskietek nie napawa optymizmem.
[#36] Re: jeszcze raz... Dune 2

@koczis, post #35

W ogole grales w Dune II?
Bo po twojej wypowiedzi tak mi sie nie wydaje.
Chce zrobic wersje na AGA z jakimis zmianami.
1
[#37] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Don_Adan, post #36

Mam nadzieję że poprawi też prędkość działania gry, a dokładniej niektórych elementów. O ile na 68000 7MHz to było niezauważalne to na mocniejszych konfiguracjach gra się rozjeżdżała , a konkretnie w późniejszych misjach samoloty latały tak szybko że wieżyczki nie nadążały ich zestrzelić.
[#38] Re: jeszcze raz... Dune 2

@lukzer, post #37

I zasięg launcherów też zależał (paradoksalnie) od ustawionej szybkości gry.
[#39] Re: jeszcze raz... Dune 2

@lukzer, post #37

na mocniejszych konfiguracjach gra się rozjeżdżała , a konkretnie w późniejszych misjach samoloty latały tak szybko że wieżyczki nie nadążały ich zestrzelić.


jedynie co pomagało to:
ustawienie prędkości gry gdzieś w okolicach najwolniejszych ustawień

:)
[#40] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Don_Adan, post #36

W ogole grales w Dune II?
Bo po twojej wypowiedzi tak mi sie nie wydaje.
Chce zrobic wersje na AGA z jakimis zmianami.

Oj to będzie ze 30 lat temu. Prawdziwy majstersztyk tamtych czasów. Top 10. Dobrze, że zrobili spowalnianie czasu w ostatnich misjach, bo gra by była za trudna.
[#41] Re: jeszcze raz... Dune 2

@michal_zukowski, post #30

E tam. Żaden problem. Da się przywyknąć :)
[#42] Re: jeszcze raz... Dune 2

@aMifan, post #41

dokladnie. skroty z klawiatury + myszka, chyba ze ktos gral wylacznie myszka no to tak to sie grac nie da
1
[#43] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Don_Adan, post #22

to może być nawet ciekawa inicjatywa.
mam nadzieję, że się uwiną z tym projektem do końca roku a nie "każą" płacić (biednym) patronom przez kilka lat... a i nam czekać dziesięcioleciami...
1
[#44] Re: jeszcze raz... Dune 2

@selur, post #1

Dune II: The Building of A Remaster - Development of a new Amiga AGA and OCS version by Westwood's Robert Koon!
I'm sure many of you remember Dune II, one of the greatest RTS games of our time, an all time classic developed by one of the greatest developers Westwood, which was released for the Amiga, MS-DOS and a later release on the Sega Megadrive in 93. Well if you do remember it ( more specifically the Amiga version ), then at some point Robert Koon, who was part of the original Dune 2 team at Westwood, will be releasing a new Amiga AGA and OCS remaster. A new version of the game which is sure to excite many in the Amiga community.(...)

źródło: https://www.indieretronews.com/2024/06/dune-ii-building-of-remaster.html#more
patreon
2
[#45] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Koyot1222, post #44

The original version from 1993 (which was OCS only and did not have the intro) shipped on 5 disks.


Na stronie Patreon taki tekst. Z tego co pamiętam mi na A600 wyświetlało się demo przed grą.
[#46] Re: jeszcze raz... Dune 2

@QkiZ, post #45

Z tego co pamiętam mi na A600 wyświetlało się demo przed grą.

Z tego co pamiętam, to były chyba tylko statyczne obrazki.
[#47] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Koyot1222, post #46

Nie, wprowadzenie w Dune II na Amidze jest jak najbardziej animowane i udźwiękowione.
2
[#48] Re: jeszcze raz... Dune 2

@lukzer, post #37

na mocniejszych konfiguracjach gra się rozjeżdżała, a konkretnie w późniejszych misjach samoloty latały tak szybko że wieżyczki nie nadążały ich zestrzelić.

To niezbyt dobrze świadczy o architekturze programu. Trochę zalatuje programowaniem metodami akceptowalnymi tylko na ośmiobitowych maszynach (na których każde, nawet lamerskie, rozwiązanie jest do zaakceptowania w imię oszczędności). Programista gry powinien sobie odpowiedzieć na pytanie czy w każdym momencie gry i na każdym sprzęcie (PAL, NTSC, RTG, 68000, G5, Emu68, cokolwiek) sekunda w grze trwa sekundę? Jeżeli tak, to akcja gry na pewno nie będzie nigdy za szybka ani za wolna. Zarówno na absurdalnie wolnym jak i absurdalnie szybkim sprzęcie. Jedna prosta zasada - sekunda ma trwać sekundę. Tak niewiele, a jednak tak wiele…

Ile to ja razy widziałem tutoriale w których na akcję naciśnięcia klawisza czy wychylenia joysticka było:
pozycja_x = pozycja_x + 1

Czasem zwracałem uwagę ale jak grochem o ścianę. Zaraz jest odpowiedź, że przecież „ludzik się przesuwa więc o co mi chodzi?” Zresztą… nie ma się co czepiać prostych samouczków czy przykładów skoro takie lamerskie rozwiązania da się znaleźć w grach AAA pisanych po 2000 roku.

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2024 20:58:21 przez MDW
3
[#49] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Koyot1222, post #46

Z tego co pamiętam, to były chyba tylko statyczne obrazki.

Nope. Nie do końca statyczne. Wyglądało to tak.

[#50] Re: jeszcze raz... Dune 2

@MDW, post #48

Prawdopodobnie na etapie pisania pierwotnej wersji potworki typu PiStorm były tak samo realne jak oglądany w tamtym czasie ('92) T-1000 w Terminatorze :D
[#51] Re: jeszcze raz... Dune 2

@bfgmatik, post #50

To nie ma znaczenia co było dostępne. Wiadomo było, że Amiga to nie jest komputer ośmiobitowy, Amiga miała już wtedy różne procesory, karty turbo i będą jeszcze inne. Wprowadzenie prostej zasady i konsekwentne jej używanie uwolniłoby grę od problemu na sprzęcie 70 milionów razy szybszym niż Emu68.
Zresztą olać Amigę - tak pisało się często nawet na pecetach, które z definicji miały nieskończoną liczbę konfiguracji. Jeżeli chodzi o prędkość procesora to niczego na takim pececie nie powinno się zakładać. Nawet w latach 80 czy 90.

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2024 21:03:51 przez MDW
1
[#52] Re: jeszcze raz... Dune 2

@MDW, post #51

Gra Dune II została napisana najpewniej w języku C. Co do szybkości programu to on zdaje się stosuje "przegródki" czasowe do wykonywania różnych części programu.

Normalnie w systemie jest timer.device do pełnej kompatybilności czasowej między Amigami, ale Dune II tego raczej nie używa.

Jest opcja zmiany prędkości gry, która wpływa na szybkość rozgrywki. Ale te przegródki czasowe decydują zapewne o prędkości różnych elementów gry (ruch rakiet, ruch jednostek, upływ gotówki, praca rafinerii itd.).

Z ciekawostek to generalnie Westwood słabo rozwiązywał tę kwestię prędkości działania, mimo to bardzo lubię ich gry RTS.

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2024 21:12:18 przez Hexmage960
1
[#53] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Hexmage960, post #52

Przeszedłem Dune 2 na PC kilka razy (zapewne na wielu różnych procesorach na przestrzeni lat) z czego ostatnie razy to już na dosboxie i nigdy nie było anomalii :).

A w wersji na Amigę pewnie część kodu jest taktowana przez timery oparte na CIA, które chyba są stałe niezależnie od procesora a część pewnie zależy od taktowania samego procesora i stąd jedno się z drugim rozjeżdża.

Jedna rzecz, która mnie bardzo zawiodła kiedy po latach uruchomiłem Dune 2 na Amidze (wcześniej tylko PC) to fakt, że według moich standardów na tej prędkości nie dało się w to w ogóle grać, przecież już na pierwszej misji cięło niemiłosiernie chociaż na ekranie były 4 jednostki :).
[#54] Re: jeszcze raz... Dune 2

@bfgmatik, post #53

Ja na amidze II na pc 2000 oraz tą EMPEROR BATTLE
Dune 2 najlepsza strategia !
[#55] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Hexmage960, post #52

Normalnie w systemie jest timer.device do pełnej kompatybilności czasowej między Amigami, ale Dune II tego raczej nie używa.

To bardzo słabo, zwłaszcza, że gra działa w multitaskingu.
[#56] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Pinto, post #55

Łącznie z tym że można wypromować grę do DBLPAL.
1
[#57] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Norbert, post #56

Jak teraz czytam wątek to rzeczywiście wieżyczki nie nadążały za ornitopterami. Pociski trafiały nawet w moje budynki. Wtedy tego nie rozumiałem.
[#58] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Rafał A-3000, post #57

Ornitopter latał bardzo szybko - chyba takie było założenie, że pomimo wieżyczek rakietowych miał wyrządzić niezłe straty...

Na A500 wręcz skokowo się poruszał.
1
[#59] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Hubez, post #58

Jak się w ostatniej planszy wkurzyłem, to dodałem sobie trochę $$$ i posłałem je na wroga. Jedyny poziom, którego nie ukończyłem legalnie.
[#60] Re: jeszcze raz... Dune 2

@lukzer, post #37

Ja gralem Atrydami na A2000 7MHz, 30 lat temu.
I byla jedna misja, gdzie ornitophery zadaly mi bardzo duze straty, chyba pareset jednostek stracilem.
Wiec to nie jest kwestia szybkosci procesora.
Tylko stopnia trudnosci oraz moich bledow w budowie bazy, czyli zlego rozmieszczenia wyrzutni rakiet.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem