[#1] jeszcze raz... Dune 2
Pytanie czy jest tu jakis kozak, ktory potrafilby 'wyciagnac' i spowrotem 'wciagnac' pliki z grafika z amigowej wersji Dune 2?

No wiec chodzi mi po glowie jakis "mod" graficzny do gry Dune 2.
Wiem, ze do wersji PC jest edytor plansz i opis plikow danych. Minniat tez kiedys cos dzialal z Diuną ale znajac jego cala praca poszla do smietnika

Gdyby ktos rozkodowal dane amigowej wersji Dune 2, to mozna by stworzyc nowe mapy a przede wszystkim nowa szate graficzna do tej wspanialej gry. ok, racja


p.s.
Po prostu zamiast ogrywac te nowe obrzydliwe, paskudne sledziowe krapy pogralbym w odswiezona wersje kotleta z ziemniaczkami ... mniam pomysł



o a tu klik jest ponoc jakis edytor map co obsluguje pc/amigowe pliki tylko nie wiem jak tego sie dokladnie uzywa...


Ostatnia aktualizacja: 02.02.2022 02:09:59 przez selur
1
[#2] Re: jeszcze raz... Dune 2

@selur, post #1

Polecam Opendune.
[#3] Re: jeszcze raz... Dune 2

@selur, post #1

Spawdz to:

link
[#4] Re: jeszcze raz... Dune 2

@selur, post #1

Minniat tez kiedys cos dzialal z Diuną ale znajac jego cala praca poszla do smietnika

Tamta moja praca nie poszła do śmietnika - to bardzo odległe czasy.

W Diunie 2 grafika jest w dwóch formatach: SHP i WSA.

W pierwszym formacie, używanym do sprajtów, masz na początku pliku 16-bitowe słowa - przesunięcia do kolejnych obrazków. Potem nagłówki i dane graficzne. Używałem tego formatu do własnych danych.

Plik WSA jest kompresowany i zawiera te duże obrazki oraz animacje. Nie pamiętam już szczegółów tej metody kompresji.

Gra otwiera ekran i bitmapy i raczej nie jest możliwe podbicie liczby kolorów.

Kiedyś robiłem przy Benefactorze. Rozpracowałem sporo, było nawet dużo z tym zabawy i zrobiłem edytor i nowe plansze do dwóch pierwszych światów.

Jest człowiek, który rozpracował Lemmings 2: the Tribes i umieścił pełny edytor plansz.

Diuna 2 to zawsze była dla mnie świetna gra, ale teraz sterowanie jest toporne, a wersja Amigowa została zbyt okrojona w stosunku do PC.

Z perspektywy czasu takie dogłębne rozpracowanie to tytaniczna praca.

Według mnie jeśli chcesz działać, lepiej jakbyś wrócił do projektu którejś ze swoich gier. Chętnie zagrałbym jak nie w "Key Master 2", to w jakiegoś Twojego RPG.
[#5] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Hexmage960, post #4

"Gra otwiera ekran i bitmapy i raczej nie jest możliwe podbicie liczby kolorów."

No i nie chodzi o zadne podbijanie kolorow a o zastapienie 32 kol. badz co badz dobrej ale leciwej juz grafiki nowa.

"takie dogłębne rozpracowanie to tytaniczna praca"

to chyba jest oczywiste nawet dla Lemingow.

"Według mnie jeśli chcesz działać, lepiej jakbyś wrócił...."

Ja tylko grafike w grze bym dostarczyl a dzialac w zakresie konwersji/pakowania i tworzenia nowych map bedzie np. kolega Recezent czy inny pan X/Y, ja tam za robola nie chce robic


p.s.
Oczywiscie fajnie jakby ktos podjal sie napisania nowej Dune 3 ale wiadomo jak jest... Ty nie dasz rady a inni sie nawet do tego nie garna

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2022 03:45:46 przez selur
1
[#6] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Wankowicz, post #2

sa watki na ppa w temacie open dune link
[#7] Re: jeszcze raz... Dune 2

@selur, post #1

Pobite gary.

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2022 13:34:02 przez ID909
[#8] Re: jeszcze raz... Dune 2

@ID909, post #7

stary klamot:





lepszy ten:



siedzi, pije i chrupki

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2022 13:29:57 przez snajper
[#9] Re: jeszcze raz... Dune 2

@snajper, post #8

O patrz. Tamten rozpoznałem po obrazku i używałem wieeeki temu a wyszło że jakaś nowa wersja ze starym wyglądem wyszła. :D
[#10] Re: jeszcze raz... Dune 2

@selur, post #1

Kilka lat temu kontaktowałem się z CFou - autorem m.in. EOB AGA, pytałem się go czy jest możliwe zrobienie Dune2 AGA, odpisał że tak, tyle że on nie ma na to czasu. Napisał też konwerter statycznej grafiki UnCPS-AGA, planował dodanie obsługi animacji ale sprawa utknęła. Z własnych eksperymentów wiem że paleta kolorów jest zmieniana dynamicznie, to może utrudnić podmianę niektórych obiektów graficznych.
1
[#11] Re: jeszcze raz... Dune 2

@forge, post #10

Paleta zmieniana jest po wejsciu do okna budowli a grunt zeby zmienic glowna grafike w trybie akcji czyli plansze gry ale widze, ze zainteresowania tyle co nic.

Faktycznie lepiej chyba pograc w hiciory z 8-bit... ide wlaczyc Atari, moze sie jakas gra w koncu wgra.
[#12] Re: jeszcze raz... Dune 2

@selur, post #11

Może najpierw pokaż jak ma według Ciebie wyglądać ta główna grafika w oknie akcji w założonej palecie 32 kolory max?
3
[#13] Re: jeszcze raz... Dune 2

@selur, post #1

Ludziska mam pytanie odnosnie Dune 2...


Czy ktos wie jaki algorytm do szukania sciezki zostal uzyty w amigowej wersji Dune 2 ?
[#14] Re: jeszcze raz... Dune 2

@selur, post #1

Podłączę się pod temat.
Chętnie wróciłbym do oryginalnej Dune II na Amigę, której nigdy nie ukończyłem.
Oprawa mi nie przeszkadza, wręcz jest zaletą (po to gram w retro, co nie?)

NATOMIAST

Gdyby istniał mały, malutki mod dodający do gry możliwość zaznaczania i sterowania wieloma jednostkami jednocześnie... to byłby sztos :)
[#15] Re: jeszcze raz... Dune 2

@AceMan, post #14

Dune: Legacy albo OpenDune są twoimi przyjaciółmi.
[#16] Re: jeszcze raz... Dune 2

@recedent, post #15

Tak, znam te porty. Ale one są przeznaczone odpowiednio dla MorphOSa i A1200@060.
Mnie chodzi natomiast o mod do natywnej wersji ECS.
[#17] Re: jeszcze raz... Dune 2

@AceMan, post #14

Nie sadze, ze cos takiego jest, bo ktos by musial kod przerobic a kodow zrodlowych do wersji amigowej raczej nikt nie udostepni..
[#18] Re: jeszcze raz... Dune 2

@selur, post #17

najbardziej wersję Aga Dune2 chciałbym móc zobaczyć
3
[#19] Re: jeszcze raz... Dune 2

@michal_zukowski, post #18

No to ktos by musial grzebac w kodzie jak w EoB Aga, mi chodzilo o prosta podmiane obecnej grafiki OCS, bo to zaden problem tylko ktos musi wiedziec w czym sa umieszczone sprajty i jak je tam wrzucic do pliku. No i czy da sie zmienic palete w grze czy nie.
[#20] Re: jeszcze raz... Dune 2

@AceMan, post #16

OpenDune tak czy siak nie ma możliwości zaznaczania większej ilości jednostek.
1
[#21] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Mir3k, post #20

Nie polecam Dune Legacy, straszny brak balansu komputerowego przeciwnika zasypuje cie jednostkami i wiele elementów gry działających nie tak jak powinny, o wiele lepiej grać w amigowa wersje, ktora nie jest zbyt trudna znajac podstawy RTS.
1
[#22] Re: jeszcze raz... Dune 2

@selur, post #1

Moze bedzie natywna wersja Dune II AGA (remaster):

link

W kazdym razie projekt wyglada ciekawie, i nie jest to robione przez nieznana osobe.
2
[#23] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Don_Adan, post #22

Fajnie. Chociaż mogłaby być też w wyższej rozdzielczości dla lepszych procków.
[#24] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Don_Adan, post #22

Tylko że to jest "OCS&AGA remaster". Mam nadzieję, że wersje będą osobne.
[#25] Re: jeszcze raz... Dune 2

@recedent, post #24

Dopiero teraz sie wczytalem, co autor tam pisze.
I wyglada na porzadny oldschoolowy (ma dzialac z dyskietek) projekt.
Maja byc 2 wersje:
AGA na 5 dyskietkach
OCS na 4 dyskietkach.
AGA ma byc z intrem, wiec pewnie bedzie musial uzywac jakiegos dobrego packera z szybkim depackerem.
Moze ZX0, Arj7 lub cos podobnego.
Na razie jest dzialajace intro na AGA do obejrzenia.
[#26] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Don_Adan, post #25

No to wyśmienicie OK
[#27] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Don_Adan, post #22

Jest to jeden z autorów Dune II na Amigę od Westwood.

Jeżeli zawrze takie rzeczy z wersji DOS:

- 256-kolorową grafikę,
- Animowane duże obrazy (przedstawiające czołg, plac budowy itp.),
- Dźwięki mowy,
- Muzykę podczas rozgrywki.

To byłoby bardzo fajnie.

Widzę, że używa on narzędzi do konwersji. Z Dune II można wyciągnąć wszystkie dane bezproblemowo przy pomocy programu XCC od Olafa van der Speka (łącznie z dźwiękami i muzyką).

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2024 11:02:08 przez Hexmage960
[#28] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Hexmage960, post #27

"To make this possible, ALL of the DOS data has been reverse-engineered and converted using a battery of custom conversion tools. I have also created a "simulated Amiga" on MacOS (including the blitter, copper, and custom registers)...so Dune II runs natively on MacOS as well. This makes it much easier for me to add core features to the game. When I need to, I move to real hardware/WinUAE for specific testing. All of the tools, tech, and game code were written from scratch."

O muzyce nic nie ma, albo bedzie nowa, albo wykorzystana bedzie Amigowa.
Choc pewnie jakis muzyk sie znajdzie.
No chyba, ze ma konwerter z MIDI na MOD.
Niby Music-X 2.0 ma taka mozliwosc, zeby konwertowac na MaxTrax (muzyczny format z Amigowej Dune II).
Ale to i tak trzeba byc muzykiem, zeby stworzyc cos co sie da skonwertowac.
Z automatu to nie dziala, jak kiedys probowalem skonwertowac MIDI.
[#29] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Don_Adan, post #28

Swego czasu rozpracowałem bardzo dużo z Dune II na Amidze.

Poznałem formaty plików, algorytmy jakie są używane do generowania mapy, czy aktualizacji panelu w grze i wiele więcej.

Widziałem też wersję na PC i coś tam wyciągałem przy pomocy XCC.

Dzisiaj mam oryginalne wydanie Dune II: Battle for Arrakis na Amigę.

Dune II przeniesiona wiernie z PC-towego DOSa na pewno byłaby nie lada gratką.

Z perspektywy czasu jednak pewnie trzeba by też dopracować sterowanie jednostkami, jak w Command & Conquer.

Życzę powodzenia autorowi. Szkoda, że nie ma dostępu do danych źródłowych od Westwood, jako współautor.

Co do muzyki, to na pewno trudny orzech do zgryzienia, ale na pewno jest to możliwe przy znajomości formatu.
[#30] Re: jeszcze raz... Dune 2

@Hexmage960, post #29

głownym problemem z jednostkami jest brak zaznaczania grup, wszystko inne da się przeboleć
Wersja Dune2 AGA dla osoby ogarnietęj z projektem nie powinna być dużym wyzwaniem, ja sam bym z chęcią w nią zagrał.
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem