[#4]
Re: jeszcze raz... Dune 2
@selur,
post #1
Minniat tez kiedys cos dzialal z Diuną ale znajac jego cala praca poszla do smietnika
Tamta moja praca nie poszła do śmietnika - to bardzo odległe czasy.
W Diunie 2 grafika jest w dwóch formatach: SHP i WSA.
W pierwszym formacie, używanym do sprajtów, masz na początku pliku 16-bitowe słowa - przesunięcia do kolejnych obrazków. Potem nagłówki i dane graficzne. Używałem tego formatu do własnych danych.
Plik WSA jest kompresowany i zawiera te duże obrazki oraz animacje. Nie pamiętam już szczegółów tej metody kompresji.
Gra otwiera ekran i bitmapy i raczej nie jest możliwe podbicie liczby kolorów.
Kiedyś robiłem przy Benefactorze. Rozpracowałem sporo, było nawet dużo z tym zabawy i zrobiłem edytor i nowe plansze do dwóch pierwszych światów.
Jest człowiek, który rozpracował Lemmings 2: the Tribes i umieścił pełny edytor plansz.
Diuna 2 to zawsze była dla mnie świetna gra, ale teraz sterowanie jest toporne, a wersja Amigowa została zbyt okrojona w stosunku do PC.
Z perspektywy czasu takie dogłębne rozpracowanie to tytaniczna praca.
Według mnie jeśli chcesz działać, lepiej jakbyś wrócił do projektu którejś ze swoich gier. Chętnie zagrałbym jak nie w "Key Master 2", to w jakiegoś Twojego RPG.