[#31] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #22

Super to wygląda. Będzie może wydanie pudełkowe ?
[#32] Re: Robot Jet Action Amiga

@michal_zukowski, post #29

wiecej elementow w stylu tego kota dodac, ladnie wyglada

dzięki, ale dodawanie takich elementów będzie trudne ze względu na pamięć a może nawet miejsce na dyskietce. planuję zmieścić się na dwóch dyskietkach. Poza tym trzeba to wszystko narysować ;) choć w sumie czas mam, bo nigdzie mi się na razie z tą grą nie spieszy.

@Skolman
Widziałem. Ładne - zwłaszcza sprajty z Metal Sluga :)
Ale nie bardzo wiem jak to odnieść do wątku o mojej grze? Ja gry w HAMie nie zrobię. :)

@slawekwozniak
za wcześnie aby decydować.

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2024 10:10:47 przez c64portal
2
[#33] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #26

Śliczna "KOTA" OK
[#34] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #32

tak z ciekawosci zapytam bo nie jestem w temacie, ten horyzontalny (lub vertykalny, lub ukośny) liniowy dithering jaki jest ostatnio popularny to męczycie ręcznie czy są do tego automaty jakieś sensowne
[#35] Re: Robot Jet Action Amiga

@Azakiel, post #34

@azakiel
Ja o robieniu grafiki sporo opowaidałem na ostatnim Xenium na ponad godzinnej prezentacji.
Ja prace zawsze zaczynam w Photoshopie (tutaj też) i część tego ditheringu (horyzontalnego) mam opanowane w Photoshopie. Powiedzmy że mam swoje sposoby ;) Można obejrzeć zapis prezentacji z Xenium.
Prawda jest taka że żeby to dobrze wyglądało to 2 razy tyle pracy poświęcam potem w narzędziach do pixel artu. Ostatnio używam Aseprite, ale zawsze obrazek przechodzi przez Grafx2 bo ma on dobrze rozwiązane operacje na palecie.
Diagonalne i wertykalne ditheringi też bym ogarnął w Photoshopie ale ja takich akurat nie stosuję.
A jak robią inni? trzeba by ich pytać.

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2024 17:27:37 przez c64portal
1
[#36] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #35

dzieki za info, rzuce okiem w wolnej chwili
[#37] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #26

Światy nie są duże, więc podejrzewam że tu scroll jest bez wklejania dodatkowych kafli, a po prostu bitmapa jest w rozmiarze całego levelu. Mam rację?
[#38] Re: Robot Jet Action Amiga

@tukinem, post #37

masz rację ;)
640x128 pixeli. Współdzielę jednak miejsce w pamięci z miejscem gdzie potem jest bitmapa levela. Po raz pierwszy użyełm funkcji CludgeBitmap. W łątwy sposób zaoszczędzam i ponownie wykorzystuję już zaalokowaną pamięć.
1
[#39] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #38

Nie próbowałem użycia CludgeBitmap jeszcze a wiem że jest przydatne.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem