[#31] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #22

Super to wygląda. Będzie może wydanie pudełkowe ?
[#32] Re: Robot Jet Action Amiga

@michal_zukowski, post #29

wiecej elementow w stylu tego kota dodac, ladnie wyglada

dzięki, ale dodawanie takich elementów będzie trudne ze względu na pamięć a może nawet miejsce na dyskietce. planuję zmieścić się na dwóch dyskietkach. Poza tym trzeba to wszystko narysować ;) choć w sumie czas mam, bo nigdzie mi się na razie z tą grą nie spieszy.

@Skolman
Widziałem. Ładne - zwłaszcza sprajty z Metal Sluga :)
Ale nie bardzo wiem jak to odnieść do wątku o mojej grze? Ja gry w HAMie nie zrobię. :)

@slawekwozniak
za wcześnie aby decydować.

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2024 10:10:47 przez c64portal
2
[#33] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #26

Śliczna "KOTA" OK
[#34] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #32

tak z ciekawosci zapytam bo nie jestem w temacie, ten horyzontalny (lub vertykalny, lub ukośny) liniowy dithering jaki jest ostatnio popularny to męczycie ręcznie czy są do tego automaty jakieś sensowne
[#35] Re: Robot Jet Action Amiga

@Azakiel, post #34

@azakiel
Ja o robieniu grafiki sporo opowaidałem na ostatnim Xenium na ponad godzinnej prezentacji.
Ja prace zawsze zaczynam w Photoshopie (tutaj też) i część tego ditheringu (horyzontalnego) mam opanowane w Photoshopie. Powiedzmy że mam swoje sposoby ;) Można obejrzeć zapis prezentacji z Xenium.
Prawda jest taka że żeby to dobrze wyglądało to 2 razy tyle pracy poświęcam potem w narzędziach do pixel artu. Ostatnio używam Aseprite, ale zawsze obrazek przechodzi przez Grafx2 bo ma on dobrze rozwiązane operacje na palecie.
Diagonalne i wertykalne ditheringi też bym ogarnął w Photoshopie ale ja takich akurat nie stosuję.
A jak robią inni? trzeba by ich pytać.

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2024 17:27:37 przez c64portal
1
[#36] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #35

dzieki za info, rzuce okiem w wolnej chwili
[#37] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #26

Światy nie są duże, więc podejrzewam że tu scroll jest bez wklejania dodatkowych kafli, a po prostu bitmapa jest w rozmiarze całego levelu. Mam rację?
[#38] Re: Robot Jet Action Amiga

@tukinem, post #37

masz rację ;)
640x128 pixeli. Współdzielę jednak miejsce w pamięci z miejscem gdzie potem jest bitmapa levela. Po raz pierwszy użyełm funkcji CludgeBitmap. W łątwy sposób zaoszczędzam i ponownie wykorzystuję już zaalokowaną pamięć.
1
[#39] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #38

Nie próbowałem użycia CludgeBitmap jeszcze a wiem że jest przydatne.
[#40] Re: Robot Jet Action Amiga

@tukinem, post #39

Cześć
Czas na update i ogłoszenia o tym co się dzieje z grą.



Ze 2-3 tygodnie temu zacząłem się przyglądać Scorpion Enginowi i powiem że od razu mi szczęka opadła. W dużym skrócie ilość pracy włożonej w to niesamowite narzędzie jest nie do opisania. Wow! Wsparcie społeczności wokół SE też jest super więc mogłem szybko pójść do przodu.
A musiałem pójść do przodu bo od maja tego roku w zasadzie nic się nie działo. Utknąłem.

BB nawet daje radę jeśli chodzi o szybkość działania. (Pokażę filmik z ostatniej wersji gry w BB i ile czasu rastra zajmowały poszczególne procedury) Z organizacją pamięci też sobie jakoś radziłem ale dodawanie nowych rzeczy szło mi mega wolno.

W SE udało mi się w 2 tygodnie - ciągle się go ucząc i poznając zrobić to co miałem w BB zrobione przez 6 miesięcy! OK grafikę miałem gotową, ale dużą zaletą jest także to, że wiele rzeczy zrobiłem w BB podobnie jak earok w SE. Np kolory Coppera w tle miałem rozwiązane identycznie. No i w SE naprawdę się szybko pracuje jak się już pozna zasadę jego działania.

W innych wątkach dyskutujemy o SE więc pewnie wiele jeszcze o SE na PPA przeczytamy, ale powiem tak: wydajnościowo jest bardzo dobrze. Jest całkiem elastycznie bo można dość swobodnie decydować np co ma być sprajtem co bobem, można dodawać tęcze, parallax scroll, itp i całość na bierząco testować w fs-uae albo winuae. Ja preferuję FS-UAE. Działa super.

Tak więc zostaję w SE i postaram się pokazać następny update raczej szybciej niż później ;)
Na filmie widać wszystko co udało mi się zaimplementować w te 2 tygodnie, a np w BB zatrzymałem się na strzelaniu i ruchomych platformach. Tutaj to już mam.

Na koniec jeszcze odnośnie zajętośći pamięci i dysku. Podczas kompilacji można zobaczyć ile RAMu zajmą poszczególne elementy, np panel, tileset, muzyka, sfx, itp. Na dysku to co mam tutaj na filmie zajmuje jakąś połowę tego co miałem w BB !!! Jest kompresja, a poza tym edytor (na Windowsie) dość inteligentnie potrafi wybierać jakie zasoby (np grafikę) wyciąć a jakie np kafelki olać, bo są nie używane. Na serio edytor robi dobre wrażenie choć nie jest od początku jakoś bardzo intuicyjny. Po chwili pracy z nim jednak okazuje się dość logicznie zaprojektowany.

Dużo mam spostrzeżeń n/t SE po dwóch tygodniach zabawy z nim więc jak chcecie to pytajcie. Jak będę umiał to chętnie odpowiem.

[edit]
aha wszystkie updaty od tej pory będę już wrzucał na mój główny kanał i portal c64portal.pl.
retronavigator.com powoli chyba będę wygaszał.

Ostatnia aktualizacja: 10.10.2024 15:03:26 przez c64portal
10
[#41] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #40

Całkiem fajnie ta gra się zapowiada, taka Amosowa. Tylko diamenty będą do zbierania, czy jeszcze jakieś atrakcje dojdą?
1
[#42] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #40

Podziwiam Twój talent
1
[#43] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #40

To jakie typy gier da sie stworzyc w SE oprocz platformowek?

Przygodowki, w stylu Wilczej Budy?
Strzelanki poziome?
Strzelanki pionowe?
Strategie?
RPG?
Inne?
[#44] Re: Robot Jet Action Amiga

@Don_Adan, post #43

Platformówki.
[#45] Re: Robot Jet Action Amiga

@Don_Adan, post #43

To jakie typy gier da sie stworzyc w SE oprocz platformowek?

Ogólna odpowiedź powinna chyba być: Wszystko co da się opisać na klockach (tileset) :)

Myślę że po tych kilku tygodniach poznawania SE wiedział bym jak bez problemu zacząć prace nad:
- grą typu Boulder Dash/Robbo
- strzelankę "w bok" i "do góry"
- grę typu celowniczek (jak np Operation Wolf)
- grę typu Zelda
- grę typu Alien Breed (ten z widokiem z góry)
- bijatykę - w przykładach do SE jest namiastka Street Fightera i jeszcze coś innego tego typu (nie pamiętam tytułu)

na strategiach się nie znam, ale to chyba było by dość trudne - ze względu na duże ilości programowania
co do RPG to w zasadzie uważam, że dało by się coś zrobić - np na AGA'ę gdzie było by więcej CHIPu.
Może nie byłby to od razu Chrono Trigger ;) ale chyba wiedział bym jak zabrać się za zrobienie niektórych mechanik z takiej gry.

W przykładach do SE jest np gra tekstowa z dużą ilością tekstu i z grafikami (a'la Manga). sporo assetów, ale da się.

Moje osobiete zdanie jest takie, że często widzimy jak autorzy robią platformówki w SE bo chyba jest jakiś "głód" dobrych gier tego typu. Tutaj wydajność jest kluczowa i jeśli dobrze pamiętam to nie było jakichś wielkich tytułów w ostatnich 5 latach - porawcie mnie bo mogę się mylić. Nic natomiast nie odnotowałem.

Generalnie jak ktoś ma pomysł i duuużo samozaparcia to zrobi naprawdę dobrą grę.
Ja zaczynam planować kolejną ... zaraz jak skończę RJA2

Nie obiecuję, ale jak popchnę nieco RJA do przodu to może jakiś tutorial lub dwa na kanał wstawię.


Ostatnia aktualizacja: 11.10.2024 13:46:22 przez c64portal
[#46] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #45

Hehe pewnie AmiRobbo2 w Scorpionie miałoby niższe wymagania niż moje wyskrobane w BB ale jakoś wolę sobie ręcznie programować, choćbym miał to schować do szuflady potem to taka frajda, że samemu się napisało kod.

Dziwię się trochę, bo jako scenowiec potrafisz bardzo dobrze kodować, nie straszny Ci Asm, ani BB, a jednak zszedłeś do Scorpiona. Nie neguję tego i jestem nawet pewien, że wyciągniesz z tego różne ciekawe, lepsze rozwiązania do tworzenia gier.
2
[#47] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #45

Czy możesz podać źródła z których korzystałeś ucząc się obsługi Scorpiona?
[#48] Re: Robot Jet Action Amiga

@tukinem, post #46

Dziwię się trochę, bo jako scenowiec potrafisz bardzo dobrze kodować

Od 1992/93 roku uważam się za scenowego grafika
nigdy nie kodowałem na demoscenie (no może kilka małych rzeczy) a uwielbiam robić grafikę i wymyślać... dla niej zastosowanie.

Przesiadam się na razie na SE bo dość szybko widzę efekty swojej pracy, ale w 100% Cię rozumiem. Także lubię jak z mojego kodowania, główkowania, programowania coś tak wychodzi, ale patrząc na ostatnie 6 lat chciałbym aby coś z moich projektów w końcu zaczęło się wykluwać. pierwsze przymiarki do gry na Amigę zrobiłem chyba w 2018 roku. Do teraz nie widać rezultatów.
Natomiast ja szczerze powdziwiam Ciebie (jak pewnie wielu tutaj). Twój progres jest niesamowity. Trzymam kciuki za kolejne projekty i szczerze powiem, że liczę że sam je będziesz kodował.
1
[#49] Re: Robot Jet Action Amiga

@zzielinski, post #47

Czy możesz podać źródła z których korzystałeś ucząc się obsługi Scorpiona?

Uczyłem się z przykładów. Nie ma dokumentacji. tzn niby jest jakiś zalążek ale jest raczej jeszcze słaby.
Przyklady - w zasadzie wszystkie są na oficjalnym githubie:
https://github.com/earok/scorpion-editor-demos

warto też przeczytać wątek na EAB. 163 strony na forum ale jest tam sporo wiedzy historycznej gdzie earok opisuje jak SE działa.
https://eab.abime.net/showthread.php?t=97450&page=164

Na koniec kanał na YT:
https://www.youtube.com/@earok
[#50] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #48

Od 1992/93 roku uważam się za scenowego grafika

W roku 92/93 to ja chodziłem do zerówki dopiero pokłony
[#51] Re: Robot Jet Action Amiga

@tukinem, post #50

Kolejny update - tak na szybko.
Tym razem pracuję głównie nad grafiką. Nowy Tileset (Las) do świata nr2.

8
[#52] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #51

To już druga część idzie? Będziesz mógł zgłosić grę do AmiGameJam jako sequel

Piękne grafiki piękne. Nie idzie oka oderwać. Zazdroszczę talentu.

Trzymam kciuki i czekam na finalną wersję
1
[#53] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #51

Fajnie to wygląda, gratki!
1
[#54] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #51

Bardzo fajna grafika OKOKOK
1
[#55] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #51

ladny pixelart ok, racja

mala uwaga.. zeby to bardziej urozmaicic, przydalyby sie jakies galezie i grzyby (huba) na tych drzewach.
[#56] Re: Robot Jet Action Amiga

@BULI, post #54

Kolejny mini update.
Test klocków do następnego świata. Klocki częściowo bazują na moich wcześniejszych próbach (nieudanych ;) ) zrobienia gry w BB w okolicach 2018/19 roku.

W filmie też widać pierwszą próbę z taką "przezroczystością na niby" ;)

[#57] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #56

Nowy link. Musiałem zrobić re-upload filmu. Sorki za bałagan.
4
[#58] Re: Robot Jet Action Amiga

@c64portal, post #57

Bardzo fajne "KAFLE" OKok, racja
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem