[#31] Re: GoVD

@Krashan, post #30

Gdy chcesz mieć "globalne skróty klawiaturowe" niezależne od aktywności jakiegoś tam okna, to nie ma lepszej drogi, commodities zostały zaprojektowane między innymi właśnie do tego.


Dzięki, tak myślałem że to najlepsza droga.
[#32] Re: GoVD

@vojo, post #1

Przyznam, że średnio rozumiem potrzebę istnienia tego typu programu.

Wiele programów pozwala wybrać na którym ekranie publicznym mają być otwarte ich okna. Część z nich umie sama je sobie otworzyć (choćby DOpus 4 którego używasz w przykładowym filmiku).

A przełączników ekranów już kilka było ztcp.
[#33] Re: GoVD

@hrw, post #32

Chodzi o to żeby był tylko jeden otwarty ekran, w ramach oszczędności pamięci Chip szeroki uśmiech
[#34] Re: GoVD

@hrw, post #32

GoVD nie powstał po to żeby unikać otwierania innych ekranow. Taki DPaint czy inne programy, które sobie defaultowo otwierają inne ekrany w różnych rozdzielczościach i kolorach niech sobie nadal to robią.
Ideą jest ogarnięcie tego wszystkiego co się zwykle dzieje na ekranie Workbencha. Nigdy nie myślałem o tym tak, że GoVD zmniejszy ilość otwartych ekranow albo zaoszczędzi Chip.
2
[#35] Re: GoVD

@vojo, post #34

Ja kiedyś radziłem sobie tak, że miałem ekran WB w rozdzielczości 640x256, ale wielkość ekranu 640x512, i wtedy wszystko mi się mieściło, tylko myszką góra/dół jak się ruszało to się ekran przesuwał.

No i jakby nie było, taki wydłużony ekran zżerał Chip, GoVD jest rozwiązaniem :)







----edit

Na zrzucie po prawej stronie "Wielkość maks. 16368 x 16384" mnie szokuje, nigdy nie próbowałem wtf!?

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2024 22:26:25 przez karolb
2
[#36] Re: GoVD

@karolb, post #35

Potrzebowałbyś z 50MB CHIP RAMu
[#37] Re: GoVD

@hrw, post #32

Wiele programów pozwala wybrać na którym ekranie publicznym mają być otwarte ich okna. Część z nich umie sama je sobie otworzyć (choćby DOpus 4 którego używasz w przykładowym filmiku).
Sprawa się nieco komplikuje, gdy używasz trybu AGA np. 1280×1024 i każdy ekran zabiera 0,5 MB pamięci chip.
[#38] Re: GoVD

@hrw, post #32

Wiele programów pozwala wybrać na którym ekranie publicznym mają być otwarte ich okna.

Wiele ale nie wszystkie. A właściwie to większość nie ma takiej możliwości. Dopiero pod MorphOS, gdzie prawie wszystko jest pod MUI, można się tak bawić, przerzucać okna między ekranami. Ale tutaj też od dawna jest pokazywanie i ukrywanie okien. A ostatnio przełączanie się między oknami też zostało mocno rozbudowane i znacznie łatwiej połapać się w gąszczu okien bez przesuwania ich i robienia sobie bałaganu w stosie okien.
[#39] Re: GoVD

@hrw, post #32

Jak nie masz gfx, jak np ja w a3000, i działam sobie w palu, to to jest genialne rozwiązanie, nie trzeba wszystkiego upychać na jednym blacie, tylko część softu na jeden a reszta na inny blat.
[#40] Re: GoVD

@QUAD, post #39

Przez lata byliśmy zmuszeni do działania na wielu ekranach, bo Workbencha w 256 kolorach nie dało się odpalić. To znaczy odpalić się dało ale używać na pewno nie. szeroki uśmiech Poza tym dostosowanie palety systemu do obrabianej grafiki byłoby słabe, a palety grafiki do palety systemu to już zupełnie nieakceptowalne. No i gdy 25 lat temu kupiłem kartę graficzną to zachłysnąłem się działaniem na oknach. Dosłownie jak użytkownicy PC+DOS gdy dostali mysz i Windows. No i wtedy wyszła ułomność AmigaOS (a właściwie Workbencha czy Magellana) polegająca na braku dobrego pomysłu na zarządzanie oknami na ekranie. Pojawiały się różne rozwiązania (choćby to od MiniQ) ale nic co by ostatecznie rozwiązywał problem. I tak się człowiek trochę męczył aż do czasów MorphOSa, który trochę to ogarnął.

Dzisiaj trochę inaczej na to patrzę i już pokazywanie czegoś na okienku jest jest dla mnie "bajeranckie". szeroki uśmiech Używam okien tam gdzie potrzebuję i ekranów tam gdzie potrzebuję. Do tego w większości przypadków MorphOS pozwala na przerzucanie okien między ekranami, co też czasem jest pomocne.

Pamiętam jak na przełomie wieków często używałem programu EqEd (do generowania wzorów matematycznych). W tym programie można otworzyć chyba z 15 okien. Dostawałem szału w gąszczu tych okien, a chciałem żeby ten program był na ekranie Workbencha (u mnie Magellana), bo tam miałem kilka listerów z odpowiednimi katalogami do których odpowiednio nagrywałem wykresy, robiłem drag&drop. No i szału dostawałem gdy to wszystko mieszało mi się z kilkunastoma oknami EqEd. Na szczęście ten program jest pod MUI i można było całą aplikację zikonifikować. Tylko, że wtedy ikona jego też była przykryta przez jakiś lister Magellana więc trzeba go było umieszczać tak żeby nie zasłaniał miejsca w którym lądowały zikonifikowane aplikacje. Generalnie zarządzanie oknami zawsze wyglądało słabo w AmigaOS.
2
[#41] Re: GoVD

@MDW, post #40

@MDW

Tak się składa, że do systemu 3.0 (może już w 2.0) dołączono program o nazwie FKey - jest to program typu Commodity i służy do przypisywania funkcji do klawiszy:

Pozwala na przełączanie pomiędzy oknami:

- Cycle Windows,
- Cycle Screens,
- Enlarge Window,
- Shrink Window,
- Toggle Window Size.

Poza tym ma inne funkcje:

- Insert Text,
- Run Program,
- Run ARexx Script.

Tak więc, dzięki Commodity są możliwe operacje na oknach i inne rzeczy związane z biblioteką Intuition, która jest odpowiedzialna za interfejs użytkownika i przetwarzanie wejścia (mysz, klawiatura itd.).

@Vojo

Gratuluję napisania nowego programu. Fajnie, że zrobiłeś użytek z nowych funkcji. Mimo, że jestem nabywcą Amiga OS 3.2, to używam na bieżąco OS 3.1 od Escomu, ponieważ lepiej współpracuje z moimi konfiguracjami Amigi 1200 (Blizzard 1230 i 1260).

3
[#42] Re: GoVD

@Hexmage960, post #41

Mimo, że jestem nabywcą Amiga OS 3.2, to używam na bieżąco OS 3.1 od Escomu, ponieważ lepiej współpracuje z moimi konfiguracjami Amigi 1200 (Blizzard 1230 i 1260).


W którym elemencie OS 3.1 jest lepszy od OS 3.2, zwłaszcza na konfigach z 030 i 060?
[#43] Re: GoVD

@vojo, post #42

W którym elemencie OS 3.1 jest lepszy od OS 3.2, zwłaszcza na konfigach z 030 i 060?

A więc Amiga OS w wersji 3.2 niepoprawnie współpracuje z kartami Blizzard 1230-IV i 1260. Przynajmniej dotyczy to instalacji.

Podejrzewam, że dotyczy to sposobu obsługi procesorów 68030 wzwyż (za pomocą mmu.library).

Samo zmapowanie Kickstartu 3.2 działa prawidłowo.

Jeśli chodzi o elementy, to oczywiście OS 3.2 posiada ich więcej. Jednakże np. mapowanie palety kolorów wygląda słabo, nawet słabiej niż w OS 3.1, czy 3.9. Dlatego wolę stosować własne funkcje do tych kluczowych rzeczy.

Dużą zaletą Amiga OS 3.2 jest bardzo szybka obsługa okienek - Simple Refresh, Smart Refresh czy Super BitMap.

Szkoda, że nie dotyczy to Menusów.

Sam system Amiga OS niezależnie od wersji posiada różne własności nie zawsze korzystne dla wydajności. Na przykład jeżeli przesłonimy okienko Super BitMap, to zasłaniana zawartość jest w całości kopiowana do bufora poza-ekranowego.

Poza tym okna Workbencha mają mało wydajną funkcję rysowania podkładów oraz ikonek. Dlatego często bardziej opłaca się pracować na innym ekranie publicznym, gdzie wszystkie okna obsługują to lepiej.

Podsumowując, OS 3.2 ma wiele zalet ale nadal kilka niedoróbek pod kątem obsługiwanego sprzętu. Szkoda, że nie obsługuje normalnie tych kart (jest GURU).

Korzystałem kiedyś (i mam do dziś) Amiga OS 3.5, i jest to dobry system, aczkolwiek ociężały ze względu na ikony. Zakupiłem parę lat temu też oryginał OS 3.9. Ale te systemy o ile pewnie działają bardzo zgrabnie na karcie graficznej, o tyle nadal bazują na starszych funkcjach Intuition.

Jest nadzieja, że Amiga OS 3.3 zmieni sytuację. Pisałem już autorom OS 3.2 o tych problemach z kartą turbo.

Ostatnia aktualizacja: 19.10.2024 18:38:51 przez Hexmage960
1
[#44] Re: GoVD

@Hexmage960, post #43

Byc moze masz 68030 z walnietym MMU, a byly takie.
Testowales intensywnie MMU w swoich Amigach?
Mozesz nie instalowac mmu.library.
Albo wylaczyc MMU za pomoca
MMU off

Masz tutaj ten watek.
link
[#45] Re: GoVD

@vojo, post #1

Tymczasem Matthias Muench wrzucił na Aminet ładną ikonkę GlowIcon dla GoVD, polecam w miejsce mojego 4 kolorowego potworka :)

https://aminet.net/package/pix/icon/GoVD_GI
3
[#46] Re: GoVD

@vojo, post #45

Wersja 1.2, poprawkowa, wrzucona na Aminet, poprawione:
- funkcja identyfikująca okna Workbencha - na niektórych konfiguracjach nie działało to poprawnie
- otwieranie bibliotek i gadgetów ReAction - zamiast jednej v46 żądane są wersje które rzeczywiście są w OS 3.1.4

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2024 11:43:31 przez vojo
1
[#47] Re: GoVD

@vojo, post #46

fajnie by było jak by się dało buttony umieszczać gdziekolwiek i zapisywać pozycje, bo jak mam w dolnym prawym rogu to mi wadzi, ponieważ jak odpalę np okno na cały ekran, to potem mycha nie mogę go zmniejszyć :P
wiec aktualnie mam w górnym lewym, jak by było o 2 px niższe to by się ładnie zgrało z belka

Ostatnia aktualizacja: 11.11.2024 15:59:34 przez QUAD
[#48] Re: GoVD

@vojo, post #46

Super, że jest nowa wersja.
Do zgłaszanych wcześniej funkcji dorzucam kolejną .
Dałoby radę zrobić coś takiego, aby przerzucać okna pomiędzy ekranami? Np. mam kilka otwartych okien, ale któreś z nich przerzucam na inny ekran, aby zrobić sobie porządek na Workbenchu.
[#49] Re: GoVD

@prz, post #48

@QUAD, @prz
Na razie skupiam się na pozbycie się bugów, nowa wersja z nowymi ficzerami to plan na przyszły rok, zobaczymy co się uda zrobić.

A propo bugów - jest jakieś miejsce gdzie można zgłaszać błędy / uwagi do OS 3.2?
Okazało się ze wersja 1.2 GoVD nie przełącza poprawnie okien programów TextEdit i Find, a wszystko przez to ze programy te ustawiają sobie flagę WFLG_WBENCHWINDOW, która teoretycznie jest zarezerwowana dla okien Workbencha.
Zafixowanie tego w GoVD to banał i zrobię to, ale to chyba jednak błąd w TextEdit i Find - bo chociaż oba są elementami OS, to jednak nie są częściami Workbencha jako takiego. Poza tymi dwoma żaden inny program z OS tej flagi nie ustawia.
[#50] Re: GoVD

@vojo, post #49

A propo bugów - jest jakieś miejsce gdzie można zgłaszać błędy / uwagi do OS 3.2?
Można spróbować na https://developer.amigaos3.net/forum/.
[#51] Re: GoVD

@vojo, post #49

Ja zglaszalem tutaj:

link

A o TextEdit jest tez tutaj:

link
[#52] Re: GoVD

@vojo, post #11

No trochę bałaganiarsko ten 3.1.4 był wydany

3.1.4 to były tylko fixy do 3.1, bez wprowadzania nowych ficzerów.
[#53] Re: GoVD 2.1 RC

@vojo, post #1

Hej

jak może część z Was zauważyła, w Nowy Rok na Aminecie pojawiła sie wersja 2.0 GoVD, był o tym news na PPA.

Ale dzisiaj w przypływie weny twórczej i sugestii od jednego z userów, dotyczącej zarządzania oknami katalogów Workbencha, który jest w tym temacie lekko upośledzony i potrafi wyświetlić tylko jedno okno dla danego katalogu (Workbench jest lekko upośledzony, nie user ), dorobiłem automatyczne przenoszenie okien Workbencha na aktywny pulpit, w sytuacji gdy to okno próbowano aktywować na innym pulpicie.

Eliminuje to rzecz która mnie osobiście irytowała, bo zdarzało się że nie pamiętając ze np RAM: jest już otwarty na innym pulpicie, próbowałem otworzyć go na innym pulpicie i... nic się nie działo. Teraz w końcu okna Worlbencha działają tak jak powinny. Wystarczy zaznaczyć poniższy checkbox:



Przy okazji powyższego powstał mechanizm przerzucania okien między pulpitami, więc już za niedługo powinienem wypuścić chyba jeż wersję ostateczną, z przenoszeniem na zyczenie okien między pulpitami.

Wersja 2.1 RC (kandydat do wydania) jest tutaj:
http://bitplan.pl/govd/download/GoVD_21rc.lha


Ostatnia aktualizacja: 03.01.2025 16:01:08 przez vojo
4
[#54] Re: GoVD 2.1 RC

@vojo, post #53

Chciałem zgłosić błąd w wersji z Aminetu - na ekranach RTG, kiedy uruchomię program, zasobnik z pulpitami jest OK ale jak zmienię coś w ustawieniach i go zrestratuje, to okno z zasobnikiem jest zkaszanione - dosłownie - kaszana losowych pikseli zamiant kwadracików - i jak je po kolei przeklikam, to wszystko wraca do normy.
[#55] Re: GoVD 2.1 RC

@_arti, post #54

O ciekawe, nie udaje mi się tego odtworzyć. Jaki ekran, tzn P96 czy CGX, i jaka rozdzielczość?
[#56] Re: GoVD 2.1 RC

@vojo, post #55

Właściwie każdy - od 640x480 do 1024x768, 15-bit. P96, karta to GBA (Picasso).
Może chodzi o te 15 bitów? Dziś sprawdzę w innych trybach.

Ok, wygląda to różnie, w różnych trybach - od 8bit do 16bit (różne rodzielczości):












Ostatnia aktualizacja: 04.01.2025 14:16:05 przez _arti
[#57] Re: GoVD 2.1 RC

@_arti, post #56

Arti, poniżej link do wersji 2.1 rc2 - poprawiłem obsługę odświeżania, nie wiem czy to pomoże, ale jak bedziesz miał chwilę to zerknij please czy ta kaszanka po restarcie nadal jest.

http://bitplan.pl/govd/download/GoVD_21rc2.lha

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2025 23:18:07 przez vojo
[#58] Re: GoVD 2.1 RC

@vojo, post #57

Jest lepiej! Teraz przy restarcie programu tlo przybornika jest skaszanione dalej ale kwadraciki odrysowywuja sie na nim juz poprawnie.
[#59] Re: GoVD 2.1 RC

@_arti, post #58

O, to dobra wiadomość, bo do tla zrobię to samo co dla buttonów i powinno być dobrze, dzięki!
[#60] Re: GoVD 2.1 RC

@vojo, post #59

Wersja 2.1 RC4:
http://bitplan.pl/govd/download/GoVD_21rc4.lha

Trochę poprawek:
- poprawione odświeżanie na ekranach RTG
- poprawione wyszukiwanie procesów w toolu konfiguracyjnym
- poprawione przywracanie okien na wirtualnych pulpitach (kolejność układania okien na ekranie)

Nowości:
- możliwość skonfigurowania dokładnych rozmiarów przycisków wirtualnych ekranów, szerokość i wysokść w poikselach w zakresie od 4 do 64
- możliwość włączenia automatycznego przenoszenia otwieranych okien Workbencha (okna katalogów) na aktywny pulpit, jeśli dane okno jest już otwarte na innym ekranie - usunięcie efektu ze nic się nie dzieje przy próbie otwarcia okna katalogu
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem