[#301] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #297

Raczej taki assign bedzie lepszy.

(run "assign fonts: SOLDEMO1:fonts")
(run "ISO-topazPL")
(run "assign fonts: sys:fonts")

Niz wersja z add.
Bo z add chyba zostaje w systemie, dopoki nie zresetujesz Amigi.
Ale to ktos kto dobrze zna system, musialby sie wypowiedziec, moze Krashan?
[#302] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Don_Adan, post #301

Ale to ktos kto dobrze zna system, musialby sie wypowiedziec, moze Krashan?
Nie wiem jak działa program ISO-TopazPL. Na Aminecie nie znalazłem, wyszukiwarki też nie były zbyt pomocne.
[#303] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Krashan, post #300

Analogicznie:
(set #LHA "SOLDEMO1:C/LhA x ")
(run (cat #LHA (tackon #INSTALL "soltys1.pack")))


Niestety on wypakowuje, ale na dyskietkę, bo nie ma parametru ze ścieżką wypakowania.

Ogólnie może za bardzo kombinuję, ale używając (message) wyświetlam idealną komendę do wypakowania, jednak po zmianie message na run nic nie wypakowuje.

Użyłem sobie po prostu:
(message #LHA #AFTERJOIN " " #INSTALL)

co wyświetliło mi prawidłowo, jednak po zmianie z message na run nic nie wypakowuje...

Już poradziłem sobie:

Po pierwsze trzeba było przywrócić systemowy LIBS używając Assign zaraz po wypakowaniu LZMA.

Jedyną opcją dla komendy LHA jest takie właśnie łączenie zmiennych.

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2025 23:53:19 przez tukinem
[#304] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #303

Na pewno nie.
Cos takiego jak:

cd Soltys/
lha x *.*

zadziala z lha 1.51
Choc Ty uzywasz najnowszych wersji do dzielenia archiwum.
Nie wiem, po co.
Chyba, ze na dacie (2k year fix) pliku rozpakowanego Ci zalezy.
Starsze wersje lha mniej miejsca na dysku i w pamieci zajmuja niz nowe, i wszystkie obsluguja lh0.
[#305] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Don_Adan, post #304

Tylko taki kolejno komendy mi pozwolił na rozpakowanie pliku.

Używam wersji najnowszej (darmowej z aminetu) i taka jest dołączona do Sołtysa. Mogę też spróbować z
(run (cat "cd " #INSTALL) )

co przekieruje mnie do katalogu, gdzie instalowana jest gra i wtedy by tamta jednoparametrowa komenda zadziałała odpowiednio. No ale nie będę już mieszać. Ważne, że działa.
[#306] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #305

Ale po co uzywasz tej wersji?
Do czegos tak prostego jak dzielenie plikow?

Przeciez to tylko wiecej miejsca zajmuje na dyskietce i uzywa jakis zewnetrznych bibliotek, albo biblioteki.
Dlaczego zakladasz, ze zwykly uzytkownik, bedzie mial ta biblioteke w libs: na swoim HD?
Jesli jej nie bedzie mial to mu sie instalacja tez zatrzyma tak jak Tobie.

Masz tutaj rozne wersje lha, wybierz cos normalnego, jak nie chcesz Splitera.

link

I assign libs: sys:libs na koncu jest jak najbardziej prawidlowy.
Dzieki temu wiadomo, ze ta wersja lha, uzywa jakis libsow.

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2025 00:49:52 przez Don_Adan
[#307] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Don_Adan, post #306

Lha używa biblioteki? Wątpię... Sam instalowałem tak, że kopiowałem do C: plik LhA i tyle.

Popatrz ile czasu trwa instalacja dema Sołtysa na cycle exact. Przy pełnej wersji będzie dwukrotnie tyle pewnie:


A to wszystko dla paru zagorzałych fanów dyskietek, lub dla nikogo, bo i tak każdy będzie wolał całość w LHA spakowaną.

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2025 00:51:28 przez tukinem
[#308] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #307

Oj, chyba nie do konca wiesz jak system Amigowy dziala.
Widac masz ta biblioteke w swoim libs: na HD.
Masz tu prosty przyklad.
Jak ktos ma amos.library na HD w systemie, to mu gra zadziala.
A jak nie ma amos.library, to mu gra nie zadziala.
link
Tak samo co to jest wersja instalacyjna gry.
Zainstaluj sobie Biing AGA na HD, i zmierz czas instalacji.
[#309] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Don_Adan, post #308

Amos.library może być już w pliku exe dodany podczas kompilacji. Nie wiem jak działa LhA, ale wiem jak go instalowałem. Nie tylko na OS 3.2.2 z bajerami, ale też na 3.1 instalowanym z ADFów.

Co do działania systemu to masz rację bo to dla mnie czarna magia i stąd większy problem dla mnie napisać instalator do Sołtysa, niż było napisanie samej gry. Może faktycznie masz rację co do LhA, bo w systemowym LIBS posiadam plik lh.library więc może to jest to o czym mówisz. Natomiast instalacja tutaj trwa dosyć długo, ponieważ najdłużej wypakowuje LZMA.
[#310] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #309

Obejrzalem cala instalacje, podoba mi sie.
Zeby bylo ladniej to mozesz dodac Disk.info na pierwszej dyskietce, tak zeby zapisac pozycje ikonki instalacyjnej i ksztalt okienka.
A co do libs: to byc moze sie mylilem, bo installer robi "avail flush" i mogl jakas zaladowana biblioteke systemowa wykopac z pamieci.
Choc ja nie pamietam, zeby jakas systemowa biblioteke mozna bylo w ten sposob wywalic, one raczej zawsze sa otwarte.
Jak masz ochote to zrob FileEdit temu lha, ktore uzywasz.
Wlacz opcje Search i wpisz "library" do szukania, moze to jest jakas zwykla biblioteka.
[#311] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #303

Jedyną opcją dla komendy LHA jest takie właśnie łączenie zmiennych.
Aż sprawdziłem swój skrypt do GCC-Packa bo tam też rozpakowuję archiwum LhA, a dokładniej wypakowuję wybrane pliki. Wykorzystałem tam cechę Installera opisaną w manualu jako string substitution. Jeżeli w nawiasach () pierwszym elementem jest string, to wtedy cały nawias działa jak printf() w języku C, czyli można sobie dowolnie wstawiać różne rzeczy w stringa. Tak to mam zrobione:
(set #extcmd ("LhA215 e \"%s\" T: Include_H/#? >\"CON://640/200/NDK Unpacking.../AUTO\"" #ndk))
(run #extcmd)

W zmiennej #ndk jest ścieżka do archiwum. I po kolei
  • LhA215 - program LhA w wersji 2.15 z Aminetu, który mam w tym samym katalogu co plik instalacyjny. Uwaga! Na Aminecie jest też wersja 2.2, która jest starsza i ma szereg błędów. 2.15 jest w tym archiwum.
  • e - mi akurat zależało na wypakowaniu wybranych plików bez podkatalogów, ale tu może być oczywiście x.
  • \"%s\" - zamiast tego zostanie wstawiony drugi argument, czyli zawartość zmiennej #ndk czyli ścieżka do archiwum. To jest u mnie wskazywane przez użytkownika (przez askfile), więc dodaję cudzysłowy, bo w ścieżce może być spacja. Są poprzedzone backslashami, żeby Installer ich nie interpretował, tylko wstawił żywcem.
  • T: - docelowy katalog do rozpakowania, ponieważ mój pakiet to kompilator, zakładam, że jest uruchomiony pełny system i katalog T: istnieje. Ale to może być dowolna ścieżka.
  • Include_H/#? - co wypakować. Mi zależy tylko na określonych plikach, to jest wszystkich plikach z podkatalogu Include_H w archiwum. Przy standardowym rozpakowywaniu całego archiwum tego argumentu w ogóle nie ma.
  • >\"CON://480/100/NDK Unpacking.../AUTO\" - żeby się użytkownikowi nie nudziło, przekierowuję wyjście komendy LhA z postępami rozpakowywania do okna konsoli zatytułowanego NDK Unpacking... o rozmiarach 480 na 100, żeby nie zasłoniło (prawie) całego ekranu, jak ktoś ma tryb PAL HighRes. Ponieważ w tytule okienka jest spacja, to cały ten argument musi być w cudzysłowach, podobnie jak wyżej.

I tak to leci. Testowane na Installerze 43.3 z Aminetu i 47.19 z sysa 3.2.
U Ciebie to by wyglądało mniej więcej tak:
(run ("SOLDEMO1:C/LhA x %s \"%s\"" #AFTERJOIN #INSTALL))
Ścieżkę docelową wziąłem w cudzysłowy, bo wybiera ją użytkownik. Może się trafić spacja w ścieżce i byśmy mieli problem.
[#312] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Krashan, post #311

Używam LhA 2.15 oraz Installera w wersji 47.19 (8.3.2021)

Domyślam się, co było źle. Kombinowałem z wstawianiem kilku zmiennych naraz dla komendy LHA, a wyleciało mi całkiem z głowy łączenie parametrów z użyciem "\%s". Możliwe, że zemściło się na mnie zapomnienie o języku C, bo od niego pochodzi ten typ zapisu, tak jak napisałeś jest przy printf.

Co do >\"CON://480/100/NDK Unpacking.../AUTO\", to przydałby się odpowiednik tej komendy dla rozpakowywania LZMA :)

@DonAdan: Dodałem ikonkę disk.info w typie DISK. W sumie miejsca na to mam. Jak znajdę chwilę jeszcze to podliczę, ile zajmuje miejsca cała "otoczka" na pierwszej dyskietce, czyli cały katalog LIBS, C oraz FONTS, ale to coś około 200 kB łącznie.

Instalacja się wysypała na 2MB chip RAM + 1 MB fast RAM (pod Workbenchem 3.1 oraz bez startup-sequence systemu). Tzn zainstalował, lecz nie wypakował wszystkich plików. Gra się uruchomiła, lecz muzyki nie było (brak plików MOD), był szum w głośnikach i po intro z gry był zwis. Następnie przetestowałem na 2MB chip RAM + 2MB fast RAM na gołym workbenchu 3.1 i tu już poszło bezbłędnie. Fontów polskich oczywiście nie wyświetlił na tym Workbenchu. Możliwe, że muiałbym wstawić do instalacji zwykły TopazPL a nie ten co pobrałem z Aminetu. Czcionki pobrałem stąd.
[#313] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #312

Bo pisalem wczesniej, ze rozpakowywany plik nie moze byc za duzy bo sie nie zmiesci w dostepnej pamieci,
przy tylko 2MB chip i 1 MB fast.

link


link


Ty zrobiles tylko 4 pliki LZMA, a powinno ich byc wiecej.
Ja pisalem o 8 plikach LZMA na 4 dyskietkach.
[#314] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #307

No i zapomniales o jednej bardzo waznej rzeczy.

Jak demo Soltysa bedzie na dyskietkach a nie jako archiwum lha.
To trafi do TOSEC.
Czyli przejdziesz do historii.

link
[#315] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Don_Adan, post #306

Juz wiem jakiej to biblioteki uzywa ten nowy LHA.
locale.library
Raczej wiekszosc ja ma u siebie w systemie, ale ja i tak bym nie uzywal tej wersji lha.
W Twoim przypadku zuzywa ona 70k pamieci + size wczytanych danych z locale.library, pewnie ze 100KB pamieci sie marnuje.
Jak celujesz w 1MB fast, to dosc duzo.
Najlepszy bylby Spliter, a jak nie chcesz to dowolny starszy LHA, ktory dziala OK na kicku 3.x.
[#316] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #312

Co do >\"CON://480/100/NDK Unpacking.../AUTO\", to przydałby się odpowiednik tej komendy dla rozpakowywania LZMA :)
O ile dobrze widzę, do rozpakowywania LZMA używasz komendy XfdDecrunch, nie wiem czy ona wypuszcza jakiś progress do okna konsoli. Zainstalowałem sobie pakiet XFD, ale chyba nie mam nic spakowanego, żeby sprawdzić. A tak przy okazji, w docu do XfdDecrunch jest
xfdDecrunch is freely distributable and for noncommercial use only.
Żeby się ktoś potem nie przyczepił.
[#317] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Krashan, post #316

xfdDecrunch is freely distributable and for noncommercial use only.

To nie można do komercyjnej gry użyć darmowego depakera? Niech się DonAdan wypowie, bo on podsunął ten pomysł i sam używał go pewnie wielokrotnie w przeszłości.

@DonAdan: Pliki porobiłem o rozmiarze 1500 kB przed pakowaniem LZMA, tak jak pisałeś i to miało być wystarczające, aby 1+2 MB RAM ogarnęło. No ale w sumie i tak raczej nie ma konfiguracji z 1 MB fast RAM. Pewnie część RAMu zjadł kickstart, ekran Intuition i to co uruchomione w tle. Moim zdaniem jest ok i niech tak zostanie. Nikt na gołej Amidze nie będzie tego instalować zapewne, a w wymaganiach się poda, że gra wymaga dodatkowo minimum 2 MB wolnej pamięci fast RAM. To nie Amiga 500 - na szczęście.
[#318] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #317

To nie można do komercyjnej gry użyć darmowego depakera?
Nie chcę wyjść na jakiegoś "licencyjnego inkwizytora", ale rozumiem to tak, że nie można rozpowszechniać samego programu xfdDecrunch wraz z produktami komercyjnymi. Mnie osobiście by to powstrzymało, z drugiej strony na pewno nie będę "cisnął afery".
[#319] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Krashan, post #318

Rozumiem i dziękuję za informację.
[#320] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #317

Kliknij na Install, tak zeby sie tylko skrypt instalacyjny zaladowal.
Wejdz do CLI i wpisz
avail
a potem
avail flush
bedzie mniej wiecej wiadomo ile masz wolnej pamieci wtedy, na 2MB chip i 1 MB fast.

A co do xfdDecrunch to z demem gry Soltys mozesz uzywac na pewno.
A co do final wersji to jest pare opcji:
1. Spytac sie Dirk Stoecker-a, czy mozesz.
Kiedys (jak zylem) z nim troche pisalem, powinien sie wedlug mnie zgodzic.
link
To jest jego strona, Krashan na pewno znajdzie tam wszystko co go interesuje.
2. Uzyc innego depackera, uzywajacego xfdmaster.library, chyba byly jakies.
O ile mnie pamiec nie myli to Track2File (Aminet lub strona WT) depakowal pliki uzywajac xfdmaster.library.
3. Napisac wlasny/prosty depacker uzywajacy xfdmaster.library.
Czyli tylko source i destination, bez zadnych udziwnien.
Nawet source moze byc rowne destination, zeby bylo prosciej.
[#321] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #319

No i to juz Ci dawno podalem.
Depacker napisany w BB2, 7kB.

link
[#322] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Don_Adan, post #320

Najprościej będzie jak się skontaktuję z autorem xfdmaster bo już nie chcę mieszać w tym wszystkim.
[#323] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #322

Jak jednak polubisz mieszac to mozesz fonty i teksty z gry wyciagnac do zewnetrznego pliku, oraz dodac support do locale.library.
Wtedy kazdy chetny bedzie mogl wlasna wersje jezykowa stworzyc, albo poprawic bledne teksty w wersji angielskiej.
Skoro gra ma sie ukazac w maju 2025 roku, to 2 miesiace mieszania nie zaszkodza.
A w skrypcie to bym to
(working "LZMA depacking file 1...")
zamienil na to
(working "LZMA depacking file 1, please wait....")
[#324] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Don_Adan, post #323

Tam są pliki z łańcuchami dialogów więc każdy może sobie je zmienić.

Co do tekstu w ìnstallerze to tak zrobię.
[#325] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #317

U Ciebie to jeszcze kick 3.2 dodatkowo miesza, marnujac 28 KB chip RAM i zuzywa iles tam fastu na wb.library., ktora przy kicku 3.1 jest w ROM-ie. Pewnie, ze 100 KB co najmniej.
Ja o tym wszystkim nie pamietalem, piszac tamte info.
Wiec powinienes jednak uzyc avail i avail flush, zeby zobaczyc ile masz wolnej pamieci, tak zeby final wersja ladnie w pamieci sie miescila przy instalacji.
[#326] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #324

Skoro uzywasz LHA do dzielenia archiwum, to pomysl Krashana z oknem konsoli, tez powinienes dodac.
Wtedy uzytkownik, bedzie widzial, czy instalacja byla poprawna.
Bo LHA uzywa CRC nawet dla pilkow niespakowanych.
[#327] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Don_Adan, post #314

Potwierdzam. Do TOSEC nigdy nie trafią archiwa LHA, DMS ani żadne inne.
[#328] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Don_Adan, post #325

Pisałem że testowałem też na kicku 3.1.

Ja nie widzę sensu wyświetlać sumy kontrolnej. Samo lha szybko działa i to jest chwilka.
[#329] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #328

Nie o to chodzi, wyswietla sie informacja w stylu:
15 plikow rozpakowalo sie ok, 1 plik blednie.

Wtedy wiadomo, ze instalacja sie nie powiodla.
Tak jak testowo instalowales na kicku 3.2, z 1MB fast.
Od razu wiadomo, ze instalacja sie nie udala.
Suma CRC jest i tak zawsze liczona przez LHA.
A wyswietlanie tego to jest moment.
[#330] Re: Dewelopment gry Sołtys

@rygar997, post #327

Dlatego uwazam, ze kazda wersja gry ponizej 20 MB powinna miec wersje instalacyjna.
Moze jak Tukinem da przyklad, to inni sie naucza, jak to sie robi.
Potem tylko dolaczyc naklejki na dyskietki do wersji fizycznej.
I wersja fizyczna gry "zrob to sam" gotowa.
Kefir powinien tak wydac tez Jump AGA.
Mialby wymowke, dlaczego bylo opoznienie.
Kazdy, kto kupil wersje fizyczna, dostalby gratis ADF-y i naklejkina dyskietki.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem