[#391] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #390


WinUAE ma dyskopartycję (katalog z Windows dodany jako partycja)

I tu może być ten szczegół który różni emulator od prawdziwej Amigi.
Uzywaj .hdf z RDB za pomocą scsi.device z kickstartu (nie uaehf.device) na emulatorze.
Będzie to najbliżej sprzętowej Amigi.
[#392] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #390

Tez tak sadze, ze problem jest w tym co napisal Norbert powyzej.
Katalog udajacy HD to nie jest HD, czy inne podobne urzadzenie.
Taki katalog ma tez ograniczenia wynikajace z samego Windowsa.
Raczej nie da sie tam uzywac znakow zastrzezonych przez Windows w nazwach plikow czy w nazwach katalogow.
A Amiga moze takie znaki uzywac.
Nie wiem jak jest z bitami protekcji.
Ogolnie to taki katalog powinienes uzywac raczej tylko i wylacznie do przenoszenia danych pomiedzy Amiga i PC, a nie do testow na nim oprogramowania.
Do testow oprogramowania to stworz sobie jakis HDF i jego uzywaj.
Zreszta mozesz sprawdzic czy na takim HDF zainstalujesz ta testowana wersje gry w glownym katalogu, czyli bezposrednio na dh0: czy dh1:
Raczej Ci to sie nie uda.
1
[#393] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Don_Adan, post #392

Nie wiem jak jest z bitami protekcji.


windows "zna" tylko i wyłącznie bity RWED

sprawdzone w praktyce.



Ostatnia aktualizacja: 26.02.2025 13:47:36 przez Cezarykl
[#394] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Krashan, post #311

Przerobiłem instalator i teraz instaluje dobrze już poza instalacją do RAM, gdzie nazwa katalogu to RAM DISK (ze spacją), no ale mam nadzieję, że nikogo nie pokusi instalacja do tego katalogu.

Próbuję teraz dodać to do wypakowywania LhA, które trwa dosyć długo:
>\"CON://480/100/NDK Unpacking.../AUTO\"

I za nic nie wychodzi mi to. Znaki >\ są przed cudzysłowiem, więc tak to wygląda, jakby nie były dodawane do mojej zmiennej #LHA. Czy ktoś pomoże?

Oto kod od samego wypakowywania:
(set #LHA "SOLTYS1:C/LhA x ")

(set #LHA (cat #LHA #AFTERJOIN " " #INSTALL "/" ) )
(run #LHA)


w zmiennej #AFTERJOIN mam nazwę pliku .lha po połączeniu Joinerem, natomiast #INSTALL to ścieżka do wypakowania oraz na końcu slash, bo bez tego LhA nie wypakuje plików do podkatalogu.
[#395] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #394

Hej, nie wiem czy wiesz, ale w Installerze istnieje specjalna funkcja do łączenia ścieżki dostępu i pliku. Nazywa się tackon.

(tackon <path> <file>)

Poprawnie radzi sobie z dwukropkiem : i slashem /, więc nie musisz się o nie martwić.

Zapewne jak podasz za file pusty string "" poprawnie wygeneruje na końcu dwukropek lub slash. Warto sprawdzić.

Co do dłuższej operacji to polecam zrobić specjalny ekran w instalatorze za pomocą polecenia working.

(working <string> <string> ... )

Installer ma wiele więcej takich funkcji więc serdecznie polecam zapoznać się z dokumentacją. Znajdziesz ją na Amiga Developer CD w katalogu Extras/Tools/Installer-43.3/Installer.guide.

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2025 11:05:20 przez Hexmage960
[#396] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Hexmage960, post #395

Oczywiście tackon używam w innym miejscu, tutaj używam funkcji cat, która łączy zmienne tekstowe w jedną komendę.

Poradziłem sobie chyba z tym wyświetlaniem wypakowywania plików w taki sposób:
(set #LHA (cat #LHA #AFTERJOIN " " #install "/" ) )
(set #LHA (cat #LHA " >\"CON://480/100/Unpacking.../AUTO\"") )
(run #LHA)


Efekt instalatora dema wygląda tak:


Oczywiście ikon brak, ponieważ to pusty Workbench 3.1 na konfigu 2 MB chip + 1 MB fast, więc nie mam tutaj zainstalowanego ColorIcons i NewIcons.
[#397] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #394

Przerobiłem instalator i teraz instaluje dobrze już poza instalacją do RAM, gdzie nazwa katalogu to RAM DISK (ze spacją), no ale mam nadzieję, że nikogo nie pokusi instalacja do tego katalogu.

To nie tylko RAM DISK będzie problemem.
Problem będzie przy każdym katalogu który ma spacje w nazwie.
W amigados wystarczy pełną ścieżkę dostępu podać w cudzysłowiu.
Myślę że INSTALLER i skrypt do niego też sobie z tym poradzi.
[#398] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Norbert, post #397

Przez askdir pobieram miejsce docelowe i trzymam je w #dest. Następnie tworzę zmienną #install poprzez (tackon #dest "SOLTYS"). RAM jest specyficzny, bo podczas instalacji podawałem nawet ręcznie wpisując samo RAM: a instalator zaraz zmieniał go na RAM DISK:

Sprawdzę jeszcze na zwykłym katalogu ze spacjami i dam znać, ale myślę, że askdir prawidłowo sobie z tym poradzi.
[#399] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Norbert, post #397

Masz rację. Przy katalogu ze spacjami się gubi. Co ciekawe albo Joiner już się wysypuje, albo LhA, ale sama komenda (delete #FILE1) itd prawidłowo usuwa pliki tymczasowe.

Ze względu na brak czasu na ogarnięcie tego poszedłem na łatwiznę i dałem informację przy wyborze katalogu, że ścieżka nie może zawierać spacji:


Wiem, że to nie jest rozwiązanie problemu i jest to mało profesjonalne, ale czeka mnie jeszcze przetestowanie caluśkiej gry 5-krotnie na Amidze 1200, bo mamy 5 języków. Myślę, że za 2 tygodnie będę mieć już grę i demo bez błędów. Na testach mi zejdzie, bo to już 14 MHz, a nie fastest possible...
[#400] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #399

Ja tam nie uzywalem za bardzo Instalera, ale pare razy widzialem , ze byl najpierw robiony assign np.
assign Depack: dh1:games/katalog docelowy
a potem depackowanie bylo do Depack:
a na koncu bodaj bylo
assign Depack: remove
2
[#401] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Cezarykl, post #393

Może i windows nie daje rady, ale emulator radzi sobie z tym przy wykorzystaniu dodatkowego pliku _UAEFSDB w danym katalogu.
Tam przechowywane są bitu protekcji.
Działa to na wszystkich emulatorach wywodzacych się z UAE (Universal Amiga Emulator)
[#402] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Norbert, post #401

O ile mnie pamiec nie myli, to skrot UAE to jest Unix Amiga Emulator, a nie Universal Amiga Emulator.
Po prostu pierwsza wersja emulatora powstala na Unix-a. Pozniej zostala przeportowana na PC.
1
[#403] Re: Dewelopment gry Sołtys

@Don_Adan, post #402

Faktycznie. Nie wiem co mnie podkusolo tak napisać.
Tak.
Unix Amiga Emulator

Po prostu pierwsza wersja emulatora powstala na Unix-a. Pozniej zostala przeportowana na PC

Unix na pc.
UAE przeportowany został na Windows , MacOs, AmigaOs, Xbox, PS3. Android itd

Ostatnia aktualizacja: 01.03.2025 17:28:38 przez Norbert
[#404] Re: Znaleziska :)

@tukinem, post #14

Party się skończyło, więc teraz już mogę udostępnić demo.

@Hexmage960: tym razem nie zapomniałem o Tobie i jest również plik lha :) Daj znać, jak Blizzard poradzi sobie z grą.

Kto woli zaczekać kilka dni: na Aminet.net również poszedł upload.
3
[#405] Re: Znaleziska :)

@tukinem, post #404

@Hexmage960: tym razem nie zapomniałem o Tobie i jest również plik lha :) Daj znać, jak Blizzard poradzi sobie z grą.

Dziękuję! Tak się składa, że właśnie wczoraj zainstalowałem w moim nowym PC złącze szeregowe COM i mogę już przenosić dane między Amigą a PC.

Świetna robota z przeniesieniem Sołtysa na Amigę. Ta gra wygląda cudownie. Mam dwojaki sentyment do takich gier:

- Po pierwsze jest to przygodówka point & click z ręcznie rysowaną animacją, jak w serii Gobliiins,

- Po drugie jest to gra, która, podobnie jak Electro Body wyszła na PC, a jak widać może zagościć również na Amidze.

Najbardziej lubię gry wydane na Amigę po roku 1995. Dotyczy to takich gier jak Teenagent.

Amiga i PC w 1995 roku to platformy zbliżone, oferowały podobne możliwości.

Widzę, że demo Sołtysa jest całkiem obszerne.

Jak to w przygodówkach bywa będzie dużo zabawy i rozwiązywania zagadek. Na pewno wciągnie niejednego pasjonata przygodówek, do których należę.

Chylę czoła, gratuluję profesjonalnie wykonanego zadania.

P.S. W kolejce do sprawdzenia czeka jeszcze Trapped in the Tomb kolegi Margginesa oraz AMiner kolegów z grupy LMC (przy czym AMinera już skopiowałem na Amigę i wstępnie testowałem).

Obrodziło nam w gry na wiosnę.

Jeśli chodzi o mnie, to od dwóch tygodni ruszyłem dalej z aktywnością. Gra tekstowa na konkurs, który odbywa się w maju idzie mi dobrze. W tym konkursie można wygrać 150$ za pierwsze miejsce, są też nagrody rzeczowe.

Już teraz gra (która zadziała na Amidze i PC) jest zdecydowanie atrakcyjniejsza niż moje wcześniejsze prace. Liczę na to, że zostanie doceniona i uda mi się zająć punktowane miejsce.

Poza tym projekt stricte na Amigę idzie topornie, ale idzie.
1
[#406] Re: Znaleziska :)

@Hexmage960, post #405

Bardzo dużo pracy było przy tej grze, ale po stworzeniu pierwszych kilku lokacji wyrobiłem sobie system do tego, a potem narzuciłem takie tempo, że w pół roku to zrobiłem. Dużo mi też pomógł sam fakt, że grę znam na pamięć prawie w stu procentach.

Faktycznie gry po 95 roku są jednymi z najciekawszych, ale też one już są trudne do przepisania, bo są rozbudowane. Więcej się nie pcham w takiego tasiemca na AGA fajnie się pisze, ale tu sprzęt wymaga bardzo rozbudowanych gier. Sporo pracy jest przy nich, a po drugie później jest problem, czy iść w tradycyjne dyskietki, czy USB, czy CD.

Powtórzę jeszcze raz, że to było tylko pisanie gry po kolei według tego, co ktoś zaprojektował. Obrałem schemat i działałem według niego. Już się nie mogę doczekać, jak zaprezentuję własną produkcję, a trochę jest tam trików, których się nauczyłem. Jeden wyszedł fantastycznie, a bardzo rzadko jest używany w grach. Ostatnio wcale go nie widać, a ani Scorpion, ani Redpill tego nie oferuje raczej.

Czekam na Twoje gry cierpliwie. Wiem, że napisanie silnika to jedno, ale zaprojektowanie gry to już żmudna robota wymagająca czasu i samozaparcia.
1
[#407] Re: Znaleziska :)

@tukinem, post #406

Czekam na Twoje gry cierpliwie. Wiem, że napisanie silnika to jedno, ale zaprojektowanie gry to już żmudna robota wymagająca czasu i samozaparcia.

Dzięki. Tak się składa, że ustaliłem nawet ostateczną postać rozgrywki w grze Magazyn.

Pisanie gry tekstowej mnie relaksuje. Natomiast gra na Amigę rozwija się jak mityczna Hydra. Ciężko mi zdecydować o kierunku, a nawet o pewnych metodach realizacji.

Chciałbym coś zrobić bardzo, bardzo, bardzo, ale to bardzo prostego. A i tutaj pojawiają się przeszkody.

Postęp jednak jest.

Sołtys tak jak napisałem prezentuje się cudownie. Świetnie poradziłeś sobie też w kwestii nośnika, który nie był trywialnym problemem. Ja preferowałbym po prostu płytę CD, ale zdaję sobie sprawę że użytkownicy Amigi 1200 mogą nie posiadać czytnika.

Ale LHA to bardzo uniwersalna forma, która według mnie powinna być uwzględniana przy każdej produkcji na Amigę.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem