[#1]
Sony PlayStation PS Vita - emulacja amigi (uae4all)
siudym autor wątku
Czy ktos przerabial temat emulacji amigi na PS VITA ? Mialem doswiadczenie z emulatorem na PSP, jednak to byla tragedia i raczej ciekawostka. Z tego co widze, to VITA powinna emulowac standardowa a500 przy pelnej predkosci, dajac mozliwosc plynnego grania. Jednak ciezko cokolwiek wywnioskowac z filmikow na YT.
Ostatnia aktualizacja: 03.10.2018 12:36:58 przez siudym
Ostatnia aktualizacja: 03.10.2018 12:37:15 przez siudym
Nie obiecuję na 100% ale jeśli nie trzeba grzebać za dużo przy PS Vita,
by odpalić ten emulator to dziś zerknę czy działa.
W komentarzach na stronie emulatora pisze że działają hdf-y,
to jakiś z whdload można przygotować i zrobić z PS Vita niezłą zabaweczkę :)
To może jeżeli już taki temat, to powiedzcie Panowie którą wersję Vity nabyć. Wiem że są z LED i OLED no i jak z kwestią oprogramowania w kontekście przeróbki na odpalanie tego typu softu?
Temat dotyczy Amigowania więc nie powinno być problemu z linkami. Sam testowałem z PSP i było marnie. Fajnie by było mieć przenośną Amige do giercowania.
Odpaliłem adf-y z demkami (WofC, Sushi Boyz, Mega Demo RS),
demonem prędkości PS Vita nie będzie ale jak już jest, zabawa przednia :)
Jutro dodam hdf-a i zobaczę jak to działa.
Jak ktoś chce się bawić w emulacje na PSV, to nie obejdzie się bez VSH-Menu, dzięki któremu możemy przyspieszyć "zegarki" CPU i GPU konsolki. Aktualnie rozwijany emulator Amigi na PSV, można znaleźć tutaj.
Ostatnia aktualizacja: 04.10.2018 17:14:24 przez esial_
Ja już pograłem i parę demek posprawdzałem z adf-ów, z dysku i whdload.
Nawet nieźle się obsługuje ten emulator i to zarówno emulowany system jak i gry analogową gałką
(sprawdziłem MK2, Superfroga, Stardust).
Niezależnie od wersji emulatora (sprawdziłem 1.4 -1.7) pojawiają się glitche, na ekranie czasem coś zniknie i zwolni,
może jeszcze trochę z konfiguracją trzeba się pobawić, ale gra się naprawdę dobrze.
U mnie młody grał parę lat temu trochę na PS Vita a ostatnie z 2 lata nieużywana zupełnie,
dzięki pierwszemu postowi w tej dyskusji dostała nowe życie :)
Jak ktoś ma PS Vitę to na wyjazdy taki emulator jak znalazł :)
Znajomy ma Vite zmodowana, bede musial pozyczyc i sam sie pobawic. Na fajnie dzialajaca mobilna amige sa szanse na Nintendo SWITCH - zostala zlamana i pojawia sie sporo homebrew. Nie ukrywam, ze ladnie dzialajacy emu amigi bylby impulsem do zakupu :)
Ja wczesniej z mobilnego udawania amigi mialem doswiadczenie z konsolka jxd s5110b - taki androidowy wynalazek. Procesor dual core 1.5ghz nawet dawal rade z prostymi grami z plynnoscia co ramke, ale byl jeden spory problem. Chodzi o to, ze konsola odswiezala sie w 60hz, a emu amigi w 50hz co powodowalo dziwne "skakanie animacji". Oczywiscie mozna bylo emu ustawic w NTSC i wtedy dzialalo to baardzo plynnie, ale niestety sporo gier zawieszalo sie od razu. Ciekawe jak jest z Vita?
Kupilem vite. Bardzo dobra cena - lokalny OLX czasem sie przydaje. Soft mam 3.68 wszystko fajnie hack Henkaku powinien dzialac. Przerobilem wszelkie tutoriale i wisze na etapie podlaczenia przez USB z PC. Ciagle wymaga ode mnie polaczenia z siecia PSN. Nie czaje kto robi te tutoriale ale juz mam dosc. Niby musze miec max ver systemu 3.68 - ok mam. Niby aby polaczyc sie z PC i zrobic kopie danych z systemu musze polaczyc sie z PSN - ok zrobilem szybko konto. Wszystko fajnie ale gdy zaloguje sie na PSN zaraz chce zrobic update systemu... Czego robic nie moge bo potem o hacku moge zapomniec. Widze po komentarzach w YT ludzie maja ten problem.
Poradnik był pisany, gdy 3.68 to był najnowszy soft.
Teraz najnowszy to 3.69, a połączenie z PSN wymaga najnowszego.
Nie aktualizuj do 3.69, rzecz jasna.
Zainstaluj Vitashell i włącz transfer USB, bodajże przyciskiem Select.
Wtedy Vita będzie widziana jako dysk usb.
Ostatnia aktualizacja: 28.10.2018 22:56:32 przez poweredjj
Ogralem emulator nieco. Vita jednak ma na tyle mocy aby emu amigi dzialalo przy wiekszosci gier na 100%. Jednak emulator musialby byc aktualizowany i udoskonalany - a tak widac nie jest. Wersja z 2016 roku, jest tez jakas zmodowana wersja ale raczej przez moderow a nie autorow (raczej brak update core). Nagralem filmik z kilku gier - nagrane w 1080p w 50fps aby pokazac plynnosc gry (emu ustawione tez na PAL 50).
Wszystkie ustawienia na frameskip 0 czyli bez omijania klatek.
Niestety emulacja z dzwiekiem spowalnia czesc sprawdzonych gier. Raczej stawiam na zla optymalizacje jak niewyrobienie sie Vity. Mozliwe winny najbardziej brak recznego ustawienia bufora dla dzwieku - bo gdy wejdzie sie w menu emulatora przerywajac emulacje i znowu wejdzie do gry to przez chwile gra smiga 1:1 aby za chwile miec skokowa animacje. Oczywiscie nie jest to tragedia, widac bardziej gdy mamy cos skrolowane, ale ja czepialski jestem jesli chodzi o emulatory (przyzwyczajenie do swietnego WinUAEX na XBOX1).
Na filmiku mam dwie gry pokazane dzialanie z dzwiekiem i bez. Taki AB:TA odpalony dla ustawien A1200 dziala praktycznie idealnie, to samo settlers stawiam pelna predkosc.
Skrycie liczylem na emulacje tak swietna jak WinUAEX na XBOXClassic, no ale niestety jest jedna liga nizej :(. Szkoda. Moze bedzie cos nowsze i doszlifuja optymalizacje bo nie ma nic gorszego jak niedopracowany emu gdy jest zapas mocy sprzetu.
Aha na filmiku widac czasem obciete krawedzie (settlers) to oczywiscie winne nieco wieksze rozdzielczosci emulowanych gier (rozny overscan), emu ma mozliwosc ustawic obszar renderowania ekranu np. 320,352,360...768pix itd itd. Tak wiec jest spora mozliwosc ustawiania zarowno w pionie jak i poziomie.
Ostatnia aktualizacja: 29.10.2018 16:36:39 przez siudym
RetroArch działa na wszystkich możliwych platformach/sprzętach, na Vicie również, a TEORETYCZNIE (bo widzę, że nikt tego nie supportuje od dłuższego czasu + Vicie może brakować mocy) Amiga jest tam jedną z emulowanych platform i to w oparciu o UAE w wersji znacznie ciekawszej niż stare UAE4All.
Mam zainstalowany retroarch ale nie odpala ADF - chyba UAE nie ma w tej kompilacji. Co do predkosci grom wie ile te emu uzywaja rdzeni, jakie taktowanie itd. Procek ma 4 rdzenie "DO" 2Ghz.
Specjalnie nie dawalem temu emulatorkowi szans na gry ala strzelanki fps i dlatego na poczatku nawet nic takiego nie odpalalem. Jednak ciekawosc zrobila swoje i kilka znanych "doomopodobnych" sprawdzilem. Mocno zaskoczylo mnie to, ze te gry chodza lepiej niz emulacja prostych platformerow na A500
Ustawienia emu: A1200/AGA, 2MB Chip + 2MB Fast, Frame Skip 1 bo akurat przeskakiwanie jednej klatki w grach fps nie jest to nawet specjalnie widoczne na ekranie, cpu ustawiony na 28mhz (max), kazda gra film ma dwie czesci - z dzwiekiem i na bez jego emulacji.
Teraz mozna byc pewnym, ze emu jest niedopracowany. Proste gry majace skrolowanie ekranu, odpalone z dzwiekiem maja efekt przeskakiwania animacji (nawet na fskip 0), dopiero brak emulacji dzwieku powoduje mega plynny obraz (co ramke). Piersze co mozna pomyslec widzac takie zachowanie to zwyczajnie brak mocy aby wyrobic emulacje z dzwiekiem. Jednak dlaczego wiele gier "3d" chodzi swietnie? Taka cytadela dziala rewelacyjnie nawet z dzwiekiem i nawet na frame skip 0 (na filmiku cytadela bez emulacji snd ustawilem wlasnie fskip 0, reszta ma ciagle 1). Te gry pokazuja, ze psv ma moc na pociagniecie dobrze emulacji amigi i to nawet a1200 z turbo (ustawienie 020 z 14mhz na 28mhz daje sporego kopa w tych grach, wiec emu wyrobi mocniejsze procki widac). Ewidentnie zrypana emulacja dzwieku, pewnie jak w/w cos z buforowaniem.
Niestety AB3D jak i AB3D:KG nie odpalily sie (moze inne ustawienia odpala, ale za duzo nie sprawdzalem).
Cytadela jest na Amigę 500(albo również), dlatego może chodzić płynnie. Próbował może ktoś wgrać emulator do podróbki chińskiego PSP?
Od jakiegoś czasu mam to urządzenie, ale ani na stronie, ani z urządzenia nie można się dowiedzieć na jakim jedzie sofcie. W tym urżądzeniu jest dużo wgranych gier na gba. Próbowałem wrzucić emu do folderu Game- ale pliki(adfy) nie są obsługiwane.
Grałeś w cytadele na amiga 500 ? Ja gralem - daleko jej do plynnosci takiej jak na emulatorze. Gra dziala podobnie jak pamietam ją z a1200 z turbo 1230/40 - wiec nie jest zle.
Tak wogole doszedlem dlaczego jest takie dziwne zachowanie z emulacja dzwieku i bez niego. Zauwazylem to dopiero gdy wlaczylem opcje LED na ekranie emulatora. Wychodzi na to, ze PSV ma ten sam problem jak kiedys testowany przeze mnie uae4droid na androidowej konsolce JXD. Chodzi o odswiezanie ekranikow LCD w tych systemach, ktore sa raczej na sztwno w 60hz. Gdy odpalamy jakas gre w 50hz i zerkamy na ilosc fps to stoi w miejscu oscylujac w okolicach 50fps dajac realnie na ekranie efekt skokowej animacji (50pfs dopasowane do 60fps). Natomiast gdy tylko wylaczymy emulacje dzwieku to ilosc fps zmienia sie na... 60. Wtedy nagle animacja jest idealnie plynna co ramke. I tu wychodzi problem. System PSV dziala na sztywno w 60hz i nawey jak ustawimy emulacje na 50hz to bedzie to 50hz odpalone na 60hz dajac efekt skokowej animacji. Gdy emu natywnie odpalimy w NTSC to wszystko dziala plynnie i nieco szybciej. Niestety wiele gier nie chce sie nawet uruchomic w takim trybie - moze kiedys jakis update naprawi ten problem? Moze tryb PAL-60? Beda gry dzialac nieco czybciej ale kompatybilnosc zostanie na poziomie normalnego PAL.
Ostatnia aktualizacja: 05.11.2018 20:15:10 przez siudym
Super, przetestuje ten Emu. Switcha nie trzeba przerabiac. Do zabawy z homebrew kupilem Xecuter sx pro. Przy jego pomocy odpala sie customowy rom i mozna wtedy wszystko. Po twardym resecie switch jest w stanie nienaruszonym. Mozna i bez Xecutera, ale jest to zdaje sie bardziej skomplikowane.
Pobawiłem się chwile emulatorem na Switcha i SoTB1. Wszystko gra i trąbi jak trzeba. Żadnych spowolnień, można ustawiać 50/60 hz, dźwięk bez większych zakłóceń, jedynie czasem coś pyknie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.