[#31] Re: SWOS 2020

@Davka, post #29

Tak pisze w dokumentacji WHDLoad, ale JOTD zapewne jej nie czytał
Version 1.3 (17.11.2020) by JOTD:
- added quitkey for 68000

Czyli da się to obejść w jakiś inny magiczny sposób.
[#32] Re: SWOS 2020

@AmiClassic, post #31

Ta funkcja działa od niedawna w Whdload.
Wymagany jest nowy lub zmodyfikowany .slave.
[#33] Re: SWOS 2020

@Norbert, post #32

Wrzuci ktoś konkretną wersję whdload?
[#34] Re: SWOS 2020

@Amaru, post #33

Akurat SWOS nie ma możliwości wyjścia z gry na 68000.
Podany przykład pochodził z innej instalki
[#35] Re: SWOS 2020

@Davka, post #29

@davka

Z tego co pamiętam to wychodzenie klawiszem w WHDLoad dostępne jest dopiero przy CPU 68010 lub wyższym. W 68000 brakuje jakiejś funkcji.


Bez obrazy ale Twoja pamięć w tym obszarze to delikatnie szwankuje bądź bardziej dyplomatycznie - co innego miałeś na myśli :)
Nie za bardzo rozumiem co oznacza funkcja w 68000. (Przepraszam, będzie teraz technicznie ) Mam nadzieje że chodziło Ci o specjalny rejestr (VBR) którego nie ma w 68000 a jest już dostępny od 68010+, który to umożliwia w przeniesienie tablicy wektorów przerwań pod inny adres. W 68000 jest on sztywno ustawiony na 0. A dlaczego taka z pozoru nieistotna rzecz jak inny adres tejże tablicy pozwala na prawie bezproblemowe wyjście z gry. Weźmy na tapetę dowolną grę pod 68000 czyli tablica wektórów przerwań jest zero. By dodać wyjście z tej gry do OS (przy cichym założeniu że OS mamy zamrożony ) mamy dwa rozwiązania.
1. Odszukać kluczowe pętle i tam dodać w tych miejscach łaty. Taka łata ma za zadanie sprawdzić czy został wciśnięty klawisz ( komunikacja z klawiaturą to osobny temat i załóżmy że jest poprawnie obsłużona ) i skok do procedury która przywróci OS. Minusów jest więcej niż plusów. Przytoczę tylko najważniejszy minus, nie zawsze można wyjść z gry bo nie dodaliśmy wszędzie gdzie trzeba odpowiednich łat a user jest poirytowany że czasami (zależy kiedy i w jakim miejscu gry wciska klawisz wyjścia ) można wyjść a czasami nie.
2. Dodać przerwanie klawiatury bądź wbić się w istniejące i zadbać o to by zawsze było włączone i w samym przerwaniu sprawdzić klawisz wyjścia i wyjść, i z przerwania (to też osobny i nie łatwy temat) i z programu.

Ten drugi sposób jest uskuteczniany przez autorów patchy (a na pewno ja tak robię). W ten sposób mamy wyjście dla procesora 68000. Oczywiście wiąże się to z dodatkową pracą i to czasami nie małą.

Weźmy się za ten tajemniczy rejestr VBR. Za pomocą prostego triku możemy mieć wyjście. Przenieśmy VBR w inne miejsce (poza obszar pamięci wykorzystywany przez grę). Dodajmy swoje własne funkcje przerwań. Każda taka funkcja sprawdza klawisz wyjścia i jeśli został naciśnięty to wychodzi do OS. W przeciwnym razie wywoływana jest funkcja przerwania spod adresu dla VBR równego 0. Wystarczy teraz że gra korzysta w przerwania VERTB, które jest bardzo popularne :) i mamy wyjście z gry za darmo.

Podsumowując. Wyjście z gry jest możliwe zawsze, wymaga to więcej pracy w przypadku gdy odpalamy WHDload na maszynie z 68000.

W razie wątpliwości / niejasności pytajcie.
[#36] Re: SWOS 2020

@asman, post #35

Kolego, ale wykład. Masz wiedzę. Brawo. Czy problem wyjscis z gry rozwiązałeś ? Ja mam ten sam. Nie nagrywa miastami gry na a600- nie emulatorze, bo misze resetować kompa. Podobno aby zapis się dokonał to musi się wyjść klawiszem. W innych grach mogę wyjść, ale nie w swos. Co robić ?
Pozdrawiam
[#37] Re: SWOS 2020

@asman, post #35

No, chodziło mi o funkcję procesora (nie funkcje w rozumieniu programu) umożliwiającą przeniesienia VBR, ale skoro chciało ci się wejść w szczegóły i wyjaśniać to osobie, która chce mi udowodniać filmikiem, że Super Frog wychodzi klawiszem, a SWOS nie, bo nie potrafi zrozumieć zdania "nie w każdej grze działa klawisz wyjścia na 68000", to mam nadzieję, że weźmiesz za to odpowiedzialność i doprowadzisz kolegę za rączkę do sukcesu, a my sobie popatrzymy, jako że, Recedent też może stracić w końcu cierpliwość. Ja także po przeczytaniu postu #30 zmiękłem.

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2020 12:26:04 przez WyciorX
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem