• Bubba'N'Stix

27.11.2016 18:04, autor artykułu: Sebastian Rosa
odsłon: 3819, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Bubba'N'Stix

Bubba'N'StixBubba'N'Stix "Bubba 'N' Stix" to jeden z bardziej oryginalnych tytułów, jeżeli spojrzymy na niego z punktu widzenia interakcji pomiędzy dwoma tytułowymi bohaterami. Z jednej strony sterujemy tylko jedną postacią, lecz odpowiednie wykorzystanie drugiej stanowi kluczową rolę w powodzeniu misji, jaka przed nimi została postawiona. W zasadzie to nawet nie jest misja - to walka o przeżycie.

Bubba to gość-luzaka. Jak co dzień wykonywał swoją pracę dowożąc pożywienie dla mieszkańców Zoo, aż tu nagle - szast-prast i znalazł się na pokładzie statku kosmicznego! Obcy też chcieliby mieć własne Zoo i właśnie wyłapują różne "eksponaty". Niewiele myśląc Bubba szybko postanowił coś zepsuć na pokładzie statku, co skończyło się ewakuacją w kapsule ratunkowej na pobliską planetę. Bubba nie jest tutaj sam - ma towarzysza, którym jest zielonowłosy patyk Stix. Pomimo swojego "prostego" wyglądu okaże się on pomocny na wiele różnych sposobów. Można nim oczywiście rzucać, co pomaga w eksterminacji zagradzających drogę i uszczuplających energię życiową Bubby przeszkadzajek, ale można także wciskać go w otwory i wykorzystać jako półkę do wskoczenia wyżej. Zastosowanie znajdzie również jako wajcha do obracania pokrętłami lub mieszadło, posłuży jako rurka do oddychania pod wodą, jako popychadło do przemieszczania różnych przedmiotów czy też aktywowania normalnie niedostępnych przełączników. Bohaterowie muszą przebrnąć przez pięć etapów. Każdy z nich jest na swój sposób inny, zarówno od strony graficznej, jak i zastosowanych w nim zagadek, a co za tym idzie możliwości wykorzystania patyka. Podczas podróży Bubba będzie odnajdywać małe bloby oraz jakieś dziwne, różnokolorowe stworki. Niektóre z nich mają znaczenie specjalne i służą do odbudowania energii bohatera, podczas gdy pozostali mają wpływ na ilość cennych sekund, które będą do wykorzystania w etapie bonusowym, do którego dostęp będzie można sobie zapewnić po zebraniu czerwonego stwora poruszającego się na jednym kółku.

Bubba'N'StixBubba'N'Stix Grafika w grze przygotowana została w komiksowym stylu, narysowana lekką kreską, która na pewno spodoba się każdemu. Las, przemysłowe i pasażerskie pokłady statku kosmicznego, wnętrze wulkanu, podwodne ruiny - wszystkie te etapy charakteryzują się swoistymi dla siebie elementami, które są niepowtarzalne. Animacja głównego bohatera jest bardzo płynna, podobnie jak i przesuw ekranu. Bubba może chodzić (także na czworaka), biegać, kucać, skakać - i to wszystko robi oczywiście z gracją. Niestety, ale pomimo istnienia wersji dla CD32 oba wydania graficznie nie różnią się, za wyjątkiem tego, że wersja CD32 posiada animowane wprowadzenie, którego całkowicie pozbawiona jest wersja dyskietkowa. Muzycznie i dźwiękowo grze niczego nie można zarzucić. W każdym etapie przyjdzie nam słuchać całkiem innej, wpadającej w ucho melodii. Co ciekawe, wersja CD32 gry posiada całkiem odmienną ścieżkę dźwiękową niż wersja dyskietkowa. W tej pierwszej tematy są bardziej kosmiczne, podczas gdy ta druga utrzymuje styl zabawny i skoczny. Warto nadmienić, że gra w wersji CD, w odróżnieniu od wersji dyskietkowej, pozwala na jednoczesne słuchanie muzyki i efektów dźwiękowych. Trochę szkoda, że wersja dyskietkowa nie posiada tej możliwości.

Jako przedstawicielka gatunku gier platformowych "Bubba 'n' Stix" w momencie swojej premiery oferowała duży powiew świeżości - oryginalne rozwiązania, ciekawe pomysły, przyjemna grafika i udźwiękowienie oraz to coś, co sprawiało, że gracz automatycznie chwytał w czym rzecz. Gra nie jest jednak łatwa i pomimo, że z wyglądu może być zaklasyfikowana jako produkt dla dzieci, nie do końca taka jest. Już od drugiego etapu wymaga od gracza dużo pomysłowości oraz refleksu. Wbrew pozorom, pięć etapów to wcale nie jest tak mało. W każdym z nich przyjdzie spędzić trochę czasu na rozwiązywaniu pozostawionych przez twórców zagadek. Etapy warto dobrze poznać. Zajrzeć do każdej dziury, wskoczyć na każdą platformę, a czasami nawet wrócić się, gdyż być może udało się uzyskać dostęp do wcześniej niezbadanej części. Należy być też przygotowanym na wszystko, nie dać się zaskoczyć oraz nie pozwolić, aby zasoby naszej cennej energii zostały uszczuplone. Z całą pewnością pomogą w tym kody dostępu. Dzięki nim nie będziemy zmuszeni do rozpoczynania gry od początku oraz zapewnią możliwość praktyki dla tych, którzy chcieliby spróbować przejść grę od początku do końca "za jednym posiedzeniem". Sterowanie jest intuicyjne i dodatkowo mamy możliwość wykorzystania drugiego przycisku na kontrolerze (także w wersji dyskietkowej), co jest niebywale pomocne.

Gra zajmuje dwie dyskietki. Nie ma konieczności ich częstego przekładania, a co więcej, autorzy tak zmyślnie napisali kod programu, że wykorzystuje on dodatkową pamięć Fast na przechowywanie w niej odwiedzonych etapów. To sprawia, że nawet jeżeli przyjdzie nam wielokrotnie zmierzyć się z etapem, nie będziemy zmuszeni długo czekać na jego doczytanie. Gra nie posiada możliwości instalacji na dysku twardym, chyba że skorzystamy z dobrodziejstw WHDLoad, dla którego powstał specjalny slave.

Bubba'N'Stix Bubba'N'Stix Bubba'N'Stix

 Bubba'N'Stix - Core 1994 
90 2 lub 1 CD Bubba'N'Stix
85 (ECS)
90 (CD32)
ECS lub CD32
85  
 

 głosów: 6   tagi: Bubba'N'Stix, platformówki, Core
komentarzy: 13ostatni: 03.12.2017 00:39
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem