• Wyszukiwarka

Szukaj w dziale:
Zakres czasowy:
Wyszukiwarka szuka w polach tytułu, treści i autora. Można przykładowo podać nazwę użytkownika i frazę. Np. SirLEO witamy
  • Wyniki

Wyszukiwarka nie znalazła czego szukałeś? Przeszukaj stronę dla frazy "reshoot" z Google lub Bingiem.

Forum: 373  postów zawiera frazę "reshoot"

reshoot - premiera w sierpniu - strona 2
30.07.2016 09:59, autor: recedent

Jak dla mnie czarno-biały dither w LoResie to brzydactwo. Zresztą w zwykłym HiResie (640x256) wygląda chyba jeszcze gorzej. Dopiero 640x512 daje na tyle delikatną "siateczkę", że wygląda to w miarę zacnie. Zrób zresztą mały eksperyment - przeskaluj sobie (proporcjonalnie) dowolną z tych grafik na fullscreen i zobaczymy czy dalej będą takie piękne.


reshoot - premiera w sierpniu - strona 2
30.07.2016 00:36, autor: MDW

Najsłabsza AmigaNG albo maszyna z MorphOSem pozwala już na pisanie w taki sposób żeby z tych samych źródeł powstała wersja dla: MorphOS, AmigaOS4, Linux, macOS, iOS, Android, Windows (przynajmniej ten klasyczny). Nie będzie to poziom dzisiejszych gier AAA ale te bardziej złożone gry indie 3D spokojnie można robić. Piszę to tylko w odniesieniu do gier, nie aplikacji użytkowych. Gry są zazwyczaj słabo związane ze specyficznymi elementami systemu operacyjnego i mogą być pisane przy pomocy multiplatformowych standardów. W grach takie rozwiązania nie drażnią i są częstą praktyką na wszystkich platformach. Tylko to trzeba chcieć. Jakiś czas temu powstał projekt Franko 2. Pomijam już fakt, że projekt chyba się zatrzymał. Ale pojawiła się gdzieś po drodze obiecanka wersji na Amigę (chyba AGA z odrobiną Fastu). No ale to trzeba niestety napisać osobno dla takiej platformy. A gdyby autorzy tylko chcieli to wersje dla MorphOS/AmigaOS4/AROS mieliby wręcz "za darmo". Oczywiście pod warunkiem, że wszystko robią sami, od początku robią tak żeby było przenośne i nie używają do poruszenia tymi kilkoma sprajtami (do tego się ta gra sprowadza) jakichś nowomodnych silników. :-D Proste C/C++, coś przenośnego do rysowania (SDL albo lepiej OpenGL w trybie 2D) i odtwarzania dźwięku (SDL albo OpenAL) i wystarczy. Tak można pokryć wszystkie platformy, które wymieniłem. I w tym wypadku naprawdę się nie wymądrzam tylko mówię jak jest, bo to akurat dosyć dobrze "ogarniam" i robię od dłuższego czasu. A co do sensu to jest sens robić choćby tylko dla jednej osoby jeżeli to jest hobby i jeżeli to sprawia radość, przyjemność, satysfakcję. Tak samo jak jest sens: iść na ryby, bawić się Amigą 500, pisać demo, pixlować obrazek w 16 kolorach, jechać na narty czy zalać się w trupa (co kto woli). :-D


reshoot - premiera w sierpniu - strona 2
29.07.2016 23:14, autor: michalmarek77

Robienie gry na NG jest kompletnie bez sensu. (niemal) Nikt w to nie zagra, docenia ze trzy osoby. To już lepiej "wydziubac" cos na peceta (mobilki) - przynajmniej ktoś w to będzie grać i może być to wstęp do "powazniejszego" robienia gier (Greenlight czy jakieś inne indie kanaly).


reshoot - premiera w sierpniu - strona 2
29.07.2016 22:13, autor: KM

Te statki aż proszą się, by polatać w grze na NG, tam rozwinęłyby skrzydła. PS. W czym dłubałeś te obiekty? Ostatnia aktualizacja: 29.07.2016 22:15:45 przez KM


reshoot - premiera w sierpniu - strona 2
29.07.2016 18:37, autor: Koyot1222

Ściągnąłem wersję z "Patreon" w postaci archiwum lha. Odpaliłem z workbencha pod uae 020 i ruszyło, chodzi ładnie i wygląda technicznie fajnie. Tylko ten styl, no... Twórca brał udział w tworzeniu Wendetta 2175 i w tej grze, jak przyznał poszedł o krok dalej... Mi Wendetta wybitnie się nie podobała, choć doceniam wysoki poziom techniczny. Tak samo w przypadku tej gry, no po prostu mi nie pasuje. Fajnie wygląda ale... no, nie to. :oops: Podobnie miałem w przypadku wielkich shooterów jak seria Pariodius Konami. O ile Popin Tweenbee bardzo mi się podoba i jest plastyczne spójne o tyle np w Wendettcie pojawienie się kościotrupów było dla mnie jakoś dziwnym zaskoczeniem. Ostatnia aktualizacja: 29.07.2016 18:42:09 przez Koyot1222


reshoot - premiera w sierpniu - strona 2
29.07.2016 17:12, autor: BULI

. Ostatnia aktualizacja: 29.07.2016 17:13:18 przez BULI


reshoot - premiera w sierpniu - strona 2
29.07.2016 16:35, autor: selur

Na EAB'ie w dziale "zone" jest demo gry. Niestety u mnie na WinUAE wszystko sie kaszani (grafika zostawia artefakty) wiec testow zrobic nie dalem rady ale moze komus sie udalo, to niech da znac jak to smiga.


reshoot - premiera w sierpniu - strona 2
29.07.2016 14:12, autor: selur

Tak, grafika czarno-biala ma swoj urok... na ZX Spectrum, bo na pewno nie na Amidze.


reshoot - premiera w sierpniu - strona 2
29.07.2016 14:10, autor: selur

fajne, ale kto to wszystko zaprogramuje? ;-)


reshoot - premiera w sierpniu - strona 2
29.07.2016 11:58, autor: Koyot1222

fajne te samolociki Mam "trochę" space shumpowych obiektów :lol: Moooooożżżeee kiedyś XD Jak już będę tworzył grafikę do amigowych produkcji na pełen etat ;-)


reshoot - premiera w sierpniu - strona 2
29.07.2016 11:02, autor: michalmarek77

Natywną rozdzielczością dla Obra Dinn jest 680x384 (panoramiczna standardowej dla pierwszych MACów 512x384) więc nie jest to znacznie więcej od standardowego 240p. W niej 1 bitowa grafika też może prezentować się ślicznie w grach - takie atarowskie Amaroute (czy inne gry) wygląda ślicznie. Gdzieś tam sieci ktoś próbówał zoobrazować jak platformer mógłby wyglądać w 1bit CGA. Kolory są po to by ich używać acz ta czarno-białą grafika ma swój urok i mogłaby budować interesujący świat. To też jest niezłe:


reshoot - premiera w sierpniu
28.07.2016 15:33, autor: selur

fajne te samolociki ;-) "Ale odezwą się jeśli gra odniesie sukces..." no coz kibicowalem temu projektowi ale wyrokuje, ze absolutnie nie odniesie, bo: - cena gry zabojcza a wersji cyfrowej nie maja w planach - gra nie ma zakonczenia (to sie niektorym moze nie podobac) - grafika jest biedna Dla mnie to kolejny zmarnowany potencjal. Szkoda. p.s. "sprajty w grze są generalnie 16-32 kolorowe" to juz zakrawa na jakas scieme, z tego co sie orientuje to sprajty AGA roznia sie od OCS tylko tym, ze moga byc szersze natomiast tak jak poprzednio max 16 kolorow. No chyba, ze sie kompletnie myle, ale nie sadze. :-|


reshoot - premiera w sierpniu
28.07.2016 14:38, autor: Koyot1222

Updejt! :thumbsup: Muszę przyznać, że miło bo szybko dostałem odpowiedź i dosyć długi list. Ale... Gra jest już skończona i nie potrzebują jakiejś pomocy z mojej strony. Ale odezwą się jeśli gra odniesie sukces bo chcieli by zrobić kontynuację lub kolejną grę w tym stylu. Technicznie z tego co napisali sprajty w grze są generalnie 16-32 kolorowe, tylko wystrzały mają ok 3kolorów. Poczekamy do premiery, zobaczymy jakie będzie zainteresowanie. Chyba, że w międzyczasie szybciej coś z Juenem i Makarskim ukleimy ;-) Ale na razie "first things first", Bridgestrike i SCDR :-P


reshoot - premiera w sierpniu
28.07.2016 13:06, autor: Koyot1222

Nie znam szczegółów ale... - Tales of gorluth korzystał z dosyć marnej jakości "wypożyczonej" grafiki. W przypadku reshoot mamy do czynienia z krokiem na przód, jest autorska, dedykowana grafika. - Widziałem sporo ubolewania nad grafiką. Ale zamiast konkretnej pomocy, tylko ubolewanie nad grafiką. Szkoda że więcej grafików nie zgłosiło pomocy przy poprawieniu grafiki. Ja swoje zgłoszenie wysłałem, zostało mi trochę obiektów do 3wymiarowgo shumpa który kiedyś chciałem zrobić. Mogli by sobie podrenderować i coś ciekawszego sklecić. Zobaczymy czy się odezwą, czy mają to głęboko bo uważają, że ich produkt jest spoko. To też uszanuję. Jedyne nad czym ubolewam to cena. Ostatnia aktualizacja: 28.07.2016 13:09:24 przez Koyot1222


reshoot - premiera w sierpniu
28.07.2016 13:01, autor: recedent

Jest urok, tylko w rozdziałce 320x256 będzie z tego trochę kupa:


reshoot - premiera w sierpniu
28.07.2016 12:54, autor: Koyot1222

Wow! Świetny "szader", kapitalnie naśladuje specyficzny czarno-biały pixelart . Śliczny klimat. Jednak problemy pojawiają się przy większej ilości elementów na planszy, zwyczajnie robi się nieczytelnie, ale to specyfika i jakaś "wypadkowa" tego trójwymiarowego środowiska. BTW. Jakiś czas temu założyliśmy "patrona" dla projektu R3D. Nie mieliśmy czasu go rozreklamować. link: PROJECT R3D - Patreon Może po wakacjach ruszymy "na poważnie". Ostatnia aktualizacja: 28.07.2016 12:58:54 przez Koyot1222


reshoot - premiera w sierpniu
28.07.2016 12:44, autor: michalmarek77

Cóż, to może być dobry pomysł. 1 bitowa grafika ma swoisty urok. Vide gry na MACa czy chociażby to, nad czym obecnie pracuje Lucas Pope "Return to Obra Dinn"


reshoot - premiera w sierpniu
28.07.2016 12:34, autor: Koyot1222


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 16:55, autor: selur

Jak zrobicie gre w 4 kolorach, to ja nie wloze nawet tej dyskietki do stacji :shock: :lol:


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 16:52, autor: selur

Moze byc az 27 kolorow !! :jawdrop: No wiec po glebokiej analizie sprawa wyglada tak: Jest to tryb dual playfield 4 + 8 i sprajt sprzetowy 16 ze sprjtami softwarowymi = 28-1 taddaaaa :lol: I teraz najsmiesniejsza rzecz ! Grafik jest profesjonalista z wieloletnim stazem ALE... do dyspozycji ma 4 kolory na narysowanie tla i az 7 kolorow na narysowanie calej grafiki, w tym z tych 7 kolorow musi uzywac glownie 4 do rysowania obiektow. Mamy co prawda 16 kolorowego sprajta gracza (o tu mozna poszalec :twisted:) ale sprajt zajmuje 1/200 ekranu :mrgreen: Matko Bosko Czestochosko.. z takimi ograniczeniami, to mozna pisac shmupa na Amstradzie CPC :twisted: Uznaje swoja opinie na temat grafiki za zbyt pochopna i uwazam, ze w obecnej sytuacji grafikowi nalezy sie medal za odwage :-D


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 15:02, autor: recedent

Czyli wymagania nie są "AGA" tylko raczej "ECS 020+" (jak w Tanks Furry, tylko tam było narzekanie że "skoro ECS to czemu 020"). EDIT: Na screenie "udowadniającym" 8-kolorową paletę są jeszcze kulki (strzały) w dwóch kolorach żółtego nie uwzględnionych na palecie u góry. Twórca gry pisze, że stateczek głównego bohatera ma własną, 16-kolorową paletę, z której część używana jest na sprajty pocisków właśnie. Czyli jednorazowo na ekranie może być nawet 24 kolory! :shock: Ostatnia aktualizacja: 27.07.2016 15:09:24 przez recedent


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 13:10, autor: juen

w watku na eab jest "dowod", ze jest to 8 kolorow, i juz wiem dlaczego to tak szybko chdzi. kurde pobili nas, my mielismy 16 w TF :-) nastepna gre robimy w 4ch!


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 13:07, autor: Krashan

styl wizualny jest spójnyTak, spójny, wszystko jest na jednakowo słabym poziomie.


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 13:06, autor: recedent

3) brak zakończenia - gra się w bez końca w kółko. A taka Galaga? Klasyka gatunku, a zapętlona w diabli (po trzecim "bossie" przechodzisz jeszcze raz, na wyższym poziomie trudności i tak w kółko).


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 13:01, autor: michalmarek77

śmieszne obiekty To jest tylko i wyłącznie kwestia gustu. IMO styl wizualny jest spójny (tło, przeciwnicy, szczelający kwadrat). uboga i jaskrawa kolorystyka (na forum odezwał się autor grafiki i przyznał, że jest tam około ośmiu kolorów - a gra wymaga AGA), Na moje oko jest więcej - sam kwadrat chyba ma więcej, no ale spierać się nie będę. Może AGA wymaga sama paleta gry a nie ilość kolorów na ekranie. brak zakończenia - gra się w bez końca w kółko To jest cecha mnóstwa gier. Nie wiem czy w przypadku gry Arcade jest to coś szczególnie negatywnego. Raczej kwestia podejścia do mechanik gry. Choć fakt, iż ono niekoniecznie każdemu musi odpowiadać.


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 12:58, autor: asman

Dla mnie wadą jest brak grywalnej wersji demo, nie zamierzam kupować produktu bez obadania wersji demo a i po obadaniu będę się mocno zastanawiał. Jest jakaś stara wersja ale viddi z EAB powiedział że jest obsolete i żebym sprawdził sobie trailera z youtube.


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 12:53, autor: PopoCop

Te kolejne wady to jak na razie "szczelanie kwadratem". Jest ich ciut więcej: 1) śmieszne obiekty, 2) uboga i jaskrawa kolorystyka (na forum odezwał się autor grafiki i przyznał, że jest tam około ośmiu kolorów - a gra wymaga AGA), 3) brak zakończenia - gra się w bez końca w kółko.


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 12:48, autor: michalmarek77

Te kolejne wady to jak na razie "szczelanie kwadratem". To nie mój target. Wolę grać na innych platformach. Gdyby "reshoot" pojawił się na czymś nowszym - zaatakowałbym z przyjemnością. Anioł ma tutaj rację - ta gra, powiedzmy na Steamie, mogłaby liczyć na zdecydowanie cieplejsze przyjęcie, niż, co widać powyżej, tutaj :P


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 12:43, autor: Aniol

Blad jaki popelnil autor reshoota jest taki,ze robi gre na Amige dla 40+ konserwatywnych dziadow:mrgreen: a styl wybral sobie raczej nowoczesny niz oldschool.


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 12:30, autor: PopoCop

Zrób nam, narzekającym, niespodziankę: kup grę, zachwyć się nią i napisz recenzję, dzięki której przejrzymy na oczy i docenimy geniusz reshoota. Bo póki co, to wychodzą kolejne wady tej gry.


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 11:12, autor: michalmarek77

Dokładnie. Lumines, Rez, Geometry Wars. Oprócz stylu "geometrycznego" te kompletnie odmienne gry łączy jedna cechą - są absolutnie wspaniałe. Nie potrzeba "stateczkow" by zrobić świetna grę. Ostatnia aktualizacja: 27.07.2016 11:15:40 przez michalmarek77


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 11:01, autor: Aniol

Dokladnie,gierka jest dosc ciekawa.Lekko to wszystko niedopieszczone ,ale zdecydowanie ciekawsze niz kolejne "stateczki". Ogladajac na YT lekko mnie draznila muzyka , takie szeleszczenie i bzyczenie bardziej :mrgreen: Calosc designem, dzwiekiem przypomniala mi Lumines z psp choc to calkiem inny typ gry.


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 10:52, autor: michalmarek77

[b]Ta gra jest brzydka[/b]? Sześcian wykonany jest świetnie, ogólny design co najmniej interesujący. Są setki brzydszych, amigowych gier, które jakoś takich jęków zawodu pod adresem ich wizualiów nie otrzymują. Bo "szczelasz kwadratem"? Zabawne. Ja tam na filmiku widzę interesujacego shmups'a, którego design wizualió wydaje się nieźle komponować tak z muzyką jak i gameplayem. Może wyjść z tego coś całkiem dobrego.


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 10:44, autor: powerzx

Taka nedza wymaga AGA? :facepalm:.


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 10:28, autor: Krashan

Jak się koder gry uprze, że narysuje też grafikę i skomponuje muzykę, to potem mamy takie tragikomizmy jak reshoot. A to mogłaby być naprawdę niezła gra, bo silnik ma mocny.


reshoot - premiera w sierpniu
27.07.2016 08:59, autor: Art

Strzelająca kostka :) No i ta muzyczka. Czy to nie przypadkiem z mojego Atari 130XE ?


reshoot - premiera w sierpniu
26.07.2016 16:23, autor: KM

:lol4:


reshoot - premiera w sierpniu
26.07.2016 16:15, autor: aszu

firewall w pracy zablokowal mi druga strone temtu z powodu: sex... moze to oznacza ze grafika ssie.. :hide2:


reshoot - premiera w sierpniu
26.07.2016 15:52, autor: BULI

To może, nie zabijajcie Twórcę tylko "poproście", żeby zmienił grafika :tak:


reshoot - premiera w sierpniu
26.07.2016 13:57, autor: sebbb

myślałem że to tylko pokaz możliwości silnika. Szkoda :-(


reshoot - premiera w sierpniu
26.07.2016 12:50, autor: selur

No panowie! kolega Popocop dal sygnal do rozpoczecia zawodow w przeciaganiu liny, zwolennicy skrzynek kontra przeciwnicy brzydoty. Zapraszam do udzialu w turnieju - tutaj watek :mrgreen:


Zapowiedzi nowych gier - strona 25
25.07.2016 20:12, autor: PopoCop

reshoot potrzebuje zdolnego grafika, zeby zablysnac. Mam nadzieje, ze autor nie zostawi w finalnje wersji tych latajacych kostek rubika, metalowych podkladek i pilek golfowych Sądząc po ilustracji pudełkowej, będzie to gra o skrzynce strzelającej do kosmicznych zabawek.


Zapowiedzi nowych gier - strona 25
24.07.2016 22:56, autor: selur

"świetna animacja spritów" Moze glownego bohatera, bo reszta chyba nie bardzo. Biorac pod uwage fakt, ze na ekranie pojawiaja sie maksymalnie 3 srednie obiekty a grai tak jest slamazarna, to wyglada to na bakbone jak nic. reshoot potrzebuje zdolnego grafika, zeby zablysnac. Mam nadzieje, ze autor nie zostawi w finalnje wersji tych latajacych kostek rubika, metalowych podkladek i pilek golfowych :mrgreen:


Zapowiedzi nowych gier - strona 25
24.07.2016 22:41, autor: twardy

Wygląda fajnie, świetna animacja spritów... czy to aby na pewno backbone ? Amiworx będzie też wydawać reshoot, a to koło backbone nie leżało ... http://www.amiworx.de/shop.html


Jakich gier brakuje Wam na Amidze - strona 3
22.04.2016 08:00, autor: Gżegżółka

Sensowne pytanie. Postaram się odpowiedzieć. A po co komu gry nie zależne, gry indie, skoro są duże gry AAA robione z super grafiką i wielkim nakładem? Może po to by mieć jakiś wybór w co chcę grać, może dla zabawy. Gram w stare gry bo lubię, uwielbiam gry zręcznościowe, platformówki, to jak szybko się włączają, odpalasz i grasz - możesz grać długo, albo krótko, nie musisz przechodzić długiego samouczka, nie tracisz czasu na przerywniki, ściąganie gigabajtów ze steama, sprawdzanie konfiguracji grafiki czy gra się uruchomi. Jest w tym taka urzekająca prostota, której brakuje wysoko budżetowym grą (nie wszystkim). Na PC cały czas powstają gry indie, patrząc na to co dzieje się na kicksarterze ludzie mają niedosyt gier 2d z pięknym pixelartem. Czasem powstają gry ambitne takie jak Undertale, a czasem naprawdę dobre gry akcji jak Broforce. Nie potrzeba silnika Unreala żeby gra mogła mieć jakiś głęboki przekaz, albo potrafiła zabrać kilka godzin z życia. Enter the Gunngeon, Slain, Spelunky, Cave Story, Frogatto, Hydorah, Momoroda, Owlboy, Tiny Barbarian, Teleglich - ja wieżę że takie gry mogły by powstać też na amidze. Może tylko dla sztuki żeby pokazać że się da wyciągnąć coś jeszcze z tego sprzętu, a może dla fanu, żeby się dobrze bawić. Nie bawiłbym się winuae gdyby nie dawało mi to radochy. ...i najważniejsze, wieżę że jeśli mają powstawać nowe amigowe gry to powinniśmy płacić za te dobre, należy się to ich autorom, za poświęcony czas i pasję. Może rynek się nie odrodzi, ale będzie to jakaś drobna rekompensata za włożony wysiłek i dobry znak dla przyszłych twórców że się da i warto spróbować. Osobiście czekam na: PowerGlove nową wersję Vampire Scorage of the Underkind nową grę od Koyota :) reshoot


Zapowiedzi nowych gier - strona 22
17.04.2016 20:20, autor: mailman

Dostępne jest demo reshoot. Muszę przyznać, że spodziewałem się trochę żywszej akcji. Zastanawiam się czy to jest nadal tech-demo, czy też docelowo mamy spodziewać się czegoś w tym stylu. Jeżeli to pierwsze, to czekamy dalej. Jeżeli to drugie, to nie wiem czy jest na co czekać. Płynna animacja nie zastąpi gameplaya.


Zapowiedzi nowych gier - strona 21
15.04.2016 15:23, autor: Solo Kazuki

Dostępne jest demo reshoot.


Lista gier obsługujących 2 lub więcej przycisków
09.03.2016 03:13, autor: Solo Kazuki

Jest to lista gier obłsugujących 2 lub więcej przycisków oparta na tej liście z EAB. Z kilku powodów zdecydowałem się zrobić swoją wersję i zamieścić ją na PPA. Dokładnie o tym jest wspomniane tutaj. This is list of games supporting 2 or more buttons based on this list on EAB. Main reason why this list was created is explained here, also I can modify this list when it's needed to add more informations. (AGA) - AGA version (Arcadia) - Arcadia version (CD) - CD-ROM version (CD32) - CD32 version (WHDLoad) - WHDLoad version ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1943 (WHDLoad) - 2nd/Blue button to roll Les Adventures de Moktar (WHDLoad) - 2nd/blue to jump After the War (WHDload) - 2nd/Blue button to kick Agony (WHDLoad) - 2nd/blue button to chose spells Aladdin - 2nd button support bulid in-game, WHDLoad adds 3rd button support for 3 buttons and CD32 standard controllers. Alien 3 - 2nd button to jump, with down to change weapons Alien Bash 2 - 2nd/blue button to change weapons Alien Breed (WHDLoad) - 2nd/Blue button to access Intex, green to switch weapon, yellow to holo-map, play to pause Alien Breed II: The Horror Continues Alien Breed: Tower Assault - 2nd/blue to retreat mode/enter computer/map if keep pressed, yellow to change weapon, green to show mission objective, reverse to smartcard reader, play to pause Alien Breed 3D - red to run, blue to duck/stand up, green to fire weapon, yellow to operate (doors, switches, lifts, etc), forward to force sidestep, reverse to select weapon, play to pause Alien Breed 3D II: The Killing Grounds - red to run, blue to duck/stand up, green to fire weapon, yellow to operate (doors, switches, lifts, etc), forward to force sidestep, reverse to jump/anti-grav thruster, play to select weapon Alien Fish Finger (v1.30+) - 2nd/blue button to jump Apano Sin - 2nd button for swap ship position, 3rd button for smartbomb 1+3 buttons for freeze/slow down, 2nd button to eject capsule (when ship is damaged) Apidya - 2nd/blue button to chose weapons Apprentice (WHDLoad) - blue/second button to jump, yellow to inventory, green to send small apprentice Arabian Nights (CD32 version) - 3 configurable buttons for attack, inventory and jump Assassin (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Assassin Special Edition (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Astro Marine Corps (A.M.C.) (WHDLoad) - 2nd/blue button to throw grenades Atomic Robo-Kid (WHDLoad) - 2nd button to select weapons ATR: All Terrain Racing (WHDLoad) - 2nd/blue button to brake, green button fires, play to pause B.C. Kid - 2nd/blue button to jump Badlands (WHDLoad) - 2nd/blue button to fire bullets/missiles Banshee - 2nd/blue button to use loop/shield Barabarian II (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, yellow & green button for swift inventory & pick-up item Base Jumpers (except CD32 version) - 2nd/Blue button for Bonus points when pressed a few times Battle Squadron (WHDLoad) - 2nd/blue button to use Nova bomb Black Viper - 2nd button and CD32 joypad support Blake Stone: Aliens of Gold - CD32 joypad support Blake Stone: Planet Strike - CD32 joypad support Blastar - 2nd/Blue button to use smart bomb Blood - CD32 & PSX (with special interface) joypad support Blues Brothers (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Boxx (Scorpion) - 2nd button to jump Brutal Sports Series: Football - floppy version have 2nd button support; CD32 version additional CD32 standard support: red to low pass/attack, blue to use item, hold green to high pass/jump, forward to select item, reverse to change tactic, play to pause Bubba'n'Stix - 2nd/blue button to throw Stix Bubble and Squeak - 1st/red/yellow button to throw/kick, 2nd/blue button to jump/fly, both 1st and 2nd button to throw Bubble in air, green as action button, fwd/rev to look down/up, play to pause Bubble Bobble (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, play to pause Bump 'n' Burn (CD32) - CD32 joypad support Cabal (WHDLoad) - 2nd/Blue button to throw grenades (remapped), play to pause Cadaver (WHDLoad) - 2nd/blue button to show current object, 3rd/green to show inventory, yellow button toggles object in hand/hide, forward to show map Carlos (WHDLoad) - 2nd button to jump Catacomb 3D: Descent Catacomb: Abyss Catacomb: Armageddon Catacomb: Apocalypse Cedric - without WHDLoad 2nd/blue for status options, with WHDLoad 2nd/blue to jump, green used for status options Celtic Heart - 2nd button to jump Chaos Engine (CD32/WHDLoad) - CD32 joypad support, see here Chase HQ II: Special Criminal Investigation (WHDLoad) - 2nd button to use Turbo Chuck Rock II (WHDLoad) - 2nd/blue button for jump, play for pause, bwd+fwd for quit Commando (WHDLoad) - 2nd/blue button to throw grenades (remap from long fire button press) Cool Spot - 2nd/blue button to jump Cosmic Spacehead - 2nd button to change option in adventure parts Count Duckula II (WHDLoad) - 2nd/blue to jump or put fuel to rocket Crackdown (WHDLoad) - 2nd/blue button to use super bomb Crazy Cars III (WHDLoad) - 2nd/blue button to trigger turbo boost, green to toggle night vision googles (on some races), play to pause Crossfire II Crystal Kingdom Dizzy (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Cyber World - 2nd/blue button to manipulate items Cyberpunks (WHDLoad) - blue button to change character, yellow button to use item, green + directions to select item, play to pause Cybernoid - green for special weapon, forward/rewind to cycle special weapon up/down, play to pause Cybernoid II: The Revenge - green for special weapon, forward/rewind to cycle special weapon up/down, play to pause D/Generation (CD32) - extensive CD32 joypad support Damage (WHDLoad) - 2nd/blue to switch weapon, green to switch drug, yellow to switch status, play to pause Darkmere (WHDLoad) - 2nd/blue button to bring menu, play to pause Datastorm - 2nd/blue button to use shield; WHDLoad - 3rd/green to use smartbomb, play for pause Death Mask (CD32) Deep Core (WHDLoad) - 2nd/blue to jump/elevator up, green to enter door, play to pause Deliverance (WHDLoad) - 2nd button/blue for jump Deluxe Galaga - extensive CD32 joypad support for misc options Dennis - 2nd button to change item Descent Descent: Freespace - CD32 & PSX (with special interface) joypad support Desert Strike - in normal mode 2nd/blue to change weapon, 3rd/play to map; in alternative control mode red/1st to use gun, blue/2nd to use Hydra, green/3rd to use Hellfire Dizzy: Prince of the Yolkfolk (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Devil's Temple: Son of the KungFu Master - game requires two buttons - 1st/red button for kick, 2nd/blue button for punch Dogs of War (WHDLoad) - 2nd/blue button to change weapon, 3rd/green button to auto/manual fire toggle (on weapons that support it), play button to pause Doodlebug (WHDLoad) - 2nd button to jump Doom Doom II Double Agent - 2nd button to use shotgun Dragon Ninja / Bad Dudes (WHDLoad) - blue/2nd button to jump and spinning kick (with direction), long jump enabled Dragonstone - 2nd button to active interaction menu DragonStrike (WHDLoad) - 1st/red button to first attack, 2nd/blue to second attack, hold 3rd/green to move lance, yellow to heal rider, play to heal dragon, fwd/rev to increase/decrease speed. Dyna Blaster (WHDLoad) - 2nd/blue button as detonator, play for pause Escape from the Planet of the Robot Monsters (WHDLoad) - 2nd button to use bombs Exhumed - CD32 & PSX (with special interface) joypad support Exile (AGA/CD32) - extensive CD32 joypad support Formula One Grand Prix (F1GP) Fantastic Dizzy (AGA)(WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, forward to inventory info, reverse to load/save menu, play to pause FIFA International Soccer Fightin' Spirit - 2nd button and CD32 joypad support Fire & Ice - 2nd button to jump Fire + Ice (CD32)- blue/fwd/rev to jump, yellow to fire special weapon, play to pause, fwd+reverse in pause to quit Fire and Brimstone (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, 3rd/green button to swap weapon, reverse to use left potion, forward to use right potion, play to pause game Fire Force (CD32) - red to fire weapon, blue+directions/rev/fwd to detonate explosives, green to control weapon, yellow+rev/fwd to select weapon, fwd to use medikit, rev to search/pick up, play to pause First Samurai (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, 3rd/yellow button to activate magic item, play for pause game Flashback - possible to use 2nd button and Sega MegaDrive joypad (with special interface) WHDLoad adds CD32 standard control Flimbo's Quest (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Flink - red to jump, blue to action, yellow to cast spell, green to change 50/60Hz display (NTSC/PAL), play to spell selection menu Flying Shark SE - 2nd/blue button to use bomb Football Glory Forest Dumb Forever (WHDLoad) - CD32 joypad support Ghosts 'n' Goblins (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, turning while jump enabled Giana Sisters Special Edition (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Glamorous Zombie Flakes - possible use 2nd/3rd button and CD32 standard control Global Gladiators (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Globdule (WHDLoad) - blue to switch item, play to pause/resume Gloom Deluxe - rev to sidestep left, fwd to sidestep right Gods (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, play to pause Golden Axe (WHDLoad) - 2nd/blue to jump, 3rd/green to use magic, yellow to music on/off, rev to run left, fwd to run right, play to pause Gotcha (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Gravity Force (WHDLoad) - 2nd/blue button to fire bullets Great Giana Sisters (WHDLoad) - 2nd/Blue button to Jump Giana II: Future World (Hard'n 'Heavy hack) - 2nd button for jump Green Beret - 2nd/blue button to jump, 3rd/green to use special weapon Guardian - red shoots lasers, blue to launch missiles, green to flip, yellow to use smartbomb, fwd/rev to thrust/reverse thrust, play to options. GunBee F99 - 2nd/blue button to drop bombs Hawkeye (WHDLoad) - yellow to jump, fwd to switch weapons forward, rev to switch weapons backward, play to pause Heart of the Alien Heretic Heretic II - CD32 & PSX (with special interface) joypad support Heroes of the Lance (WHDLoad) - 2nd button to access menu Hexen Hired Guns - possilbe lt use Sega MegaDrive joypad (with special interface) Hybris (WHDLoad) - 2nd/blue button to use smart bomb, 3rd/green button to expand ship, play to pause Hydra Castle Labyrinth - CD32 joypad support (extensive) Immortal (WHDLoad) - 2nd/Blue button to pause/select item, rev/fwd to set preset passwords in "enter certificate" screen, yellow to enter CUSTOM certificate if present, green to toggle music on/off Insects in Space (WHDLoad) - 2nd button to use smart bomb JetStrike - 2nd button support; AGA &CD32 versions have extensive CD32 joypad support, see here Jim Power (WHDLoad) - 2nd button/blue for jump, play for pause Joe & Mac: Caveman Ninja - 2nd button to jump Jungle Strike - 2nd button to change weapons Keen Dreams - 2nd/blue button to jump Kick Off 3 - 2nd/blue button required Kick Off 3: European Challenge Killing Game Shaw (WHDLoad) - 2nd button for jump Leander - 2nd/blue button to jump Legacy - CD32 joypad support (all buttons, remap buttons option) Legends (CD32) - blue to inventory, green to view map, yellow to message recall, fwd/rev to select weapon, play to pause, green+yellow to quit Lethal Weapon (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Lionheart - 2nd/blue button to jump Liquid Kids (WHDLoad) - 2nd button for jump Litil Divil - 2nd/blue button to inventory/use item, yellow or 1st+2nd button to enter game options menu Lollypop - 2nd button to take a photo The Lost Vikings (CD32) - red/blue to primary/secondary action, yellow to choose item, fwd to use item, green to activate switches (etc), rev to change viking Magic Pockets (WHDLoad) - 2nd/blue button for jump Magica - 2nd button to jump Magic Johnson's Fast Break (Arcadia) Marvin's Marvellous Adventure - CD32 joypad required McDonald Land (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, play to pause Mean Arenas (CD32) - 1st/red button to use 4-way blast, 2nd/blue button to use bomb Mega Typhoon - 2nd button to use bomb Mega Twins (WHDLoad) - 2nd/blue button to fire mega weapons Mercs - 2nd button to use bomb Metal Gear - CD32 joypad support Metal Law (WHDLoad) - blue/2nd button to jump Metro-Cross (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump (additional), play to pause Miami Chase (WHDLoad) - 2nd/blue button to show map, green to escape, play to pause Midnight Resistance (WHDLoad) - 2nd/blue button for special weapon, green for jump, yellow to toggle sfx/music, play to pause; optional blue and green can be switched Missiles Over Xerion (WHDLoad) - fire/red button to fire, all other buttons (including play button) are used as function keys. To pause without keyboard use right mouse button. Mortal Kombat - 2nd button to kick Mortal Kombat II - 2nd button to kick Mr Nuts Myth (WHDLoad) - blue to jump (if CUSTOM2 is set), green to select weapon (blue if CUSTOM2 isn't set), reverse to previous weapon, forward to next weapon, play to pause Nathan Never (WHDLoad) - 2nd button to enter inventory/status New Zealand Story (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, play to pause Nigel Mansell's World Championship - 2nd button to brake in 2 buttons control method Ninja Mission (Arcadia) - 2nd button to use sword Ninja Warriors (WHDLoad) - 1st button to use ninjato, 2nd to throw shuriken North & South (WHDLoad) - 2nd/blue button to select unit, CD32 joypad/joystick control for both players Operation Harrier (WHDLoad) - blue to drop bomb, green to witch weapons, yellow to switch bombs, play to map, rev to climb, fwd to descend, play+rev to initiate landing, play+fwd to abort landing Paramax (WHDLoad) - 2nd button to jump The Paranoia Complex - 2nd/blue button to manipulate items Parasol Stars (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Payback - CD32 & PSX (with special interface) joypad support Pegasus (WHDLoad) - 2nd/blue button to select weapon Pierre le Chef is... Out to Lunch - disk version two buttons option: 1st is net, 2nd is weapon; CD32 version: red to jump, green/rev is net, blue/ff is weapon Pinball Dreams (WHDLoad) - CD32 joypad support Pinball Fantasies (CD32) - CD32 joypad support Pinball Mania (WHDLoad) - CD32 joypad support Pirates! Gold - requires CD32 joypad Powder - hold 2nd/blue button to change ship type with right/left PowerSlave - CD32 & PSX (with special interface) joypad support Powerglove Reloaded - 2nd/blue button to jump option Premiere (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, play to pause Primal Rage - 2 buttons option. 1st button for normal moves, 2nd button for special moves Prince of Persia (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, 3rd/play button to pause Project X - 2nd/blue button to chose weapons Puggsy (WHDLoad) - red/1st to action, blue/2nd to jump (controls 2) / use object (controls 1), green to use/activate object (controls 2 only), play to pause, yellow to show bosses, reverse to show passwords Putty Squad (WHDLoad) - 2nd button/blue for jump, yellow for inflate, rev/fwd to select item, play for pause, 6 digits instead 5 for score counter Quake - CD32 joypad support Quake II - CD32 & PSX (with special interface) joypad support Quasar Wars (WHDLoad) - 2nd/blue button to use secondary weapon, ff and rev to chose secondary weapon, green to drop rear bomb, yellow to launch flare, play to pause Quik the Thunder Rabbit (CD32/WHDLoad) - 2nd/blue button for jump, play for pause. R-Type - 2nd/blue botton to launch/recall module R-Type II - 2nd/blue botton to launch/recall module Rackney's Island (WHDLoad) - 2nd button to jump Raffles (WHDLoad) - blue to pull/back, yellow to pick up, green to drop, play to pause Raid Over Moscow - 2nd button to open hangar door (space station), ff and rev shoulder buttons to adjust aim (reactor room) Rainbow Islands (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Rally Championships - 2 buttons controller support reshoot R - 2nd button to pause Risky Woods (WHDLoad) - 2nd/blue button for jump Road Avenger - 2nd button and CD32 joypad support Road Rash (WHDLoad) - CD32 joypad support Roadkill - green/blue button to launch missile/rocket, rev/fwd to change gears, play to pause Rolling Thunder (WHDLoad) - CD32 joypad support: Yellow button to change platform level & big jump, Blue button to perform a short jump Rubicon (WHDLoad) - 2nd/blue button for jump Ruff 'n' Tumble (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Ruffian (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, yellow to special shots RVF Honda (WHDLoad) - 2nd/Blue button to accelerate Rygar - 2nd/blue button to jump Sarcophaser (WHDLoad) - 2nd/blue button to chose weapons Sardonic - 2nd button to use bomb Scramble 500 - possibility to play 2 buttons mode, where 1st/red button to shoot, 2nd/blue button to drop bomb, 3rd/play button to pause Second Samurai (WHDLoad) - blue button to select weapon, green to jump, play to pause, yellow to display help, rwd/fwd to set music volume Seven Gates of Jambala (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Shadow Dancer (WHDLoad) - 2nd/blue button to use magic Shadow of the Beast (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Shadow of the Beast II (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, green for offer item, yellow to display score, rev/fwd to select item, play to talk Shadow of the Beast III (WHDLoad) - 2nd/Blue button to weapon change or jump (when enabled), green for weapon change (if jump enabled), play to pause Shadow Warrior - CD32 & PSX (with special interface) joypad support Shaq Fu Shinobi (WHDLoad) - 2nd/blue button trigger "Banzai" Shogo: Mobile Armor Division - CD32 & PSX (with special interface) joypad support Silkworm (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump (Jeep), play to pause Skeleton Krew - 2 buttons control option; CD32 version - CD32 joypad support SkillGrid - 2nd/blue to pause/menu, 2nd/blue in pause to quit Sky High Stuntman - 2nd button to use bombs Smarty and the Nasty Gluttons (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, play to pause Snow Bros Soccer Kid (CD32/WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Solomon's Key - 2nd/blue button to use fireball Solomon's Key 2 - 2nd/blue button to retry level and level selection options Space Gun - in joystick control mode, 2nd button for change ammo type Spherical Worlds - 2nd/blue button to launch rockets The Speris Legacy - red to action, blue to pick up/use items, green to inventory, rev/fwd to cycle weapons, yellow + rev/fwd to cycle items, play to pause Sqrxz - 2nd/blue button to pause Sqrxz 2 - 2nd/blue button to pause Sqrxz 3 - 2nd/blue button to pause Sqrxz 4 - 2nd/blue button to pause (swappable) Star Defender - 2nd/blue button to use smartbomb Stardust (WHDLoad) - 2nd button to access weapon menu StarRay (WHDLoad) - 2nd/blue button to use bomb Stormlord (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Street Fighter II - different buttons for punch and kick moves Street Racer (WHDLoad) - 2nd/blue button to access custom cup options, play to pause Super Cars II (WHDLoad) - blue to use front weapon, green to use rear weapon, play to pause Super Cauldron (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, yellow to enter inventory, play to pause Super Methane Bros (WHDLoad) - 2nd/blue button for jump Super Obliteration - 2nd button to jump Super Skidmarks - 2nd button to use klaxon Super Stardust (WHDLoad) - CD32 joypad support on floppy version Super Street Fighter II - CD32 joypad for known from arcade/consoles 3x punch + 3x kick moves system, play to pause Super Street Fighter II DX - CD32 joypad for known from arcade/consoles 3x punch + 3x kick moves system, play to pause Super Street Fighter II Turbo - CD32 joypad required for known from arcade/consoles 3x punch + 3x kick moves system, play to pause Superfrog (CD/CD32/WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, 3rd button/play to pause SVIW (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump (Buggy) Switchblade II (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, 3rd/yellow button to high jump, play to pause Sword (WHDLoad) - 2nd button for jump Tales from Heaven - 1st/red button to jump, 2nd/blue button to set dynamite Thexder (WHDLoad) - 2nd/blue button to activate shield Tiger Claw - 2nd/blue button to jump option Tiger's Bane - CD32 joypad support, see here Tin Toy Adventure (WHDLoad) - 2nd/blue to jump, play for pause. Tiny Bobble (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, play to pause. Tinyus - 2nd button to activate powerups Titus the Fox (WHDLoad) - 2nd/blue to jump Toki (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump Tony & Friends In Kellogg's Land - 2nd/blue button to jump Top Gear 2 (CD32) - red button to brake, green to accelerate, blue or yellow to boost, rev/fwd to shift gears up/down, play to pause Total Football Trap Runner Treasure Island Dizzy (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, play to pause Treasure Trap (WHDLoad) - 1st/red button to jump, 2nd/blue to pick up/drop, green to use smart fish, yellow to display map Turrican (WHDLoad) - blue to jump (if enabled), green/blue (if jump is disabled) to use flash, yellow to shoot grenade, down+blue/green (see above) to use gyroscope, play to pause Turrican II (WHDLoad) - blue to jump, green/blue (if blue as jump disabled) to use flash, yellow to use super smart bomb, play to pause Turrican 3 - 2nd button to use smart bomb or jump (set in options) Twin World (WHDLoad) - 2nd/blue to jump, yellow to switch weapon, green to call merchant, play to pause Ugh! (WHDLoad) - CD32 joypad support Untouchables SE - CD32 joypad support Uropa2 - CD32 joypad support Venus: the Flytrap (WHDLoad) - 2nd button to jump Videokid (WHDLoad) - 2nd/ blue button to use bomb, play to pause Virocop - 2nd/blue button to cycle trough weapons Virtual GP - in automatic gear mode 2nd/blue to brake Voodoo Nightmare (WHDLoad) - 2nd button to enter/exit inventory Watchtower (WHDLoad) - 2nd/blue button to throw grenades; play to pause Whizz - 2nd button to spin Wild Cup Soccer (CD32) Wild Streets (WHDLoad) - 2nd button to shoot with gun Wing Commander (CD32) - extensive CD32 joypad support, see here Wipeout 2097 - CD32 & PSX (with special interface) joypad support Wiz: Quest for the Magic Lantern - 2nd/blue button to jump, green button to select spell. Wizkid: Story of Wizball II - 2nd button to jump when with legs Wolfchild (WHDLoad) - 2nd/blue to jump, play to pause Wonderboy in Monsterland SE - 2nd/blue button to jump, down to enter doors, down (held) to look down Wonder Dog (WHDLoad) - 2nd/blue button to jump, play to pause Wonder Dog SE - 2nd/blue button to jump Woodys World - 2nd/blue to jump Worms: Director's Cut - CD32 joypad support X-Out - 2nd/blue to use additional weapon XP8 - 1st/red or green to fire, 2nd/blue or yellow toggle weapons, rev/fwd to scroll up and down trough weapons, play for pause, while paused green+yellow to quit Xtreme Racing Yo! Joe! - 2nd/blue button to jump. down+2nd/blue button to change weapon Z-Out (WHDLoad) - 2nd/blue button to launch/recall module, green toogles autofire, play to pause Ziriax (WHDLoad) - 2nd/blue button to select weapon Ziriax - Ultimate Edition - 2nd/blue button to select weapon Zool (WHDLoad) - 2nd button/blue for jump, play for pause ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Big thanks to SunChild, author of original list, WHDLoad Team (with mention of Wepl, JOTD, Cfou and StingRay), and all people who contribute in original (and also this) list. Ostatnia aktualizacja: 29.08.2023 15:56:59 przez Solo Kazuki


Zapowiedzi nowych gier - strona 15
27.12.2015 14:22, autor: Solo Kazuki

kolejny po reshoot "engine test" nowej gry Scourge of the Underkind.


reshoot - prace nad nową strzelaniną
16.12.2015 15:48, autor: Prometeusz84

W końcu coś profesjonalnego w assemblerze a nie w amosie czy jakimś beznadziejnym backbone przez które to kod jest słabo zoptymalizowany przez co rosną wymagania, do tego sam amos jest zdaje się dość wolny. Ostatnia aktualizacja: 16.12.2015 15:50:35 przez Prometeusz84


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 22:05, autor: sigma2pi

Wygląda jak Borg atakujący fabrykę słodyczy 8-)


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 19:01, autor: sanjyuubi

Ten Overkill to klon Strike Force z automatów.


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 13:53, autor: DiskDoctor

To zwykła przeróbka Defendera. Ten filmik z tematu przypomina mi z kolei jakby Project-X. Więc łapka w górę!


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 12:59, autor: Gżegżółka

wiem, wiem :) po prostu chciałem zaznaczyć różnorodność. Ze względu na swoje upodonbania gram tylko w niektóre gry Indie, a reszta mnie nie pociąga, więc nie mam pełnego obrazu tej sprawy. Lubię spelunky, teleglith, cave story, frogatto, broforce, hydorah, czasem pogram w coś zrobionego na konkursy ludumdare. Jest cała masa gier z prostym 3d, logicznych, strategi, przygodówkek, eksperymentalnych, bazujących na czytaniu tekstu, visual novels, symulatorów - które mnie nie interesują, czytam czasami IndieGames.com i jeszcze żadziej znajduję coś co mnie interesuje. Ba nawet do gier typowo zręcznościowych które starają się byc retro podchodzę z pewną dozą ostrożności. Jak już powiedziałem dla mnie jest to kwestia gustu :) Napewno są zespoły indie złożone z kliku gości studenciaków co mają ambicje zrobić coś swojego, czasem trafi się utalentowany grafik-koder szukający muzyka do dkończenia swojej gry. Są też duże drużyny, nie tak duże jak EA, ubi, valve, ale na pewno można je porównywać wielkością do starych deweloperów Brytyjskich. Osobiście liczę się z ryzykiem że jakiś projekt jest w stanie nie wypalić. Staram się skatalogować większość gier z amigi, kupiłem klucz whd dla wygody. Byłbym w stanie kupić nową grę na amigę, jeśli cena będzie rozsądna i jakość dobra, mógłbym też wesprzeć projekt który mi się podoba (jednorazowo, co do stałych składek ryzyko jest za duże, nawet na mój nostalgiczny sentyment). Mam pracę, lubię ten sprzęt i mam takie hobby.


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 11:22, autor: michalmarek77

Co do rynku gier Indie, wieku ludzi - nie znam się, ale z tego co widziałem to są i gry proste zręcznościowe w stylu retro i współczesnym, jak i są też gry mocno eksperymentalne, takie które potrafą odepchnać człowieka samym swoim wyglądem, cóż wszystko jest kwestią gustu :) Serio? Zapoznajcie się dokładniej z terminem "indie" - dziś większość studiów parająceych się tego typu grami jest nieporównywalnie profesjonalniejsza, ba większa niż firmy, które na początku lat 90-tych była uważana za "profesjonalne" i duże. Takie DMA, Bitmap Brothers, 21 Century, Sensible, SSI, Origin, Westwood Studios etc to nic innego jak dzisiejsze "indie" właśnie. A co do gier sprawdźcie jak szerokie spektrum gatunków to "indie" dotyczy, bo pisanie o "prostych grach zręcznościowych" to po prostu nieznajomość kompletna tematu.


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 10:36, autor: Gżegżółka

Racja, ludzie którzy robią profesjonalnie i na wysokim poziomie swoje produkcje powinni mieć możliwość zarabiania na nich, w końcu poświęcają swój czas. Trzeba pamiętać że większość z tych ludzi ma rodziny, znajomych, prace, swoje życie, i na takie projekty trzeba przeznaczyć sporo czasu. Sama chwała zawsze nie wystarczy. Co do rynku gier Indie, wieku ludzi - nie znam się, ale z tego co widziałem to są i gry proste zręcznościowe w stylu retro i współczesnym, jak i są też gry mocno eksperymentalne, takie które potrafą odepchnać człowieka samym swoim wyglądem, cóż wszystko jest kwestią gustu :) Osobiście trzymam kciuki za każdą twórczość, mam nadzieję że te szczególnie dobrze rokujące wypalą i chyba jak każdy fan trochę się niecierpliwie :)


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 10:18, autor: Krashan

A ja doceniam jakość silnika i uważam, że technicznie gra stoi na wysokim poziomie, ale... nie lubię gier tego typu.


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 10:07, autor: BULI

Engine wygląda bardzo atrakcyjnie- duże obiekty, płynna animacja. Trzeba poczekać oczywiście na odpowiednio dobrą grafikę i będzie HIT! Ja chętnie wspomogę autora drobną wpłatą (w końcu gra na dobrym poziomie koderskim, a nie w jakiś żenujący BB) :thumbsup:


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 09:57, autor: MDW

To racja, że do wsparcia projektów nikt nikogo nie zmusza. Jak ktoś nie chce to nie wspiera i wszystko jest w porządku. Ja raz coś wsparłem i żałowałem, drugi raz coś wsparłem i nie żałowałem. Jak mnie coś BARDZO interesuje to nie mam oporów przed dorzuceniem się.


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 06:11, autor: mailman

MDW, czasy bedroom coders się skończyły. Scena indie to nie są raczej młodzi bogowie, którzy nie mają co robić wieczorami. To stare pryki, jak ja czy ty, którzy nie do końca widzą sens w robieniu czegoś dla idei, gdy w pokoju obok żona i dziecko. Wsparcie takich osób, aby inni mogli się tym pobawić uważam za jak najbardziej w porządku. W ostateczności to ten co wpłaca uznaje, czy projekt jest tego wart. Jeżeli okaże się crapem, następnym razem już nie otrzyma wsparcia. Gdy ludzie mają coś ocenić portfelem, to krytyka jest surowa. Kupić gniota, a wesprzeć gniota to dwie różne sprawy. W tym pierwszym można stwierdzić "widziały gały co brały", a w tym drugim to jakby "kredyt zaufania". Dlatego ja wierzę, że po takich tech-demach można ocenić co jest warte tego kredytu, a co nie. Jak dla mnie reshoot taki kredyt ma, ale ToG 2 czy Dreams of Rowan na pewno go ode mnie nie dostaną i nawet jeżeli dojdzie do ich wydania za sfinansowane pieniądze ludzie finansujący chyba zrozumieją swój błąd.


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 01:42, autor: Duracel

Ale jęczycie wszyscy aż się śmiać chce. Włączyłem filmik świadom tego, że to jakieś powijaki gry zaczętej w epoce Amigi. Co akurat to ostatnie mogło napawać optymizmem, i faktycznje, pod tym kątem nie zawiodłem się. Od razu widać i czuć profesjonalizm z lat świetności Amigi. Animacja płynna, grafika obiektów mimo, że skromna, to widać z miejsca, że to nie jakieś częste dzisiaj w "nowych grach na Amigę" półamatorskie próby tylko zaczęte coś na poziomie wymaganym w czasach świetności Amigi. Jest ubogo, ale to co jest czuć profesjonalizmem. Te negatywne komentarze świadczą kedynie o tym, że przesiakliście przez lata nowymi standardami i nawet gdyby grafika była jak na PS2 to i tak byście smęcili zapominając o tym z którego roku jest Amiga :)


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 00:51, autor: MDW

No dobra, niech sobie ten stateczek leci w prawo i strzela do sprajtów. Ale niech kolejne levele to będą np. epoki w dziejach Amigi i całe otoczenie żeby było przepełnione amigową historią. Albo niech ten statek lata po wnętrzu Amigi, niech rozwala Paulę, wlatuje do kolorowej AGAty. To oczywiście bzdurny i żałosny pomysł z ostatnich 2 minut mojego życia i na pewno po godzinnej burzy mózgów na IRCu czy forum znalazłoby się kilka znacznie ciekawszych pomysłów. :) Chodzi mi o to żeby to nie był kolejny bezimienny, bezpłciowy statek strzelający do kolejnych bezimiennych, bezpłciowych sprajtów. Tak samo w platformówce niech to nie będzie nijaki miś, zbierający nijakie jabłka czy wisienki. :) Niech ten bohater potrafi się przeistaczać, niech level się przekręca o 90 stopni gdy coś się zrobi. Niech będzie coś co sprawi, że ja będę chciał zobaczyć coś więcej niż tylko filmik na YouTube i screenshoty. Niech ja taką grę ściągnę, odpalę i stwierdzę, że pomysł jest bez sensu i grać się w to nie da. Ale na pewno docenię to, że ktoś próbował wprowadzić coś swojego. Po co robić trzytysięczny lot statkiem w prawo skoro fani hardcorowej klasyki na emulatorze MAME mają setki takich gier z automatów? A wersje automatowe strzelanin i napierdzielanek chyba należą do najlepszych. Co by było gdyby ludzie tworzący grę Superhot przez przypadek nie wpadli na to, że ciekawie jest gdy w zwykłej, prostej grze FPS zatrzymamy czas gdy gracz stoi i czas będzie biegł tylko wtedy gdy gracz się przemieszcza? Gdyby tego nie zrobili to nawet za darmo nikt by na taką grę nie popatrzył. Milionowy, nudny, bezsensowny FPS z tak uproszczoną (płaską, wektorową) grafiką, że mógłby działać na 040/AGA. A tak w pewnym momencie nie było na świecie portalu o grach, który by o tej grze nie napisał. Ostatnia aktualizacja: 15.12.2015 01:07:58 przez MDW


reshoot - prace nad nową strzelaniną
15.12.2015 00:01, autor: selur

Nie wiem jak inni, ale ja bardzo lubie klasyczne gry. Sprawdzone pomysly sa dobre oczywiscie pod warunkiem, ze sa zrobione na wysokim poziomie. Jasne nowe dobre pomysly jak najbardziej sa porzadane ale niekoniecznie musza byc na sile nowatorskie. Wole dobrze zrobiony remake Banshee niz np. takiego dziwadlo jak Huenison. Natomiast przeraza mnie tworzenie pseudo-gier dla kasy, byle tylko sie sprzedaly, pokroju Tales Of Gorluth, Dream Of Rowan itp... gdzie najpierw ludzie wplacaja kase a pozniej w nagrode dostaja niezly bulszit. No ale amigowcy, to naprawde dziwna nacja, czesto przypominajaca cos ze sprawnych inaczej autystykow. Tutaj wiezi rodzinne i popularnosc (szczegolnie na EAB) sa silniejsze niz zdrowy rozsadek.


reshoot - prace nad nową strzelaniną
14.12.2015 23:46, autor: MDW

Naprawdę do dokończenia tego potrzebne są pieniądze? I jak zwykle mała dygresja... Od pewnego czasu zastanawia mnie to dlaczego na retro-platformach ludzie są tak bardzo wyprani z chęci stworzenia czegoś nowego? Dlaczego tak bardzo boją się eksperymentować? Dosłownie jak wielkie korporacje, które muszą wydać bezpieczny, sprawdzony pomysł/markę, bo w razie niepowodzenia straciliby sporo zainwestowanej kasy. Niech nawet taki eksperyment zakończy się totalną porażką i gra będzie zupełnie niegrywalna ale niech ja zobaczę coś nowego, jakiś promyk świeżości. Niech to nie będzie po raz tysięczny powielony ten sam pomysł. Platformy alternatywne powinny być wylęgarnią właśnie takich nietypowych, dziwnych pomysłów. Rzućmy okiem na scenę gier "indie" (zarówno mobilnych jak i na komputery stacjonarne). Trafiają się tam tak pokręcone pomysły, że czasem aż trudno uwierzyć. :-D I tym właśnie można zwrócić uwagę na swoją produkcję, zainteresować kogoś. Grafiką czy kodem nikogo dzisiaj nie zadziwimy. Nie ma szans. Ale scenariuszem, mechaniką, pomysłem jak najbardziej. Naprawdę ktoś ma chęć robić tysięcznego Zybexa, który będzie się różnił od pierwowzoru wyglądem i ułożeniem sprajtów? Gdzie przyjemność z tworzenia, wymyślania? Ja rozumiem, że dzisiaj już prawie wszystko jest. No ale pomysł "ej, zróbmy grę w której lecisz w prawo i strzelasz" Naprawdę trudno nawet nazwać pomysłem. :-) Mimo wszystko życzę powodzenia i trzymam kciuki za poskładanie tych sprajtów i kolizji między nimi do kupy. :thumbsup: Ostatnia aktualizacja: 14.12.2015 23:48:33 przez MDW


reshoot - prace nad nową strzelaniną
14.12.2015 23:46, autor: selur

akurat ToG 2 ma bardzo przyjemna grafike, niestety reszta ToGa to czarna dziura, w ktora lepiej nie zagladac. A moze oboje polacza sily i zrobia strzelanke ToG2 w... kosmosie ;-) A tak serio, to zastanawia mnie dlaczego osoba tak znana, nie znalazla nikogo do jakiejs beta grafiki zeby, to mialo jakies rece albo mogl uzyc jakiejs wyrypanej grafy np. a pozniej ja zastapic a tak narazie wyglada biednie.


reshoot - prace nad nową strzelaniną
14.12.2015 23:38, autor: twardy

Przecież to tylko demo enginu, zeby pokazać że cos robi. Akurat tu się zastanowię nad wsparciem, w odróżnieniu od TOG 2 i tej platformówki w Amosie, z amazing pixelart artwork.


reshoot - prace nad nową strzelaniną
14.12.2015 23:19, autor: selur

Swietna antyreklama gry, ale akurat dobrych grafikow amigowych jest pelno i moze ktorys sie zlituje i zastapi te bazgroly Picassa na cos dobrego (mam taka nadzieje).


reshoot - prace nad nową strzelaniną
14.12.2015 23:02, autor: Voyox

Nie chodziło mi o obiekty, ale tło. Chcąc zachęcić do jakiejkolwiek wpłaty, powinno być bardziej atrakcyjne. A to mi się kojarzy jakimś gniotem na c-64.. bez obrazy:roll::lol:


reshoot - prace nad nową strzelaniną
14.12.2015 22:42, autor: Gżegżółka

Na razie wygląda to mocno nie atrakcyjnie z tymi strzelającymi kwadratami i innymi bryłami, ale to tylko silnik i jeśli wierzyć autorowi to później podłoży pod niego jakieś bardziej odpowiednie maszkary.


reshoot - prace nad nową strzelaniną
14.12.2015 21:33, autor: Voyox

Obejrzałem demo i jakieś to mdłe. Wzór dla mnie to overkill Overkill Ta gra ciągle jest niedościgniona..:thumbsup: Oczywiście popieram autora i jego dzieło :thumbsup: Ostatnia aktualizacja: 14.12.2015 21:34:13 przez Voyox


Zapowiedzi nowych gier - strona 14
14.12.2015 20:31, autor: mailman

Trochę więcej o reshoot Richard Löwenstein, a former editor at Amiga Joker, currently working on a brand new and great-looking Shoot Em Up for AGA Amigas He had started the project 20 years ago. But he had lost sight of it with the demise of Amiga. With help of the community he has reactivated the project now. An impressive video here has come out showing what we can expect. In the video, not the final objects can be seen. But merely arbitrary objects which serve as a "placeholder". The beautiful 3D animations already look fantastic! The Video runs on an A1200 with 2MB Fast RAM expansion. Finally the game should run on a "naked" upgraded Amiga 1200 with 2 MB chip, like on the A4000 and CD32.


Zapowiedzi nowych gier - strona 14
12.12.2015 20:36, autor: mailman

Tutaj trochę więcej o tym tytule.


Zapowiedzi nowych gier - strona 14
12.12.2015 20:01, autor: Solo Kazuki

Nowa strzelanina reshoot na Amigi z AGA.


<< < 1 | 2 | 3 | 4
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem