Komentowana treść: A1222+ dostępna w sprzedaży
[#31] Re: A1222+ dostępna w sprzedaży

@abcdef, post #30

Ok... a klasyk z pistormem vs to cudo?

Nie mam doświadczenia w użytkowaniu klasyków z PiStorm ale z tego co widziałem na różnych filmach to PiStorm już spokojnie nadrabia braki prędkościowe procesora klasycznej Amigi. Jednak z mojego specyficznego punktu widzenia NG nadal wygrywa nawet jeżeli CPU byłby wolniejszy. Takie rozwiązania są DLA MNIE całkowicie nieakceptowalne jeżeli nie mają akceleratora 3D i jakiegoś (nawet starego) OpenGLa używającego tego układu. Poza tym na AmigaOS 3 cały soft strasznie się zestarzał i nic się nie rozwija. Kompilatory C/C++ sprzed ponad ćwierć wieku, brak Gita, fajnie poukładanego środowiska deweloperskiego, jakiś (choćby szczątkowy) Python 3. Może dla kogoś to nie ma znaczenia ale dla mnie ma znaczenie, bo to są zabawki, którymi bawię się przez pewnie ok. 80% czasu używania MorphOSa.
Bardzo szybki (emulowany) procesor to naprawienie tylko jednego nieakceptowalnego elementu klasycznej Amigi. Zostało jeszcze kilka, których raczej nie uda się poprawić w czasie pozostałych mi 25 lat życia. Dlatego nawet nie patrzę w tamtą stronę. Każdy może mieć inne potrzeby. Aktualne kierunki rozwoju rozwiązań dla Amigi Classic są raczej odpowiedzią na potrzeby większości społeczności, nie moje potrzeby. Prawidziwa klasyczna Amiga może się rozwijać w SuperFrogowych kierunkach - mi to nie przeszkadza, bo ja mam to co chcę i na nic nie czekam. Wobec tego szczerze życzę sukcesów tym rozwiązaniom.
3
[#32] Re: A1222+ dostępna w sprzedaży
Ponad 5000zł za płytę i AmigaOS4? Z prockiem gorszym niż w Macu Mini G4 czy PowerBooku G4?


To nie jest taki jednoznaczne, co już nie raz było pokazywane, wszystko zależy od testu jaki kto sobie wybierze.

Tak, i pod QEmu mieć AmigaOS4.x z podobną prędkością a może nawet i większą.