[#1] Doom 3 - pierwsza wersja alpha
Na MorphOS Storage trafiła pierwsza wersja portu gry Doom 3 wraz z kodem źródłowym.
[#2] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@mailman, post #1

Czy to najbardziej zaawansowana gra jak do tej pory na post amigowych systemach? Trzecia część była świetna w odróżnieniu do części 1 i 2.
[#3] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@amikoksu, post #2

Chyba tak. Na moim dawnym MacuMini G4 @1.42 Ghz , 1GB RAM po MacosX był praktycznie niegrywalny przy detalach na low i najnizszej rozdzielczości. Coś jak Quake na 040.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 16:31:34 przez twardy
[#4] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@twardy, post #3

To na czym to wyciągnie przynajmniej 25 klatek 800x600?
[#5] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@amikoksu, post #4

Na X1950XT na Powermaku G5 PCIe 2.3ghz doom3 jest superpłynny pod MacosX. Na MorphOsie jeszcze nie probowałem. Mak mini G4 miał przecież Radeona 9200, czyli straszną kupę.



Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 17:25:53 przez michal_zukowski
[#6] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #5

Czemu Doom3 (dhewm3) MorphOS nie przypomina wersji PC (dhewm3)?

;)

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 18:03:57 przez Amig_OS
[#7] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@twardy, post #3

ciekawe

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 18:09:12 przez Dorian3d
[#8] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Dorian3d, post #7

Możesz dać jeszcze raz link do tego filmiku ...

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 18:13:42 przez Amig_OS
[#9] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #6

Bo shadery są wyłączone i zastąpione przez cośtam.
[#10] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #9

Czyli to nie jest to oryginalny port (dhewm3) tylko jakieś prywatne zastępcze modyfikacje.
Doom 3 powstał głównie dla pokazania gry cieni, świateł i innych efektów ... bez tego to bez sensu. :(

PS.
Na MZ Cowcat napisał, że to: "Proof of concept".


Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 18:44:14 przez Amig_OS
1
[#11] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #10

Doom 3 powstał głównie dla pokazania gry cieni, świateł i innych efektów ... bez tego to bez sensu. :(

Ale wiesz, że ludzie może po prostu chcą pograć i postrzelać do potworów?

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 18:47:50 przez michal_zukowski
[#12] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #11

pograć i postrzelać do potworów?

Dokładnie. Wygląda paskudnie ale pograć można.
[#13] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #11

Ty, stefkos i redecent czepisliście się portu HunoPPC ReboornTCWS a wyglądał sto razy lepiej.
Teraz pokazując taki gniot i pisząc, że to Doom3 nie widzicie problemu - ... bo mozna sobie postrzelać :)

To tak w kwestii formalnej.


PS.
To co ludzie chcą głównie dla MorphOSa napisali na MZ:

2021 - Your expectations:
https://morph.zone/modules/newbb_plus/viewtopic.php?forum=3&topic_id=13036&post_id=148390&viewmode=flat&sortorder=0&showonepost=1

- nowe karty graficzne,
- nowe sterowniki
- X5000 z JEDNĄ nowoczesną karta graficzną dla MOS/ AmigaOS4



Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 19:02:47 przez Amig_OS
1
[#14] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #11

Jak chcą tylko pograć, i nic więcej to lepiej zagrać na PC.
[#15] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Aniol, post #14

Tak. Jednak to jest taki fetysz żeby zagrać na swoim ulubionym systemie.
1
[#16] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #13

- nowe sterowniki

będą nowe sterowniki do skanerów i drukarek ode mnie

btw. też chciałbym sterowniki do nowych Radeonów w MorphOSie chociaż prędzej chyba pojawi sie możliwość posiadania 2 radków w X5000

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 19:09:46 przez michal_zukowski
[#17] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #16

Sam bym chetnie je widział jako ADD on w AmigaOS4 - nawet jako odpłatny pakiet albo kupno programu + sterownik do konkretnego modelu.

Mam Canona Lide 110.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 19:06:21 przez Amig_OS
[#18] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #10

Dobra nie trzymaj nas już w niepewności i pokaż może jak ta gra wygląda na AmigaOS4, oczywiście z tymi wszystkimi bajerami o których wspomniałeś.
[#19] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@luk, post #18

AmigaOS4 ma shadery, ale nie takie żeby sobie prosto Dooma3 portować. Dlatego też jest tak mało gier z shaderami na AmigaOS4.x. Chyba Daytona nadal pracuje nad jakimś ogarnianiem tego w AOS4.
[#20] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #19

Trochę to brzmi jak sztuka dla sztuki ;) Ale wracając do tematu to z tego co znalazłem, to były jakieś próby portowania tej gry ale chyba nic z tego nie wyszło. Może chociaż jakaś alpha się pojawiła czy coś? Chętnie bym zobaczył.
[#21] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #19

Daytona nie zajmuje się Doom3 tylko HunoPPC ze swoim: Library EGL_wrapper for OpenGLES 2.0.
[#22] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #13

Ty, stefkos i redecent czepisliście się portu HunoPPC ReboornTCWS a wyglądał sto razy lepiej.


Na pewno doskonale pamiętasz, że porównywaliśmy Reborna to Return i okazało się, że Reborn w porównaniu do Return wyglądał jak miękka kupa, a powinno być na odwrót.

Moje zdanie o tym porcie napisałem choćby na morphos.pl i na Gadaczu PPA - żebyś nie musiał daleko szukać:

raczej tech demo, niż faktycznie "Doom3"


Z Doom 3 sprawa nie jest jeszcze wcale przesądzona. Wszystko zależy od tego jak bardzo autor się zaweźmie, żeby zrobić tę grę na starym silniku (bez shaderów), który ponoć działa na Linuksie, a na MorphOSie sprawia jakieś problemy.


Na pewno ta binarka nie jest warta osobnego newsa. Cieszę się bardzo, że coś powstaje, ale na przedwczesną euforię gra w obecnym kształcie nie zasługuje (podobnie jak za wcześnie było w przypadku RebornTCW). Jedno na plus - na pewno więcej ludzi pobierze, przetestuje i zgłosi bugi do autora. Może nawet ktoś się zlituje, zerknie w kod źródłowy i pokaże palcem co poprawić?

P.S. Generalnie to i tak jest duży postęp:

pierwszy film na YT:



najnowszy film na YT:



Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 19:27:04 przez recedent
[#23] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@luk, post #20

Może czekają wpierw na upublicznienie Enchancera z najnowszymi sterownikami do RadeonHD/RX :)
[#24] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #17

Dobry sprzęt, ładne kolory i prędkość, ja mam Canona 210. Port może będzie, wpierw muszę zrobić port 68k rdesktopa.
[#25] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #21

Nie pisałem o Doomie3, tylko o ogarniania shaderów/3D robione przez Daytone już od dłuższego czasu.
[#26] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #13

Moze warto sie bylo czepiac, szczerze mowiac to fajnie jakbys przypomnial co tam napisalem.
Wiesz, ja nikomu nigdy nic nie zabranialem. Jezeli podobal Ci sie RTCW to grales, jezeli Quake to grales. Moge miec swoja opinie czyz nie?
Dla mnie to tak jak napisales to "proof of concept" nic wiecej.
- tak ludzie by chcieli wsparcie dla nowszych kart
- nowe karty, nowe sterowniki
- tu bym nie mieszal dwoch systemow monetarnych. Uzytkownikow X5000 jest malo, jeszcze mniej uzywajacych na nim MorphOS'a.
[#27] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #22

Daruj sobie te wywody.

Nie ma zamiaru wchodzić z Tobą w polemikę bo zakończyłem ją w tamtym wątku.
Nie będę dodawał Ciebie czy grxmrx do ignorowanych bo nie bawię się w takie głupoty.
[#28] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #19

O ile pamietam to os4 nie ma wsparcia dla tych starszych shaderow, tych przypominajacych assemblera.
Do tego OpenGL ES a nie pelna implementacja.
AROS pokazal ze mozna sportowac Dooma3 majac dobra implementacje i sterowniki dawno temu.
[#29] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #27

Tak czy inaczej, czekamy na Dooma 3 pod os4.
I nie pisze z przekasem, ot fajnie by bylo wykorzystac karty ktore macie.
[#30] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@stefkos, post #26

Traktujmy się sprawiedliwie i szanujmy pracę swoich developerów.
Szacunek dla HunoPPC i szacunek dla Cowcata za Doom3.

Tylko tyle i aż tyle :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem