[#61] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@mmarcin2741, post #60

E no, nie jest z tym tak źle - trzeba tylko popatrzeć dalej niż Battlefield itd. Jest bardzo dużo gier sp-only na nowożytnych systemach przecież z nietuzinkową fabułą i gameplayem. Polecam Prey z 2017 albo serię Bioshock.

Ale co prawda to prawda, Doom 3 jest grą świetną i ma specjalne miejsce w moim sercu. ;) Te nowsze można spokojnie zastąpić genialnym modem Brutal Doom dla klasycznych doomów.

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2022 16:27:59 przez teh_KaiN
[#62] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha
[#63] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@mailman, post #1

Tu filmik jak aktualna wersja preview działa na MorphOS-ie.

(sprzęt - Power Mac G5 Quad, Radeon X1950GT):

Z góry przepraszam za jakość dźwięku, musiałem skorzystać z rejestratora a ten grubo przesterował mi sygnał na wejściu.

3
[#64] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #63

Z góry przepraszam za jakość dźwięku


A kto przeprosi za jakość grafiki?
Rozumiem, że to alpha, ale bez efektów graficznych obencych od czasów voodoo ten port to taka ciekawostka.

Hardware stać na więcej, co można zobaczyć na filmiku.
Doom 3 running on a maxed out dual 2.7 Ghz Powermac G5 x850xt video card 8B Gbs ram and an SSD 1280x1024 Ultra graphics 2x aa


[#65] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@snifferman, post #64

Cóż mogę powiedzieć - świat shaderów to wciąż niedostępny dla aktualnych MorphOS-owych sterowników graficznych teren.

Okazuje się jednak, że jest nowsza wersja portu niż ta, którą wczoraj testowałem. Nie spodziewam się po niej jakichś cudów, ale spróbuję ją przetestować dziś.

P.S. Twój filmik to jest ledwo 1280x1024. Na moim mam 1920x1080. Nie żeby to działało jakoś szczególnie na moje usprawiedliwienie :)
[#66] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@snifferman, post #64

A tak wygląda wersja dla xboxa (cpu celereon 733mhz i 64mb ram)

3
[#67] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@jarokuczi, post #66

Wygląda zupełnie jak na PC... Oh, wait...
[#68] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #67

Z tym że wersja na pc miała kilka rzędów wielkości większe wymagania (cpu i ram) niż xbox posiada, sama karta graficzna podana jako minimum miała 64MB ram. Widać to oczywiście na powyższym filmiku. Cekawe czy udało by się wykorzystać pliki z danymi gry w wersji na xbox w jakimś współczesnym silniku doom3, zapewne tam detale takie jak ilość poligonów w modelach i wielkość tekstur są okrojone do minimum.
[#69] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@jarokuczi, post #68

Cowcat przygotowuje swój port na Macu Mini, którego karta graficzna ma 32 MB VRAM, więc najwyraźniej "dasie".

I myślę, że to nie tekstury czy poziom skomplikowania modeli są tu problemem. Chyba, że chcesz grać w Dooma 3 na klasyku z Blizzardem PPC.
[#70] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #63

Jest już dostępna wersja rc5. Zamierzam ją przetestować jak najszybciej się da.
[#71] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #65

Gdyby ta gra od początku była robiona z myślą o akceleratorach bez shaderów to graficy zupełnie inaczej rysowaliby tekstury. Jeżeli jest założenie, że po tym wszystkim będą śmigać cienie, światła, odbicia, będą jakieś specular-mapy, normal-mapy to robi się tekstury bardzo surowe (żeby nie powiedzieć prymitywne). I jeżeli wyłączymy te wszystkie dodatki to dostaniemy takie właśnie surowe tekstury, które muszą wyglądać gorzej niż np. Quake 1 czy Heretic 2. I jest to najzupełniej normalne. Tego się poprawić nie da inaczej niż tylko dodać obsługę potrzebnych funkcji karty graficznej czy sterowników 3D.
I tak uważam, że osiągnięto max i efekt jest lepszy niż bym przypuszczał. Do głowy by mi nie przyszło próbować zmuszać Dooma 3 do działania bez shaderów. Ale jak widać to nawet jakoś tam wygląda. A działa jeszcze lepiej. :)
[#72] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #71

Oficjalna wersja na PC działa tez na Geforce 4MX który nie ma shaderów.
Wygląda tak


Ok chodzi kulawo, ale wygląd jest OK :)


Ostatnia aktualizacja: 18.05.2022 15:07:11 przez zyga64
2
[#73] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@zyga64, post #72

Serio GeForce 4 nie ma shaderów? Pamiętam, że dopisek MX oznaczał straszną niskobudżetowość ale jednak coś tam prymitywnego chyba miały. Hmmm... A może nie... Już nie pamiętam.

Ja pamiętam, że widziałem demo Dooma 3 na GeForce 2MX. Działało w najszybszych momentach ok. 4 FPS, a w najwolniejszych był skok co 2-3 sekundy. :) Mówiło się wtedy, że nie spieszą się z wydaniem gry, bo czekają aż przeciętny domowy pecet będzie trochę szybszy. Windowsowy OpenGL jest pełny i działa tak, że jeżeli czegoś nie wspiera sprzętowo to próbuje robić softwareowo. Tak jak na AmigaOS działał StormMESA z Haage&Partner. Nie miało to za bardzo sensu, bo gdy wchodził softwareowy renderer to przymulał nawet jeden trójkąt. Może na tych pierwszych niskobudżetowych GeForce'ach dzięki temu "działa" i wygląda, że jest to robione programowo. Amigowy MigiGL, czy morphosowy TinyGL (nie ten z Aminetu) już takiego wsparcia softwareowego nie mają. Bo właściwie jest bezużyteczne.

Ostatnia aktualizacja: 18.05.2022 15:36:28 przez MDW
[#74] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@zyga64, post #72

2 pixel shaders, 4 texture units, and 2 ROPs.
1
[#75] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@zyga64, post #72

Nie wiem czego tam ten Doom 3 potrzebuje ale na pewno jakichś normal-map, bo wszędzie światła śmigają po pseudo-nierównościach (bump-mapy). Tego na pewno nie mamy w TinyGL. Był tam też niezły festiwal cieni. I takich na serio robiących wrażenie, bo obiekty same na siebie rzucały cienie (co wtedy zrobiło na mnie duże wrażenie). Nie wiem jak to tam było robione. Chyba na jakimś stencil-bufferze. Akurat nie wiem czy to jest wspierane w obecnym TinyGL, bo nigy nie używałem.
[#76] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Wankowicz, post #74

Masz rację. Pokiełbasiło mi się z tym, że jest to faktycznie karta generacji Geforce2 (sprzętowy support tylko DX7 - tylko TnL jak pierwszy Geforce 256).
Karta faktycznie ma 2 pixelshadery, nie ma natomiast Vertex shaderów.

Natomiast już z patchem dla Voodoo2 gra wygląda paskudnie :) (ale działa !)
[#77] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@zyga64, post #76

Natomiast już z patchem dla Voodoo2 gra wygląda paskudnie :)


No, to jest coś w ten deseń jak mamy u nas :). Tylko rozdzielczość i szybkość działania dużo lepsza.
Dla wszystkich ciekawych wersji rc5 - postaram się przygotować i wrzucić na YT kolejny filmik w najbliższych dniach.
2
[#78] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #77

Działa, chyba najlepiej z wszystkich wersji jakie mam, a testowałem ich chyba z 15.
[#79] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@mailman, post #1

Lata temu grałem w tą grę na PC z procesorem AMD Sempron 2100+ i grafiką nVidia GF 6200 256 VRAM. Żeby było ciekawiej odpaliłem również tą grę na laptopie Compaq Evo n610 z procesorem Intel Pentium 4M 2 GHz i grafiką Radeon 7500 32 VRAM. Troszkę laptop niedomagał nawet na najniższych detalach, ale jakoś można było pograć.
[#80] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Ponki1986, post #79

Czy do uruchomienia wymagana jest pełna wersja gry, czy też może być demo?
[#81] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #80

Miałem problemy próbując uruchomić grę w wersji niższej niż 1.3.1 (grę musiałem spatchować na PC zanim przeniosłem dane na Power Maca G5). Nie wiem w jakiej wersji dostępne jest demo.
[#82] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #63

Kolejny filmik - tym razem z wersji r5:

[#83] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #82

Wygląda na to, że objawił się pewien glitch i nowa wersja nadpisała mi niektóre ustawienia. Dlatego film wydaje się bardziej "prześwietlony" od poprzedniej wersji (w konfigu ustawienie skipLightScale zmieniło wartość na "0"). Nie wiem czy warto, czy nie - jakby co to nagram nową wersję. Ale może już na innej planszy, bo ta mi zbrzydła ;)
1
[#84] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #83

Nagraj bo te prześwietlone twarze będą sie Morphosowcom sniły po nocach.
[#85] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #84

Jak to pisał Słowacki?

A projekt UAC? Ja się nie odważę
Odświeżyć filmu na YouTuba liście,
Bo tam być muszą tam świecące twarze
Że serce skruszy wstyd - w każdym mosiście.
1
[#86] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #85

Amigowcze, nie rżnij głupa

i dalej zapomniałem.

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2022 19:11:20 przez mmarcin2741
[#87] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #82

Jestem wciąż za Ami system czy to Morph OS czy Amiga OS. Ale przykład tej konkretnej gry pokazuje definitywnie że AOS 4x lub sprzęt, lub sterowniki lub cuda na kiju, pokazują jednoznacznie że czerwoni wyścig mają jakby wygrany ...
Rozumiem aspekty klikania po systemie i różnych systemowych niuansów, ale gry dobijają zawsze ..
Do szali zwycięstwa....
Uważam że Morph OS musi za wszelką cenę nadrobić zaległości. Przeglądarka od Jacy miażdży,,,, ale czas na nowe sterowniki do grafik i obsługa wielu rdzeni...
To będzie coś co pokaże prawdziwy potencjał G5 Dual czy Quad .... A w połączeniu z PCIEX na shaderach będzie daleko z przodu...OK

Ostatnia aktualizacja: 24.05.2022 22:37:37 przez WojtekX
[#88] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@WojtekX, post #87

No wiadomo że AmigaOS4.x raczej wygra wyścig odnośnie posiadania Dooma3 z shaderami. Bardzo dobrze, nic tak nie robi jak żywa konkurencja. Pozostaje tylko otwarte pytanie jak mocnego sprzętu ten Doom3 będzie wymagał.
[#89] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #88

DOOM3 na MacaPPC wymagał G5 i karty minimum radeon8500 lub nvidiifx5200
Ja uruchomilem na iSight gdzi jest G5 2.1 i x600 128MB i chodzil choc w maxie mial przycinki.
Przy okazji odpale na QUAD z x1900xt i zobacze jak tam to chodzi.
[#90] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Kwiatki, post #89

No X5000 i X1000 w Polsce ma ~15 osób. Jeśli na AmigaOS4.x na Sam460 z mocną kartą graficzną będzie chodziło tak sobie, a na pozostałych maszynach nie będzie chodziło to MorphOS liczbowo przykryje userów AOS4 (shadery docelowo mają być na maszynach R300+ więc Makimini odpadają, ale już Powerbooki i G5 z Radkiem 9600 są w zasięgu, w sumie nawet Powermaki G4 z lepszą kartą graficzną są w zasięgu).
4
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem