[#31] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #30

Git. I tak powinna sie konczyc kazda nasza dyskusja.
Moze idziemy w dobra strone?:)
[#32] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@stefkos, post #31

Spoko jest ok.
[#33] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #30

Traktujmy się sprawiedliwie i szanujmy pracę swoich developerów.
Szacunek dla HunoPPC i szacunek dla Cowcata za Doom3.

OK
[#34] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@mailman, post #1

Wow, dzięki za tą informację, właśnie testuję jak to działa na iMac G5 i wygląda to bardzo obiecująco: gra odpala się w oknie i pod względem szybkości jest ok. Odpaliłem ją też na osobnym ekranie w najwyższej rozdzielczości dla mojego komputera (1680x1050) i jest całkiem spoko, można normalnie grać. Szczerze to nie spodziewałem się takiej prędkości.
Mimo tego granie na razie nie ma sensu, przynajmniej u mnie, bo grafika nie wyświetla się poprawnie, szczególnie w ciemnych lokacjach (początek gry), postacie są tylko częściowo widoczne, np widać tylko głowę :) itd. Ale mimo wszystko napisze to jeszcze raz: WOW!
Nie spodziewałem się Dooma 3 na moim maczku z MorphOS, tym bardziej że nie słyszałem żadnych zapowiedzi. Pozostaje trzymać kciuki za rozwój portu!
[#35] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #30

Ogólnie to Cowcat z tego co kojarze to jest bardzo klasykowcem, który pisze pod WarpOSa, a że najlepsze SDK Warposa jest pod MorphOSa (większość ostatniego softu Warpos powstaje pod MorphOSem) to pewnie zaczął port pod MorphOSem i może jak skończy to zrobi też pod klasyka.
[#36] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@luk, post #34

tym bardziej że nie słyszałem żadnych zapowiedzi

Jakbyś zerknął do działu Graffiti, to znalazłbyś ten wpis :)
Na dysku mam kilka wersji, które testuje zarówno na PowerBooku jak i na iMacu G5, cieszę się że mogłem Cowcatowi pomóc. Wiem też dlaczego zdecydował się ten Proof Of Concept "puścić do ludzi"razem z ze źródełkami, bo kto wie, może któryś z naszych magików pomoże w tym temacie.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 20:29:34 przez waldiamiga
[#37] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Amig_OS, post #13

Z ciekawości sprawdziłem wersje Reborn i chcesz napisać, że to:

https://www.youtube.com/watch?v=Pm6CQOL6W-c&ab_channel=OMEGA12001

choć trochę przypomina to:

https://www.youtube.com/watch?v=X1M3wEgYvso&ab_channel=shsYoshik

??

No jak widać, nie przypomina, głównie rzuca się w oczy to, że w amigowej wersji jest ciemno, nie widzę tego co w normalnej wersji Reborn. Gdzie te efekty, gra cieni itp? Jedyne wytłumaczenie dla mnie jest takie, że to jest jakaś niedopracowana (wczesna) wersja Reborn pod AmigaOS4 i teraz wygląda to tak jak powinno. Może ktoś kto ma odpowiedni sprzęt wrzuciłby film na YT? To rozwiałoby wszelkie wątpliwości, bo z tego co pamiętam była na ten temat dyskusja.

Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 20:39:10 przez luk
[#38] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@luk, post #37

Reborna po AmigaOS 4 można przejść w całości, a tego "Dooma 3" z drucikami zamiast postaci i całą masą innej kaszany na ekranie można przejść? Bo jeśli nie to litości nie porównujcie tego potworka z Rebornem dla Amigi.
[#39] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #38

Pierwszą osobą, która w tym wątku wspomniała o RebornTCW był Amig_OS, więc proś o litość jego.
[#40] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #38

Przecież to na razie tech-demo. Wyluzuj. Wiadomo, że jak już wyjdzie na OS4 to będzie ładniej wyglądało (chyba, że bedzie jakaś obsuwa i MorphOS dorobi się pełnych shaderów)
[#41] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #38

1. Wrzuciłem filmy z Reborna w wersji na zwykłego kompa i Reborna z AmigaOS4. Czy widzisz różnice?

2. Doom 3 jest w wersji alpha, jako betatester powinieneś wiedzieć co to znaczy.
[#42] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #40

Ta gra działała na Xbox classic, G4 1.25ghz i więcej powinno dać radę. Myślę, że ATI 9200 też jest lepszy niż to co ma Xbox. Pytanie czy da się podejrzeć tamten kod i może wpaść na jakieś rozwiązanie. Chyba że Xbox classic miał te shadery.😔
[#43] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@KM_Ender, post #42

NV2A supports DirectX 8.1. For GPU compute applications, OpenCL version N/A can be used. It features 4 pixel shaders and 2 vertex shaders, 8 texture mapping units and 4 ROPs.

Teoretycznie nawet Radeon 9200 ma "4 pixel shaders i 1 vertex shader". Pytanie brzmi tylko - czy dla takiej znikomej ilości warto w ogóle specjalnie dostosowywać sterowniki? Nie mamy tylu developerów co Microsoft (a i oni pewnie po prostu wzięli gotowca od nVidii, a nie pisali sterownik sami).
[#44] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #39

Jest odpowiedź autora (PC) MODU REBORN dlaczego wersja PC jest inna od Amigowej.


Amigowa wersja źródeł którą miał HunoPPC to "beta z 2015"- na filmikach z PC jest w najnowszej dostępnej wersji.

Logiczne, że się różnią - nie można ich porównywać a co dopiero robić komuś zarzuty.

W galerii widać, że wersja PC (Beta 2015) ma takie same lokacje i tekstury jak ta od HunoPPC Amiga (Beta 2015). Prosektorium wygląda tak samo ubogo - np. kafelki na podłodze.


http://wolfenstein4ever.de/index.php/news/return-to-castle-wolfenstein/rtcw-mods/item/1470-rtcw-remake-mod-beta-1-0





======= Copy & Paste =======

https://www.ppa.pl/forum/strefa-gier/40786/czemu-rtcw-reborn-amigaos4-nie-przypomina-wersji-pc/2#m690620

RessProject

30.06.2020 13:05

W odpowiedzi na #1

Witam.
Jestem twórcą modyfikacji pod tytułem Reborn To Castle Wolfenstein. Przez przypadek znalazłem ten wpis w Google i chciałbym rozwiać wasze wszelkie wątpliwości.

Moja modyfikacja jest tworzona TYLKO I WYŁĄCZNIE pod PC.

Ktoś po prostu zrobił sobie port mojej modyfikacji (wersji beta z 2015)[/b] na Amigę i ja osobiście nie mam z tym nic wspólnego
Dlatego na Amidze wygląda to tak, a nie inaczej.

======= End =======


Ostatnia aktualizacja: 06.01.2021 23:10:40 przez Amig_OS
[#45] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha
[#46] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #36

Odświeżam.
Wczoraj popełniłem film jak to czwarta beta wersja Doom 3 zachowuje się na MorphOS 3.16. Oczywiście Cowcat widział ten filmik i będzie coś kombinował, aby kolejna beta była jeszcze bardziej grywalna.

2
[#47] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #46

Niezwykły musi być upór człowieka, który próbuje zmusić grę, której podstawą są shadery, do działania bez shaderów. Ta grafika była robiona z myślą o tym, że będą po niej śmigały światła, cienie, będzie bump-mapping na normal-mapach. Wyłączając to wszystko dostajemy tak jakby nieskończoną grafikę. szeroki uśmiech

W czasach „kompatybilnych” z naszym TinyGL robiąc tekstury, udawało się jakieś ciebie, cieniowało, „wypalało” statyczne cienie i światła (patrz Quake 1/2, Heretic 2). Nie było innego wyjścia, bo na nic wielkiego w realtimie nie można było liczyć. A w czasach „shaderowych” robi się bardziej surowe, prostackie tekstury, bo cała reszta będzie nakładana w czasie rzeczywistym przez światła, cienie, inne warstwy tekstur, nornalmap, specularmap. Zupełnie inaczej się robi grafikę, tekstury często są wręcz brane „z katalogu gotowców” i nie rysuje się ich specjalnie. Ich specyficzny wygląd zostanie nadany przez całą obróbkę w czasie rzeczywistym.

Ale pod względem mechaniki ten Doom 3 powinien śmigać pod MOSem.

Niedawno na morph.zone został ponownie ruszony temat rozwoju TinyGL w kierunku bardziej dzisiejszego OpenGL. Chociaż nie wiem czy można napisać „dzisiejszego”, bo sam OpenGL właściwie na każdej platformie już się kończy i standard jest utrzymywany tylko ze względu na kompatybilność wsteczną (co mnie bardzo martwi). Wątek o rozwoju TinyGL uzyskał spore poparcie, znaleźli się chętni na dofinansowanie tego rozwoju. Nic jeszcze za tym nie poszło ale kto wie… może coś się z tego urodzi. Wtedy ten Doom 3 zacząłby nie tylko działać ale też wyglądać jak oryginał.

Pamiętam wiele lat temu wyszło pierwsze demo Doom 3. Gdzieś na boku miałem wtedy peceta. To była bardzo niskobudżetowa maszyna kupiona tylko do klepania kodu dla GameBoyAdvance i telefonów z Mophunem. Jakiś dysk 3.2GB wyjęty z Amigi (do której kupiłem 6.4GB), CPU Duron 750MHz i koszmarnie wolny, niskobudżetowy GeForce 2 MX. To demo Dooma 3 wyglądało przecudownie ale działało na nim z prędkością średnio poniżej 1 FPS. szeroki uśmiech Czasem skoki były 2-4 razy na sekundę, a czasem na zmianę klatki trzeba było czekać ze 3 sekundy. szeroki uśmiech I mówiło się wtedy, że ID Software trochę czeka aż przeciętny domowy sprzęt dogoni Dooma 3.
Fajnie, że dzisiaj ta produkcja działa płynnie pod MorphOS. Nawet jeżeli trochę odarta z szat. Grał pewnie nie będę, bo nie potrafię. Ale trzymam kciuki za projekt. Autor portu na serio się uparł.
5
[#48] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #47

Pamiętam wiele lat temu wyszło pierwsze demo Doom 3

Aaa, pewnie ta słynna E3 Demo Alpha, która wypłynęła w listopadzie 2002.

Autor portu na serio się uparł.

Jego zapał nieco zgasł, ale rozpaliłem go na nowo w/w filmikiem.
2
[#49] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #48

Jego zapał nieco zgasł, ale rozpaliłem go na nowo w/w filmikiem.

No właśnie też mi się wydawało, że dotarł do momentu w którym już nic więcej się nie da osiągnąć i projekt się zatrzymał. I zdziwił mnie Twój film, bo myślałem, że projekt jest w znacznie mniej zaawansowanym stadium. Ja oglądałem filmy z wcześniejszym etapów (subskrybuję zresztą jego kanał na YouTube).
Fajnie, że "kopnąłeś" autora w odpowiednie miejsce. OK
[#50] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #49

Cowcat jest SUPER OKOKOK
To dzięki niemu mamy na klasyku z PPC: Quake3, Hexen2, Return To The Wolfenstein Castle, STAR WARS: JedI Knight 2, DIABLO (kompilacja pod WarpOs we spółpracy z Artim) ok, racja

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2022 21:38:56 przez BULI
1
[#51] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MDW, post #47

To co piszesz jest bardzo smutne. To kolejny dowód na to, że NG takie jakie znamy umiera i kto wie czy jest co ratować. Na jądro Linuksa, jego stery wskoczyć nie chcemy, bo nie (a mógłby być taki nasz Linuks z MUI, Ambientem itd. i byłby rozwój, a nie dreptanie w miejscu z całym szacunkiem dla Teamu).
To co powrót na kolanach do Amigi 500 czy odpuszczenie sobie amigowania w ogóle.

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2022 10:53:03 przez KM_Ender
[#52] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@KM_Ender, post #51

Przecież nikt nie broni nam wskakiwać na jądro Linuksa i jego sterowniki. I powłoki. I graficzny interfejs użytkownika. I linuksowe programy.
Ostatnio jak sprawdzałem to Linuksa można było pobrać i zainstalować za darmo? Zamiast dreptać w miejscu?
[#53] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@KM_Ender, post #51

Jeśli to ma być Amiga 500 z pistormem, na emu68, dlaczego nie?
[#54] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Artu2tu, post #53

Czym to się różni od RPi z emu68, poza tym że obudowa większa?
[#55] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #46

Przeszedłem niedawno na X-box series S. Zdziwiłem się, jak DLC są o wiele lepsze od podstawy. Wróciły do klimatu oryginalengo dooma, gdzie baza to jakieś takie Dead Space.

P.S doom bez shaderów wygląda groteskowo, tam dosłownie jest full efektów.
[#56] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #46

O super! Dzięki że wpadłeś na pomysł żeby to sprawdzić, bo różnica moim zdaniem jest kolosalna. Chyba nawet skuszę się na normalną rozgrywkę, bo wcześniej (czyli pod Morphos 3.15) było sporo artefaktów, najgorzej wyglądały postacie, które znikały całe albo migały itd, a teraz wygląda to spoko. Także fajnie to wygląda i dzięki że napisałeś o tym do Cowcata.
[#57] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #52

Ile lat już trwają prace nad przenosinami i dostosowaniem do x86? Jak daleko jesteśmy? Jak zadziała taka wersja (znów ograniczenia do 1.5 GB RAM, bo kompatybilność z AOS 3.x)?
Dla mnie przenoszenie takich staroci na nowy system w 100% nie ma sensu, lepiej zostać na PPC i poczekać na hardwerową śmierć, a później żyć wspomnieniami przy piwie na zlotach.
Przeprowadzka tak, ale system musi wykorzystywać 100% możliwości sprzętu, systemy NG w obencje postraci na to nie pozwalają. Gry te z Amigi i tak odpalamy na emulowanym procku, w środowisku UAE, a użytki są tak stare, że mało kto za nimi za tęskni.
Tak to moje zdanie, nie musisz się z nim zgadzać.
[#58] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@luk, post #56

Wczoraj dostałem kolejną wersje, sprawdzałem na PowerBookach, jest biednie ale stabilnie.
[#59] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@KM_Ender, post #57

Ile lat już trwają prace nad przenosinami i dostosowaniem do x86? Jak daleko jesteśmy?


To wiedzą tylko nieliczni (może nawet tylko BigFoot).

Jak zadziała taka wersja (znów ograniczenia do 1.5 GB RAM, bo kompatybilność z AOS 3.x)?


To ma być nowoczesny system operacyjny - bez ograniczeń, które duszą nas teraz (czyli bez bariery RAM, pełna obsługa 64-bitów, ochrona pamięci itp.).
Przenosić staroci nie będzie potrzeby, bo to co nie będzie miało wersji natywnej będzie działać pod emulacją PPC JIT (którą już widzieliśmy w działaniu - prezentowany onegdaj w Neuss "proof of concept" działał w trybie mix, gdzie część binarek była natywna dla AMD64, a część - działała pod emulacją PPC).
2
[#60] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@amikoksu, post #2

Czy to najbardziej zaawansowana gra jak do tej pory na post amigowych systemach? Trzecia część była świetna w odróżnieniu do części 1 i 2.

Doom 3 rzeczywiście najlepszy. Mam na xbox original i na 21 cali
crt robi wrażenie. W sumie grafika jakoś bardzo nie odbiega od
dzisiejszych hitów.
Chciałbym zwrócić uwagę, że w tamtych czasach single player
był na pierwszym miejscu. Dziś stawia się na multi a są tytuły,
gdzie w ogóle nie ma single.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem