[#181] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #180

wyciągnę A1200 z narożnika.

Ma pan A1200 spakowaną w szafie narożnej czy to alegoria nawiązująca do ringu bokserskiego?

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2022 11:39:03 przez mmarcin2741
[#182] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@mmarcin2741, post #181

@recedent

Pomyłka - nie ten dział.

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2022 08:35:36 przez Amig_OS
[#183] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@mailman, post #1

DOOM III.

Amiga OS4 vs MorphOS.

[#184] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@mailman, post #1

Czy ta wersja Doom 3 zadziała z tym portem? Spoko cena chyba.

https://k4g.com/product/doom-3-steam-global-bfg-edition-cd-key-42BB5BD9?utm_source=CJ&utm_medium=affiliate&utm_campaign=7988224&utm_content=15054820&cjevent=ff6169860cd911ed8197008c0a180510&cjdata=MXxZfDB8WXww
[#185] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #148

Shadery już działają, aczkolwiek nie wszystkie funkcje są jeszcze "oszejderowane".
Objawia się to tym, że podczas wyświetlania niektórych elementów (jak np. szyby) gra niemiłosiernie zwalnia.
Dla wszystkich ciekawych - mam filmik nagrany dzisiaj.

Ustawienia: Detale na Ultra, wszystkie zaawansowane opcje wyświetlania włączone, fullscreen, FullHD.

7
[#186] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #185

za 30 lat bedzie juz wszystko działało w wersji na Amige wystarczy poczekać
[#187] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Azakiel, post #186

Polemizowałbym. Ostatni raz Amiga klasyczna miała update sterowników do 3D gdzieś koło 2003 roku czyli 20 lat temu. Od prawie 10 lat Radeony 9200 są obsługiwane w 2D a sterownik 3D nie powstał więc max co mamy to BVision albo Voodoo3.
[#188] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #187

Są sterowniki 3D dla Radeonów pod AOS4.1 (obsługiwane w Mediatorach) i są też sterowniki 3D dla Radeonów w Mediatorach dla Workbencha 3.x.. ale niedostępne dla zwykłych zjadaczy chleba.. tutaj można je zobaczyć w akcji:
1
[#189] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #185

Zaczyna to wyglądać naprawdę dobrze.
Jeszcze tylko brakujące implementacje, żeby nie było tych zwolnień i będzie naprawdę miło OK
[#190] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@BULI, post #189

Nie obraziłbym się również gdyby pojawiło się trochę więcej FPS na liczniku ;)
Trzymam kciuki za team BigFoot/Cowcat, chyba Beworld jeszcze ostatnio wydatnie pomagał.
[#191] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #190

Nie obraziłbym się również gdyby pojawiło się trochę więcej FPS na liczniku ;)


W obecnej wersji wymagany jest licznik FPS, co wyświetla ułamki

Grać w port Fallouta 2 i czekać
[#192] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@snifferman, post #191

W obecnej wersji wymagany jest licznik FPS, co wyświetla ułamki


Tylko jeśli w polu widzenia jest szyba. Jak nie to między 15 a 20 FPS.

Grać w port Fallouta 2 i czekać


Akurat przeszedłem...
[#193] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #192

To przejść jeszcze raz. Z inteligencją na 1 dla odmiany, co by mieć dialogi uga buga i wspaniały dowcipny dialog z Torrem ;)
[#194] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@BULI, post #189

Zaczyna to wyglądać naprawdę dobrze.
Jeszcze tylko brakujące implementacje, żeby nie było tych zwolnień i będzie naprawdę miło OKC


Na razie obstawiam że w timedemo jest poniżej 5fps może nawet poniżej 3fps. Szyby to jest nic. Na filmie nie widać żadnych scen walki a z doświadczenia z wersji amigowej wiem że największe spadki fps są przy dynamicznych scenach walki z dużą grą świateł. Np. przy walkach z Impami ciskających w nas płomieniami. Takie sekwencje występują w timedemo i dlatego film z timedemo w dużo większym stopniu zobrazowałby aktualny stan portu niż stosunkowo najlżejszy dla sprzętu spacer po pierwszym levelu.
[#195] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #194

timedemo demo1 u mnie daje 15fpsów (ale mam wersje bez shaderów ARB2), G5 2.3GHz, X1900XT

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2023 22:24:54 przez michal_zukowski
[#196] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #194

Póki co same "ogniste kule" impów prezentują się jako szaro-czarny blob z jarząca się kulką pośrodku i "wywołują" 1 FPS, więc z nagraniem timedemo poczekam aż ilość obsługiwanych efektów wzrośnie bo nie chcę testować cierpliwości widzów ok, racja
1
[#197] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #185

Ja z ciekawości wrzuciłem na mojego A1133 wersję R6_3. Uruchamia się menu, z dosyć sporymi przekłamaniami i nic więcej.
[#198] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Ponki1986, post #197

W sensie - nie da się odpalić gry?
[#199] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #198

Gra niby się wczytuje, na czarnym tle widać pasek postępu. Ale w pewnym momencie się zatrzymuje i to wszystko.
[#200] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Ponki1986, post #199

ile ci zostaje pamieci graficznej na belce?
[#201] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #200

No, z 32 MB VRAM to mu zostanie pewnie tak z minus 200 :D
3
[#202] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #201

W teorii pierwotny Doom 3 w minimalnych wymaganiach miał bodaj 64MB Vmem. W praktyce Dhewm3 przy ustawieniach 1920x1080 bierze w timedemo pod AOS 4.1 około 400MB Vmem.
[#203] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #202

Aczkolwiek udało mi się uruchomić Dooma 3 pod OSX na Macu Mini z Radeonem 9200 i zaledwie 32 MB VRAM i nawet nie chodziło to jakoś tragicznie (ale w 640x480 i z przyciętymi detalami).
[#204] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@teh_KaiN, post #193

To przejść jeszcze raz. Z inteligencją na 1 dla odmiany, co by mieć dialogi uga buga i wspaniały dowcipny dialog z Torrem ;)


A wiesz, że spróbowałem? I trochę się przeraziłem, bo - śmiesznie jest, nie powiem, ale nikt mi questów nie chce dawać i handlować też za bardzo nie pohandluję (chyba, że za bardzo charyzmę ściąłem). No, ale - co wyzwanie to wyzwanie...
Ale za to mojego osiłkowatego przygłupa (o wdzięcznym imieniu Big Dick) postanowiłem uczynić ponętnym dla "kobiet płci przeciwnej".
2
[#205] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #201

Hehe... Mój iBook też daje rady. Najnowsza wersja R6_4.

1
[#206] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Ponki1986, post #205

Z ciekawości - czy w r6 działa Ci mouselook?
[#207] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #206

Niestety nie działa.
[#208] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #194

Na razie obstawiam że w timedemo jest poniżej 5fps może nawet poniżej 3fps.


Jest troszkę więcej. Tymczasowo znaleźliśmy "magiczny przełącznik", który pozwala obejść obecne błędy w renderowaniu (wpisuję go w konsoli po odpaleniu dema).
Oto obiecany film z timedemo (z wynikiem podanym na koniec):

9
[#209] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #208

Ten magiczny przełącznik to r_skipPostProcess 1 , dzięki za infoOK
Testowałeś na swoim PowerMacu G5? Rozdziałka FullHD?

EDYTA: Teraz widzę Twój post z ustawieniami na MZ-ce.

Ostatnia aktualizacja: 11.04.2023 16:15:26 przez waldiamiga
[#210] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #209

No tak, generalnie ustawiłem wszystko co się dało na maksa. Cienie, bump-mapy, "high quality special effects", specular, Anti-alias x16 i rozdziałkę FullHD.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem