[#121] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #120

Dla wszystkich niezadowolonych z jakości portu Doom na NG niezależnie od systemu polecam zgłoszenie do programu i odczekanie tygodnia. Ekipa czyni cuda.
Później wystarczy poczekać na słynne wyremontujemy wasz Doom.

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2022 14:17:21 przez KM_Ender
1
[#122] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@KM_Ender, post #121

Powinni przeportować na Amigę Turok Dinosaur Hunter. I wtedy role by się
odwróciły.
[#123] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@mmarcin2741, post #122

Pomysł zacny, jednak źródła do Turok to wyciek - ktoś zakupił na łebaju stare SGI gdzie leżały sobie źródła na N64. Także z legalnością może być tak sobie. Z drugiej strony na Steam jest Turok remastered.
1
[#124] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@KM_Ender, post #121

A moze do nich sie zglosic?
1
[#125] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Phibrizzo, post #124

OK
[#126] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@KM_Ender, post #125

Podsyłam ciekawy post Bigfoota dotyczący szejderów. Czas odłożyć trochę grosza na bounty.
2
[#127] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #126

Dobry pomysł. Zrzucimy się i sprawy ruszą się do przodu. Liczę, że info o zbiórce pojawi się też tutaj.OK
[#128] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@waldiamiga, post #126

Ponieważ premiera wersji dla AmigaOS 4 według moich informacji zbliża się wielkimi krokami, postanowiłem dzisiaj potestwać trochę wersję dla MOSa by porobić nagrania. Widzę że gra uruchomiła się domyślnie w dosyć niskiej rozdzielczości 1024 na 768 i w oknie, więc pierwsze co zrobiłem to przełączyłem na FullHD i na pełny ekran. No i dostałem info że zmiana ustawień nastąpi po ponownym uruchomieniu gry, więc nie namyślając się długo kliknąlem na exit. Niestety gra już się nie chciała uruchomić. Pytanie podstawowe czy wersja MOSowa w ogóle obsługuje tryb pełnoekranowy? Ktoś tak grał?
[#129] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #128

Ja tak grałem.
[#130] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #129

No cóż mnie się nie udało. Kolejne pytanie czy w tym porcie da się przeprowadzić test timedemo? Chciałem go przeprowadzić, ale chyba gra się wywaliła już na etapie loading, na belce okna mam ***Application is meditating***.
[#131] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #130

I jeszcze jedno jak zmniejszyć wielkość belki okien?
[#132] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #131

Belki których okien? Normalnych okien Ambienta?

Odnośnie Twoich innych problemów - może przesłać Ci plik konfiguracyjny gry?
Jeśli masz problemy z działaniem - może spróbuj uruchamiać grę z linii poleceń i wpisać najpierw w shellu jakiś absurdalny stos typu 4000000.
[#133] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #132

No tak, belka okna przysłaniała mi mniej więcej do połowy licznik FPS. Pliku nie musisz mi przesyłać bo ja już co chciałem sprawdzić sprawdziłem, co chciałem nagrać nagrałem. Zdanie sobie wyrobiłem no i powiem tak musiałbym być niepoważny aby zrobić poważne porównanie z wersją AmigaOS. To jest po prostu niewykonalne, więc zrobię to porównanie z mocnym przymróżeniem oka w sposób całkowicie żartobliwy. Choć zdaję sobie sprawę z tego iż u osób, które nie mają dystansu, którzy żyją w przekonaniu iż MorphOS jest najlepszy a każdy argument na korzyść AmigaOS 4 może co najwyżej powodować uczucie nienawiści, ten film wywoła zapewne niemałe rozdrażnienie.
[#134] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #133

może co najwyżej powodować uczucie nienawiści


Nie mierz innych swoją miarą.
4
[#135] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #133

Nikt nie mówi, że MorphOS jest we wszystkim najlepszy. Po prostu jest lepszy w większości zastosowań. Obsługa kart graficznych dla komputerów z PCIe do nich na razie nie należy.
[#136] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #133

Imho lepiej tak nie rób. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z bolączek AOS4 i MorphOS. Owszem, moze i AOS ma w temacie gier chwilowo TROCHĘ lepszą sytuację , ale w obliczu bardzo słabego oprogramowania "codziennego" to tak, jakbyś dawał oponentom amunicję, z której Cię rozstrzelają. Pozostanie jeszcze kwestia reputacji po takim art.
[#137] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@arturB, post #136

Pozostanie jeszcze kwestia reputacji po takim art.


4
[#138] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #133

Nie uważasz, że w tym czasie ten artykuł nie ma zbytnio sensu?
Jak już tak bardzo chcesz napisać o tym jak Doom 3 chodzi na AmigaOS4 to skup się na tym jak chodzi na AmigaOS4. Porównujesz coś co jest, z czymś czego nie ma.
Jak już będzie możliwe porównanie jednego i drugiego to wrócisz do artykułu.
1
[#139] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@Kwiatki, post #138

No, cały ból w tym że port Dooma 3 na MorphOS-a jest publiczny, więc testować go może każdy kto tylko chce.
Wypada się tylko cieszyć, że Rafał nie wziął "na tapetę" jednej z wcześniejszych wersji (np. tej z "druciakami" zamiast postaci).
[#140] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #139

Ja nie mam nic przeciwko testowaniu - tylko porównywaniu coś co jest z czymś czego nie ma - to dla mnie bez sensu. To tak jak przetestować gotowy samochód z deską z przykręconymi kołami - oba jadą - no i?? Rozumiem porównać jak już na obu systemach będzie co przetestować.
[#141] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@arturB, post #136

Imho lepiej tak nie rób. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z bolączek AOS4 i MorphOS. Owszem, moze i AOS ma w temacie gier chwilowo TROCHĘ lepszą sytuację , ale w obliczu bardzo słabego oprogramowania "codziennego" to tak, jakbyś dawał oponentom amunicję, z której Cię rozstrzelają. Pozostanie jeszcze kwestia reputacji po takim art.


Co do reputacji, to jak widać choćby po odpowiedzi Recendenta na Twój post, to niestety panują tutaj dosyć niskie standardy, bez obaw ja aż tak buracką formą żartu jaka tu niejednokrotnie była promowana nie mam zamiaru się posługiwać. Tak ogólnie to ja obiecałem film porównawczy, a ja dotrzymuję słowa. A obiecałem dlatego że paru kolesi, których swoją miarą absolutnie nie mierzę (bo np. Ja im wątków absolutnie nie psułem np. na temat przeglądarki mimo iż byłem tam prowokowany drętwymi tekstami typu że ten port jest robiony na złość Mufie) rozwaliło tu dwa merytoryczne wątki o Doomie, a swoimi niedorzecznymi oskarżeniami doprowadzili do tego iż port Dooma 3 prawie by się nie ukazał, gdyż Huno tak to wziął do siebie że chciał to już rzucić. Cóż ja nie wierzę że ktoś ma aż taką wyobraźnię by wymyślić sobie że port programu na jakiś inny system operacyjny może działać mi na złość. Jedynym wytłumaczeniem że ktoś tak pisze może być fakt że oni opisują własne odczucia i odnoszą je do innych. Tak więc w oparciu o te doświadczenia mam prawo twierdzić że film zostanie odebrany przez jakiś procent MOSowców z wściekłością. No ale moją misją jest prezentować prawdę, a prawda nie zawsze dla wszystkich bywa przyjemna.
[#142] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #141

rozwaliło tu dwa merytoryczne wątki o Doomie


Tak się składa, że jeden wątek założyłeś po to, żeby zawiadomić wszystkich, że zamierzasz nagrać film. Więc z tym pierwotnym poziomem merytorycznym to różnie czasem bywa.

No ale moją misją jest prezentować prawdę


3
[#143] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #141

Tak więc w oparciu o te doświadczenia mam prawo twierdzić że film zostanie odebrany przez jakiś procent MOSowców z wściekłością. No ale moją misją jest prezentować prawdę, a prawda nie zawsze dla wszystkich bywa przyjemna.

Mufa, ale my wiemy, że port na MorphOSa wygląda na razie jak kartofel, a port AmigaOS4.x wygląda ładnie.
4
[#144] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@michal_zukowski, post #143

film zostanie odebrany przez jakiś procent MOSowców z wściekłością

Najwyżej dasz ich do ignorowanych i będziesz żył w swoim sztucznym świecie gdzie wszyscy Ci klaszczą

Mufa, ale my wiemy, że port na MorphOSa wygląda na razie jak kartofel, a port AmigaOS4.x wygląda ładnie.


Ja to nawet wam wytknąłem:
Na MorphOSie za to gra wygląda jakby cały czas włączona była lampa 100KW Te blade twarze i "kwadratowy" promień latarki wypalają oczy Rozumiem, że to alpha, ale nie wiem czy dałbym radę nerwowo w to grać A co dopiero przejść całą grę. Hobbystycznie ok, że się uruchamia, ale wygląda masakrycznie


Ale nikt mnie nie dodał do ignorowanych, ani nie wzioł tego do siebie i się nie załamał
Dooma 3 prawie by się nie ukazał, gdyż Huno tak to wziął do siebie że chciał to już rzucić.


Przecież każdemu może się zdażyć przypadkowo wcisnąć Ctrl+c i Ctrl+v przy kodowaniu i można nie zauważyć, że coś się skopiowało
[#145] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #141

W całej tej sytuacji najgorzej to w sumie zachował się Cowcat bo powinien widząc swoje debug printy nic nie mówić...

... tylko poczekać aż Huno wrzuci kod na GITa
4
[#146] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #141

Wściekłością?!
Żart....
[#147] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #142

Jak już pisałem moją misją jest prezentować prawdę, dlatego poniżej przedstawiam film, bez żadnych efektów montażu czy innych dodatków. Po prostu surowy materiał, który nagrywałem na żywo i który stanie się bazą do innego filmu (już pomontowanego). Tutaj jedyne co zrobiłem to uciąłem moment ładowania gry, by nie zanudzać widza gdyż proces ten trwał ponad minutę(sic!). Z uwagi na fakt iż ten "przodujący system" nie jest w stanie obsłużyć żadnej karty dźwiękowej na PCI-E zmuszony byłem nagrywać bez dźwięku, więc dodatkowo umieściłem podkład muzyczny, który w mojej ocenie jest najbardziej adekwatny do stanu MorphOSa nie tylko zresztą w zakresie jakości gier 3D.

A jeszcze jedno, zwyczajowo powinno się przy tego typu produkcjach ostrzeżenia. Tak więc wszystkich na których działa migotanie obrazu, są zagrożeni atakami epilepsji itp. Ostrzegam iż Cowcat gustuje najwyraźniej w oświetleniu, którego doświadcza spawacz pracujący bez maski!!!
1
[#148] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #147

To słaba coś Twoja X5000, u mnie ładuje się 38 sekund (co widać na tym filmie):



X5000 nie ma żadnego układu muzycznego na płycie?
I nie ma Envy24HT w wersji PCIe?
Bez obaw, zawsze można użyć kompatybilnej karty na USB. To może być dla Ciebie nowość, ale w końcu po co testujesz MorphOS na swojej maszynie jeśli nie po to, żeby zapoznać się z różnymi nowinkami?
2
[#149] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@recedent, post #148

X5000 nie ma ukladu na plycie. Pewnie mógłbym gdzieś na strychu wyszukać jakiegoś starocia na PCI, ale nie będę przekładał połowy komputera by sobie odpalić inny system, którego nie mam zamiaru uzywać, tak samo jak nie będę kupował dodatkowych kart muzycznych i tak zmarnowalem już kasę na niedziałające risery PCI-E. Na tej samej zasadzie nie będę też inwestował w nowe trwarde dyski. Zatem na moim talerzowym dysku 5200 obrotów niestety ładowało się ponad minutę.
[#150] Re: Doom 3 - pierwsza wersja alpha

@MUFA-amigaone-pl, post #147

więc dodatkowo umieściłem podkład muzyczny, [...] adekwatny do stanu MorphOSa nie tylko zresztą w zakresie jakości gier 3D.

to do czego jeszcze?

1. Przeglądarki?
2. Obsługi laptopów?
3. Obsługi multiheada?
4. Względnie nowoczesnego klienta poczty?
5. Nowych wersji średnio co roku, a nawet częściej
6. Czy może wspierania komputerów z AGP, jakże zapomnianych u konkurencji
4
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem