@wali7, post #23
@morele, post #61
@wali7, post #62
A czego nauczy się człowiek bawiąc się Basicem? Basic kiedy powstawał był już przestarzały
Składnia i gramatyka większości współczesnych języków zbliżona jest do C, więc znając C łatwiej się w tym odnaleźć.
@morele, post #63
@wali7, post #64
@Dopuser, post #65
@wali7, post #67
Co rozumiesz pod pojęciem pchełki?
z ciekawości, ile ma "pchełka" w Basicu po skompilowaniu?)
Potrzebuję szybkości i dużej precyzji liczb zmiennoprzecinkowych, jakbym chciał robić to w Basicu, to nie dość że na wynik czekałbym dosyć długo (obliczenia rekurencyjne), to implementacja arytmetyki i typów danych o podwyższonej precyzji w Basicu wymagałaby sporego nakładu pracy, a prędkość działania byłaby straszna.
zacząć naukę programowania od Basica będę odradzał "przyjacielu, nie idź tą drogą
@wali7, post #70
Co nie zmienia faktu, że podstawowym sposobem użytkowania Basica jest zabawa z interpreterem.
jakiej wielkości kod generuje taki kompilator basicowy dla Hello_world?
@morele, post #71
@wali7, post #67
@Dopuser, post #75
@wali7, post #76
AMOS jest interpretowany. Kompilatory są dodatkowym modułem.
Które z amigowych kompilatorów Basica generują kod o zwartości i szybkości kodu C?
@morele, post #78
@wali7, post #74
@wali7, post #74
tu głównie chodzi o osławione GOTO w postaci skoku bezwarunkowego
Język C jak wiadomo oferuje mnogość typów danych, łatwo też zdefiniować nowe typy i prowadzić obliczenia z użyciem zewnętrznych bibliotek. W Amosie też tak jest?
W Basicu musiałbym stworzyć od podstaw bibliotekę obliczeń o odpowiedniej precyzji....
Które kompilatory Basica (pod Amigę, najlepiej kompilatory Amosa), generują kod porównywalny zwartością z kodem skompilowanego C? Oczywiście chodzi o implementację tego samego algorytmu.
Jaki jest stosunek ilościowy projektów (globalnie, w całym świecie IT) stworzonych w oparciu o C/C++ do projektów stworzonych w oparciu o Basic plus jakieś frameworki?
@wali7, post #79
Sam piszesz, że kompilatory C są lepiej dopracowane. I na tym można by zakończyć.
Moim zdaniem tajemnica szybkości C wynika również z pewnych cech gramatyki języka: powszechne operatory inkrementacji i dekrementacji w C są tłumaczone w zasadzie na pojedynczy rozkaz CPU (zależnie od typu danych, ale w C akurat to jest ściśle określone i kompilator wie jakie będą dane), czy wszechobecne wskaźniki wprost kompilowane na instrukcje CPU z pośrednim adresowaniem.
@wali7, post #79
Źródła w Basicu często przypominają bagno poprzerastane lianami instrukcji GOTO.
@morele, post #81
od dawien dawna nie trzeba uzywac GOTO (nawet w Amos mozna sie obyc), zreszta w C tez jest takie GOTO i nie ma przymusu stosowac
nie wiem dok. jak jest w Amos, ale we wspolczesnych BASICach deklarujsze typ danej, natomiast wiem, ze Amos umozliwia korzystanie z zew. bibliotek, w tym takze zapewne matematycznych.
W C rowniez, jezeli masz na mysli dowolna precyzje.
C/C++ ma zapewne przewage, bo to jednak wiodacy jezyk chocby w dziedzinie tworzenia systemow operacyjnych, ale tworzenie systemow operacyjnych nie jest celem kazdego programisty . Ten argument jest w gruncie rzeczy do bani i o niczym nie przesadza.
Kolejny argument do bani. Ogladajac kody zrodlowe poczatkujacych programistow C tez mozna zlapac sie za glowe. Niektorym to od razu nalezy odradzic programowanie w C polecajac inny jezyk.... Pogladaj sobie kody zrodlowe doswiadczonych programistow Basica i jak dojrzysz tam chocby jedno GOTO to bedzie jakis super wyjatek
@wali7, post #84
@selur, post #85
@selur, post #85
Porownywanie platformy PC z Amiga i wprowadzanie analogii z PC do swiata Amigi, jest kompletna bzdura.
@wali7, post #84
tyle że w C spotkanie goto w kodzie jest częste jak spotykanie yeti na Giewoncie, a w kodzie Basica powszechnie spotykane
to może skupmy się na Amosie, przynajmniej do czasu, gdy któryś ze współczesnych Basiców zostanie przeportowany na klasyczną Ami
wystarczy mi long double. Co oferuje Amos?
Olbrzymia większość użytkowego softu także jest pisane w C++.
cóż z tego, że doświadczeni programiści potrafią utrzymać porządek w basicowym kodzie, skoro większość stanowią niedoświadczeni.
Bez wątpienia Basic lepiej spisze się jako język skryptowy, raczej nie wyobrażam sobie C w takiej roli. Ale w programowaniu aplikacyjnym..... sprawy mają się zupełnie inaczej.
AMOS ma swoje mocne strony, ale wyłącznie na nierozbudowanej Amidze, bledną one po zamontowaniu choćby karty graficznej. Gdyby istniały moduły obsługujące amigowe RTG
To odnieś je proszę do platform developerskich opartych na C/C++ dla tych samych, nowoczesnych środowisk i porównaj ile aplikacji tworzy się w jednych, a ile w drugich.
@wali7, post #88
Oczywiście łatwiej zrobić to w Amosie, jednak w C gra może być znacznie szybsza.