@wali7, post #88
Całkiem ciekawe byłoby porównanie, jak wiele gier dla Amigi powstało w Amosie, a ile w C.
piszesz, tyle że nie pod AmigaOS, a pod systemem Amos.
Podczas gdy C jest praktycznie transparentny dla programów, umiejętnie napisane programy w C potrafią wycisnąć z chipsetu wszystko, co dla programów pod Amosem jest niemożliwe.
@ZbyniuR, post #86
Pamiętam z drugiej połowy lat 90ych chwalono w prasie Amiga E pod niebiosa.
A może można zrobić zestaw prostych testów w różnych językach, by porównać długość i szybkość kodu, i pokazać ich listingi
Co by obiektywnie określiło raz na zawsze który jest w czymś szybszy.
@wali7, post #67
I chodzi mi tylko o walkę z jednym, absolutnie nieprawdziwym mitem: że C jest trudny.
Learning to express yourself in code, breaking any problem down into something that can be expressed in terms of a programming language, that's the important skill. But C++ forces you to learn that while also juggling a very complex language, where you also have to figure out pointers, manual memory management, deal with out-of-bounds array accesses, cryptic template compile errors, memory leaks, more memory leaks and countless instances of undefined behavior. (cases where the compiler accepts the code, but the language standard does not specify any behavior, which means that anything might happen, even if the code seems to work. C++ features a huge number of these cases, whereas most languages try to catch or prevent all such errors at compile-time)
C is a useful language. Many languages are implemented it it, and many libraries and operating systems are too. Nonetheless, unless C is the only option, I wouldn't advocate it as a first language because it is hard to do anything immediately useful with it, in a small amount of time. Advocates argue that C is character building. Great job! Suffering is such a fun learning experience!
@jubi, post #94
@jubi, post #94
@OSH, post #95
@jokov, post #96
@Krashan, post #99
@pong777, post #106
@Hexmage960, post #107
@selur, post #110
@pong777, post #111
@pong777, post #111
@selur, post #115
@selur, post #115
@wali7, post #117
- instrukcje - pętli for, while; warunek if; zwrócenie wyniku return; #include (która nie jest instrukcją, ale komendą preprocesora)... pewnie coś pominąłem, ale raczej nie więcej niż 3-4 polecenia języka
zmienne, w tym struktury
- wskaźniki (bardzo ważna rzecz, podstawa przy używaniu AmigaOS )
Tyle z gołego języka C musisz rozumieć, aby tworzyć programy dla AmigaOS. Opanowanie nie wymaga wiele czasu.