kategoria: AMOS
[#61] Re: Gra w Amosie

@selur, post #60

Popieram pomysł TUTORIALA
[#62] Re: Gra w Amosie

@chicago, post #61

Hmm, tutoriala to nie napiszę - Bóg talentu pisarskiego poskąpił ;) ale postaram się wkleić swoje wypociny sprzed lat 18 i conieco objaśnić :)

Ostatnia aktualizacja: 29.04.2015 13:22:15 przez RAL
[#63] Re: Gra w Amosie

@chicago, post #61

Jak chcesz cos pobrobowac w Amosie to polecalbym ci zebys na poczatek trzasnal sobie jakas ksiazke. Od czasu do czasu pojawiaja sie na allegro, albo ktos z forum moze miec na odsprzedaz niepotrzebna. Kiedys tez sciagalem jakas ksiazke po Polsku do Amosa z internetu w *pdf, ale niestety nie pamietam juz zrodla. Ja natomiast osobiscie ucze sie z tych:



Do tego bardzo duzo daje mi `pomoc` w Amosie. Wystarczy zainstalowac Amosa ze wszystkimi dodatkami i kazda komenda, funkcja itp jest dokladnie opisana na przykladowych kodach zrodlowych z ktorych mozna sie wiele nauczyc.

A w rzeczach, ktorych nie rozumie, albo sa dla mnie zatrudne pomaga mi mistrz Amosowy selur.

Wiec wydaje mi sie, ze te 3 rzeczy sa duzo bardziej pomocne na poczatek niz bardziej zaawansowany tutorial, ktory poczatkujacy moga miec z nim problem.



Ostatnia aktualizacja: 29.04.2015 14:01:00 przez sordan
[#64] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #63

Troche zaczyna to juz jakos wygladac.
- dodalem sample
- na tyle ile potrafilem namalowalem kilka bobow (pistolet, diament, klucz)
- wprawilem kilka potworow w ruch
- bohater strzela juz pociskami
- zliczanie punktow, strzalow, zyc, kluczy juz dziala (pozniej utrata zycia bedzie powodowac gre od poczatku levelu)

Aktualnie wyglada to tak: Filmik

Na zywo wyglada to ladniej. Troche brakuje mi pomyslu jak zrobic screena z Amosa zeby pokazac jak to wyglada w rzeczywistosci. Na przyklad taki Personal Paint nie widzi ekranu Amosa przy `Grab Screen`, a komenda `Save iff` w Amosie nie zapisuje bobow z ekranu.
[#65] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #64

Musisz każdego boba sputować i dopiero save iff.
[#66] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #64

Jak dla mnie wygląda super. z każdym filmikiem coraz lepiej!:)
[#67] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #64

Jeżeli chodzi o robienie screenshotów z jakichś dziwnych ekranów niedostępnych dla innych screengrabberów to warto spróbować złapać ekran przy pomocy TurboPrinta. Brzmi to może śmiesznie ale TurboPrint w ustawieniach pozwalał zdefiniować kombinację klawiszy, którą można było zrzucić ekran. I właśnie radził sobie z tym z czym nie radziły sobie inne tego typu programy. Jeszcze w czasach tak zwanej "głębokiej Amigi" TurboPrinta miałem na stałe w WBStartup i to był mój domyślny PrintScreen, który sprawdzał się bardzo fajnie.

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2015 23:29:31 przez MDW
[#68] Re: Gra w Amosie

@MDW, post #67

Dzieki za podpowiedz jednak specjalnie sprawdzalem przed chwila TurboPrint 5 i nie dziala z ekranem Amosa. Robienie screenow na Workbenchu i innych ekranach niz Workbench dziala bez problemu po zdefiniowaniu kombinacji klawiszy.
[#69] Re: Gra w Amosie

@RAL, post #65

Zrobilem jak zasugerowales i boby faktycznie teraz zapisuja sie wraz z komenda `save iff`, ale sprite juz nie. Na nie tez jest jakas rada?

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2015 01:38:51 przez sordan
[#70] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #69

Spróbuj dev/amos/AMOSGrab.lha z aminetu.
[#71] Re: Gra w Amosie

@cholok, post #70

Ok, przedstawiam najnowsza wersje.
Nawiazalem wspolprace z magikiem Aszu, ktory grzmotnal juz kawal dobrej grafiki do tej gry. Poki co wszystko wyglada tak: Filmik
Moim skromnym zdaniem zaczyna juz to ladnie wygladac powoli :)
[#72] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #71

Popraw "Lifes" na "Lives".

Moje zdanie. Wszystko nabiera ładnych kształtów, ale brak jakiegoś motywu przewodniego. Całość zdaje się być mieszanką różnych stylów, różnych elementów. Mamy mury zamkowe, mamy jakiegoś kapłana i jakieś przerośnięte, poruszające się dwa razy szybciej kulki, do których można strzelać. Dodatkowo zbieramy diamenty o wielkości dwa razy takiej jak główna postać. Pewnie popracujecie jeszcze nad grafiką, ale pomyślcie nad ujednoliceniem stylu i proporcjonalnością obiektów. Skoro strzelasz, to może zmieńcie czas gry na coś bardziej współczesnego, no i obowiązkowo trzeba zmniejszyć prędkość poruszania się przeciwników. Niech poruszają się szybciej niż postać, ale nie dwukrotnie, a chociażby 1,5 raza? Albo niech ich prędkość poruszania się będzie odwrotnie proporcjonalna do wytrzymałości?

Podoba mi się rozwiązanie z nachodzeniem na siebie obiektów znajdujących się obok siebie.
[#73] Re: Gra w Amosie

@mailman, post #72

Sordan dopiero się uczy, a i ja nie jestem pro:) Część poruszających kul została już zastąpiona nietoperzami, jednak nietoperze poruszające się w poziomie są jeszcze nieskończone, stąd kule.
Bohater musiał być w rozmiarze bodajże 12x8 czy 8x12 więc było trudno. Narysowałem maga, że by pasował do murów, bo skoro są lochy to mag albo kapłan musi być:) Wielkość diamentów - tu już było klasycznie 16x16, zapewne da się zmniejszyć, jeśli potrzeba. Co do strzelania to myślę, by zrobić rzucanie kul ognistych. Zobaczymy:)
[#74] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #71

Popracuj jeszcze troche nad ogolnym gameplayem (moze wiecej pulapek itp.) i wystawiaj na compo 2015. Gra ma potencjal ok, racja
Tylko nie pokazujcie wszystkiego, bo zadnej niespodzianki nie bedzie.
[#75] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #71

Jeśli mogę coś zasugerować, to jakies inne tło niż czarne czy jednokolorowe. Idealem byłaby pewnie jakas fajna grafika, ale może coś uda się Copperowym gradientem uzyskać... jeśli AMOS ma możliwości ingerencji w Copper-Listę.

Trzymam kciuki, fajnie się to rozwija.
[#76] Re: Gra w Amosie

@sachy, post #75

A zwykle "kafle podlogowe" nie wystarcza? Przeciez to tyle roboty co narysowanie tych murkow.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2015 18:43:38 przez selur
[#77] Re: Gra w Amosie

@selur, post #76

gdzie kucharek szesc, tam cyckow dwanascie:P moze faktycznie robmy dalejpo swojemu, a ty selur tak czy inaczej bedziesz wiedzial co i jak, gdy sie sordan bedzie podpytywal:)
[#78] Re: Gra w Amosie

@aszu, post #77

Ano robcie po swojemu

btw: moglibyscie sie przeniesc do dzialu prywatnego
bo po pierwsze to by troche ozywilo dzial przyszlych gier (a po to zostal stworzony)
a po drugie "zasmiecacie" tym watkiem inne bardzo wazne watki handlarzy itp. itd..
[#79] Re: Gra w Amosie

@mailman, post #72

mailman: Dzieki za opinie. Co do motywu przewodniego to masz racje. Chcialem tylko poczatkowo pouczyc sie Amosa i dopiero jak zauwazylem, ze jako tako mi idzie to postanowilem ze bedzie z tego gra. Najpierw latal tylko sam bob animowany sterowany joyem po czarnym ekranie bez kolizji innych bobow i bez grafiki i pod niego powstala cala reszta wiec z gory nie bylo tak naprawdę zadnej koncepcji na gre. Co do mieszanki kaplana, przerosnietych kul i olbrzymich diamentow brakuje tylko boba iphone6 :) Tak, jest chaos to prawda. Poczatkowo myslalem, ze wlasnie tak bedzie zabawnie, ale teraz sam juz nie wiem. Moze faktycznie lepiej by bylo trzymac sie jednego stylu, a nie dawac sredniowiecznemu kaplanowi z lochow giwere. Co do wielkosci diamentow to w sumie w niczym mi to osobiscie nie przeszkadza, ale jak Aszu machnie jakies mniejsze to beda mniejsze. Co do strzelania to mozna pozniej bez problemu zamienic pistolet na blyskawice albo wyzej wspomniane przez aszu ogniste kule. Niech narazie jest jak jest, pozniej zeby to zmienic to jest moment. Co do szybkosci poruszania sie wrogow to wlasnie zrobilem tak specjlanie by gra byla trudniejsza i zarazem ciekawsza. Na przyklad te 3 nietoperze lataja w 3 roznych predkosciach. Ostatniego jest stosunkowo trudno juz minac bez utraty zycia. Jakbym zwolnil animacje nietoperzy to moze by to fajniej wygladalo, ale to wszystko. Nie bylo by w ogole trudno minac takiego nietoperza i stracilo by to na gameplayu, tak przynajmniej mi sie wydaje. Nie bardzo zrozumialem tego zdania: `Albo niech ich prędkość poruszania się będzie odwrotnie proporcjonalna do wytrzymałości?` - co miales dokladnie na mysli? Z nalozeniem na siebie kilku diamentow tez uwazam ze efekt jest fajny, pisalem aszu o tym wczesniej. `Lives` poprawie, dzieki.

selur: Taki mam wlasnie zamiar z tymi pulapkami. Chce wprowadzic ich sporo jak w Rick Dangerous, zeby gra nie byla za latwa i zeby ja troche urozmaicic. Ciezko zrobic grywalna i ciekawa gre zdaje sobie z tego sprawe, bo grafika i kod to nie wszystko. Najwazniejsza jest grywalnosc, a ta rzadzi sie swoimi czasem dziwnymi prawami. Co do publikacji gry to juz postanowilem ze wystawie ja dopiero na Revision 2016. Nie mieszkam w Polsce i z imprez co roku zaliczam tylko ta najwieksza i fajnie by bylo jakbym w koncu przyjechal na party nie z pustymi rekami. Jako przeszly swapper i terazniejsze antytalencie scenowe jedyna iskierka nadzieji ze cos mojego pojawi sie na duzym ekranie jest wlasnie gra, ktora mozna wystawic na jakiejkolwiek platformie. Wiec obojetnie kiedy ukoncze gre tak czy owak bedzie czekac na dysku na Revision 2016. Zawsze brakuje czasu, wiec tym razem postanowilem sobie to na spokojnie wziac. Najwyzej jak sie wkrece to zrobie druga gre w tym roku.

sachy: Z tłem juz probowalem. Probowalem ze swoim, probowalem tez z dwoma tlami, ktore juz dostalem od aszu, ale w kazdym przypadku nie wygladalo to w ogole przejrzyscie, wiec poki co zostawiam tylko czarny kolor. Jak dla mnie nie wyglada tak zle, ale jak pozniej wpadnie w moje rece jakis fajny podklad to wypelnienie wolnej przestrzeni mapy nim w na przyklad personal paint to jest sekunda.

Ogolnie sprawa wyglada tak, ze na tym stadium teraz jest potrzebna grafika zeby ukladac powoli sobie z niej levele. Ale nie ma w ogole pospiechu. Niech aszu priorytetowo tworzy grafike do gry z watku: `Gra wzorowana na D&D.`, ktorej ostro kibicuje bo to powazny projekt, a nie syf w Amosie, a najwzyej w nadmiarze wolnego czasu aszu trzepnie jakiegos nietoperza czy szczura, ktorego zaraz wprawie w ruch.

Mam tez dylemat jak zrobic z utrata zyc. Sa dwie opcje. Albo startuje sie z zestawem zyc, ktore mozna tracic przy kolizji z bobem, wtedy bob znika z ekranu a my tracimy zycie i level mozna dalej kontynuowac (tak jak jest teraz), albo zrobic tak, ze kazda utrata zycia od razu przenosi nas do poczatku levelu i trzeba grac od poczatku. Chce zrobic duzo pulapek i nie wiem czy druga opcja to dobry pomysl by czasem nie zniechecic potencjalnego gracza jak bedzie caly czas zaczynal od poczatku.
[#80] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #79

Ok, Najpierw o tym co dorysowałem, nietoperza wystarczy ustawić na jednej wysokości i tak się animuje. Jak wspomniałem wcześniej, poprzedni był robiony z myślą o ruchu pionowym. 2 wersje serca, które miałem już kiedyś narysowane, tylko przerobiłem paletę - mogą służyć za licznik żyć. Skoro czarodziej, to rzuca kule ogniste - ta mała kreska to strzał - w 1x1 ma kilka kolorów, zawsze można ją pogrubić do 2px:) Na końcu animacja wybuchu np po zabiciu wroga; jedną z początkowych klatek można użyć jako licznik kul ognistych (zamiasy naboi:)
@sordan - wszystko da się wyjąć z animacji, ale jak ci łatwiej mogę podeśłać kolejny tileset.

do wszystkich pozostałych - mam od sordana execa i gra się kozackoszeroki uśmiechOK


EDIT: może faktycznie byłoby lepiej przenieść temat do prywatnego forum...

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2015 20:37:21 przez aszu
[#81] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #79

co miales dokladnie na mysli?


Im przeciwnik silniejszy, tym wolniej się porusza.
[#82] Re: Gra w Amosie

@mailman, post #81

Lecimy dalej:
- poprawilem kolizje z murami (wczesniej kaplan czasami sie zacinal na murach)
- w gornej belce tekst zostal zastapiony grafika
- przy smierci potwora zostala dodana 9 klatkowa animacja wybuchu
- dodane tlo, zamiast czarnego
- pocisk zostal zmieniony na nieco wiekszy
- boby pistoletu zostaly usuniete z gry, zostaly zastapione ognistymi pociskami (poszlismy w jednym kierunku jak polecal mailman - sredniowieczno-zamkowo-fantasy), czyli bez giwer, uzi, telefonow i czolgow itp :)

Cala grafika dalej rzecz jasna tylko od aszu, ja juz sie za grafike nie dotykam. Dodane zostana jeszcze bomby, ktore kaplan bedzie stawiac po nicisnieciu fire (fire + kierunek to pocisk). Taka bomba bedzie stawiac sie na zasadzie jak w dyna blaster i bedzie mozna nia rozwalac wrogie jednostki i niektore mury. Czekam tylko na tileset animowanej bomby i wiekszego wybuchu od aszu i od razu laduje do gry. Po kazdym levelu planujemy walke z wiekszym bossem, ktorego trzeba bedzie troche postrzelac by zabic i przejsc do nastepnego levelu. Mysle, ze jak skonczymy level pierwszy to mozna upublikowac gre w wersji 0.1 z jednym levelem tak, zeby tylko jak ktos bedzie zainteresowany zobaczyl jaki jest gameplay bo ciezko wylapac z filmikow i screenow jak sie w ogole gra.


Opanowalem juz zrzut ekranu z Amosa, wiec wyglada to tak poki co:



[#83] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #82

Chlopie dla mnie jestes mistrzem, wielki szacun za to co robisz. Chetnie bym tez cos takiego chcial umiec robic ale nie wiadomo od czego zaczac.
[#84] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #82

No i jak dla mnie - z tłem o wiele lepiej, niż z czarnym. Z kolei czarny w górnym pasku - może być.

@Selur: nie znam możliwości AMOSa, wiec nie wiedziałem co zaproponować. A wyszło naprawde fajnie :)

3mam kciuki za dalsze postępy OK
[#85] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #82

Naprawdę ładne.
[#86] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #82

Wyglada ok OK
[#87] Re: Gra w Amosie

@mwb113, post #83

Chetnie bym tez cos takiego chcial umiec robic ale nie wiadomo od czego zaczac.


Od postu #1 :)
[#88] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #82

Zrobił się z tego bardzo przyjemny projekt ;)
Podoba mi się ten sposób nachodzenia na siebie kryształków.
[#89] Re: Gra w Amosie

@Koyot1222, post #88

Zarobiony teraz jestem, ale postaram sie podeslac co nieco w weekend:)
[#90] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #82

Sordan, mam pytanie do Ciebie mój mentorze :)
zmotywowałeś mnie do dłubania w amosie, próbuję napisać prosty program do totka hehe
i oczywiście mam problem, nie wiem jak zrobić żeby liczby wybierane losowo się nie powtarzały, często się zdarzy że dwie liczby wylosują się identycznie.
nie mam tego problemu z 2 liczbami ale jak jest ich 6 to już mi to nie działa :(

Do
A=1+int(rnd(47))
B=1+int(rnd(47))
if A<>B then Print A,B
wait key
Loop
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem