kategoria: AMOS
[#151] Re: Gra w Amosie

@twardy, post #150

A jesli bede osobiscie na imprezie to czy zamiast filmu moge sam w 5 min na zywo zaprezentowac gre z joystickiem w reku na prawdziwej Amidze? Chetnie przycial bym w nasza gre choc 5 minut na big screenie - taka ze niby nagroda za wlozony trud :)
[#152] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #151

Będziesz mógł opowiedzieć o grze wyręczając mnie w konferansjerce. To jest twój bonus za przyjazd :) Co do prezentowania na żywo, to odpada, ze względów organizacyjnych i konieczności równego traktowania wszystkich uczestników, pozostaje video. Ale tak jak napisałem, na miejscu będzie dużo Amig, na głosowanie będzie sporo czasu, więc produkcję będzie można zaprezentować na true hardware.
[#153] Re: Gra w Amosie

@twardy, post #152

Szkoda :( Trochę sobie to inaczej wyobrażalem. Myślałem ze bedą podpięte wszystkie retro sprzęty do bigscreena i każdy twórca bedzie miał 5 min żeby zaprezentować swoją grę przy piwku. Jestem trochę zawiedziony, ze nasza gra która powstawała pół roku na prawdziwej Amidze bedzie pokazywana najprawdopodobnie na PC w formie video. Zrujnuje to cały klimat gry. Po za tym obawiam sie, ze nie jestem w stanie nagrać porządnej jakości filmu. Obojętnie czym nagram to zawsze bedzie to gorzej wyglądać i gorzej słychać niż jakby było to odpalone bezpośrednio na Amidze. Nie mam żadnych pretensji itp. Po prostu trochę sie rozczarowałem, ze na imprezie która sie reklamuje jako: "żadnych PC i nowoczesnych konsol" nie będę mógł zaprezentować gry na prawdziwym sprzęcie. Oczywiscie nie zmienia to faktu, ze sie obraziłem i nie przyjadę z gra :)

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2015 09:49:19 przez sordan
[#154] Re: Gra w Amosie

@twardy, post #152

Szkoda :( Trochę sobie to inaczej wyobrażalem. Myślałem ze bedą podpięte wszystkie retro sprzęty do bigscreena i każdy twórca bedzie miał 5 min żeby zaprezentować swoją grę przy piwku. Jestem trochę zawiedziony, ze nasza gra która powstawała pół roku na prawdziwej Amidze bedzie pokazywana najprawdopodobnie na PC w formie video. Zrujnuje to cały klimat gry. Po za tym obawiam sie, ze nie jestem w stanie nagrać porządnej jakości filmu. Obojętnie czym nagram to zawsze bedzie to gorzej wyglądać i gorzej słychać niż jakby było to odpalone bezpośrednio na Amidze. Oczywiście nie mam żadnych pretensji itp. Po prostu trochę sie rozczarowałem, co nie znaczy, ze sie obraziłem i nie przyjadę z gra :)
[#155] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #154

Zdaję sobie sprawę z pewnego ograniczenia, ale powodów jest kilka... po pierwsze nie kazdy autor będzie obecny żeby zaprezentować grę i zagrać w nią na big screenie, a posadzona przy jou "osoba grzecia" np. Ja, moze miec problem z przejsciem załóżmy pierwszego etapu albo pokazania wszystkich walorów gry w krótkim czasie. Film pozwala pokazać autorowi to co najciekawsze. Po drugie ze względów organizacyjnych (mnogość platform z jakich najprawdopodobniej będą zgłoszenia) i czasowych (nie jest to nocne democompo, tylko bardziej mainstreamowy konkurs dla odwiedzających Retrokompa) taka forma prezentacji wydaje się optymalna. No i po trzecie, sprawdzilo sie to w 2k13. :) no i tak jak mowilem, na miejscu bedzie masa Amig, wiec nie bedzie problemu żeby w czasie prezentacji zaprosic zainteresowanych do zagrania.

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2015 11:22:37 przez twardy
[#156] Re: Gra w Amosie

@twardy, post #155

Grywalne demko z 3 levelami jest juz skonczone i gra byla w ten weekend wystawiana na Retrokomp w Gdansku wiec mozna juz sciagac i grac jakby ktos byl zainteresowany Crazy Priest

Niestety nie sa mi znane szczegolowe wymagania gry. Kod jest lamerski wiec niestety takowe istnieja mimo tego, ze to tylko Amos. Wiem tylko tyle, ze na 060/80 gra dziala idealnie, a na Amidze 600 bez fastu z 68000 gra dziala tak wolno, ze nawet kolizje z murami sa prawie niewykrywalne i nie da sie w ogole grac. Calkiem mozliwe, ze na 68020 z Fastem gra juz ruszy poprawnie, jednak nie mam jak tego sprawdzic. Bylbym wdzieczny jakby ktos dal mi znac czy gra dziala poprawnie na 68020 z fastem, 030 i 040 itp.

Tutaj jeszcze filmik z prezentacji gry na zywo w Gdansku Filmik
[#157] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #156

Girka prezentuje się całkiem fajnie- trzeba zrobić testy jakie rzeczywiście ma wymagania do komfortowego grania- tak, czy inaczej gratuluję Autorowi OK

No i są podziękowania dla SELURA OK
[#158] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #156

na 1200 i 4MB fastu gra się bardzo fajnie, no i spotkałem kostuchę z kartą "Game Over" OK
jest ok

dobra muzyka, klimatyczna...

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2015 18:00:08 przez nostrum666
[#159] Re: Gra w Amosie

@nostrum666, post #158

Dzieki wielkie za to info. Czyli nie jest najgorzej. Juz mialem obawy ze potrzebny bedzie 030 albo 040. Jeszcze jakby ktos mogl sprawdzic na golej Amidze 1200 bez fastu byloby super.
[#160] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #159

Postaram się dziś po 22giej potestować na 30tce i na golasie OK
[#161] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #159

Na Blizz 30tce 40MHz lata ładnie ...niestety na golasie bez fastu nie jest tak pięknie, da się grać jednak mocno klatkuje.
Więc będę grał z turbiną


2 plansza jest fajna ino brak losowości pojawiających się przedmiotów ;)
3 level też ciekawy :) jednak zdedziłem bo nie wiedziałem, że niektóre przedmioty zabijają :D

Na głównym ekranie możesz dopisać ESC = Exit to WB :)

Ostatnia aktualizacja: 21.10.2015 23:04:46 przez Vato
[#162] Re: Gra w Amosie

@Vato, post #161

Dzieki wielkie za testy. Wiec juz wszystko jasne. Gra wymaga min. 68020 + pamiec FAST.

W drugiej planszy wlasnie wszystkie artefakty pojawiaja sie losowo. Tzn. losowo w sensie ze w jednym z 8 miejsc na planszy, losowo czasowo, oraz losowo w sensie bomba albo pocisk. Nie ma full losowosci, ze pojawia sie wszystko byle gdzie, nie bylo juz czasu na takie zabawy.

W trzecim levelu sa nieruchome pomaranczowe kulki i tak one zabija, nie zbieramy ich :) Po za tym w niektorych potworach sa ukryte przedmioty i trzeba je zabic zeby sie takowe pojawily do zebrania. Ze niby chcialem urozmaicic gre :)

Ok, dopisze wyjscie na glownym ekranie bo wlasnie w tamtej petli chyba zapomnialem to dopisac. Tak czy owak w kazdej chwili mozna wyjsc z programu naciskajac ctrl + c.
[#163] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #149

Ilosc zabitych potworow raczej sensu nie ma


Dlaczego? Przecież nie trzeba zabijać wszystkich, aby poziom ukończyć.

ale czas w jakim udalo sie ukonczyc dany poziom to bardzo dobry pomysl. Pomysle jak to zrobic i najprawdopodobniej dodam do kazdego levelu najlepszy czas z zapisem wynikow na stale do osobnego pliku, tak zeby przy nastepnym odpaleniu gry, program pobieral poprzednio zapisane wyniki. Zawsze mnie we wszystkich grach denerwowalo to high score, ktore po resecie nie zapisywalo naszych najlepszych wynikow.


Pracujecie dalej nad grą? Na kiedy planujecie jej "wydanie"?
[#164] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #156

Czy potrzebowałbyś pomocy w optymalizacji kodu? Klauzulę poufności mogę podpisać jak potrzeba.
[#165] Re: Gra w Amosie

@pong777, post #164

Ja skorzystam, jak zrobiłem optymalizację kodu to przestał działać. W którymś momencie to mi przeszło nawet przez głowe, żeby wszystko napisać od nowa. Podeślę, popatrzysz ok?
[#166] Re: Gra w Amosie

@mailman, post #163

prace trwaja. jest wiecej poziomow i powoli sie wszystko robi:)
[#167] Re: Gra w Amosie

@mailman, post #163

Dlaczego? Przecież nie trzeba zabijać wszystkich, aby poziom ukończyć.


Zamiast licznika zabitych potworow i licznika punktacji planuje zrobic gre na czas kazdego poziomu z mozliwoscia zapisu najlepszego wyniku. Troche powinno wtedy wyjsc na plus jesli chodzi o miodnosc bo bedzie mozna porywalizowac o najlepszy wynik na kazdej planszy.



Pracujecie dalej nad grą? Na kiedy planujecie jej "wydanie"?


Cala grafike do gry aszu juz zrobil, wiec wszystko teraz w moich rekach. Jako, ze zaczynalem programowac praktycznie od zera to popelnilem po drodze mnostwo bledow, ale juz poprawiac nie bede bo musialbym napisac cala gre od poczatku, wiec skoncze gre tak jak ja zaczalem. Rowniez przez bledy na poczatku gra bedzie tez sporo zajmowac, pewnie cos kolo 1.2 MB no i wymagania zostaja te same czyli minimum ECS, 020 i 1MB Fast. Gra teroretycznie nie posiada zadnego silnika na podstawie ktorego moglbym w latwy sposob konstruowac kolejne levele, wiec kazdy poziom zajmuje mi prawie tyle samo czasu jakbym pisal gre od poczatku. Dlatego tez postanowilismy, ze gre wydamy w pelnej wersji gdy bedzie skonczone 10 poziomow (5 podstawowych + 5 walk z bossem). Narazie skonczylem 6 poziomow i dzisiaj zabieram sie za 7. Na przyklad 5 poziom wyglada tak: Filmik






Wszystko zalezy od tego ile czasu znajde by posiedziec nad gra. Mysle ze gora 1-2 miesiace (moze szybciej) i gra bedzie gotowa. A skoncze ja na 100% dla wlasnej satysfakcji, by udowodnic sobie, ze dalem rade cos napisac.
[#168] Re: Gra w Amosie

@pong777, post #164

Dzieki za propozycje, ale jednak postanowilem nie upubliczniac nikomu zrodlowki wiec zostanie tak jak jest, a najwyzej nastepna gre juz bede staral sie pisac bardziej profesjonalnie. Jakbym komus wyslal kod Crazy Priest to by sie przezegnal. Jak bedzie mi sie chcialo to chociaz podmienie cala grafike, ktora jest niepotrzebnie w EHB na 32 kolory, ale to jakby co zostawiam sobie na sam koniec.
[#169] Re: Gra w Amosie

@sordan, post #168

Się rozumie. Tak czy siak naprawdę dobra robota bo przecież od 0 do kodera :)
Sprzęt nam idzie do przodu (Vampire v2). Taki AMOS będzie działał dość wydajnie na mocnej A600. Brakuje tylko koderów a może właśnie ludzi, którzy pokazaliby innym chętnym osobom jak zacząć pisać własne programy. Co innego książka co innego żywa dyskusja i przykłady.
[#170] Re: Gra w Amosie

@pong777, post #169

moim zdaniem z amos mozna sporo wycisnac, byleby tylko dolozyc do tego przyzwoita oprawe:)
[#171] Re: Gra w Amosie

@aszu, post #170

Mozna wycisnac jesli sprzet ma 2Mb Chip + fast i 68030 (czyli spore wymagania) to wtedy juz jest ok, niestety przy 68000 i 0,5Mb Chipu to wychodzi mega kupa, chociaz wyjatkiem jest tu Genesia (z tym, ze nie wiadomo ile jest tam wstawek asemblerowych).
Tak czy siak, jak na poczatkujacych idzie wam naprawde niezle ok, racja
[#172] Crazy Priest - Nowa gra w Amosie

@selur, post #171

Mialem troche przerwy, ale od okolo 4 tygodni wrocilem do programowania. W wersji DEMO byly 3 levele, na ta chwile zrobilem juz 9, wiec po lekku do przodu.

Tak na przyklad wyglada level 7 z nowymi juz samplami od naszego muzyka: Crazy Priest level 7

A tymczasem pojawila sie recenzja naszej gry autorstwa dakti :P Crazy Priest




Ostatnia aktualizacja: 26.04.2016 19:08:06 przez sordan
[#173] Re: Crazy Priest - Nowa gra w Amosie

@sordan, post #172

hehe Dakti, niezla wyobraznia ^_^
[#174] Re: Crazy Priest - Nowa gra w Amosie

@sordan, post #172

Tak na przyklad wyglada level 7
Doczekałem do końca filmiku. Warto było hahahahaha!!!!
[#175] Re: Crazy Priest - Nowa gra w Amosie

@juen, post #173

cokolwiek dakti bierze, ja tez chce:)
[#176] Re: Crazy Priest - Nowa gra w Amosie

@sordan, post #172

Dakti niech zrobi lepiej modka crazy do gry zamiast recenzji :)

Sordan - Absolutely Brilliant !

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2016 10:28:52 przez pong777
[#177] Re: Crazy Priest - Nowa gra w Amosie

@sordan, post #172

Dakti- 3xTAK OK OK OK
Chłopaki, nie wiem czy wiecie, ale jest ciąg dalszy.

Ksiądz z Bydgoszczy podłożył bombę

Sordan, bój się

Ostatnia aktualizacja: 27.04.2016 15:02:11 przez BULI
[#178] Re: Crazy Priest - Nowa gra w Amosie

@BULI, post #177

ty no, ale ja jestem z bydgoszczy....
[#179] Re: Crazy Priest - Nowa gra w Amosie

@BULI, post #177

Tak naprawde to z tym ksiedzem z Bydgoszczy to bylo pierwsze, a pozniej dopiero wyszla `recenzja` gry. Ale najlepsze jest w tym to, ze caly ten artykul dakti napisal moze w 15 minut po tym jak na IRCu przez chwile rozmawialismy o Crazy Priest :)
[#180] Re: Crazy Priest - Nowa gra w Amosie

@sordan, post #172

Bardzo szybka i bardzo kolorowa.
Podoba mi się.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem