[#451] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #450

Faktem jest, że Dream of Rowan wyglada koszmarnie i zbiórka kasy (która, jak widzę i tak zresztą nie dojdzie do skutku) na coś takiego, jest nieco kuriozalna, ALE, troche już mnie zaczyna drażnić to wielowątkowe wylewanie wiader pomyj na autora tego projektu.

Po pierwsze, nikt nikogo nie zmusza, do płacenia za taką "grę", a po drugie, o ile moge jeszcze zrozumieć (dość wyważone nawiasem) uwagi Carriona czy Koyota do tej gry, to te kolejne, histeryczne posty Selura, wydają się ciut nie na miejscu. Zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt tego, że grafika Dream of Rowan nie jest moim zdaniem, znacząco słabsza od tej - ze skądinnąd znanego z ppa - Key Mastera.



Apeluję o nieco więcej samokrytycyzmu i pokory.
[#452] Re: Zapowiedzi nowych gier

@aszu, post #447

Ale, ja naprawdę byłem pozytywnie nastawiony po obejrzeniu screenów. Renderowana grafika w stylu lat 90tych to nawet byłby dla tej gry dobry kierunek :)

jakiś wcześniejszy screen, przypominał trochę wydany na amigę Wonder dog:

Jak napisałem wcześniej, miałem bardzo pozytywne nastawienie, bo bardzo lubię serię Donkey kong country i Killer instinct wydane na konsolę Snes. Były to gry o podobnej stylistyce. Na statycznych obrazkach, niestety podobieństwa się kończą, bo DCK i KI to technicznie sporo bardziej zaawansowane dzieła.

Swego czasu męczyłem trochę cartoonowe postacie, wiem ile potu potrzeba aby coś zaczęło wyglądać ładnie. Dlatego też doceniam pracę graficzną, pomimo niedociągnięć.


samo poprawne renderowanie to już inna bajka...




Ostatnia aktualizacja: 04.01.2016 10:44:24 przez Koyot1222
[#453] Re: Zapowiedzi nowych gier

@slay, post #451

nie sposob sie nie zgodzic z czescia tego postu, jednak selur robil wszystko sam i nie jest grafikiem, z tego co wiem. rowan ma/mial dedykowanego grafika, a nawet dwoch, z ktorych jeden pisze:

"I am in charge of making graphics for this game using Deluxe Paint IV. First, I draw the contour lines and main lines and later I'll fill them using pixel-art technique until it is done."

LOL

wybacz ale jak na prace dwoch grafikow to rowan wyglada paskudnie.
[#454] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Koyot1222, post #452

Cartoonowe postacie sa latwiejsze do opanowania w 3d niz myslisz.Gorzej jest kiedy juz sie chcesz pozbyc tego stylu.Wtedy to juz naprawde ciezka praca nad soba
[#455] Re: Zapowiedzi nowych gier

@slay, post #451

"histeryczne posty Selura"

Ha ha

Roznica kolego Slayer polega na tym, ze ja to zrobilem w 3 tygodnie przed konkursem i nie wzialbym za to centa.

Poza tym jeszcze bedziesz mial okazje do krytyki mojej tworczosci, ale takiej z prawdziwego zdarzenia, wiec "hold your horses" miszczu ok, racja
[#456] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #455

Poza tym jeszcze bedziesz mial okazje do krytyki mojej tworczosci, ale takiej z prawdziwego zdarzenia


Czekamy ok, racja
[#457] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #456

Tak wiem, wielu 'oszczy juz widly' na selera, ale tym razem przyjde z czyms wiekszym a nie z proca..



Ostatnia aktualizacja: 04.01.2016 11:15:54 przez selur
[#458] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #457

Ja ci tam kibicuje OK
ps. I jeszcze ten twoj avatar hehe,pasuje jak ulal szeroki uśmiech
[#459] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Aniol, post #458

to miala byc satyra na Januszy z PPA, ale jak zwykle userzy wzieli wsio na opak i podejrzewaja, ze w przyplywie radosci wkleilem autoportret.

trudno zdarza sie
[#460] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #459

Poza tym jeszcze bedziesz mial okazje do krytyki mojej tworczosci, ale takiej z prawdziwego zdarzenia, wiec "hold your horses" miszczu


A to świetnie. Nie bawi mnie krytyka dla krytyki i bardzo chętnie napiszę pozytywną opinie, jeśli gra będzie dobra, czego serdecznie życzę
[#461] Re: Zapowiedzi nowych gier

@slay, post #451

@Slayer
no właśnie starałem się wyważyć swoje komentarze...
ale seller pare postów dalej ma rację... panowie zrobili kampanię KS jak gdyby byli super profesjonalistami (head artist, support artist, level designer....)
patrząc na efekty nie wyglądało to obiecująco.

i masz rację Slay że nikt nie każe za to płacić - taki właśnie był efekt na KS.

W całej tej akcji z Amiten'em chyba poszło o jego "attitude" - podejście do promowania i podejście do faktycznego ulepszania produktu. promował tak jakby to miał być tytuł AAA a wszyscy się zgadzamy że wszystko (od kodu po animacje, backgroundy) było raczej słabe.

ale dość już z tym wytykaniem. na koniec powiem tak że skoro sprawia to ludziom frajde (tzn robienie jakichkolwiek produkcji) to nawet niech se będą lamerskie, ale niech powstają.
vide moje pseudo demko na ostatnim RKLE ;)
[#462] Re: Zapowiedzi nowych gier

@mailman, post #439

Mnie rozbawiła odpowiedź na komentarz na stronie Kickstartera, jego śmieszność wynika co prawda z kiepskiej angielszczyzny autora (nie wypada się śmiać, no ale..), pasuje to jednak dosyć dobrze do tego projektu...

me and the team will not forgive all the people who belive in this project from minute 0. If campain fails dont worry about we rebember all of yours here (...)

czyli
ja i mój zespół (zepsuł) nie WYBACZYMY tym, którzy wierzyli w ten projekt od samego początku. Jeśli kampania skończy się niepowodzeniem nie martwcie się, o wszystkich was pamiętamy(...)

może z tego właśnie wynikać będzie niepowodzenie? Nastraszył tylu potencjalnych ofiarodawców...

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2016 16:23:10 przez okejokej
[#463] Re: Zapowiedzi nowych gier

@okejokej, post #462

Kolejny port z Atari ST (Ranarama) w fazie beta:

http://www.indieretronews.com/2016/01/atari-st-game-ranarama-wip-amiga.html
[#464] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Fest3r, post #463

Jak zwykle jakosc gry z ST powala na kolana. Po co w ogole portowac takie hity?
[#465] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #464

bo sam koncept jest dość ciekawy, mi to przypomina trochę switchblade z tym odkrywaniem nowych pomieszczeń.
[#466] Re: Zapowiedzi nowych gier

@selur, post #464

Ta gierka lepiej wyglada na spectruma niz ver. z Atari ST .Lepiej ja by portowali
[#467] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Aniol, post #466

Alex Zirconstar and the Escape from planet Sina, wygląda całkiem całkiem, ale backbone:
http://www.indieretronews.com/2016/01/alex-zirconstar-and-escape-from-planet.html

Jest też wersja alpha Day of the Tentacle na CD32:
http://www.indieretronews.com/2016/01/day-of-tentacle-amiga-adventuring-cd32.html

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2016 17:27:51 przez Fest3r
[#468] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Fest3r, post #467

DotT na CD-32 to byłoby coś. Alfa ma swoje przywary wiec jest nadzieja, że prędkość, problemy z muzyką i audio będą w stanie naprawić. Ciekawe tylko jak rozwiążą kwestie zapisywania gry...
[#469] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #468

Grę można zapisywać kodem, gra musi mieć taką opcje że jest wstanie wygenerować kod z aktualnych postępów. I po resecie wpisujemy kod i gramy dalej.
[#470] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Fest3r, post #467

Zirconstar wygląda bardzo fajnie, zwłaszcza na ostatnich screenach, żeby tylko działało płynnie i miało dopracowane sterowanie.
[#471] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Gżegżółka, post #470

Alex Zirconstar... high quality Amiga game... developed using the Backbone engine

Brzmi to mniej więcej jak "nowoczesny i ekologiczny piec na węgiel".
[#472] Re: Zapowiedzi nowych gier

@Gżegżółka, post #470

Taką grafikę marnować na backbone .... smutek i żałość...
[#473] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #468

Ciekawe tylko jak rozwiążą kwestie zapisywania gry...


Cd32 ma pamięć na zapisywanie stanów gier, o ile gra z tego skorzysta.

Alex Zirconstar and the Escape from planet Sina wygląda bajecznie, tyle że to BB
może nie będzie tak źle?!

Ostatnia aktualizacja: 12.01.2016 10:40:51 przez BULI
[#474] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #473

CD-32 ma cały 1KB pamięci na save'y :) Odpada całkowicie w przypadku DotT bo zależności jakie muszą znaleźć się w takim stanie gry nigdy nie zmieszczą się w tak mikroskopijnej pamięci. Podobnie sprawa ma się z kodami - chciałbym widzieć taki kod (i sama procedure) pozwalająca na zapis z tej gry w taki sposób. Pewnie ze sto znaków by wystarczyło :P
[#475] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #474

To jest "liniowa przygodówka", jeśli da się kodami to i da się 1 KB ok, racja
[#476] Re: Zapowiedzi nowych gier

@BULI, post #475

Właśnie że nie jest. Przedmioty możesz zbierać (relatywnie) nieliniowo. Rozmowy możesz toczyć różnorako. Zapis (czy kod) musi pamiętać gdzie byłeś, co widziałeś, z kim i jak rozmawiałeś, co zrobiłeś...No i jeszcze wchodzi dodatkowy problem w formie zapisu do Maniac Mansion, który też w grze się przecież znajduje i też musi się w nim znaleźć/ Nie jest możliwe zmieszczenie tego w 1KB RAM. W kodach pewnie się da, ale procedura takiego zapisu musiała by być CHOLERNIE skomplikowana + kod musiałby składać się z koszmarnej liczby znaków do wprowadzenia - IMO nierealne do zrobienia.
[#477] Re: Zapowiedzi nowych gier

@michalmarek77, post #476

No nie wiem, kilobajt to jest dość dużo zer i jedynek. Na chłopski rozum każdy przedmiot/wykonany dialog może mieć przypisany jeden bit (albo jest zaliczony, albo nie), a tych bitów jest tam 8192. To naprawdę aż tak skomplikowana przygodówka, że kilka tysięcy cyferek nie wystarczy?
[#478] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #477

Dokładnie- jeśli się da kodami to tym bardziej się da w 1KB pamięci ok, racja
[#479] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #477

Nie wiem, wydaje mi się, że upchanie tego w 1KB będzie cholernie trudne by nie napisać nierealne. Choć z drugiej strony, Maniac Mansion na NES zapis miało, pytanie tylko ile on zajmował.
Swoją drogą, interesujące spojrzenie Rona Gilberta na problem zapisu w przygodówkach.
[#480] Re: Zapowiedzi nowych gier

@recedent, post #477

Zapis w dott ma ponad 30 KB, nawet jeśli zapis jest nieoszczędny (a jest) oraz używając kompresji to raczej i tak jest za dużo. Twórcy napisali, że zapisu raczej nigdy nie będzie. Jedyna możliwość to przygotowanie dużej ilości spreparowanych save'ów, ale przy nieliniowości może to być trudne.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem