kategorie:
[#361] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #349

Twoje prace są niesamowite. Tyle pracy w nie włożone powoduje, że patrzy się na nie z wielką przyjemnością. Daje to też wgląd w to, jak bardzo zmieniły się możliwości tego typu programów i jak wiele z nich teraz można wycisnąć. Gdy patrzę na Twoje prace, aż żal mnie ściska, że zaprzestałem jako nastolatek dalszej zabawy z tego typu programami.

Oto jedna z wielu prac jakie zrobiłem mając 12-14 lat w Real 1.4 (wyliczona ponownie pod WinUAE, bo normalnie była w niższej rozdziałce)

[#362] Re: Raytracing i Amiga

@dominiqr, post #360

Do renderingu zestawu A3000/A4000 + monitor możesz użyć monitora Commodore 1942 (monitor VGA używany do reklamy w/w modeli), który zewnątrz nie różni się prawie niczym od 1084S/1085S - dorobisz podstawkę pod monitor, zmienisz emblemat informujący o modelu, zmienisz kolor z czarnego (użytego w renderze zestawu CDTV) na kremowy i gotowe :)


Zidentyfikowałem ten monitor jako Commodore 1930



i taki też planuję zrobić, aby zachować maksymalną wierność zdjęcia.


Oto jedna z wielu prac jakie zrobiłem mając 12-14 lat w Real 1.4 (wyliczona ponownie pod WinUAE, bo normalnie była w niższej rozdziałce)


Fajnie że wrzucasz to tutaj, ja również wspominam miło chwile przy Realu 1.4. Jeśli masz więcej to podziel się z nami.
[#363] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #362

Bardzo fajny wątek, chyba pierwszy raz przeczytałem aż tak długi na tym forum :)
Co do Lightwave to są dwa aspekty. Pierwszy taki, że firma Newtek trochę przypomina firmę Commodore, która miała bardzo fajne produkty, ale nie przespała trochę czasu i teraz musi gonić.
Z drugiej strony Lightwave to jeden z bardziej nie docenianych programów w szczególności jeśli chodzi o modeling. Ciężko wytłumaczyć czemu w PL tak bardzo popularny jest 3D Studio Max.
Ja jestem za zrobieniem konkursu 3D z wykorzystaniem starego softwaru amigowe, tylko kilka ale.
Soft powinien odpalać się na klasycznych amigach, bo naprawdę Lightwave nawet w ostatniej wersji nie ma jak konkurować nawet z Blenderem. A po drugie żadnego Photoshopa ani Gimpa jeśli chodzi o tekstury.
W ogóle to może być ciekawe doświadczenie, wrócić do czasów braku UV, Normalek, Shaderów i kilku innych rzeczy.

Pozdrawiam
[#364] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #362

Co do Reala to zostało mi jeszcze chyba kilka prac. W zasadzie samych scen (zapisywanych w Realu jako animacje) i liczyc musze wszystko na nowo. Ale do liczenia raczej będę zaprzęgał WinUAE, z powodu braku czasu na to by Ami liczyła (przy rodzinie z dzieciakami już to trochę inaczej wygląda). Postaram się coś tu dorzucać. Choć wydawało mi się, że gdzieś widziałem inny wątek, który mógłby bardziej pasować do takich wspominkowych rzeczy. Dodam od siebie, że staram się wrócić także do Reala, więc będę też pokazywał prace nowsze. I na początku będą one zupełnie bez konkretnego sensu, ponieważ muszę sobie przypomnieć wszystko.
Jedną z takich prac jest ten kieliszek. Powstał po to, by sprawdzić czy pamiętam jak się robi figury obrotowe, a także w celu przypomnienia jak się tworzyło materiały z połyskiem i przeźroczyste (oczywiście to nadal Real 1.4) - licznenie tego w 1280x1024 zajęło 23 godziny na WinUAE :)

[#365] Re: Raytracing i Amiga

@neuroup, post #363

Soft powinien odpalać się na klasycznych amigach


Ale jak to widzisz? Każdemu uczestnikowi podstawisz "umyślnego", żeby sprawdzał czy czasem nie oszukuje i nie odpalił tego LightWave pod MorphOSem, czy WinUAE?

po drugie żadnego Photoshopa ani Gimpa jeśli chodzi o tekstury


A to już w ogóle kosmos. Przecież to jest niesprawdzalne. Gdzie będziesz szukał śladów PS/Gimp, w nagłówkach plików tekstur? A co jeśli ktoś na klasyku odpali Photoshopa pod MacOS na emulacji, wtedy też jest be?
[#366] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #365

Bez problemu da się sprawdzić, jaka wersja Lightwave została odpalona. Po prostu pewne rzeczy nie istniały. Po drugie struktura pliku w wersji 5 i 6 to dwa różne formaty.
Można odpalić ostatnią wersje Lightwave czyli 5.x.x
Co do Photoshopa odpalone na klasyku pod emulacją Maca to jak najbardziej tak. Chodzi o software, który był wtedy dostępny. My tu mówimy o 20 latach różnicy i te programy mają spore różnice. To da się zauważyć.

Pozdrawiam
[#367] Re: Raytracing i Amiga

@neuroup, post #366

A co z teksturami z roznych plyt amigowych dodawanych do gazet na przyklad? Były nawet sppeckalne z tekturami i obiektami?
[#368] Re: Raytracing i Amiga

@diecast64, post #367

Było kiedyś takie crazy demo o nie jakim Ami-Flashu, który lubował się w renderowaniu nie swoich obiektów, chyba nie chcesz być bohaterem kolejnego crazy dema ?

Co do płytek z teksturami to ok, większość jest PD i można korzystać, ale obiekty to już nie.
Taka jest moja opinia.

Pozdrawiam
[#369] Re: Raytracing i Amiga

@neuroup, post #368

Chodziło mi przede wszystkim o tekstury. Pewnie one w dużej części są również robione na innych kompach. Ten temat jest bardzo trudny do ogarnięcia. Ale myślę ze jury ogarnie to wszystko :)
Co do obiektów, to cudzych nigdy nie stosowałem i nie zamierzam, bo zabija to ogólny twórczy zamysł danej pracy.
[#370] Re: Raytracing i Amiga

@neuroup, post #368

i tekstury i obiekty powinny byc made by autor , dopuszczalne sa skany i zdjecia, chociaz do moich konkursowych kulek nic nie potrzebuje
[#371] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #370

Ustalmy jedną rzecz.
Własna tekstura to taka, którą się samemu pozyskuje, albo z internetu albo z zdjęcia.
Nie dopuszczalne jest zabranie tekstury od jakiegoś innego obiektu i nałożenie[z mniejszym sukcesem niż większym] na swój obiekt
Nie wyobrażam sobie zrobienie od podstaw jakieś reflelection map od zera.

Tak się zawsze robiło.

Pozdrawiam
[#372] Re: Raytracing i Amiga

@neuroup, post #371

Własna tekstura to taka, którą się samemu pozyskuje, albo z internetu albo z zdjęcia.


A jak się zrobi teksturę z wycinka gotowego obrazka ściągniętego z internetu?
Np. z tła ppa, albo z loga ppa, albo np. z gotowej tapety wytnie sie niebo itd, itp, etc...
[#373] Re: Raytracing i Amiga

@recedent, post #365

Pojawia się tu ten sam problem co w konkursie na blaty. Może po prostu zasada "bądźmy oldskulowi" do przestrzegania w ramach własnego honoru i sumienia? Bo chyba konkurs nie jest o złote kalesony, tylko głównie dla klimatu i dobrej zabawy, hm?
[#374] Re: Raytracing i Amiga

@teh_KaiN, post #373

Pojawia się tu ten sam problem co w konkursie na blaty. Może po prostu zasada "bądźmy oldskulowi" do przestrzegania w ramach własnego honoru i sumienia? Bo chyba konkurs nie jest o złote kalesony, tylko głównie dla klimatu i dobrej zabawy, hm?


Z tego jak ja rozumiem ideę tego konkursu to najważniejsza jest po prostu dobra zabawa, oraz przypomnienie ludziom o istnieniu amigowych programów do ray-tracingu. Jest okazja, aby pokazać dziedzinę w której Amiga była naprawdę dobra. Ray-tracing poprzez Amigę trafił do zwykłych ludzi na ich domowe komputery. Mamy z czego być dumni jako amigowcy.

A to czy obiekty ktoś zrobi sam czy ściągnie...to dla mnie sprawa drugorzędna. Można by na takie dywagacje zmarnować dowolną ilość czasu, bo na przykład co to są samodzielnie zrobione tekstury? Jeśli pójdę i sfotografuję (czyli zeskanuję, ale nie mam takiego wielkiego skanera) czyjąś ścianę, to tekstura jest moja? Są też takie urządzenia jak skanery 3d, czy jeśli użyję takiego sprzętu do stworzenia obiektu to będzie ok? Itp. itd.

Ja już wysłałem swoją pracę w zeszłym tygodniu, przypominam, że zostały tylko dwa tygodnie, kto może to niech się bierze do roboty.

A póki co kończę zabawę z Amigą 3000. Największym problemem w odtworzeniu tej sceny okazało się światło, fotograf użył tam ostrego, punktowego światła, które wyprodukowało czarno-smoliste cienie, niemal jak w oldskulowych renderach. Całe szczęście, że w dosłownie tydzień temu w najnowszym buildzie Blendera pojawiła się nowa opcja clamp i można teraz osobno clampować światło bezpośrednie i osobno odbite. Dzięki temu zamiast renderować kilka godzin i odszumiać bez końca rendering powinien zająć góra kilkanaście-kilkadziesiąt minut.

Obecnie scena wygląda tak:



Teraz pytanie - oryginał ma proporcje takie jakie ma, jest praktycznie kwadratem. W jakich proporcjach to chcecie, 16:9? W jakiej rozdzielczości? Nie gwarantuję, że będę miał czas na jakieś wielkie renderingi, ale w granicach rozsądku...


Ostatnia aktualizacja: 26.02.2014 21:19:35 przez jubi
[#375] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #374

Świetnie Ci to wyszło OK
Musiałbym kiedyś na żywo zobaczyć jak to robisz

Jeśli można to poproszę w dwóch rozdziałkach: 1920 x 1080 (16:9) i 1440 x 900 (16:10).
[#376] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #374

Czyli poradziłeś sobie bez fotek z liniką? Ja poproszę 4960x7016 (A2/300dpi), jeśli można OK
[#377] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #376

Czyli poradziłeś sobie bez fotek z liniką? Ja poproszę 4960x7016 (A2/300dpi), jeśli można OK


Miałem na myśli "rozsądne" wielkości :) Tymczasem przygotowałem obrazek 16:9 w 2560 x 1440:



ale jeśli naprawdę twoim marzeniem jest taka gigantyczna rozdzielczość, to mogę spróbować, tylko do czego ci aż taka potrzebna?

Następna w kolejce będzie najprawdopodobniej Amiga 1200.
[#378] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #377

Kurcze, tak mi się coś wydaje, że dioda power powinna być nieco jaśniejsza. Niestety nie jestem w stanie zrobić zdjęcia jak to wygląda w prawdziwej A3000. Mam 1 aparat i jedno źródło podobnego światła jak w tej scenie - w tymże aparacie (a raczej telefonie).

Tej od monitora bym nie ruszał bo w takim jasnym świetle zrobiłem jedną fotkę i też nie było widać, że świeci dioda power. Natomiast ta w A3000 jest w półcieniu i powinna być odrobinę jaśniejsza.
Moim zdaniem.

A render już wylądował na pulpicie maczka


Ostatnia aktualizacja: 27.02.2014 20:57:20 przez glichtanski
[#379] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #377

Jak to do czego? Plakat A2 na ścianę ;)
[#380] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #378

Zgadza się, powinna pewnie świecić jaśniej, ale w tym renderze chciałem zachować jak największą wierność oryginalnemu zdjęciu, a na nim świeci dość słabo. Generalnie to założenie dość mocno mnie ograniczało, bo np. obrazek na monitorze jest w odcieniach niebieskiego, a tymczasem oryginalny obrazek Jima Sachsa z kamerą jest bardzo kolorowy.

Jak to do czego? Plakat A2 na ścianę ;)


Jeśli obiecasz, że zrobisz zdjęcie tej ściany z plakatem i je tu wrzucisz (i nie użyjesz tego w żadnych celach komercyjnych) to mogę zrobić :) Taki plakat to może być fajna sprawa.

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2014 21:06:04 przez jubi
[#381] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #380

Możesz być pewien, że zrobię sobie plakat z każdej Amigi, jaką wyrenderujesz w tej rozdzielczości :)
[#382] Re: Raytracing i Amiga

@_arti, post #381

Tradycyjnie narobiłem się nad detalami, których i tak nie widać na finalnym renderingu, bo np. są w cieniu. Czy ta fascynująca kratka ma jakieś zastosowanie w A3000 poza tym, że ma ładnie wyglądać?

[#383] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #382

Wpuszcza powietrze od przodu. Wentylator w zasilaczu zasysa powietrze z obudowy, więc musi być miejsce z którego jest brane świeże powietrze.

BTW pięknie dopracowane detale.
[#384] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #377

Świetnie to wyszło, tylko dziwi mnie ta myszka od A500
[#385] Re: Raytracing i Amiga

@sebbb, post #384

Takie musiały być dostarczane przynajmniej w pierwszych egzemplarzach, albo jako opcja. Tak wynika z literatury do A3000 - pojawia się myszka z A500. Jak się dobrze przyjrzeć, to widać ją tu a tu"pregnant".
Myszka "pregnant" była raczej dołączana do każdej A3000T-dwu przyciskowa i do A3000UX-trzy przyciskowa.

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2014 00:23:13 przez glichtanski
[#386] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #385

MAM!
Wg "System Schematics A3000" z marca 1990 myszka ma numer 327124-02. Moja myszka "pregnant" ma numer 313254-01 i jest prawdopodobnie z 11/90.
Koniec OT.

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2014 01:20:13 przez glichtanski
[#387] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #383

Wpuszcza powietrze od przodu. Wentylator w zasilaczu zasysa powietrze z obudowy, więc musi być miejsce z którego jest brane świeże powietrze.


Dzięki za informację, ciekawie to rozwiązali, no i przy okazji całkiem ładnie wygląda.
[#388] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #387

Zrobiłem nową wersję z lekko zmienionym oświetleniem. Dla większości zapewne zmiany będą niezauważalne, ale dla mnie dość istotne w dążeniu do perfekcji :)



Może później wrzucę jakiś preview Amigi 1200 nad którą aktualnie pracuję.


Ostatnia aktualizacja: 01.03.2014 13:05:19 przez jubi
[#389] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #388

Fakt, oprócz zwiększenia kontrastu nie wychwyciłem różnic.
[#390] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #388

Noooo jubi szacun :)

Jeszcze trochę i będziesz mógł ciachnąć poster "like this"
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem