kategorie:
[#631] Re: Raytracing i Amiga

@DeeL, post #630

brakuje testu na WinUAE ?.

ps. kurcze blade, z skad masz LW 5.6 PC ?. Szukam od dluzszego czasu .
[#632] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #631

Niestety nie mam LW na Amigę (w jakiejkolwiek wersji), wersję PC kupiłem bardzo dawno temu (kupowałem LW 7, ale bardziej opłacało się kupić 5.6 z DFX i Aurą i upgrade do 7).

Swoją drogą było trochę problemów żeby go uruchomić (wersji 5.6 wymagała dongla na port równoległy , a ten wymieniłem na USB chyba przy upgradzie na 9). Pomoc Newteka działa całkiem sprawnie i udostępnili mi licence key na wersje USB i ta zadziałała (LW 5.6 jest 32 bitowy)
[#633] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #631

Niestety nie mogę udostępnić 5.6 (sam szukam jeszcze oryginalnego upgradu do 5.6c) bo ten wymaga sprzętowego dongla (a mam tylko jednego:)

Na WinUAE i LW 3.5 testowana scena liczyła się 136 sekund (i7 3930K, emulowana A4000)
[#634] Re: Raytracing i Amiga

@DeeL, post #633

Właśnie zacząłem test na A3000-030@25MHz.
[#635] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #634

Tak scenka wygląda po niecałych 12 godzinach
[#636] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #635

To teraz będzie z górki... ;)
[#637] Re: Raytracing i Amiga

@Lokaty, post #636

Tak, litery c, h, m już są wyświetlone w całości.
[#638] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #634

Właśnie zacząłem test na A3000-030@25MHz.


Super, a masz tam FPU? Jeśli tak, to jakie? Czy liczysz tylko na CPU?

Wciąż czekamy na bohatera z 68040, próbowałem ustawić tak WinUAE żeby miało parametry jak A4000/040, ale o ile ilość mipsów można pod SysInfo ustawić na identyczną, to już megaflopsy są kilkakrotnie większe na WinUAE i cały test z użyciem FPU będzie bez sensu. Dlatego przydałby się test na prawdziwej 68040.
[#639] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #638

Używam FPU, synchronicznie z CPU. Mam też pożyczoną kartę Commodore A3640, ale chyba nie zdążę zrobić testów. Po prostu musiałbym spędzić cały dzień na uruchomienie obecnego systemu z tą kartą, bo po jej włożeniu OS3.9 nie chce startować. A jutro o 7.00 wyjeżdżam na miesiąc i będę być może w któryś weekend w domu.

UPDATE: W tej chwili jest Segment 4/5, pass 3/9

A ciekawe ile czasu trwałoby wyrenderowanie tej sceny składającej się z 30 klatek?
[#640] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #638

W Amidze 3000 standardowo na płycie głównej jest FPU, zazwyczaj 68881 w modelach 16MHz, 68882 w modelach 25MHz.
[#641] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #639

Chyba wystarczy dorzucić odpowiednie 68040.libarary i tyle.
[#642] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #634

I koniec. Niestety program wskazuje tylko 47 minut i 1 sekundę. Wyszło raczej 24 godz. 47 minut i 1 sekunda.
[#643] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #642

Co do sekundy przy takim długim czasie nie musi być, rozumiem że to wynik dla 68030/68882/25?

Tak jak pisałem w poście wyżej, przy takich długich pomiarach kiedy aż licznik się przekręca najlepiej ustawić sobie zapis pliku wynikowego na dysk i obliczyć czas patrząc po dacie jego utworzenia.
[#644] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #643

To wynik dla 68030/68882@25MHz. Rozumiem, że rodzaj pamięci nie ma tu znaczenia (mam Fast typu Static Column).
Co do czasu to po uruchomieniu renderu napisałem post tutaj, a jak program skończył pracę napisałem post o zakończeniu. Uwzględniliśmy różnice w czasie miedzy włączeniem programu i napisaniem posta i wyszło mi, że do tych 47 minut ktore podał program, musze dodać 24 godziny.
[#645] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #644

Nie szkoda tak "meczyc" unikatowego sprzetu ?
[#646] Re: Raytracing i Amiga

@sigma2pi, post #645

030 w A3000 nie jest nawet dobrze ciepłe przy takich obliczeniach. Moja liczyła tę scenę jakieś 3 dni (bez koprocesora).
[#647] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #613

Mogę spróbować na A1200 z Apollo 1240/33, ale nie mam LW 3.5
[#648] Re: Raytracing i Amiga

@Malin, post #647

Apollo 1240/33 - 4h 2m 42s
[#649] Re: Raytracing i Amiga

@Malin, post #648

Bardzo ładny wynik
[#650] Re: Raytracing i Amiga

@Malin, post #648

A3640/25 - 6h 14 m 42s
[#651] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #650

A3640/25 - 6h 14 m 42s


Czy masz tam pełny 68040 czy wersję LC? Użyłeś wersji LW na koprocesor?

Całkiem sporo już tych wyników, niedługo będzie można to zwizualizować w postaci wykresu.
[#652] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #651

Full 040@25 MHz. Użyłem LW 3.5 FPU
[#653] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #652

Przy okazji, ukazał się dziś najnowszy numer projektu Bajtek Redux

http://www.t2e.pl/pl/435/434/435/Bajtek-Redux/10905/Bajtek-101986-v06#.VB7SRPl_t8E

do którego przygotowałem rekonstrukcję oryginalnej okładki w 3D, dzięki czemu udało się przywrócić jej pierwotny blask







jeśli ktoś lubi ten pionierski okres w dziejach polskiej komputeryzacji, czyli połowę lat 80tych to polecam, ciekawa lektura.
1
[#654] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #653

A więc to też twoja sprawka? ;)
Świetna robota. :)
[#655] Re: Raytracing i Amiga

@ZbyniuR, post #654

Ciągle napływają nowe wyniki benchmarku, dziś tymczasowe podsumowanie.

Po pierwsze cel tej zabawy jest taki aby przetestować sumaryczną wydajność pary CPU+FPU w konkretnym zastosowaniu wziętym z życia a nie w SysInfo. Raytracing jest tu dobrym testem bo jest bardzo złożony obliczeniowo i mocno wykorzystuje FPU. Po drugie wyniki mogą pomóc odpowiedzieć na pytanie na czym dziś można relatywnie najszybciej odpalać amigowe programy, czy np. jest sens inwestować w Maca Mini z MorphOS jeśli zależy nam tylko na wydajności softu pod MC68k czy też szybsze będzie WinUAE. Jako jednostkę prędkości przyjąłem prędkość Amigi 4000 (68040/25), a ponieważ takiego testu jeszcze nie mamy tymczasowo posłużyłem się wynikiem z A3000/040/25 glichtanskiego.



Jest jeszcze sporo do zrobienia, przydałby się test na Blizzardzie 68030/68882/50, coś z 68020/68882 i w zasadzie z każdej innej amigowej konfiguracji CPU+FPU której tu nie mamy, więcej testów na sprzętach pod MorphOS i AmigaOS4. A może LW3.5 dałoby się uruchomić pod Arosem? Dwa testy są do powtórzenia bo były robione na LW5.x który jest nieco szybszy niż 3.5.
[#656] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #655

Ciekawe jak na tym tle wypada AOS 4 na AOX1000. Pominięcie Winuae i odpalenie natywnego LW na x86 jeszcze bardziej zwiększa różnicę.
[#657] Re: Raytracing i Amiga

@DeeL, post #656

Na ostatnim party Riverwash ukazał się ciekawy rendering czeskiego grafika o ksywie Jack3D zrobiony w LightWave. Popisałem sobie trochę z jego twórcą i okazało się, że on też zaczynał na Amidze od LightWave 3.5 i najmilej wspomina tę wersję.

Nie miał nic przeciwko temu aby wrzucić jego grafikę do tego wątku, co też czynię. Jack3D modeluje tylko takie Amigi które fizycznie posiada, dlatego jest mu sporo łatwiej tworzyć obiekty niż komuś kto musi polegać na niedoskonałych zdjęciach z różnych kątów. Właśnie w tym roku kupił sobie w końcu wymarzoną A4000T i zabrał się za jej modelowanie, co poszło mu bardzo sprawnie.





Inspiracja - dawna reklama A4000T:



Ostatnia aktualizacja: 25.09.2014 21:25:10 przez jubi
[#658] Re: Raytracing i Amiga

@jubi, post #655

Dwa testy są do powtórzenia bo były robione na LW5.x który jest nieco szybszy niż 3.5.


Jest szybszy, ale na realnym amigowym hardware gdzie takie optymalizacje działają, natomiast na emulatorze w JIT nie ma to większego znaczenia. Wynik jest taki sam., dok. wyszło mi 1 sek. dłużej pod Pentium G3258 na wersji LW 3.5. Mogę wkleić potwierdzenie. Klasyfikacja wyników bench. nie ulega zmianie.

ps. próbuje przekroczyć "barierę psychologiczną" 85 sek. ;) na tym Pentiumie, teoretycznie to możliwe.

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2014 13:45:08 przez sigma2pi
[#659] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #652

040@25MHz bez FPU - 26 godz. 19 min. i 50 sek.
[#660] Re: Raytracing i Amiga

@glichtanski, post #659

Widzę, że testy jeszcze trwają. Jakiś czas temu przygotowałem HDF'a z LW35 i skrypcikiem w Arexx'ie co by po odpaleniu automatycznie uruchamiało się renderowanie. Wszystko jest okrojone do minimum (choć pewnie jeszcze kilka plików można by uciąć):



LW35TEST.7z
- obraz dysku



WinUAE.7z
- skonfigurowany WinUAE

Oczywiście nie załączam ROMów to każdy musi zrobić samodzielnie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem