Forum: 640 postów zawiera frazę "wolfenstein"
Dokladnie!!!!! Zobaczcie sobie jak bedzie wygladac Rick Dangerous na Atari 8-bit. Prawie Amiga, cholera....Magia, panowie, magia!!!!! Kiedys Amiga miala niezlych koderow. Najlepszych. Tyle ze to bylo 20 lat temu :( Moze kiedys Amiga dorobi się takich fanów (i programistow) jakich dzis ma scena Atari..........
Ale co, beczki sobie jeżdżą dookoła, moze to prerender, bo żadnej interaktywności, żaden wróg nie wychodzi, tylko w koło beczki jadą.
Stary Frajerfox 3.6.28 na WinXP - Wolf działa bez problemów.
Na OWB (Pegasos2/G4) pojawia się strona tytułowa, leci pasek postępu i potem czarne okno. :( Czyli podobnie jak na Internet Explorer 9. :) Na Safari (OSX Lion 10.7.4) chodzi najlepiej i bez błędów. Ciekawe, że to tylko trzyletni MacBook Core2Duo z GeForce 9400, a chodzi szybciej niż na Safari pod Windows7 uruchomionym na znacznie szybszym pececie. No ale Apple znane jest z tego, ze windowsowe wersje swojego softu (iTunes, Safari) robią strasznie dziadowskie żeby pokazać jaki to Windows jest gorszy od OSX. :) Ciekawe czy ktokolwiek kiedykolwiek im to udowodni i ich o to o to oskarży. :) Ostatnia aktualizacja: 10.05.2012 20:51:36 przez MDW
To chyba proste, koderzy Atari są o niebo lepsi od ich kolegów amigowców :)
jeżeli chodzi o małe atari to polecam to: http://www.youtube.com/watch?v=qwcN9FraNjQ&feature=relmfu :thumbsup:
Dokładnie tak chodzi na mojej 060. WTF :shock:
Na starym FF portable (tuż przed czwórką) wszystko jest ok poza chodzeniem do przodu (nie chodzi tylko skacze o "parę metrów" do przodu)- niegrywalne :-|
Plynny lotus z fajnym scrollem i szybka akcja. Chyba żartujesz, to wygląda jak "Rajd przez Polske", szczególnie skręcanie auta. :lol:
Pewnie na IBrowse. ;) ;) A tak swoją drogą to na nowym FireFox trochę się gra krzaczy. Jak się podejdzie blisko drzwi to robią się spore dziury (brak całych pionowych linii tworzących ścianę) i widać co jest za ścianą nawet bez otwierania drzwi. Na Safari tego problemu nie ma. No i tekstury są filtrowane (wygładzone). Co akurat nie uważam za dobry efekt w przypadku takich produkcji. Ale dziur nie ma na pewno. Na Internet Explorer 9 menu chodziło bardzo wolno, a jak doszło do gry to zobaczyłem czarne okno i tak już zostało. No chyba, że trzeba było poczekać dłużej niż kilka minut. Ale nie czekałem, bo na innych przeglądarkach trwało to może 1 sekundę. :) Ostatnia aktualizacja: 10.05.2012 08:37:05 przez MDW
Nie jest to prawdziwy ST, a tylko emulator, ale daje pojęcie jak wolfenstein 3D działa na MC68000 8Mhz. Proszę bardzo : film :thumbsup:
Chodziło mi o filmy z wolfa3d na realnej Amidze, a takich mało
skoro z recenzji wynika, że zaledwie 3 lata po premierze gry To w końcu w którym roku uwolniono źródełka?. Jedni piszą że 96 a inni że 95 roku.
eee, no to filmiki z emulacji na pececie są youtube.
Nie na Amidze, bo tę posiadam w podstawowej wersji, nierozbudowaną. Emuluję na PC, emulatorem Steem
Jakiego używasz emulatora Atari i na jakiej Amidze? Ostatnia aktualizacja: 06.05.2012 19:31:20 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
Rzeczywiście coś słabo szukałem, skoro z recenzji wynika, że zaledwie 3 lata po premierze gry, uwolniony kod źródłowy i pojawiła się wersja na Amigę. Może dlatego, że szukałem głównie po filmach video
No to chyba źle coś wpisujesz w Google, bo archiwum z portem znajdujące sie na PPA jest na trzecim miejscu w wyszukiwarce.
Działa całkiem nieźle :) Emulacja 68000 8Mhz, 4MB RAM i gra jest całkiem grywalna ! Kolorów niewiele, bo chyba 16, ale efekt jest bardzo przyzwoity Nagrałbym film na youtube, ale nie wiem jakim programem, fraps, chyba nie nagrywa pulpitu windows Ostatnia aktualizacja: 06.05.2012 14:26:12 przez azazel44
Wersję na maca widziałem już. Spróbuję odpalić tę wersję na emulatorze Atari ST, ciekawe jak działa na 68000 :)
Nie chcesz wersji na Maka ? nie wiesz co dobre, w tej wersji była automapa, w pozostałych nie spotkałem. Pozdrawiam
Jak lubisz 2 fps na pełnym ekranie, to tak. Natomiast jest grywalna w małym okienku.
Ta gra chodzi na gołej A1200? :D
Przeszukuję internet i nie mogę znaleźć wersji na Amigę Nawet gdyby nie istniało Google, to w wyszukiwarce PPA.pl, a także w Aminecie można znaleźć... Być może robisz literówkę w nazwie, tak jak w tytule tego wątku ;)
Przeszukuję internet i nie mogę znaleźć wersji na Amigę, a chciałbym sobie odpalić pod emulatorem. Natomiast jest wersja na Falcona czy nawet Atari ST. Istnieje natywny port na Amigę ? Nie chcę wersji pod Shapeshiftera Ostatnia aktualizacja: 06.05.2012 13:28:47 przez azazel44
Gdyby sprzedaż nie była ograniczona do UK, byłby dużą konkurencją dla Amigi i PC. Czyli konkurencją nie był, sam odpowiedziałeś :) Mam jeszcze wymieniać ? Gry świetne, których na PC nigdy nie będzie. No właśnie! Gry, gry, gry... :) Amiga to nie tylko gry, pecety były drogie, miały dupiate możliwości, na Amidze mogłeś stworzyć rzeczy nieosiągalne na grzybie i byłeś gość. Żeby PS3 był tak samo kultowy, musiałby pobić i konsole i komputery, jak zrobiła to Amiga, a on pobił tylko konsole. RAmen. edit---- Z tego co widzę, ten wolfenstein jest odpalony na Acorn A3010, komputerze z 1992 roku :) Ostatnia aktualizacja: 04.05.2012 11:48:18 przez kjb666
Tylko model A1000 wyprzedzał ówczesne PC, reszta Amig to eksploatowanie przez Commodore/Escom pierwotnej konstrukcji do granic możliwości stosując niewielkie ulepszenia. Poza tym nie zgodzę się, że nawet pierwsza A1000 wyprzedzała wszystko. A ten komputer to co niby ? Gdyby sprzedaż nie była ograniczona do UK, byłby dużą konkurencją dla Amigi i PC. Amigę wyprzedzał świetnym procesorem RISC ARM2 8Mhz - wydajność niemal jak 030/25Mhz. Zobacz po rocznikach jakie modele i z jakim wyposażeniem wypuszczał Acorn, a jakie w tym samym czasie Commodore. Ciekawostka - wolfenstein 3D na 8Mhz Acorna, odpalany z okienkowego wielozadaniowego systemu ;) Co do pytania o PS3 to przede wszystkim mogę na niej zagrać w gry niedostępne na PC... Seria God of War, Uncharted 1-3, Gran Turismo 5, Motostorm, Killzone, Resistance, Heavy Rain, Heavenly Sword... Mam jeszcze wymieniać ? Gry świetne, których na PC nigdy nie będzie.
A gdzie napisałem, że pokazywałem na A500? Napisałem, że w grę Project Battlefield grałem na A500, a w tym czasie starałem się udowadniać znajomym, że Amiga (ogólnie Amiga) również potrafi wyświetlać taki efekt jak w Doomie czy wolfenstein 3D (bo o to właśnie wtedy chodziło, żeby pokazać, że wbrew słowom Johna Carmacka, Amiga daje radę)
procesor jest nadal produkowany ale nie sprzedawany na wolnym rynku konstruując naciaganie to najlepsze rozwiązanie; jakis jeden element niedostępny (czyli jak kiedys kości np. aga) ogólnie oceniam wartość sprzętu na 500-700$ teraz reszte ceny pomnózcie przez parę tysięcy (kilkanaście?) użytkowników i wszystko wiadomo (wcześniej pisałem o procesorze) co do Agi - oczywiście że powinna być rozwijana - z rozpędu i nie zabrakłoby na nia kasy kłopotem był jak dobrze pamiętam procesor, na którym nie mozna było dokonac jakiejś operacji (chyba hash) w jednym kroku i przez to cieżej było z obliczeniami do gier jak wolfenstein amiga powinna po pewnym czasie wykorzystywać karty graficzne pctowe (bo mac chyba takie wykorzystuje?) lub najlepiej korzystać z ich ukladów referencyjnych na własnych płytach stawiać na wielowątkowość i mozliwości graficzno-muzyczne uprościć (zresztą było proste) działanie systemu (aby był ekskluzywnie przyjazny w porównaniu do wind) wszystko powinno sie naturalnie komponować (czyli zrobić zwarty system) jak np. android czy IOS potem wprowadzic społeczności amigowe - czyli z amigi łączysz sie klasycznie z internetem lub ze społecznością amigi - to naturalne (gry sieciowe, społeczność, wymiana danych) system powinien byc jak najbardziej otwarty - żadnych zakazów kopiowaniu lub jakichkolwiek innych ograniczeń (jak np. w windzie na telefony lub w nokiach) wspieranie wielozadaniowości!!! potem wprowadzić tablety, telefony (które pracuja jak część systemu stacjonarnego - same sie synchronizują, program pocztowy i tu i tu to jedno i to samo itd) zobaczcie jakimi kombinacjami trzeba przenosic kontakty w windzie? jak trudno jest przenieść ustawienia z jednego kompa na drugi? tutaj nie powinno byc żadnego problemu - system zwarty i czytelny przecież z tego słynęła amiga że wszystko mozna było bez problemu zrobić - skopiować, sformatować, zmienić odczytać inne dyskietki - bez ograniczeń i zgrzytów oczywiście że zostały rozprzedane pomysły z commodora (nawet proces był jakiś pracowników) pamiętam że sprawa dotyczyła obsługi hdd (chyba system plików), grafiki i rozwiązań wielozadaniowości (a i tak to spieprzyli z pctami) dałoby się? dało, sentyment by został i sprawne urzadzenie do prac domowych i biurowych co do interfejsu, to prawie 20 lat temu napisalismy (nie skończone) workbench 3d najbardziej zblizony to jest win mobile 6.5 a uproszczony to android z panelami zrobilismy np. szuflady 3d zamiast katalogów gdzie mozna przewijać pliki jak akta i wyciagać (kopiować itd) i to prawie 20 lat temu jeżeli społeczność dalej rozwijałaby oprogramowanie a te łosie z commodore nie inwestowaliby w pecety (bo na tym padli) to teraz byłby wybor - winda microsyfu, ios jabłka i świetny przyjazny amigaOS Ostatnia aktualizacja: 13.02.2012 17:45:37 przez Zuzikofon
Ponieważ istnieje jej port dla systemu MorphOS i można zwyczajnie zainstalować i pograć w tę grę na wspomnianym systemie - stąd w treści newsa a na MorphOS-ie króluje Return To Castle wolfenstein.
Return To Castle wolfenstein to pecetowa gra, czemu został uwzględniona ?
Ogólnie straszna bieda na Os4.Ten 1941 Extreme Mega Deluxe Super Dual Gold Player 2.0 to straszny stary oldskulowy dziad i ile lat można w to grac w te piksele .Widać ,że AROS i MorphOS zmiażdzył w tamtym roku Amigę pod wzgledem gier.Szczególnie Return To Castle wolfenstein,ta gra wyglada nadal niezle i jest miodna i całkiem niedaleko do sieciowej naparzanki Enemy Territory.Swego czasu Hyperion wspierał w miare swieże gry ale chyba porzucił to zajęcie.:evil:Jedynie co zostaje mi na OS4 to PSX. Ostatnia aktualizacja: 05.02.2012 09:53:31 przez Jupiler
ciekawe co to za 286, bo byly takie z szybka pamiecia cache, jak mnie pamiec nie zawodzi ? :)
Jak widać o 68020 tam nawet się nie wspomina, więc nie wiem skąd zdziwienie, że na 68020 chodzi tak jak chodzi :)
Co nam z porównań do wymagań wolfa na x86. Raczej Macintoshowe wymagania powinny dla nas być punktem odniesienia tu znalazłem troche informacji na temat wolfensteina 3d dla 68k... Macintosh IIcx (30/16MHz) Ran surprisingly well, though only at 320×200, and I turned off the music.
Amiga byla bardzo popularna w Europie - glownie w Niemczech i Anglii. W USA gamingowo nie istniala zupelnie .Jak ktos chce moze poszperac w amerykanskich magazynach z lat 90-94, i poszukac jaki wybor gier byl oferowany dla Amigi na polnocnomaerykanskim kontynencie. Dla tak malej firmy jak iD, to byl nieoplacalny interes. Nie mowiac o grach shareware, ktore na Ami praktycznie nie wystepowaly. Konwersje na Amige mogli stworzyc giganci (EA), albo zlecic konwersje studiu , ktore znalo sie na Amidze (jak np zrobila Sierra z King's Quest VI kodowanym przez Revoution software) ale z racji tego, ze wolfenstein 3d wyladawal na Niemieckim "indeksie" z urzedu tworzenie takiej konwersji finansowo bylo z wszech miar nieoplacalne. To nie mozliwosci przekreslily konwersje (komercyjna) wolfensteina na amidze ( Doom'a zreszta tez) a raczej zerowe wrecz szanse na zarobek na takim projekcie.
Zapewne da skoro Doom chodzi dobrze, a Wolf3D jest mniej wymagającą grą. Jak Kiero wspomniał - kwestia optymalizacji. Być może się da na 020 płynnie pograć, ale raczej 020/28 MHz z Fast RAM. Tak czy inaczej tego portu nie udało mi się odpalić na Apollo 040/40 MHz. Jeśli chodzi o pliki różnych wersji Shareware (a ściągnąłem dzisiaj nawet z PSP), to port odpalony z ikonki nic nie robi, natomiast odpalony z Cli/Shella, komunikuje że brakuje odpowiednich plików. Dopiero przy użyciu plików z wersji portu Sebastiana Jędruszkiewicza, który zrecenzował Mailman i podał link do ściągnięcia, to port z tego newsa udało mi się odpalić, jednak zawiesza się zawsze po drugiej planszy. Oczywiście wolfenstein (port Sebastiana Jędruszkiewicza)) do którego link podał Mailman pod recenzją, działa na Apollo 040/40 i spokojnie można grać na pełnym oknie. :) Ostatnia aktualizacja: 10.01.2012 19:29:41 przez Andrzej Drozd
FPP i 286 usmiech Pierwotne wymagania Wolfa to chyba 386 25Mhz. jak najbardzije wystarczy procesor 16 bitowy AT 286/6 mhz .. wolf chodzi "plynnie" na na 286/20 MHz mialem dostep do IBM takim procesorem i VGA 256 kb dalo sie grac .. ale pc speaker zniechecal :( Ostatnia aktualizacja: 09.01.2012 13:23:21 przez HOŁDYS
wystarczy 286 http://pics.mobygames.com/images/covers/large/1021807217-00.jpg
Gdzie:)? "IBM-PC and Compatibles MS-DOS(R) 5.0 or higher 640K RAM 3 MB available Hard Disk Space 386/33 MHz Processor VGA graphics Joystick and mouse optional Supports Sound Blaster and 100% compatible sound cards"
Pierwotne wymagania Wolfa to chyba 386 25Mhz. Hmm..Pamiętam jak grałem w to na bank na 12MHz AT-ku u kumpla. Gra nie podeszła mi wtedy, ale to wina monitora VGA mono. Na stronie ID Soft podają konfiguracje 386SX 33MHz i...640MB ramu :) LINK Ostatnia aktualizacja: 24.12.2011 18:09:35 przez waldiamiga
FPP i 286 :) Pierwotne wymagania Wolfa to chyba 386 25Mhz.
na 286 nie dalo sie grac plynnie na pelnym ekranie .. pamietam ze w technikum uruchamialismy wolfa na 386 i ja oczywiscie odpalilem go na 286 z dyskietki 5.25 .. na 286 mial ok 10 FPS fullscreen
Pewnie na YT wstawił opis 286 jako wymagania, a tak naprawdę odpalił w dosbox na jakimś dwurdzeniowym procku. Bo wątpię żeby na 286 to tak popychało, pomimo tego że nie musi liczyć c2p.
Wyniki jakie Ci podawałem były z aktywnym BlazeWCP. Bardzo ladnie mi chodzilo:).
Właśnie ta wypowiedź zainspirowała mnie do tego bym zrobił lepszy port, niż ten aktualny na aminecie. Tak nawiasem mówiąc do wszystkich testujących zapomniałem powiedzieć, że port nie używa własnych C2P dlatego sugeruję, by używać łatek WPA8(), ja używam BlazeWCP i widzę znaczące przyspieszenie na mojej A1208, na gołej A1200 w najmniejszym okienku gra jest już grywalna. A co do 68000, to zajmę się nim jak już będzie śmigać na A1200... Zastanawia mnie jedna rzecz, oglądałem filmiki na youtubie i na 286 Wolf śmigał na pełnym ekranie z maks. prędkością. Ktoś może wytłumaczyć mi jak to jest możliwe na 16 bitowym blaszaku? Podobno A1200 porównywalna była z 386, więc jak to jest?
Gdzie masz informacje ze na 68000/8 MHz chodzi 15 FPS? w pliku readme.txt pisze autor portu dla ATARI STE Witek czy przewidujesz optymalizacje kodu po 68000 i ECS ? jak widacz wyzej da sie :) Ostatnia aktualizacja: 05.12.2011 16:15:17 przez HOŁDYS
Nie wiem czy warto, bo to jest bardzo wczesna wersja i aktualnie interesują mnie tylko 2 rzeczy: 1. Czy działa? 2. Ile wyciąga FPS? Myślę, że jak ktoś dorobi mi ikonkę i dokumentację (opisującą chociaż wymagania), to można by wrzucić to na aminet i aktualizować.
Nie wiem czy to będzie działać, bo aktualnie jest pod kości AGA
A dlaczego nie podeślesz tego do PPA? W ten sposób zainteresowani pobiorą i będą mogli zgłosić uwagi.
Też chętnie potestuję - mam 060 + ECS / RTG Picasso IV. zlomowisko (sabaćka) me (toćka) com Ostatnia aktualizacja: 30.11.2011 13:28:32 przez Czarek
witam, to ja tez poprosze, sprobuje na 040 marcin@mooneclipse.pl
Wyślij wiadomość z mailem, to prześlę paczkę, wrzuciłbym na aminet, ale aktualnie nie mam czasu, a ciekawi mnie ile gra wyciąga na lepszym sprzęcie niż moja A1200 z 8 MB ramu.
Jam jest chętny na przetestowanie nowego portu na 030.
Czy informacje na temat polskiego pochodzenia glownego bohatera sa pewne? :) To bylo zawarte w jakims opisie od wydawcy w wersji 8 bit? A moze w wersji na PC? Czy to tylko zwykly domysl autora powyzszego opisu? :)
Mam 2 identyczne radeony 9000Pro/64 MB. Na grach, Quake 3 Arena, wolfenstein rtc, czy jedi outcast widać czarne kropeczki. Zmieniałem karty i efekt jest widoczny zarówno na MOS jak i MAC OS 10.4. Mam monitor 27'' może on tak rozciąga ....:lol: ale pamiętam ten efekt nawet z czasów PC. Na radeonach 8500/9000/9100 jest taki efekt. Może trzeba wyłączyć coś w ustawieniach grafiki nie wiem, ale na domyślnych to widać. Syn potwierdził..Nie zmyślam. Ktoś wspominał o miniaczu z 9200(R280), tam już tego nie widać....Nie nakręcę filmiku, bo za mała będzie rozdzielczość żeby to zobaczyć,, Ostatnia aktualizacja: 17.11.2011 20:25:56 przez Wojox
Czy byłby ktoś chętny na przetestowanie nowego portu na sprzęcie, mam na myśli maszynkę z prockiem 68030 albo 68040?
Połączyłem styki 230, grafika dalej nie działa. Zależałoby mi na 9250/128 MB ponieważ seria 9000 (RV250) ma taką drobniutką siateczkę na grafice w grach, np. Quake 3, wolfenstein RTC, będę kombinował dalej...:x
Są to jednak karty do pracy, a nie do zabawy, zatem niewiele gier je wykorzystuje. Owszem, tak dla przykładu, fajnie wygląda "Warcraft II: Tides of Darkness" w wersji na Makówkę odpalony pod Shapeshifterem. No, ale "Warcraft", jakkolwiek genialny, nie jest "strzelanką" doomopodobną. Nie zapominajmy, że Shapeshifter zapewnia dostęp do naprawdę pokaźnej kolekcji gier, wydawanych w latach 90-tych dla Maca 68k. Poczynając od samego Dooma, poprzez np. Marathon (specyficzna ale ciekawa macowa strzelanka 3D) a kończąc na klasycznych "pecetowych" pozycjach, takich jak Commanche, Dark Forces, Phantasmagoria, czy podrasowany wolfenstein. Ponadto można uruchomić wszystko, co w tamtych czasach dodawano do macowych gazet. W porównaniu do tego, co w tym samym czasie ukazywało się dla Amigi, jest to zupełnie inny poziom jakości i doznań. Przykro to mówić, ale taka jest prawda - aby poznać prawdziwe możliwości rozbudowanej Amigi, trzeba sięgnąć po "obce" oprogramowanie. Rozbudowana Amiga oznacza w tym przypadku 040+ i kartę GFX.
Gdzie masz informacje ze na 68000/8 MHz chodzi 15 FPS?
nice :) nalezy dodac ze grupa z demosceny napisala port Wolfa na ST(e) 2 MB RAM 68000/8 mhz i jest on calkowicie grywalny ( 15 fps na standartowym Atari ST) http://pouet.net/prod.php?which=17247 a tu wersja mega szybka portu Wolf3d na 8bitowe Atari http://www.youtube.com/watch?v=Z3-J2-VeoH8&feature=related Ostatnia aktualizacja: 17.10.2011 16:51:03 przez HOŁDYS
O kurde widze,że na Arosa wychodza najbardziej zaawansowane gry dla systemow amigopodobnych.Po Cube 2 z shadersami pora na kolejna ktora trzyma wspolczesny poziom.Zawsze brakowało mi gier typu Diablo na Ami ,choc ostatnio ukazała sie Flare na OS4.x notabene piekna wciagajaca i przemyslana gra RPG - hack and slash.I zamiast portowac cos na mosa(zreszta ostatnio ukazał sie tam miodny przeboj wolfenstein)lepiej jakby Pan Krzysztof uraczył jakim porcikiem dla przemiłych ortodoksów z OS4. Ostatnia edycja: 22.08.11 07:18:26
Ha, czyżbyś miał "słynną" wersje Alpha Leaked która wyciekała na jakiś rok przed premierą Dooma 3? Też ją miałem, praktycznie zerowa optymalizacja. Myślę, że to właśnie tę wersję mi wtedy przyniesiono. W konsoli dało się tam dużo rzeczy włączać/wyłączać i można było jakąś sensowną prędkość. Doom 3 działa na kartach bez jednostek pixel shader. Czyli "Return to Castle wolfenstein" nie jest ostatnią grą id Software, którą zobaczymy na MorphOS i kiedyś możemy się spodziewać kolejnej ich produkcji. Pewnie normalmap nie będzie ale będzie działało. :)
Lepiej pozno niz wcale;)
Pięknie, pięknie :) EISA od 89 r :) ISA w ogóle się do grafiki nie nadawała. Kto myśli inaczej nie miał z nią doczynienia :) Poważnie. Panowie, na PC coś takiego jak scrolling nie działał do 94 r!!!!!! Nawet na 486 DX z LocalBus scroll to ył dramat!!! Zresztą, gdzie tu daleko patrzeć - jak ktoś ma okazję, proszę sprawdzić Dragons Lair, Guy SPy w wersji PC i porównać z Amigą. PC miał tam od lat 90 /i kart vga/ lepiej we wszystkim co opierało się na grafice wektorowej. Tyle tych przykładów kart graficznych PC, jakie to fantastyczne ustrojstwa wtedy były. Jak wiadomo w 87 wykorzystanie trybu 640x480 w dosie w 24 bitach /256 kol, podobnie/ było banalne ogólnodostępne. Tylko nie wiem dlaczego w 94 na 486z LocalBusem był cholerny bajzel z trybami powyżej 320x200x256kolorów w DOS - dziękuję za taki "standard" VESA. Czy pod ten hardware stworzono jakiś fajny program w latach 87-89 ? Dostępny do ogółu użytkowników - molochy za kilkanaście tysięcy dolarów się nie liczą :) Hmn, kiedyś był taki fajny program SCALA.....działął fajnie na 500. Na PC powstał ok 94 r . i chodził na 486 z LocalBus gorzej niż na Ami :) Dopiero na Pentium jako tako. z PCI. i kartą grafiki o równowartości A4000. Bomba :) Mantra technikalii nic nie znaczy gdy soft zorientowany jest na coś innego. Tak było z PC i grafiką. Tak było z Amigą i grafiką "pseudo3d ala DOOM, wolfenstein 3d. To przypomina/ło/ jedzenie zupy japońskimi pałeczkami. takiego rozgotowanego ejnlaufu :) Swoją drogą, Amiga miała coś takiego jak Copper i dzięki temu, np SotB choć korzystało z trybu 32 kolorów wyświetlało w 50 fps 128 kolorów!!! https://picasaweb.google.com/108261152480439453100/28Mar2011#5589196279624095202 Procesor Amigi 500 faktycznie był szybszy niż 386SX 16 mhz /25 pewnie też/ bo układy specjalizowane Amigi odwalały większość roboty. Proc nie działał jak na PC - wszystko naraz - w PC do czasu akceleratorów proc był jak 5 litrowy turbo silnik z ogranicznikiem mocy do 40 kW :) Wiecie, gdyby na Xbox'ie dało by się zainstalować windowsa, to oprogramowanie pod tym systemem działało by tak sobie. Gry - pewnie byle laptop byłby lepszy. Siła jest w tym jak hardware jest wykorzystywany, a nie jakie ma parametry :) Atari kiedyś tam wydało Jaguara, i powstał na niego DOOM. Najlepsza wersja do czasu portu z Saturna. I działał miodzio na Motoroli 68k 8Mhz. Jejku :) Oczywiście zupełnie pomijamy /w tekście/ chipy specjalizowane JAGA - musi być jak na PC - procesor i nic więcej :) A na 386DX z 4MB ram nie dało się w to grać. Choć ktoś na tym tego dooma skończył. Strike Commandera także /choć już z 8MB/:) Panowie, możecie znaleźć cokolwiek, pokazującego płynną animację na PC z okresu 85-92, coś z czym A500 miała by problem, z czym nie dała by sobie rady ? Proszę o przykłady - będą fajne , stawiam każdemu piwo /wyślę pocztą!/ o coś takiego np, mi chodzi: http://www.youtube.com/watch?v=bhMCngHf0Kk na praktycznie A500 z 1MB RAM. Oczywiście to moje odczucia, piszę to jako użytkownik, nie teoretyk. Amigę uwielbiałem do 94 r. Wtedy zminaiłem ją na Pentium 60. Był lepszy. Z PCI. :) A pierwszym gwoździem do trumny Amigi był Syndicate Bullfroga. W 640x480 i 16 kolorach był przepiękny!!!! Miażdzył AMigę! Dosłownie. Choć scrolling na 486 DX2 był dramatycznie kiepski. :) ehmn, w 93 roku. 8 lat po A1000, panujący wtedy 486 i scolling do dupy. miodzio :) To co, zaskoczycie mnie ? :) P.S: http://www.youtube.com/watch?v=cETl8PhUy_E pewnie wszyscy to widzieli ale to dobry przykład na "moc" PC. A First Samurai z końcówki po prostu zabijał dżwiękiem i grafiką. Pc - teraz ma power, wtedy miał proroków i marketing :) Ostatnia modyfikacja: 28.03.2011 20:30:36 Ostatnia modyfikacja: 28.03.2011 21:05:36
Z łezką w oku wspominam wiele gier, a takich których nie chce konfrontować z rzeczywistością też jest wiele ale to raczej inna półka. Jest kilka tytułów które wolę pamiętać z czasów gdy miałem 10 lat i strasznie mi się wszystko podobało. Jedną z takich gier jest wolfenstein 3D. Kiedyś spędzałem przy nim całe dnie, dzisiaj pewnie nie zagrałbym nawet godzinę, nie wiem i wolę nie sprawdzać. Zdecydowanie wolę zasiąść do DOOMa lub Quake II (jedynka jakoś nigdy mi nie podeszła.)
to, ze ktos jest lepszy od czegos nie znaczy, ze zawsze jest to rozwiazanie sluszne. Oboz w Castle of wolfenstein (celowo uzyte w celu nawiazania do pewnego ciekawego tytulu dla Ami z maltanskim Polakiem w roli glownej) byl znacznie lepszy od obozu koncentracyjnego... Ale coz z tego, skoro w ostatecznym rozrachunku wszyscy mieli umrzec.... BTW: Uwazaj z kwantyfikatorem wszystkie systemy, bo np. taki Spartados nie ma swojego sklepiku :-) nie piszac juz o AtariDosie czy AmigaOS/Morphos :-)... (chyba, zeby uznac Aminet czy MorphOs files za cos w tym rodzaju...) Ja marudze glownie dlatego, ze moze by mi sie udalo cos tam skrobnac :-) ale sadzac po Twoim kiepskim zwrocie inwestycji i pracy nie wroze swojej produkcji zbytniego sukcesu (tj. wyjscia na zero) Tez sadze, ze kazdy kto sie mial wy-pregierzyc :-) sie wy-pregierzyl w tym watku i starczy... Ostatnia modyfikacja: 21.12.2010 22:26:30
dla mnie w MOSie jest spora wada to ze klucz przywioazany jest do rev plyty/cpu danej maszny ...przy awari lub upgradzie mamy problem. Niewielki. Jak wykażesz zniszczenie płyty, klucz na nowy sprzęt masz free. kupujac licencje MOS 2.5 .. przy aktualizacji do 2.6 sa jakies rabaty? Kupując licencję na MorphOS-a 2.x masz wszystkie aktualizacje 2.x za darmo. Dopiero za 3.0 pewnie trzeba będzie wyskoczyć z jakiejś kasy. Jaka maszyna najpotezniejsza jest obslugiwana przez MOS/AOS? Oficjalnie na dziś to jest Mac mini 1,5 GHz. 2.6 chyba niewiele w tym względzie zmieni, bo ZTCW to PowerMace G4 doszły do 1,42 GHz. Są modele dual, ale na razie MorphOS nie potrafi skorzystać z drugiego rdzenia. glupie pytanie ..bo oprocz UAE nic pewnie tej mocy nie wykorzysta :-] Grałem dziś w Return To Castle wolfenstein, i G4 miał co robić...
Mnie osobiście ani jedna ani druga nie przypadły szczególnie do gustu ale jeśli już miałbym wybierać to AB3D2 byłoby zwycięzcą. Zanim zagrałem w Breathless miałem już okazję grać w lepsze tego typu gry i ta gra niestety poczciwemu Doomowi nie dorastała do pięt grywalnością. AB3D2 to trochę inna bajka. Gra miała specyficzny klimat i to ją do pewnego stopnia ratowało. Trochę w nią pograłem ale na pewno jej nie skończyłem. O wiele ciekawsze były: - Trapped 2 - bardzo trudna ale miała chyba najlepsze efekty graficzne wśród czysto amigowych gier 3D - Genetic Species - fajna grafika i dźwięki, duża grywalność i chyba najszybszy engine spośród amigowych gier 3D - Cytadela - działa na A500 w stopniu grywalnym (przeszedłem na A500 chyba całą grę) co było niewiarygodnym osiągnięciem, świetne intro wprowadzające w klimat gry, fajny arsenał. Gra prymitywna jak wolfenstein 3D ale z lepszą grafiką i ciekawszą fabułą a poza tym rodzimej produkcji :)
A to odnośnie ilośći klatek : [09:18:19] bigfoot, how much FPS in wolfenstein ? [09:20:37] 42 Czyli bardzo dobry wynik :) Ostatnia modyfikacja: 15.08.2010 09:31:46
Świetna wiadomość. A czy sourcekody do Return To Castle wolfenstein też zostały opublikowane ?
Ja też nie rozumiem fenomenu SuperFroga. No ale skoro jest to tak popularny tytuł to naprawdę się dziwię, że właściciele praw do tytułu nic z nim nie robią. Teraz gdy jest tak dużo tak bardzo opłacalnyh okazji do wypuszczenia remake czy wręcz powtórzenia wersji klasycznej na platformach mobilnych (patrz wolfenstein czy klasyczna Prince of Persia na iPhone/iPod/iPad). Ja myślę, że jakiś plany związane z SuperFrogiem jednak ktoś ma i wkrótce coś zobaczymy. :-)
Jak podeslesz dyskietke z wolfem to sprawdze na ste, nawet nie mam peceta zeby sobie taka spreparowac:)
uklad DSP w falconie byl szybszy od samej 030 :) DSP: 32-bitowa Motorola 56001 32 MHz mial jeszcze 96 kb pamieci wbudowanej.. Sam falcon ograniczony byl przez szyne magistrali 16 bitowa (pozostalosc po ST) co w gruncie rzeczy go dusilo... nie jestem do konca przekonany o tym chunky Falcon obsluguje tryby plenarne czyli bitplany jak w amidze (zgodnosc blitera z STe) nie mialem jednak nigdy atari (i dobrze) :) sam Wolf na 68000/8mhz mnie zainteresowal Ostatnia modyfikacja: 07.05.2010 00:43:27 Ostatnia modyfikacja: 07.05.2010 00:44:06
Jak mam rozumiec wspomagany? 1) Był na płycie głównej i zajmował się obliczeniami związanymi np. z dźwiękiem? 2) Wspomagał działanie układu graficznego w atari? I odciążał MC68000 ? Ostatnia modyfikacja: 06.05.2010 22:29:46
Ta 030 w atari to chyba 16 mhz miała Tak,do tego wspomagany DSP 56002 Motoroli.
Hołdys miałem na uwadze układ graficzny w falconie. Dacław wytłumaczył mi ostatnio (czyli brałem korki ( 8-) ), że Falcon wyświetlał grafikę w trybie chunky pixel. Ta 030 w atari to chyba 16 mhz miała, czyli szału nie ma. Mnie ciekawi, co by bylo gdyby ktoś popieścił CD32, która miała akiko, to wtedy może wolf na amigę wyglądałby tak samo. Podobają mi się wersje na ZX spectrum, normalnie szok. PS. Powiedziałem mamie o pale (glanie, bucie, l..u) na PPA. :thumbsup: :twisted: Ostatnia modyfikacja: 06.05.2010 22:24:11
Norbert .. ten wolf wymaga 2 MB pamieci STRAM ja juz 2 MB ze swojej A1000 (zakladana na CPU) sprzedalem .. A1000 tez leci niebawem...
Ender nie zrozumiales znowu tematu ! Siadaj Pala !!! :) chodzilo mi o proesor 68000 to ze na 030 dziala ladnie to wiem na amidzie tez pyka na 030 mi chodzi o wersje 16 bit taka jaka byla na 286 !!
No na Falconie fajnie wygląda wolfstein3D http://youtube.com/watch?v=IJ2IYGh2jy0 http://youtube.com/watch?v=WoAMnFpQ23c&feature=related A tu ciekawostka znaleziona przy okazji (zx spectrum) http://youtube.com/watch?v=n_ODNdKanGc http://youtube.com/watch?v=3v7cFGneuaw&feature=related
Ja odpalalem jakis doom engine na ste, dzialalo niezle. Wogole jakos takos calkiem zwawo pomyka 68000 w atarynie, jakby szybciej niz u nas. Bawilem sie przegladarka na 68000 i tez jakos to dzialalo.
Widze za masz A1000. Uruchom emulator AtariST zamiast kickdisku i sprawdz W3D
Wolf jest fajny ale moim marzeniem zawsze bylo zrobienie podobnej gry na amige: http://youtube.com/watch?v=25pRW08U7NQ&feature=related Plynny lotus z fajnym scrollem i szybka akcja.
Niekoniecznie, ponieważ w 92 zarówno ST jak i Amigi zaczynały już początek końca swojej świetności - ID wybrało tą platformę gdzie był największy rynek. Z drugiej strony super że ktoś to zrobił na 68000 :D Ale dla małego Atari jest demo Numen prezentujący silnik do FPSa więc 6502 też daje radę.
Czy ktos ma ... (ehrrrr tfuuu) .. Atari ST/STe i moze powiedziec jak to dziala na 68000/8 Mhz ? Scenowcy sa niezli w te klocki ID Software chyba sie zaczerwienilo skreslajac te plafromy ... http://www.pouet.net/prod.php?which=17247
Szkoda że jednak nie wydano tych gier - bo z tego co widać na zamieszczonych screenach to AMRWolf wygląda fajnie ( coś ala Fears tylko z lepszą grafiką - płaskie tereny raczej ). Dent a Wolf tu troszkę jest inaczej - kombinowanie grafiki z Doom`a w świecie wolfenstein`a, i raczej coś w stylu fpp/rpg.
Jako fan wyścigówek przejechałem w zasadzie większość rzeczy od Power Drift na c64 po GRiD na pc. Amigowy Lotus był pierwszą grą w której czuć było prędkość. Nie zapomnę tego uczucia kiedy pędziło się autem ze wzniesienia i zaraz wyskakiwał zakręt (pierwsza trasa w drugiej części). Druga rzecz to pinballe. Przy nich mogę wsiąknąć na długi czas. Jak wszystkim wiadomo najlepsze pinballe były na Amidze (Dreams, Fantasies, Illusion, SlamTilt). W pecetowe też trochę pogrywałem, ale coś mi w nich nie pasiło. Do dzisiaj nie potrafię powiedzieć co. Nie trzeba było chodzić do salonów gier i przepuszczać kasy na flipperach, wystarczyło odpalić Ami i jazda. Jeżeli miałbym wymienić współczesne tytuły, to z całą pewnością byłaby to Mafia i Call of Duty (z naciskiem na Modern Warfare). Fabuła liniowa do bólu, ale dzięki temu udało się uzyskać efekt filmu. Wcielając się w Thomasa Angelo z Mafii czy Soapa McTavisha z MW, mam wrażenie że oglądam film. Działania które podejmuję w trakcie gry prowadzą do wielkiego finału. Super sprawą jest że po przejściu gra się wcale nie kończy. W Mafii mamy piekielnie miodny Freeride Extreme a w MW tryb zręcznościowy (przechodzenie gry na czas, punkty, życia). W rzeczywistości gry które zmieniły rynek to chyba te "wiecznie żywe". Mimo tego że oprawa już nie dzisiejsza, ciągle się do nich wraca. Przechodząc np. Mafię n-ty raz ciągle świetnie się bawię. Instalując kolejny raz Modern Warfare czy nawet Return To Castle wolfenstein wiem że będę miał "ubaw po pachy" - mimo tego że znam te tytuły niemalże na pamięć. Na pewno każdy ma taki tytuł (bądź kilka) do których raz na jakiś czas wraca.
Tak prawdę mówiąc to w tamtych czasach to każda gra była przełomem. wolfenstein 3D był pierwszą grą tego typu ( w sumie nie pierwszą bo wcześniej był Catacomb, no ale to jest pierwsza gra która tak naprawdę zdobyła rozgłos i się sprzedawała :) ) , Doom był pierwszą 3D która miała wszędzie tekstury, i wielopoziomowe levele. Quake był pierwszą prawdziwą 3D, w której wszystko było już "trójwymiarowe" łącznie z postaciami. Dune był pierwszą grą pseudo RTS, ale to Command&Conquer był pierwszym rasowym RTS-em, itd. Wszystko wtedy robiło się po raz pierwszy, dzisiaj z wiadomych powodów jest to coraz trudniejsze, ale i dzisiaj zdarzają się perełki. Half-Life, seria Battlefield, czy ultra trudny Operation Flashpoint, a z drugiej strony Crysis ze swoją genialną grafiką i fizyką (zniszczyć można w zasadzie każde drzewo, domek, kubeczek, ptaszka itd. ) Jakie nas czekają przełomy :?: , na pewno coraz bardziej realistyczna grafika i fizyka - PhysiX nVidii, bardziej rozbudowane światy i brak liniowej fabuły, tu kłaniają się natomiast sandboxy - dobrym przykładem są GTA IV, Stalker, Fallout 3 itd. można robić w zasadzie wszystko, a główną fabułą całkowicie pominąć. Czego ja sobie życzę w grach :?: , wiadomo coraz to lepszej grafiki i fabuły, ale także poprawy fizyki no i najważniejsze AI przeciwników, bo ta czasami stoi na tragicznym poziomie :) Jak to będzie wyglądać, zobaczymy za kilka lat ;)
Dune2 oraz Dune (zaryzykuje stwierdzenia ,że miała w sobie elementy RTS'a), Pong -pierwsza masowa, że to tak nazwę gra, Fallout -RPG ,który wyniósł RPG z mroku średniowiecza, wolfenstein 3d( pierwszy FPS), Castle wolfenstein z 1982, Gauntlet, Diablo 2.
Przełamały hegemonię Amigi w dziedzinie gier, co stało się początkiem jej schyłku jako komputera domowego. Skierowały oczy domowych userów w stronę PC i były pierwszym w historii poważnym czynnikiem wymuszającym lawinowy rozwój, a co za tym idzie, obniżkę cen tych maszyn (drugim był Win95, trzecim - mp3 i divx).
pamiec spokojnie sobie rozszerzysz. ja mam m.mini z 1 gb ( widzialem na ebay'u jakiegos z 2 gb ram'u, chociaz nie jestem pewien, czy 2 giga w przypadku wersji g4 jest wogole do upchniecia na plycie). radeon 9200 z 32 mb pamieci. taki return to castle wolfenstein smigal w 800/600 ze hej (inne starsze pozycje oczywiscie tez. wkurzylem sie w momencie, gdy chcialem przetestowac wersje demo colin mcrae, bo okazalo sie, ze wymaga min 64 mb pamieci graficznej ;/ co do wymiany karty gfx... teoretycznie chyba jest to mozliwe. proca rowniez mozesz troche podkrecic ( http://www.lbodnar.dsl.pipex.com/macmini/ ) . kupilem to specjalnie dla mos'a i czekam ;] i tak sobie tez mysle o pewnych problemach "na przyszlosc", ale zwiazanych z wi-fi pod mos'em. ciekawe, czy mos team planuje dodac jakies sterowniki dla modemow wi-fi w wersji usb ( bo wiadomo, ze nie wszystkie makowki maja standardowo wi-fi ). przeraza mnie troche wizja wlaczonego laptopa sluzacego jako zrodlo sieci (ktora dostepna jest tylko przez wi-fi ), wiec mnie osobiscie najbardziej narazie martwia sterowniki dla modemow(?)