kategoria: A1200
[#1] Nowicjusz w świecie Amigi 1200 ;)
Priwiet wsjem.

Po 18 latach posiadania i używania Amigi 500, udało mi się w końcu nabyć A1200.
W baaaaaaardzo ładnym stanie (moja bratanica, już przyzwyczajona, że wciąz kupuję jakieś klasyczne maszyny, zawołała nawet - "Boooże, ale on wygląda jak prosto ze sklepu!" ;) ),

Zupełnie i całkowicie nie znam się na A1200, ale otrzymałem już rozsądnie skonfigurowaną, więc przynajmniej umiem odpalać programy z HDD/CF. ;) Czasem.

Ta Amiga ma rozsądny (jak na moje potrzeby) RAM 2Mb/8Mb czy jakoś tak, ale standardowy procek, toteż rozpoczynam moje 'połowy' dem od tych z roku 1993/1994. I będę szedł 'wzwyż'.

Moje pytanie jest następujące: jako że większość software'u z tego okresu występuje w postaci dyskietkowych image'ów, czy ktoś mógłby pokusić się o napisanie krótkiego idiot-guide albo może o wskazanie tegoż na sieci - czy jest jakiś sposób, aby odpalać image z twardego dysku, bez konieczności kopiowania wszystkiego na dyskietki?

Wiem, że posiadam wrzucony na dysk program "WHDLoad", o którym mam mgliste pojęcie, że byc może służy do tego, czego właśnie potrzebuję.

Jako że od roku 1994 używałem komputera na zasadzie "włoż dyskietkę i poczekaj, co się stanie", to poruszanie się w świecie A1200 z HDD jest mi zupełnie obce, stąd moja prośba nawet tylko o parę słów w kwestii odpalania image'ów dyskietkowych z HDD/CF.

Oczywiście w międzyczasie będę tak czy inaczej przeglądał Internet pod tym kątem.

Pozdrawiam.
Y
[#2] Re: Nowicjusz w świecie Amigi 1200 ;)

@YERZMYEY/HOOY-PROGRAM, post #1

Jeśli dyski (obrazy dysków) są niedosowe to jedynym sposobem ich odpalenia (poza nagraniem na nośnik) będzie właśnie WHDLoad. Tutaj trochę szczegółów. Co do dosowych dysków - poczytaj tutaj.
[#3] Re: Nowicjusz w świecie Amigi 1200 ;)

Wiem, że posiadam wrzucony na dysk program "WHDLoad"

W takim razie wpisz w Google "whdownload" i będziesz mógł zagrać praktycznie we szystkie gry (z A500 i A1200) bez użycia dyskietek. To tyle. :)