kategoria: A500
[#1] Amiga 500 - garść pytań od zielonego
Witam!

Przymierzam się do kupna Amigi 500 z zasilaczem i modulatorem (za 100zł - warto?) lecz niestety, w zestawie nie ma żadnych gier. Wiem że można kupić stację dyskietek gotek z USB ale wydaje mi sie to zbyt drogim wydatkiem. Zastanawiam się czy posiadając kabel tego typu http://allegro.pl/kabel-amiga-pc-i4465104488.html na pewno będę mógł wgrywać gry ściągnięte z internetu na amigę 500? Proszę o doradzenie czy są jakieś inne, w miare tanie, sposoby wgrywania gier na amigę. (np podłączenie pod A500 starego dysku od PC, albo przygotowanie dyskietki na zwykłym PC)

Proszę przy tym o wyrozumiałość to mój pierwszy temat i jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o amigę bo nigdy takiego komputera nie posiadałem ;)
[#2] Re: Amiga 500 - garść pytań od zielonego

@st_anger, post #1

Tak przy pomocy tego kabla nagrasz gry z pc do amigi bezpośrednio na dyskietkę. Nie nagrasz bootowalnej dyskietki na pc do amigi (chyba że masz tzw. catweasel za 300-400zł) i wymaga to mozolnej pracy i chyba minimum 1,5mb ramu w amidze. Do A500 żeby podłączyć dysk to musisz mieć interfejs ide lub scsi (choć mało kto ma dyski na tym drugim złączu w dzisiejszych czasach), lub aca500 i/lub karty cf. Pozatym nie wiem czy pod workbench 1.3 są takie programy do nagrania adf, jeśli są to trzeba by szukać takich, pod workbench 2.05 chyba podobno jest coś od razu do nagrywania adf.
Co do tego kabla to musisz mieć takie gniazdo w pc (a takie gniazdo było w komputerach gdzieś do 2007/2008 roku. Jeśli masz nowszą płyte główną to możesz nie znaleźć miejsca gdzie ten kabel podpiąć.

Najprościej pewnie byłoby znaleźć aktywnego amigowca w swojej okolicy i poprosić go o nagranie kilku gier.