kategorie: A600, Programy, Sprzęt
[#661] Re: RTG i Vampire 600 V2

@wawrzon, post #657

jakies grzmoty wieklosci lodowki na ktorych mozna z bieda odpalic quake pod niby amigowym systemem




Gdzie można kupić lodówkę "wieklości" Efiki? Chyba że o takich lodówkach mowa:



A przy okazji: Efika uruchamia Quake z łatwością, a nie z biedą. Taki Ci się przytrafił błąd językowy w wypowiedzi.

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2016 15:40:59 przez recedent
[#662] Re: RTG i Vampire 600 V2

@recedent, post #661

To nie błąd językowy, tylko figura retoryczna....
[#663] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #660

Tia, ale na kim zrobi wrażenie? Przeciez nie osobom, które nie wiedzą co to Amiga. Bo jesli takie są to sprawdzą że A1200 i A600 wyszly w tym samym roku ergo to podobne komputery, a Duke3d jest na wielu filmach z Amigą. Nihil novi.
ps. w odpowiednim czasie karty z 040 kosztowaly wlasnie tą równowartość 150e. Bylo wtedy nie spać.

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2016 16:13:08 przez michal_zukowski
[#664] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michal_zukowski, post #663

i niby na 040 ten Duke 3d śmigał jak na Vampirze?
Może na jakimś podkręconym 060 ten Duke3d dawałby radę, ale podejrzewam, że bez karty GFX i tony (ówcześnie) ramu się by nie obyło. No i te 150E, przy takiej kanapce, to by pewnie tylko na śrubki i wentylatorek stykło :P

Może się nie znam, ale sporo kasy kiedyś w 1200 władowałem, miałem 030 50Mhz i było to tak nędzne, że się pozbyłem bez żadnego wyrzutu sumienia.
A A600 z Vampirem wywołuje u mnie "O żesz kurde bele! Ależ to jest świetne!"
Może Ty i inne osoby inaczej to odbieracie, nie wnikam, nie zaprzeczysz jednak, że Vampir to powiew świeżości w hardwareowym światku Amigi.
[#665] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michal_zukowski, post #663

Wiem co to Amiga i zupelnie nie rozumiem co komu po tym,ze fpga zapakowane w obudowe a600 jakos tam ciagnie gre starsza od mojego 19 letniego syna Ale zdaje tez sobie sprawe,ze sa rozne zboczenia ,np zbieranie kpmputerow razem z pudelkiem ,jak ja to robie.
[#666] Re: RTG i Vampire 600 V2

@recedent, post #661

Tu link
[#667] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #664

Na mojej A1200 z Apollo 040@40, pod shapeshifterem, bez karty gfx duke w 320*200 (lub 320*240 - nie pamiętam) chodził w kilkanaście fpsow. Na tyle płynnie, że dało się skończyć gre z przyjemnością.
[#668] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Aniol, post #665

Aniol, przecież tylko tak się zbiera kompy/konsole.
Po jaką cholerę komuś sprzęt bez box'a? Boxy są najważniejsze!
[#669] Re: RTG i Vampire 600 V2

@grxmrx, post #658

Doprawdy nie rozumiem tego wrzucania kamyków do ogródka jak to nazywasz "neoAmig". To są inne kategorie zabawy. Po co do wątku o Vampire 600 V2 wpychać coś takiego?


Nie wiesz? Przecież zrobił to sam Gunnar porównując wyniki prędkości z dwóch różnych programów, których wynikało, że NeoAmigi mają niewiele większą przepustowość pamięci od Vampire. Recedent może ci przypomnieć.
[#670] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #669

Porównania to dobra rzecz.... OK
"NeoAmigi" są w porządku, sam posiadam i przyczepić nie ma się do czego.
Quake 1,2,3, DukeNukem 3D śmigają aż miło..
Nie oczekuję od NeoAmig żeby mi Batefield 4 czy Crisis czy inny NeedForSpeed 8 na tym działał.
Po prostu przyszedł jakiś moment, zauważalny zresztą że wszystkim "opadły skrzydełka", głównie ludziom którzy coś potrafią zrobić/programować. Miło by było częściej widzieć porty jakiś hitowych gierek. Wiem że do wielu nie ma źródeł, ale chyba jakoś to idzie obejść, prosić, pisać, błagać...
Chętnie bym pociupał na Mosie w Settlers 2 z jakimiś dodatkowymi misjami, czy choćby w Herosów 3....

A jak to będzie potrafił Vampirek to będzie dla mnie wielki pozytyw dla 68k..
Nie ma co w sumie marudzić zobaczymy co przyniesie przyszłość, zwłaszcza w odniesieniu do wersji V1200...
[#671] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #670

Chętnie bym pociupał na Mosie w Settlers 2 z jakimiś dodatkowymi misjami


Twoje marzenie zostało spełnione już dość dawno (lipiec 2013).

Ostatnia aktualizacja: 19.03.2016 19:05:17 przez recedent
[#672] Re: RTG i Vampire 600 V2

@recedent, post #671

Niewiedza boli bardzo, a gdzie jakaś reklama, chyba przeoczyłem niusa
Ale dzięki recedent, zaraz się dokopię do oryginału, bo zapewne będzie potrzebny...
No jeszcze mi do szczęścia brakuje Herosików 3 w wersji FullHD, a taka wersja niedawno wyszła i zassałem za 7,99 funta. Więc dla dobrych inicjatyw kasą też idzie trzepnąć... OK
[#673] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #650

Działa obsługa kart micro SD w slocie? Jakie transfery?
[#674] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pong777, post #673

Już się o to pytalem, ale chyba nikt jeszcze nie testował.
[#675] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michalmarek77, post #664

link to na 60/80 no ale jaka cena
[#676] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Dorian3d, post #675

Hmm....
Gunnar podał przykład wykorzystania nowych 64 bitowych rozszerzeń do napisania szybkiej procedury rysowania spriteów która powinna wyciągać 400MB/s prędkości kopiowania danych.
Brzmi całkiem nieźle i myślę że taka na przykład Tower57 powinna chodzić całkiem spoko. Ciekawe czy pojawi się wersja na klasyka.
[#677] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #676

Jakim cudem osiąga 400MB/s w kopiowaniu skoro w samym odczycie jest 360MB/s, odczyt+zapis osiąga w najlepszym wypadku połowę prędkości odczytu pamięci.
[#678] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #677

Gunnar podał przykład wykorzystania nowych 64 bitowych rozszerzeń do napisania szybkiej procedury rysowania spriteów

Ten cud to jest to tłustym drukiem napisane....
[#679] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #677

Proste jak drut. Odczyt w tym testowym programie byl 32 bitowy. Gunnar podal wersje 64 bitowa, zarowno do odczytu jak i do zapisu danych. Uzywa do tego move.q (nie mylic z moveq) i to jest move quad o ile go rozumiem. A przy uzyciu 64 bitow do odczytu wynik 32 bitowy pomnoz razy 2.
[#680] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Don_Adan, post #679

Nic nie jest proste jak drut, pamięć ma szynę 32-bitową i żadne 64, 128 czy 256 bitów tutaj nic nie przyśpieszy (chyba, że kopiowanie z rejestru do rejestru, albo przy pracy cache w trybie copyback, gdzie cache danych jest zrzucane do fizycznej pamięci, gdy musi).


Ostatnia aktualizacja: 21.03.2016 23:57:40 przez sanjyuubi
[#681] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Don_Adan, post #679

Aha, no i nowsza wersja Apollo jest szybsza chyba o 15 MHz, jezeli sie nie myle.
[#682] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #680

Nie znam sie na technicznych mozliwosciach pamieci, ale 64 bitowy odczyt jest robiony w 1 cyklu, tak samo jak 32 bitowy.

Ostatnia aktualizacja: 21.03.2016 23:56:38 przez Don_Adan
[#683] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Don_Adan, post #682

Jeżeli masz 32-bitową szynę danych, to aby odczytać 64-bity, musisz zrobić dwa odczyty. Z punktu widzenia softu będzie to jeden odczyt, ale sprzęt zrobi dwa odczyty po 32-bit (chyba, że zakres operacji mieści się w pamięci cache, która może mieć nawet 1024-bit szynę jak ktoś chce). Czy to nie logiczne, że z 32-bitowej szyny nie odczytasz 64-bitów w jednym cyklu? Coś takiego jest możliwe w przypadku DDR, gdzie transfer odbywa się na obydwu zboczach zegara, w Vampire jest zdaje się SD-RAM, czy się mylę?




Ostatnia aktualizacja: 22.03.2016 00:18:47 przez sanjyuubi
[#684] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Voyox, post #678

Proszę wyjaśnij metody odczytu 64-bitów w jednym cyklu z 32-bitowej pamięci w przypadku SD-RAMu.

Pierwsza Furia 020 miała 16-bitową szynę danych i 21MHz, wynik praktycznie taki sam jak 68000 28MHz (68020 ma krótsze czasy dostępu o 25% względem 68000), ACA620 z zegarem 16MHz i 32-bitową pamięcią, ma lepsze wyniki od tej Furii. Pamięć powinna mieć tyle bitów ile potrafi odczytać procesor w jednym cyklu, aby CPU pracował z pełną prędkością.



Ostatnia aktualizacja: 22.03.2016 00:19:32 przez sanjyuubi
[#685] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #683

Kiedys podawalem link (pewnie w jakims watku o projekcie karty turbo 68060 do Amigi) do ustrojstwa jakie Gunnar planowal uzyc w Vampire2. Mialo to 1 Gbit (czyli 128MB) pamieci DDR2 albo DDR3, slot micro SD i pare innych rzeczy, kosztowalo wtedy okolo 50 dolcow. Znajdz ten watek, porownaj z Vampire2 i bedziesz wiedzial czy to ten sam uklad jest uzywany. Jak dla mnie to mial on za malo pamieci, bo powinien miec 4 Gbit (czyli 512 MB), tak zeby nie bylo problemow z pamiecia w przyszlosci w Amidze.
[#686] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Don_Adan, post #685

Znalazlem ten watek, post 184:
http://www.ppa.pl/forum/strefa-tworcow/30869/turbo-do-a3-4000/7
Link w sklepie jest nieaktualny, ale pamiec to DDR3.
[#687] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Don_Adan, post #686

Wersja deweloperska ma moduł pamięci 512Mb SDRAM 16bit od Intersil. Prawdopodobnie z dołu jest drugi. DDR2 o dziwo oferuje bardziej elastyczne zegary i niewiele bardziej skomplikowaną logikę. Aż dziw, że się na to nie zdecydowali biorąc pod uwagę popularność na rynku.
[#688] Re: RTG i Vampire 600 V2

@abcdef, post #687

Proponuję przenieść dyskusję o Apollo CPU do oddzielnego wątku żeby tego nie zaśmiecać....

Ostatnia aktualizacja: 22.03.2016 10:27:33 przez pisklak
[#689] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Don_Adan, post #685

W Vampire 1 jest jedna kość IS42S16320B i jest to 16-bitowa kość 512Mb (64MB), w Vampire 2 masz 2 takie kości.
[#690] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #688

Co tu jest zaśmiecaniem? Nie wierzę ślepo jak co niektórzy w cyferki podawane przez Gunnara jeśli widzę jakiś problem (zwłaszcza, że już zaliczył wtopę z cyferkami wcześniej). Zaraz Gunnar powie, że zaimplementował specjalne 128 i 256 instrukcje kopiowania, które wyciągają 800 i 1600MB/s przy kopiowaniu, a Voyox ci powie, że to logiczne, bo to są 256-bitowe instrukcje, ale już się nie zastanowi nad innymi aspektami, tak samo inni nie znający się w ogóle na działaniu sprzętu, będą powtarzać bzdury i bronić ich jak krzyża, bo wydają im się logiczne. Sytuacja podobna do innych miejskich mitów jak "im więcej RAM tym szybszy komputer" lub oceniania wydajności karty graficznej po ilości zamontowanej na niej pamięci (gdzie sytuacja jest kilkakrotnie bardziej złożona) przez co niedouki kupują więcej RAMu, oraz biórowe karty graficzne z 64-bitową szyną danych, ale 4GB pamięci i się dziwią, że nic się nie zmieniło, a do tego pogorszyło ("aaaa mój kumpel ma przecież kartę graficzną 1GB i mu te gry chodzą 10 razy szybciej, jak to możliwe, przecież mam 4 razy więcej pamięci na karcie niż on"?)



Ostatnia aktualizacja: 22.03.2016 11:26:12 przez sanjyuubi
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem