kategorie: A600, Programy, Sprzęt
[#1411] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Artur Jarosik, post #1382

Jakby to delikatnie powiedzieć... do cross-platformowych gierek używających SDL, to ja mam o wiele lepszą maszynę. Szkoda trochę, że para idzie w jakieś klony MMX'a, a nie np. w FPU, czy nawet w AGA dla A500/A600.
[#1412] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Cedrat, post #1411

Hmm... a ktoś mówi że FPU nie będzie ? A nad AGA pracują własnie....
[#1413] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Cedrat, post #1411

FPU jest w trakcie tworzenia, o ile mi wiadomo wszyscy aktywni developerzy mają FPU uruchomione. A MMX jest bazą do rozbudowy o dalsze instrukcje graficzne. Poza tym właśnie AMMX pozwoliło np. na odtwarzanie filmów w takiej jakości jak teraz. Jak pisklak już powiedział, AGA również jest tworzona. Głównie pewnie do testowania przed wersją standalone.
[#1414] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1390

PS2. Właśnie zapytałem autora, i odpowiedział że gra powinna chodzić na każdej Amidze z RTG


OK
[#1415] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Cedrat, post #1411

Akurat AMMX jest bardziej przydatne niż FPU, które ma wąskie zastosowanie i nie jest na co dzień potrzebny. Porty gier z bardzo powolnego SDLa mówią same za siebie. 95% amigowców dożyło dzisiejszych czasów bez tego urządzenia i nie sądzę, aby jego pojawienie zmieniło zbyt wiele, raczej tylko w tych wąskich 5%.
[#1416] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Hellena, post #1406

Niech Pisklak zapyta się Gunnara, jest to możliwe, aczkolwiek, nie wiem czy nie spowoduje to jakichś problemów, np. gdy coś będzie działać za szybko, demka mogą zacząć wariować. Zresztą, szybka AGA nie jest potrzebna, potrzebujecie AGI tylko do odpalania oprogramowania na nią napisanego, do całej reszty karta graficzna z własnym blitterem będzie zawsze lepsza, chyba że ktoś na siłę będzie chciał się bawić w bitplany.
[#1417] Re: RTG i Vampire 600 V2

@sanjyuubi, post #1416

Jak już ta AGA będzie to zapewne będzie też mogła mieć coś w rodzaju "turtle mode".
Zresztą najlepsza AGA będzie w A1200, przynajmniej na początku jak sądzę
[wyróżniony] [#1418] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1417

MVG zrobił port CannonBall szeroki uśmiech
[#1419] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1418

Czyli Mame na Amidze szeroki uśmiech
Ściągnąłem i zaraz sprawdzę na 060@66Mhz i Medku.
[#1420] Re: RTG i Vampire 600 V2

@BULI, post #1419

O super !
Nie zapomnij powiedzieć jak to chodzi na takim konfigu. Bo MVG twierdzi że na Vampirce miejscami może zwalniać, ale generalnie nie jest źle.

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2017 21:24:46 przez pisklak
[#1421] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1420

No więc na początek.

1. Pliki z rewizji (Outrun) B działają, ale gra burzy się, że nie ma pliku rom pamiętam tylko końcówkę nazwy ?#a.132.
W ściągniętych z kilku źródeł rewizjach B takiego pliku nie ma, jest za to plik #?b.132, więc zmieniłem ten z 'b' na 'a' i już gra się nie burzyła.
2. Niepoprawne wyświetlanie kolorów, wszystko mam blado-zielono-czerwone (Mediator/Voodoo3)
3. Prędkość nie powala, brakuje dynamizmu, dla upartych da się grać (na 060@66mhz).

Juto jak znajdę chwilę, sprawdzę jak działa Outrun (o ile jest obsługiwany) na emulatorach MAME pod PPC szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2017 23:39:34 przez BULI
[#1422] Re: RTG i Vampire 600 V2

@BULI, post #1421

2. Niepoprawne wyświetlanie kolorów, wszystko mam blado-zielono-czerwone (Mediator/Voodoo3)

No właśnie, podobnie kulawo wygląda na WinUAE.

Juto jak znajdę chwilę, sprawdzę jak działa Outrun (o ile jest obsługiwany) na emulatorach MAME pod PPC

Sprawdziłem wersję 0.35.12 pod 060 i Outrun nie jest obsługiwany (?, gra nie jest widoczna dla emulatora)
[#1423] Re: RTG i Vampire 600 V2

@BULI, post #1421

U mnie na GBA kolory jak trzeba, mam teraz ustawione 80MHz, ale przy 100MHz raczej tak samo nie grywalne, FPS 7
[#1424] Re: RTG i Vampire 600 V2

@waldiamiga, post #1422

2. Niepoprawne wyświetlanie kolorów, wszystko mam blado-zielono-czerwone (Mediator/Voodoo3)


niewlasciwy endian formatu graficznego. sterownik p96 (tooltypy w pliku monitora o ile pamietam) powinien zostac przestawiany z ESSENTIAL na ALL. wtedy dostepne stana sie dodathowe tryby graficzne o tej samej rozdzielczosci a odwrotnym endianie, cos jak RGBA do ABGR. widac to w programie preferencji rozdzielczosci na workbenchu. zakladajac ze program uzywa bestmodeid, powinien on chyba wybrac teraz odpowiedni tryb.

uwaga: tryby o odmiennym endianie mialy niby prowadzic do ewentualnych zwiech, podczas zmiany pixel formatow, ale nie stwierdzilem tego u siebie.
[#1425] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Kilos, post #1423

No to ja przy starcie mam 7 FPSów, w trasie 13 do 14 FPSów (kolory skaszanione).

Odpaliłem Outrun pod MAME PPC, działa zarówno pod WarpMAME jak i MAME Amidog'a (zdecydowanie szybsze MAME dla amig z PPC).

Działa całkiem znośnie bez dźwięku z SKIPFRAME- jest grywalnie/ OK (na A1200 z PPC) ok, racja Zdecydowanie dynamiczniej niż na wersji Vampirowatej na 68k.

Z tego co widziałem to są źródła tego portu (Cannonball - OutRun Engine) na GitHub, gdyby to skompilować pod WOS pewnie by pofrunęło ok, racja
[#1426] Re: RTG i Vampire 600 V2

@wawrzon, post #1424

niewlasciwy endian formatu graficznego. sterownik p96 (tooltypy w pliku monitora o ile pamietam) powinien zostac przestawiany z ESSENTIAL na ALL. wtedy dostepne stana sie dodathowe tryby graficzne o tej samej rozdzielczoci a odwrotnym endianie, cos jak RGBA do ABGR


Tak, mam to przestawione na ALL (było to niezbędne, żeby poprawnie odpalić VipeOut'a na pełnym ekranie).
Ale trop może być właściwy.
Zapuściłem NewMode i okazało się, że port otwiera ekran w 32 bitach (sic- oryginał otwiera okno w 8 bitach) w trybie BGRA, z tym, że jakkolwiek próba zmiany na inny tryb na ARGB lub BGR za pośrednictwem NewMode kończy się zwiechą
[#1427] Re: RTG i Vampire 600 V2

@BULI, post #1426

Tymczasem Jens Schoenfeld przy współudziale Hyperionu wykupił od autorów prawa do Picasso 96. Idę o zakład, że to on był sprężyną przedsięwzięcia i wkrótce sterownik P96 do Vampire stanie się problemem.
[#1428] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #1427

Obawiam się, że i autor VA2000 będzie miał przeboje :(
[#1429] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #1427

Uuuu pieniądz to władza..
[#1430] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #1427

Problemem raczej nie będzie.
Panowie na serio myślicie że EvilJ będzie pracował nad P96 i wypuści jakąś sensowną (po prostu lepszą) wersje ?
A nawet gdyby tak było, i sterowniki Vampirkowe "magicznie" przestały by działać z nową wersją , to zawsze można po prostu używać starszej wersji P96. A ta działa na Vampirce bardzo dobrze, a będzie działała jeszcze lepiej jak się trochę nad sterami popracuje.

PS. Na a1k.org EvilJ już chce licencje sprzedawać. Zgadnijcie komu...
PS2. Sam Jens S. Przemówił w temacie

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2017 11:19:37 przez pisklak
[#1431] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1430

Właśnie chciałem to zacytować, bo ktoś wrzucił to na fejsie. Cóż - na początek lepsze to niż nic. Ale sądzę, że to będzie metoda kija i marchewki. Marchewka już jest, czas na kij :).
[#1432] Re: RTG i Vampire 600 V2

@pisklak, post #1430

Właśnie to samo przeczytałem i chciałem tutaj przekleić... jak dla mnie to piekło zamarzło, nie spodziewałem się tego po Jensie . Dla nie znających angielskiego, to co napisał:

To wszystko wyszło na światło dzienne szybiej niż myśleliśmy - i niestety nie mamy jeszcze gotowej ani informacji prasowej, ani infrastruktury do sklepu niezbędnej do realizacji mojego planu: Sprzedaży nieco usprawnionej wersji [tzn. Picasso96] na zasadzie "zapłać ile chcesz"

Punkt widzenia Gronda [pisał wcześniej w wątku o tym że istniejące archiwa sharewarowej wersji P96 mogą być nadal używane gdyż nie można zmienić "wstecz" ich licencji gdyby Jens chciał "mieszać"] został powielony przez wielu użytkowników na różnych forach: jesteśmy świadomi tego, że nie możemy zmienić statusu dostępnych wcześniej wydanych archiwów [P96]: To jest shareware i kopiowanie shareware jest dozwolone. Nie trzeba teraz w panice ściągać tych archiwów .

Co więcej, planuję otworzyć API od P96 dla wszystkich za darmo. Model biznesowy Tobiasa i Alexandra na zasadzie "dwóch źródeł finansowania" (jedno z opłat shareware, a drugie z opłat licencyjnych API) nie działał. Sterowniki UAE były wielokrotnie użyte do rekonstrukcji API i nie było do końca jasne czy te działania są w pełni legalne, gdyż sterownik UAE wypuścił część zamkniętych źródeł API P96 na licencji GPL. Nie chcę zaczynać kolejnej dyskusji "czy to legalne czy nie" oraz "czy możemy w zgodzie z prawem używać tej informacji". Wynikiem dawnych dyskusji jest to, że co najwyżej możemy się zgodzić iż jest to pod względem prawnym szara strefa, gdyż wszystkie strony mają w różnych punktach rację.

Chcę skończyć z tą prawną szarą strefą, otwierając API na mojej wiki z dokumentacją techniczną (wiki.icomp.de). Pozwoli to projektom hobbistycznym pisać sterowniki z pełną akceleracją 2D. VA2000 i Vampire mogą zgodnie z tym co teraz ogłaszam, być uważane za "usunięte z szarej strefy". Dajcie mi tylko trochę czasu na przygotowanie strony na Wiki.

Jens


Jeśli nie zmieni zdania, to super, będę pozytywnie zaskoczony - teraz trzeba czekać na informację prasową i otwarcie API na Wiki .
[#1433] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Krashan, post #1427

Idę o zakład, że to on był sprężyną przedsięwzięcia i wkrótce sterownik P96 do Vampire stanie się problemem.


to bylo raczej tak ze w pewnym momencie rozmow na temat licencjonowania p96 do wampira hyperion wlaczyl sie do rozmowy i chcial sprzedac wampirowcom, czego sam jeszcze nie kupil. inicjatywa nie wypalila a jens jako sprytniejszy a moze i dysponujacy funduszem ktorego tamci nie byli gotowi zainwestowac, przejal pakiet. ogolnie, wyglada na to ze zamiast probowac brutalnie kasowac na kazdej okazji, potrafi on wymyslic warunki, ktore przynajmniej wygladaja na sprzyjajace dla wszystkich na pierwszy rzut oka. udzial hyperionu i wzmianka o tym jest prawdopodobnie racze jymboliczny, by usankcjonowac uzytek ktory wyciagneli ze zrodel tego systemu inkorporujac je we wlasny produkt.
[#1434] Re: RTG i Vampire 600 V2

@wawrzon, post #1433

Myślę, że gdyby nawet zakazał używania P96 w jakikolwiek sposób, to i tak pewnie Gunnar zrobiłby jakiś własny program do działania. Poza tym zaraz by Jensa ludzie zjedli za to.
[#1435] Re: RTG i Vampire 600 V2

@kwaku85, post #1434

Nie jestem naiwny i wiem jakie są czasy, jacy są ludzie i jaki jest świat...

...ale jest dla mnie na wskroś żenujące blokowanie tego czy innego projektu na podstawie jakichś tam praw do kodu, nazwy, czy rozwiązania, mimo iż właściciel tych praw nie robi samemu nic aby zrobić coś z tym kodem, nazwą czy rozwiązaniem (jedynie co robi to blokuje inicjatywy powoli uśmiercając i zmniejszając wartość posiadanego patentu), a ten który ubiega się o użycie powyższych, robi to głównie z powodów hobbystycznych z minimalnym zarobkiem lub bez niego.

Powinno być jakieś prawo zabraniające tego typu praktyk i jeżeli właściciel przez ileś lat samemu nie wykorzystuje posiadanego dobra, to dla dobra społecznego taki projekt, patent, rozwiązanie powinno być uwalniane.
[#1436] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Duracel, post #1435

Oczywiście, po określonej (dość długiej) liczbie lat. To wszystko jest w ustawie o prawie autorskim.
[#1437] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michal_zukowski, post #1436

Nie znam się na tym ale sądziłem, że to o czym mówisz dotyczy przypadku śmierci posiadacza praw (muzyka, kompozytora etc.).
[#1438] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Duracel, post #1437

Programy komputerowe to to samo co inne utwory. W ustawie o prawach autorskich mamy też wyszczególnione utwory osierocone. Niestety w sytuacji w której autor nie chce dać dzieła niewiele można zrobić (i bardzo dobrze - autor powinien miec pelne prawa nad kontrolą utworu). Socjalizm się skonczył i jak ktoś chce mieć system graficzny to albo niech sowicie opłaci autora albo tenże system samemu napisze.
[#1439] Re: RTG i Vampire 600 V2

@michal_zukowski, post #1438

Wyobrażasz sobie sytuację w której ktoś opracowuje lek na jakąś pandemię globalną, ale patentuje to i nie pozwala aby ktokolwiek użył tego leku, bo chce aby przeżył on sam i jego otoczenie?

Albo też wyobrażasz sobie sytuację w której ktoś wykupuje prawa do całej muzyki klasycznej i zabrania jej słuchać, bo nie chodzi mu o zarobek z tantiem, ale o zwyczajny kaprys?

Jak patrzę na to kto ma dzisiaj np. prawa do marki Amiga, to mam właśnie takie skojarzenia jakie opisałem poprzednio.

Jeżeli ktoś nie wykorzystuje danego patentu do zarobku i zwyczajnie go blokuje, to taki patent powinien być uwalniany z powodu ewidentnie złych intencji posiadacza praw. I to nie socjalizm tylko zdrowy ludzki rozsądek i humanitaryzm.
[#1440] Re: RTG i Vampire 600 V2

@Duracel, post #1439

Odnośnie leków własnie tak działa prawo patentowe:
http://www.ipblog.pl/2013/04/patenty-na-lekarstwa/

Co powinno być a co jest niestety jest poza naszym zakresem możliwości. Nasze prawo autorskie jest w częscie oparte o dyrektywy unijne więc dopóki jesteśmy w unii dopóty nic z tym nie zrobimy. Osobiście jestem za jak największą ochroną autorów kosztem konsumentów, zmniejszyłbym tylko czas do max 20 lat, wtedy utwory trafiałyby do domeny publicznej. Niestety z uwagi na wytwórnie filmowe i muzyczne nie ma cienia szans na zmiane rzeczonego prawa.

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2017 18:07:29 przez michal_zukowski
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem