Wątek zamknięty
[#91] Re: Tanks Furry - recenzja

@ZbyniuR, post #90

Chętnie zobaczę twój piękny obrazek zrobiony w 5 minut w g2f - serio
Ja podejmowałem kilka prób i by tylko ogarnąć obsługę wszystkich opcji programu zeszło mi kilka godzin. Na razie nie skończyłem żadnej grafiki - jest to zwyczajnie żmudne i męczące.
Jest dosłownie kilka prac które te możliwości w miarę wykorzystują - a i tak nie do końca.
Dlaczego?
- bo nie da się w 5 minut skonwertować pięknie grafy - a co dopiero narysować.
Ale super że taki kombajn jest - szkoda, że nie projektował go grafik ;)

Co do szarości (może nie zawsze dosłownie traktowane ale powiedzmy złamane nienasycone kolory) w paletach to zawsze był standard - od lat 90. Teraz nawet bardziej (zobacz sobie na rampy w dobrych grafikach na pixeljoint). Oczywiście to zależy od zamierzonego efektu ale bardzo częsty zabieg to dodawanie co 2-3 kolor w rampie takiego o mniejszej saturacji. Umiejętnie wykorzystane daje to realistyczne efekty.

Jak ktoś zauważył to kolory na c64 zależą od poziomu nasycenia w monitorze. One SĄ "kolorowe" - tylko nie "koderskie" z RGB. Co wynika z tego że ktoś nad nimi pomyślał a nie przywalił od sztancy jak w innych 8bitowcach (stąd koderskie wartości RGB).
Dzięki temu dało się łatwo robić grafikę do gier. Mimo psychodelicznego zestawu który wkurza przy rysowaniu - daje się właściwie przedstawić wszystko co potrzebne. Zestawienia są ok (na pewno nie świetne - ale jednak uniwersalne).
[#92] Re: Tanks Furry - recenzja

@ZbyniuR, post #90

No co Ty, ustawienie nasycenia kolorów było bodaj w każdym TV z epoki, tak samo w Philipsie 8833, Commodore 1084s, itd.
Nie wiem tylko czy monitor Schneider CTM644 to miał, a nie mam go pod ręką
[#93] Re: Tanks Furry - recenzja

@Jacques, post #92

Co z tego że było skoro nie reagowało. Nie pamiętam jak w tych monitorach do Amig, ale w starych TV regulowanie nasycenia koloru nie miało wpływu na obraz przez RGB. Pamiętam że posiadaczy Atarek i C64 to dziwiło ale ci co mieli CPC, PSX lub Amę przez RGB dobrze o tym wiedzieli. Nawet współczesne "cyfrówki" (przy takich starych TV) gdy wybierzesz by wysyłały obraz przez RGB a nie CV to regulacja nasycenia nie zmienia obrazu.

A tak na marginesie to z tych pastelowych palet bardziej mi się podoba ta w MSX1 niż ta w C64.


Ostatnia aktualizacja: 07.03.2016 11:08:26 przez ZbyniuR
1
[#94] Re: Tanks Furry - recenzja

@selur, post #85

1
[#95] Re: Tanks Furry - recenzja

@ZbyniuR, post #94

Bardzo ciekawe OK
[#96] Re: Tanks Furry - recenzja

@BULI, post #95

Najbardziej zaskoczył mnie (pozytywnie) Atari 2600.
[#97] Re: Tanks Furry - recenzja

@adam_mierzwa, post #96

Fakt c64 ma nedzną podstawową paletę ale pomimo to chłopaki z demo sceny wciskają z tego genialnego komputera siódme soki i patrząc na ich produkcje zapomina się o tych nieszczęstnych kolorach.
Przykładów można wskazywać palcem od groma, tak na szybko przychodzi mi do głowy ostatnio oglądane Demo
Może nie jestem znawcą ale ilość kolorów i ich dobranie jest dla mnie super ;)
[#98] Re: Tanks Furry - recenzja

@mikecios, post #97

Znowu się pobawiłem w przedstawianie Comodorowskich obrazków za pomocą palety Amstrada:
http://www.cpcwiki.eu/forum/other-retro/proof-that-the-commodre-64-palette-is-far-superior-to-the-amstrad-cpc/msg165912/#msg165912
1
[#99] Re: Tanks Furry - recenzja

@ZbyniuR, post #98

Ciekawie to wyszło OK - grafiki po konwersji palety wyglądają bardziej "soczyście".
[#100] Re: Tanks Furry - recenzja

@ZbyniuR, post #98

Logo lepiej, misiek gorzej. W dobie ULa plus, ktoś móglby zrobić CRTC jakąś biedazgodnością z PreAsic.
[#101] Re: Tanks Furry - recenzja

@michal_zukowski, post #100

No jak pierwszy raz poczytałem o AGA do A600 to też zamarzyłem o FPGA do CPC który zamienia zwykłego Amstrada w Plusa, ze sprajtami i super paletą. Ale obawiam się że wśród Amstradowców takich speców nie ma i trzeba poczekać aż jakiś Amigowiec postanowi podbić nowe terytorium następną neo-retro konstrukcją. Amstradowcy w tym czasie mogą jedynie przypominać o swoim istnieniu kolejnymi demkami. A łatwo byłoby to zamontować bo Gate Array jest akurat na podstawce.

Choć od już chyba roku kombinują kartę graficzną do CPC na kości od MSX2. Głównie po to by SymbOS wyglądał ładniej niż na CRTC. Choć moim zdaniem więcej softu a tym samym i sensu, jest w zabawie prawdziwym MSX2 niż w takich przeszczepach.
[#102] Re: Tanks Furry - recenzja

@michal_zukowski, post #100

A propo palet. W takich maszynkach jak małe Atari albo C64, o nasyceniu kolorów decyduje ustawienie w odbiorniku, a nie informacja w sygnale video. I to neutralne ustawienie wygląda dosyć buro. W RGB nie ma takiej cechy.

Jedyny Misiek jakiego znalazłem w sieci to obraz w podwojonej rozdziałce zamiast szerokich pikseli z C64, i z kupą pośrednich odcieni. Czyli w 256 zamiast 16 standardowych. Jeśli ktoś to traktuje jak grafikę z C64 to padł ofiarą manipulacji. A "mój" misiek przedstawia tylko to co potrafi prawdziwy CPC. Myślę że ten 3ci misiek wyszedł już całkiem dobrze. Część jasno szarych pikseli zmieniłem w jasny cyjan a część w ciemniejszy niebieski. Podobnie część pikseli w ciemnym brązo-beżu zmieniłem na kasztanowy (jedyny brąz w CPC), a część na zgniło-zielony (to najbliższy beżu kolor jaki CPC posiada). Bo gdy ograniczałem się do manipulacji paletą to nie byłem zadowolony z rezultatu.

A Kwiaty myślę że wyglądałyby lepiej gdyby liście zrobić w odcieniach zieleni, tyle że C64 ich tylu nie ma. I mieli do wyboru albo ratować się szarościami, albo zrobić je na pstrokato, co też uczynili. To samo z płatkami, a tam są 3 rodzaje kwiatów i płatki każdego z nich powinny być w odcieniach jednego koloru, tylko że w palecie C64 też ich tylu nie ma, więc do wyboru te same dwie opcje jak w liściach.

Gdyby za przerobienie tego obrazka pod CPC zabrał się ktoś mniej leniwy ode mnie (co wymaga dłubania w pikselach), to pokazałby taką 3ią opcję dostępną w szerszej palecie. ;)

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2018 11:47:06 przez ZbyniuR
[#103] Re: Tanks Furry - recenzja

@MDW, post #4

To takie dziwne, że wolałem paletę w miarę normalnych kolorów niż paletę Telegazety? Tym bardziej, że produkcje na Atari i tak zawsze miały więcej niż 4 kolory, bo duszki miały swoje dodatkowe kolory. Do tego na Atari można było mieszać różne tryby graficzne na jednym ekranie (dokładnie tak jak na Amidze) więc np. panel dolny miał swoje kolory, panel górny był w wysokiej rozdzielczości i miał swoje kolory, ekran gry miał swoje kolory. Do tego duszki, pociski. W sumie wychodziło tego trochę nawet bez dodatkowych, specjalnych tricków.


Niby tak, ale kolory to nie wszystko. C-64 rozkładał małe Atari rozdzielczością i możliwościami mniejszych i bardziej szczegółowych duszków.

Wpis z przed ponad dwóch lat ale co mi tam, dyskusja to dyskusja
[#104] Re: Tanks Furry - recenzja

@ZbyniuR, post #102

Jak dla mnie to naturalne rozwinięcie sprzętu 8 bit z Z80 to wczesne pc.
Procek x86 dalsza ewolucja 8080, system prawie ten sam ms-dos czyli klon cp/m.
Softwarowe hity z cp/m działające na ms-dos.
Raczej bym tu szedł w stronę pc retro.
Pod ms-dos 24 bity są praktycznie od końca 1992. Standard VESA.
Całkiem fajne.
Nie trzeba kupować nowego sprzętu, można ms-dos 6.0 odpalić pod vb.
Same zalety.
[#105] Re: Tanks Furry - recenzja

@swinkamor12, post #104

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc "rozwinięcie".

Kompatybilności między Z80 a 8086 nie ma. Jest między 8080 a Z80.
Ale między 8080 a 8085 i 8086 już nie bardzo. Na 68000 w ST był CP/M z wbudowanym emulatorem procka 8080. Czy to znaczy że można ST uznać za rozwinięcie maszyn działających na CP/M?

Nic mi nie wiadomo o podobieństwach w organizacji pamięci czy też bebechów na płytach głównych, między maszynami na Z80, a tymi na 8086. Zresztą nie wszystkie były robione tak samo. W grafice też więcej różnic niż podobieństw.

Więc o co chodzi? O duchową spuściznę, coś jak między Atari 8bit a Amigą? I co w związku z tym? Jak ktoś miał Z80 to nie może się przesiąść na Amigę, bo ona nie jest rozwinięciem Z80?

Prawie ten sam system to miały ST i Amiga. Czy to znaczy że się lubią? szeroki uśmiech
Znasz kogoś kto miał maszynę na której działał CP/M, a która by nie miała jednocześnie innego własnego systemu?

A może chciał się przesiąść na coś mocniejszego co mu będzie przypominało ten drugi system, a nie CP/Ma.

Rozwinięciem CP/Ma jest TOS i GEM. Zrobiła je ta sama firma DRI.
Ale jakoś ich wersje na ST były popularniejsze niż na x86.

To powinien być offtop, bo to nie o paletach.
[#106] Re: Tanks Furry - recenzja

@Duracel, post #103

A potem było Robbo, Lasermania, Sexmisja, Miecze i wiele innych. Myślisz, że właściciele mydelnic myśleli wtedy o szczegółowości duszków?

Ostatnia aktualizacja: 11.10.2018 22:48:42 przez Diaboł
[#107] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Tanks Furry - recenzja
[#108] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Tanks Furry - recenzja
[#109] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Tanks Furry - recenzja
[#110] Re: Tanks Furry - recenzja

@ZbyniuR, post #109

No i mamy off-top na wątku o paletach.


Zgadza się. Zupełnie niepotrzebny offtop w dawno wymarłym wątku. No to się wątek zamknie, dla porządku.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem