kategorie: A2000/A3000, A500, A600, NatAmi, Sprzęt
[#61] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@mikecios, post #59

Tak, amigowy arystokrata.
[#62] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@skipp, post #41

Prawie fajnie- mogli przynajmniej porównać z tym samym zegarem (a i tak wiadomo, że pamięć na CT60 hula szybciej)

Flacon to fajny hardware, stockowy był silniejszy od stockowej A1200, ale też był znacznie droższy. Praktycznie w tej klasie cenowej można go już porównywać z A4000).
No i to nie pierwszy fajny hardware z minimalną ilością softu- baza dedykowanego (nawet tego z ST/E i TT) oprogramowania nie jest zbyt imponująca (aczkolwiek są perełki ok, racja).

A sama konstrukcja Falcona (jak i A1200) jak na tamte czasy, nie powalają- przepustowość, szyna, DMA itp- obie konstrukcje to "swoiste przeróbki" ich poprzedników wzbogacone o mocniejsze komponenty. Owszem, to duże uproszczenie, ale z tego głównie wynikają spore ograniczenia tych maszyn

No i oczywiście finalnie A1200 (o A4000 nie wspominając) może być znacznie silniejsza od Falcona (patrz PPC, WarpOS, Warp3D itp) ok, racja
[#63] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@BULI, post #62

No i oczywiście finalnie A1200 (o A4000 nie wspominając) może być znacznie silniejsza od Falcona (patrz PPC, WarpOS, Warp3D itp) ok, racja


co byś nie wsadził w A1200/A4000, to ATARI Falcon bez rozbudowy ma lepszy dźwięk i tu smuteczek dla AMIGI ponieważ wszystkie modele mają tą samą oklepaną PAULĘ

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2018 13:02:23 przez polutuje
[#64] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #55

Jak odpalasz na RTG to trzeba zmienić na lowres, bo na RTG domyślnie odpala w 640x480.

Zauważył bym gdyby szło w 640x480.
Mam tryb 320x240 z DoubleScan i w tymże demo się odpala.
Przy 100MHz i SDRAMie teoretycznie powinno chodzić płynniej niż na Flakonie 66MHz, może SDRAm ma wyżej taktowany

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2018 13:14:31 przez Kilos
[#65] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@Kilos, post #64

Takie tryby mam na AGA a nie a karcie graficznej.
[#66] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #65

Nie rozumiem o co Ci chodzi... rozwiń to co napisałeś wyżej "Jak odpalasz na RTG to trzeba zmienić na lowres, bo na RTG domyślnie odpala w 640x480."
[#67] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@polutuje, post #63

Jakby wsadził kartę muzyczną to falcon bez rozbudowy ma gorszy dzwięk pomysł
[#68] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@michal_zukowski, post #67

Sound Blaster no prośba
[#69] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@michal_zukowski, post #67

[#70] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@polutuje, post #52

i tu się z tobą zgadzam.
[#71] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@polutuje, post #69

[#72] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@polutuje, post #63

co byś nie wsadził w A1200/A4000, to ATARI Falcon bez rozbudowy ma lepszy dźwięk i tu smuteczek dla AMIGI ponieważ wszystkie modele mają tą samą oklepaną PAULĘ


http://amiga.resource.cx/exp/delfinalite

podkręcona DSP@66MHz


Ostatnia aktualizacja: 08.03.2018 19:59:25 przez Dorian3d
[#73] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@Dorian3d, post #72

nie rób tego więcej..
[#74] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@polutuje, post #73

Herezja rodzi się z bezczynności.


Myśl rodzi herezję, herezja rodzi karę.

Modlitwa oczyszcza duszę, a ból oczyszcza ciało.

Lepsze okaleczenia na ciele, niż zepsucie na umyśle.

Ostatnia aktualizacja: 08.03.2018 20:16:33 przez Dorian3d
[#75] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@Dorian3d, post #74

Lepiej 7 razy z królewną Śnieżką
niż raz z 7 krasnoludkami...

co daje takie podkręcenie? wiecej scieżek mozna miksować?
[#76] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@michal_zukowski, post #75

Chyba wątek gdzieś był uciekł.
[#77] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@Dorian3d, post #74

patrz post #73
[#78] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@mikecios, post #76

Wątek uciekł? O, nie...
Siedzi sobie na płocie obok, macha nóżkami, patrzy i zastanawia się o co tutaj poniektórym chodzi...
[#79] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@Dopuser, post #78

Patrz link?
To samo na @

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2018 05:34:04 przez Dorian3d
[#80] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@Dopuser, post #78

Co tu się odjaniepawliło w tym wątku :D

[#81] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@Kilos, post #66

Po uruchomieniu dema są informacje w jakiej rozdzielczości czy na jakim ekranie działa demo, i tam jest napisane co trzeba zrobić, gdy działa w 640x480, a chcemy żeby działało w 320x240.
[#82] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #81

Jeśli piszesz konkretnie o "Kioea" to nic takiego u mnie się nie pokazuje.
Demo po prostu uruchamia się w rozdzielczości 320x240, a jeśli jest niedostępna, bo np. wyłączę ją w Picasso Mode to uruchamia się w kolejnej dostępnej czyli u mnie 640x480.
[#83] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #81

Falcon to naprawde fajny i ciekawy sprzęt. Ja osobiście fanem Atari nie jestem ale ludzie robili też naprawdę fanje rzeczy na "Flakonie" - ot choćby engine a la Quake korzystający do obliczeń z DSP, chodzący gdzies w granicach 14 FPS na gołym niedopalonym sprzęcie jak dobrze pamiętam. Jak ktoś chce pooglądac na YT to bardzo proszę link
A jesli chodzi o Falcon+CT60 to chyba większość ludzi tam miało 060@100 MHz. No i tryby chunky też trochę pomagają bo nie trzeba robić C2P.

PS. A cały "watek Flakonowy" w temacie można by otagaowć jako OT tak właściwie...

Ostatnia aktualizacja: 09.03.2018 14:42:28 przez pisklak
[#84] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@Kilos, post #82

Ja mam, co widać na moim filmie z Efiki na samym końcu filmu. Demko (amigowa binarka) oczywiście leci w 640x480 na wbudowanym w system MorphOS emulatorze motorolki.

[#85] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [, post #84

To ja mam tylko:
Using Paula for Music...
Using AGA for visuals...
[#86] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@Dorian3d, post #79

Kończąc Wasze rozważania na temat wyższości A nad A, moim skromnym zdaniem C jest nie do przebicia.
Gdyby w jednym i drugim A ktoś tak potrafił przeskakiwać nad poprzeczką to ciągle byśmy chodzili w oczami wielkimi jak 5zł.
A konkretnie mówię o tym
[#87] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@mikecios, post #86

Toż to szok, idealne, qrde musze z szafy c128 wytargać
[#88] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@QUAD, post #87

Targajok, racja
[#89] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@mikecios, post #86

Co do tego co napisałeś pod linkiem, to akurat demo Kioea ma audio 14bit na Pauli bez AHI. AHI nie jest potrzebne.

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2018 09:20:14 przez ] SKOLMAN_MWS ˇ agrEssOr [
[#90] Re: Vampire 500/600 - Apollo Core 68080 GOLD 2.7

@skipp, post #1

Meanwhile in Germany...

W drodze już GOLD 2.8:
  • improved HDMI DMA support for misaligned Screen Pointers
  • minor FPU fix
  • A500 RTC fix
  • improved SDcard / SDNet
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem