@abcdef, post #60
Słowo klucz TAK JAK CIA. Tutaj FPGA nie jest zrobiony jak fizyczny układ, a jedynie realizuje tą samą logikę (z mniejszą czy większą dokładnością). Czyli jeśli wiem, że po 8 cyklach zegarowych na linii takiej a takiej pojawia się impuls to zrobienie logiki która po tych 8 cyklach będzie impuls dawać jest emulacją. Odtworzenie wewnętrznej logiki tak jak robił to oryginalny układ (może na liczniku, może na rejestrze, może na przerzutnikach...) jest implementacją.
A co do obsługi chipsetu i chip ram amigi - jeśli podłączę wampira do A600 i podłączę TV przez composite to niby jakie układy ten obraz generują? Ano te na płycie. Czyli procesor wewnątrz FPGA gada z gayle, agnusem, denise hr, a te z kolei mają bezpośredni dostęp tylko i wyłącznie do pamięci obsługiwanej przez agnusa - czyli tej na płycie. Dlatego nie da się korzystać z fast ramu jak chipram korzystając jednocześnie z oryginalnego chipsetu. SAGA może mieć każdy bajt pamięci na karcie vampire jako chip, ale ECS z płyty amigowej NIE. Jedyną opcją na ominięcie tego byłaby wymiana agnusa na logikę programowalną z dostępem do pełnej przestrzeni adresowej RAM (a i tak nie ma pewności że nie posypie to kompatybilności z istniejącymi aplikacjami).
Teraz kwestia dopałek - musisz zrozumieć, że a500 i a600 to 16bitowy datapath, a 68020 (pełne) i wyżej to 32bit. Dodatkowo z brakiej jednych sygnałów i z kilkoma nowymi. Zatem trzeba emulować E, VPA, VMA choćby, a także sygnały których nie ma na płycie tych amig, a których wymaga procesor do działania. To nie jest kwestia tylko i wyłącznie synchronizacji. AMD nawet temat poruszyło pragnąc swoje machy sprzedawać. Są wylistowane główne przyczyny niekompatybilności. A że mach to CPLD (i to takie ciut większe od GALi) to sprawa jest nie taka trywialna.
@teh_KaiN, post #61
Czyli implementacja jest tylko wtedy jeśli z oryginalnego schematu robimy dokładnie takie samo urządzenie, dobrze rozumiem?
@abcdef, post #62
@David, post #65
Inżynieria wsteczna jest dozwolona na terenie wspólnoty do tworzenia programów komputerowych o analogicznym działaniu. 2 maja, 2012, Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł w sprawie C-406/10 SAS Institute Inc. v World Programming Ltd, że funkcjonalność programu komputerowego nie jest chroniona prawami autorskimi we wspólnocie i licencje użytkowania są bezprzedmiotowe i nieważne jeśli zabraniają obserwowania, studiowania i testowania programu komputerowego, by odtworzyć jego zachowanie w drugim programie. To orzeczenie zezwala na inżynierię wsteczną tak długo jak program źródłowy lub obiektowy nie został skopiowany.
@David, post #65
@teh_KaiN, post #66
@David, post #65
@abcdef, post #62
Czyli implementacja jest tylko wtedy jeśli z oryginalnego schematu robimy dokładnie takie samo urządzenie, dobrze rozumiem?
@sanjyuubi, post #70
Vampire jako całość to już kwestia debaty...
@David, post #74
Idee i zasady będące podstawą jakiegokolwiek elementu programu komputerowego, w tym podstawą łączy, nie podlegają ochronie.
2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
(...)
obserwowanie, badanie i testowanie funkcjonowania programu komputerowego w celu poznania jego idei i zasad przez osobę posiadającą prawo korzystania z egzemplarza programu komputerowego, jeżeli, będąc do tych czynności upoważniona, dokonuje ona tego w trakcie wprowadzania, wyświetlania, stosowania, przekazywania lub przechowywania programu komputerowego;
@abcdef, post #76
2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
(...)
2) obserwowanie, badanie i testowanie funkcjonowania programu komputerowego w celu poznania jego idei i zasad przez osobę posiadającą prawo korzystania z egzemplarza programu komputerowego, jeżeli, będąc do tych czynności upo- ważniona, dokonuje ona tego w trakcie wprowadzania, wyświetlania, stosowania, przekazywania lub przechowywania programu komputerowego
3) zwielokrotnianie kodu lub tłumaczenie jego formy w rozumieniu art. 74 ust. 4 pkt 1 i 2, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania informacji koniecznych do osiągnięcia współdziałania niezależnie stworzonego programu komputerowego z innymi programami komputerowymi
(...)
3. Informacje, o których mowa w ust. 2 pkt 3, nie mogą być:
(...)
3) wykorzystane do rozwijania, wytwarzania lub wprowadzania do obrotu programu komputerowego o istotnie podobnej formie wyrażenia lub do innych czynności naruszających prawa autorskie.
@Slepaq, post #34
@mikecios, post #73
@WojtekX, post #81
@David, post #77
@XoR, post #78
Czy V4 standalone to emulator czy klon, i co praktycznie z tego wynika dla końcowego użytkownika...
I tego określenia tutaj właśnie brakowało a ono idealnie oddaje istotę rzeczy!
@Dopuser, post #75