[#66]
Re: Film o karcie graficznej ZZ9000
@Kitech,
post #64
Tak jak rzookol napisał, a w szczegółach może wyglądać to tak:
1. z poziomu AmigaOS (68k) alokujesz pamięć w faście udostępnianym przez ZZ9000
2. do tego obszaru ładujesz, używając 68k, dane (np. MP3, jpeg....) i binarkę dla ARMa - wszystko to widzi ARM, bo ma dostęp do tego obszaru bezpośrednio i szybko (DDR3)
3. AmigaOS wywołuję funkcję odpalającą na ARMie karty binarkę z niezbędnymi argumentami (wskaźnik na dane, długość, rodzaj, itp....)
4. ARM mieli dane, zapisuje we wspólnym obszarze pamięci, po czym informuje AmigaOS, że skończył
5. AmigaOS (68k) odczytuje dane z zaalokowanej na karcie pamięci i robi z nimi co tam akurat potrzeba
To w koncepcji jest bardzo podobne do sposobu zintegrowania PPC z 68k w kartach phase5.
ARM na karcie ma jakiś ubożuchny system operacyjny, nie wiem, czy zarządza on tylko rdzeniem zarezerwowanym na funkcje karty, czy także udostępnia np. scheduler procesów na drugim rdzeniu dla użytkownika... byłoby fajnie. Trzeba sprawdzić w SDK.
Takie binarki wykorzystujące ARMa ZZ9000 mogą mieć z punktu widzenia AmigaOS postać biblioteki, device, czy chociażby zwykłego pliku uruchamialnego. Co kto chce.
Zwróć uwagę, że ARM operuje także bezpośrednio na danych graficznych w ZZ9000, więc programy użytkownika mielące obraz mogą być bardzo szybkie (w porównaniu do 68k), bez wąskich gardeł w rodzaju Zorro... co ARM przemieli, to od razu masz na ekranie. Krótko mówiąc koprocesor graficzny - tylko że nie jakiś tam ubożuchny koprocesor w rodzaju Coppera, tylko pełnoprawny CPU. To daje potencjalnie bardzo duże możliwości, o ile znajdzie się ktoś, kto to wykorzysta.