[#91] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@Phibrizzo, post #90

W jakim programie? Ja sprawdziłem i Pesonal Paint w trybie OCS/ECS nagrywa obraz PNG w taki sposób, że na składowej 10 ($A) jest 170 ($AA) itd.

To raczej kwestia oprogramowania.
[#92] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@Hexmage960, post #91

Czy Kolega sobie zartuje? Przecierz caly czas piszemy o IFF a nie o PNG.
[#93] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@Phibrizzo, post #92

Paleta w IFF zapewne zostanie przez Personal Painta zapisana tak samo. No, ale OK. Tego nie sprawdzałem, choć wcześniej wydaje mi się, że weryfikowałem wiele razy.
[#94] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@Hexmage960, post #88

Chodziło o to, że kolor biały zakodowany w $FFF pod OCS/ECS wygląda tak samo jak kolor $FFFFFF w AGA.


no i znowu nic nie kumam... skoro pood OCS bedzie rysowany jako $F0,F0,F0 to bedzie mial taka sama barwe jak $FF,FF,FF ?



eee dobra.... odpuszczam se te kolory, bo mi sie w glowie kreci wariat?
[#95] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@selur, post #78

Standard IFF określa zapis palety jako 24-bit od samego początku. Stare programy (i popularne jak DP) ignorowały to, bo po co, więc zapisywały paletę zawsze jako $A0B0C0. Problem pojawił się jak powstały AGA. Wtedy programy zapisywały pełne 24-bit w tym te 12-bit jako $AABBCC (tak działa AGA w trybie kompatybilnym).

Odczyt i wyświetlenie palety typu $A0B0C0 na AGA zależy od programu. Stary ustawi paletę 12-bit, a kompatybilność zrobi resztę. Nowsze ustawią 24-bit i kolory wyblakną. Dlatego dobry program powinien sprawdzić paletę pod kątem zer i automatycznie skorygować paletę. W takim razie, co wtedy, gdy user chce akurat takiej palety na AGA, a program ją zmienia. Powstała specjalna flaga w chunku BMHD, ale tylko niektóre programy ją zapisują. Jednak tutaj może być problem, bo pole flags było kiedyś polem pad, a te zawsze powinny być zerowane. Oczywiście stary DP nie robił tego, podobnie jak z chunkiem CAMG, gdzie nie zerował górnej połówki.

Programy różnie działają i trzeba jest testować. Przykładowo ADPro2 na ECS: ustawiając 32 kolory grey wygeneruje takie. Wyświetli 16 kolorów grey, ale zapisze 32 co wymaga AGA. Generalnie ADPro2 nie umie tworzyć stricte pod OCS.
[#96] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@cholok, post #95

haa a jednak !
czulem, ze to jakis niezly burdel w tym archeo

a masz moze gdzies pelen opis formatu *.iff ?
1
[#97] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@selur, post #96

Ooo panie, aminet się kłania. Stary iff1985, ostatni newiff, to dla programistów, ale aktualne struktury w plikach *.h (flagi cmapok i kanały alpha). Najlepiej AmigaDeveloperCD (dokumenty typu ILBM & AA, ECS CAMG). Poza tym mnóstwo rozszerzeń innych programistów: SHAM/CTBL/PCHG/BEAM/RAST, Softlogic, Atari DPaint, HAME, DCTV i masę pomniejszych.

Ostatnia aktualizacja: 12.02.2025 17:53:13 przez cholok
[#98] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@cholok, post #97

ehhh... za stary juz jestem na wynajdywanie kola na nowo, nie te lata nie...
[#99] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@Hexmage960, post #93

Ja zweryfkowalem i musze Ci przyznac racje.
Np. DPaint5 albo PPaint7.1 faktycznie zapisuje obecnie kolory ECS z zduplikowanymi bitami.
Tak wiec, bije sie w piers.

Ale wczesniejsze programy np DPaint3 jeszcze tego nie robil.
Mam mnostwo obrazkow z okresu ok. 92+ ktore jeszcze maja kolory zapisane w sposob $x0
czyli bez powielenia bitow.
1
[#100] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@Phibrizzo, post #1

A to moje podejście w 8 kolorach OCS. Podoba sie?



i wersja 16kolorowa Zblenderowanej (oryginal mial 24kolory)




Ostatnia aktualizacja: 20.02.2025 22:19:24 przez Trachu
3
[#101] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@Trachu, post #100

Tez fajnie wyszlo, nawet nie myslalem ze da sie w mniej niz 24 kolory.
[#102] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@Trachu, post #100

... można z automatu i w 12 i w 6...
a jakby przysiąść i trochę dopikslować, to i w 3, 4 by się dało ładnie zrobić :)





Ostatnia aktualizacja: 21.02.2025 21:05:50 przez c64portal
3
[#103] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@c64portal, post #102

A mógłbyś pyknąć fotkę jak to wygląda na kineskopie? Na LCD wygląda ok z daleka, albo z naszymi latami bez okularów. Z bliska jednak jest tak sobie. Sam odpalając gierki na LCD jakoś tak patrzę na te piksele i mi się wydaje wszystko kwadratowe. Jednak jak pograłem trochę na 1084 to łezka się w oku zakręciła, ale szybko wyschła od blasku i migotania
[#104] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@c64portal, post #102

... można z automatu i w 12 i w 6...
a jakby przysiąść i trochę dopikslować, to i w 3, 4 by się dało ładnie zrobić :)

taa tylko moje 16 prawie nie rozni sie od oryginalnego 24, bo przyciete byly malo widoczne odcienie, a u ciebie roznice widac.
Poza tym trzymajsmy sie standardowych ilosci kolorow wynikajacych z ilosci bitow.
[#105] Re: [Pixelowanie] Chce ECS nie AGA

@Trachu, post #104

Twoja wersja zielonych wyglada przyzwoicie, reszta nie do przyjecia.
O ile w postach na forum wyglada to ok, ze wzgledu na wysoka rozdzielczosc, to w prawdziwym amigowym Lowresie wyglada to fatalnie.
Podsumowujac rozdzielczosc (wielkosc) pikseli i ilosc kolorow robia swoje..
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem