[#40]
Re: Trudne początki z WHDLoad
@Red_Bullet,
post #27
To nie do końca jest tak jak piszesz.
>> Faktem jest że nawet cracki działają.
To tylko przypadek, zbieg okoliczności że działają. Z definicji WHDLoad wspiera tylko oryginały. Prawdę mówiać mamy dwie oczywiste możliwości. Wspierać cracki albo nie. Wspieranie cracków daję więcej roboty przy slave'ach, czasami jest nie możliwe zrobienia wsparcia bo cracker popsuł grę ( brakuję pewnych danych do gier - na przykład zakończenia ). W zasadzie można by w każdym slave dodać sprawdzanie czy wersja jest wsparta. Z lenistwa bądź specjalnie ( aby dać nieoficjalnie wsparcie dla cracka - chociażby z powodu, że oryginał trudno dostać ) koderzy nie dodają sprawdzania, tym samym kręcąc sobie bat na siebie i powodując właśnie takie problemy. Chociaż z drugiej strony nawet po wyrzuceniu komunikatu typu 'twoja wersja gry nie ma wsparcia' zawsze znajdą się osoby, które będą twierdzić że to był oryginał i chcą aby dodać wsparcie. Tak było w przypadku The Lost Vikings ( slave wyrzuca komunikat że nie ma wsparcia ), gdzie dostałem mejla od osoby że jego wersja gry nie chodzi ( ani słowa, że to crack :) ).
>> Szans nie ma w wypadku gier które mają jakieś boot diski czy inne cuda.
Nie wiem co masz na myśli piszać te zdanie, mógłbyś rozwinąć ten temat ?. Być może chodzi Ci o wersje gier z dodatkowym dyskiem - stara sztuczka crackerów, gdzie sprzedawało się grę od ilości dyskietek ( pamiętam wersję 5 dyskietkową Street Fighter 2 ). Parę słów wyjaśnienia jak działa WHDLoad i slave do gry. WHDLoad zajmuję się degradacją systemu + pomocne funkcje. Slave robi już niewolniczą pracę. podmienia oryginalny kod tak aby było możliwe granie z dysku twardego + naprawia błędy gry + inne rzeczy. Wyobraź teraz sobie dwie różne wersje gry, slave na ślepo ( o ile nie rozróżnia wersji ) podmienia kod. Jeśli w danym miejscu jest inny kod to w ten sposób tworzy się stek bzdur albo przypadkowy kod, który może niszczyć grafikę, dane, kod, odwoływać się poza swoją pamięć ( przy MMU ten błąd zostanie wyłapany ). Jeśli coś jest jeszcze mało jasne to rozwinę, daj tylko znak.
>> Niestety na NoCACHE i NoMMU nie ma wzoru
WHDLoad i slave'y nie działają na zasadzie wzoru, przełączniki typu NOCACHE i NOMMU służą po coś. NOCACHE wyłącza cache ( poczytaj w sieci na temat cache w procesorach ) dzięki temu o dziwo bardzo dużo gierek amosowych zaczyna działać na maszynach 040/060 a to dlatego że kompilator amosa generuje dziadowski kod, który działa jakąś sztuczką podmienia kod w pamięci a kod w pamięci podręcznej wtedy nie jest podmieniony i kaszanka. NOMMU powoduje że WHDLoad nie wychwyci odwołania poza przydzieloną pamięć, co oznacza że jeśli są tego typu rzeczy w grze to gra powinna działać
>> Z drugiej strony trochę nie rozumiem - skoro gra dany tytuł posiada installer to po co WHDLoad??
Zapominasz że to że gra ma installer HD to zaraz działa na wszystkich amigach a tu figa. Warto zadać pytanie dlaczego wszytkie gry nie mają HD installera ? Pewnie najłatwiej sprzedać pare dyskietek, kasę schować do kieszeni i ukazać zad na pytanie o HD installer. WHDLoad instellery robią o wiele więcej niż taki HD installer
1) wsparcie dla zapisu hiscore na dysku twardym
2) naprawiają błędy w grach ( w niektórych grach to cud, że ona działa )
3) przyspieszają gry
4) rozszerzają gry o nowe możliwości ( wsparcie dla joypada czy gra z klawiatury )
5) usuwają zabezpieczenia
6) pozwalają uruchomić grę na innych amigach.
Jakby coś było mało jasne to daj znak.
Pozdrawiam