[#61] Re: Trudne początki z WHDLoad

@OSH, post #54

OSH napisał:

> Po przesiadce na WHDLoad i wyłączeniu cache -
> wszystko koszmarnie zwalnia. Bez wyłączenia cache gra się
> wiesza. Grać się da, ale zdecydowanie mniej dynamicznie. A
> może inni się wypowiedzą na ten temat?



Jakiej WHDLoad wersji wogole uzywasz? Nie zawsze to co najnowsze najlepiej dziala ;) a przedewszystkim jezeli chodzi o starsze installery.

Jezeli chodzi o moja konfiguracje to powiem ze MK2 chodzi na moim 040 Blizzardzie bez zadnych problemow (WHDL10.5). :)

PS; Jezeli masz jakies inne problemy z grami zainstalowanymi w WHDLoad na twoim 040 Apollo, to zerknij na EAB i dolocz do nas ;) a my postaramy sie jakos pomoc. ok, racja



Ostatnia modyfikacja: 15.08.2009 01:40:29
[#62] Re: Trudne początki z WHDLoad

@Irek´72, post #61

Mozna tez dodac, ze jezeli gra ma problemy z WHDLoad w najnowszej wersji, ktorego trzymamy przewaznie w C:, to mozna starsza wersje wrzucic do katalogu z gra. Wtedy gra uzyje WHDLoad ze swojego katalogu. Szybko, prosto i bez męczarni. :)
[#63] Re: Trudne początki z WHDLoad

@Andrzej Drozd, post #62

Dokladnie.
Chociasz ja akurat robie to na odwrot a wynik oczywiscie jest ten sam. ;)
[#64] Re: Trudne początki z WHDLoad

@Andrzej Drozd, post #62

Ja akurat pod nazwą WHDLOAD trzymam zawsze najnowszą wersję, a starszym po prostu zmieniam nazwę. W ten sposób jeżeli coś kiedyś działało na starszej wersji, to nadal będzie działało (czyli metoda Irka, aby wypróbować też starsze).

[#65] Re: Trudne początki z WHDLoad

@mailman, post #59

Raczej nie, najprawdopodobniej jest to wina samomodyfikującego kodu używanego w sporej ilości gier/dem, który nie jest spatchowany przez slave'a. 68030 ma dużo mniejszy cache od 68040 i dlatego na tym CPU, więcej rzeczy działa niż na 68040+, ale to autor slave'a powinien wyszukać i spatchować cały samomodyfikujący się kod, tyle że większości koderów się nie chce, bo to dużo więcej roboty.
[#66] Re: Trudne początki z WHDLoad

@Don_Adan, post #65

Mowa o MK2, który na jednym sprzęcie działa OK, a na innym zwalnia. Oczywiście, że to jest wina slave'a, bo można to naprawić, ale póki co, to pod Apollo są problemy.

[#67] Re: Trudne początki z WHDLoad

@Don_Adan, post #65

Z tym lenistwem koderów to jest różnie. Ja mam tylko 030. Swego czasu Irek mi przysyłał zrzuty z LastSoldier ze swojego sprzętu i szczerze to mi one nie pomogły, dowiedziałem się tylko, że zostałem gajowym, bo kod poszedł w krzaki ( a może faktycznie z lenistwa mocno nie przenalizowałem zrzutów ). Jakbym miał 040 to pewnie byłoby by mnie to bardziej zmotywowało. Cóż doszedłem do wniosku, że szkoda czasu na LostSoldier i na 040 trzeba użyć NOCACHE.



Ostatnia modyfikacja: 15.08.2009 22:25:24
[#68] Re: Trudne początki z WHDLoad

@mailman, post #66

A dla mnie to te łobuzy co robili grę są winni. Inaczej tego nazwać nie podobno - gra na 3/4 dyskach i intallera nie ma i jeszcze fochy na lepszych sprzętach.



Ostatnia modyfikacja: 15.08.2009 22:14:26
[#69] Re: Trudne początki z WHDLoad

@mailman, post #66

Ja wlasnie WHDLoad uzywam na drugiej Amidze z Apollo. Trzeba sobie jakos radzic, czasami pomagaja wlasnie tooltypy, czasami inna wersja WHDLoad, czasami lepsza okazuje sie wersja JST, a czasami okazuje sie ze mozna skads wytrzasnac wersje CD32 lub inna HD i odpalac gre za pomoca KillAGA/NoAGA. Opcji jest duzo, trzeba jednak troche pokombinowac. Czasami trzeba wylaczyc Cache z poziomu WB tuz przed odpaleniem gry WHDLoad itd. Ogolnie niekoniecznie trzeba bazowac na wersjach WHDLoad.
WHDLoad, to jeden z pomocnych narzedzi dla starych gier, ale przeciez sa jeszcze inne mozliwosci. :)
[#70] Re: Trudne początki z WHDLoad

@Andrzej Drozd, post #69

Czasami trzeba wylaczyc Cache z poziomu WB tuz przed odpaleniem gry WHDLoad itd.

I to działa?

[#71] Re: Trudne początki z WHDLoad

@asman, post #67

To poszukaj samomodyfikującego się kodu w tej grze, i problem pewnie będzie rozwiązany. No chyba, że tam go nie ma (ale ja nie znam AMOS-a). Być może też jest gdzieś jakiś extra wait potrzebny.



Ostatnia modyfikacja: 17.08.2009 14:02:54
[#72] Re: Trudne początki z WHDLoad

@Andrzej Drozd, post #69

Andrzej Drozd napisał(a):

> Czasami trzeba wylaczyc Cache z poziomu WB tuz przed odpaleniem gry WHDLoad itd.

Nie łatwiej dodać na stałe NOCACHE do konfigu lub ikony gry?



> WHDLoad, to jeden z pomocnych narzedzi dla starych gier, ale
> przeciez sa jeszcze inne mozliwosci. :)

Ale jedyne stale rozwijane i supportowane. ;)

[#73] Re: Trudne początki z WHDLoad

@Don_Adan, post #71

Aż chyba podłubię w tej grze z czystej ciekawości ( umiesz zmotywować :) ) . A co do tego extra waita to nie wiem o co Ci za bardzo chodzi, mógłbyś rozwinąć ? Dzięki.

[#74] Re: Trudne początki z WHDLoad

@asman, post #73

Jeśli chodzi o wyszukiwanie samomodyfikującego kodu to jest to prawie tak proste jak konstrukcja cepa. Najlprościej jest zrobić dwa zrzuty pamięci z danej gry czy programu. Pierwszy, gdy exek jest w pełni zdepakowany i zrelokowany, ja zwykle używam do tego mojego niezawodnego breakpointa, czyli $60FE na początku kodu, który potem pod Actionem podmieniam z powrotem na oryginalny kod (zwykle $48E7), tyle że nie wiem czy z włączonym cachem to będzie działać, ale zawsze możesz go wyłączyć. Drugi zrzut pamięci robisz po jakimś czasie, najlepiej w miejscu gdzie program się wywala lub ma wywalić. Potem porównujesz kod (dane pomijasz) z obu wersji za pomocą jakiegoś programu do porównywania, ja zwykle używam prostej procedury CMP (by Hali/Union) i jeśli jest taki sam to kod nie był modyfikowany, a jeżeli w czymś się różni to sprawdzasz co to jest, i jak kod to szukasz procedury co go zmienia, którą potem patchujesz.
Co do extra waitów, to po prostu 68040 jest szybsza niż 68030, i jakaś procedura może być wykonana zbyt szybko, i przez to mogą pojawiać się problemy. Ja znam dwa typy waitów: DMA wait (do muzyki) i blitter wait (do grafiki), ale pewnie mogą być jeszcze inne. Po prostu musiałbys poszukać procedury, która jest wykonywana zbyt szybko i ją spowolnić. Ale co i jak to już musisz dojść samemu.
[#75] Re: Trudne początki z WHDLoad

@Don_Adan, post #74

W amosie to trzeba będzie zrobić zrzut po zrelokowaniu hunków przez wstępną procedure w pierwszym hunku ( o ile się dobrze zorientowałem na podstawie źródeł do amosa kompilatora ). Nie wiem czy już sama próba zrelokowania pozostałych hunków ( albo jednego hunka ) przy włączonym cache nie spowoduje przekłamań ( przydałaby się własna 040 ).

Jeśli chodzi o tą procedurę CMP to jak dobrze rozumiem to prosty komparator pamięci który wywala na wyjście róźnicę w jakimś tam formacie typu offset dana1, dana2. Czy analizuje jeszcze że to poprawny mnemonik 68000 ? Jakbyś mógł to podeślij mi to cudo na kiju.

A co do extra waitów. To jest jeszcze wait klawiatury coby handshake był ok. ( obadaj źródło keyboard.s z WHDLoad/src ). Sporo gier ma żenujące rozwiązania typu move.b $bfec001,d0. Albo niewłaściwe przerwanie PORTS. Najlepsze jakie widziałem to miała gra Ugh. Jakbyś chciał więcej informacji to daj znaka.

[#76] Re: Trudne początki z WHDLoad

@asman, post #75

Tak, to jest prosta procedura, która porównuje dwa pliki, ja używam jej do wyszukiwania zmian, kiedyś to były cracki i oryginały, a teraz to głównie gdzie co w pliku jest zmienione lub zwalone. podeślę Ci ją później. Na PC-cie, i być może na Amidze też są na pewno lepsze programy, które otwierają dwa okna i mają inne dodatkowe bajery. Jeśli chodzi o AMOS-a to możesz rozpakować exeka z pomocą xfd, ale wątpię żeby relokacja w AMOS-ie mogła być przyczyną nie dzialania gry pod 68040. Podejrzewam, że jeżeli to jest samomodyfkujący się kod, to raczej to jest jakaś starsza wersja AMOS-a, lub ktoś użył własnych dodatków. Chyba nowsze gry pisane w AMOS-ie Pro, raczej działają na 68040.
[#77] Re: Trudne początki z WHDLoad

@Don_Adan, post #76

Spokojnie, następny tydzień nie mam dostępu do amigi. Pewnie we wrześniu przy dobrych wiatrach odpalę maszynę. Z tego co pamiętam to był jakiś leciwy Amos kompilator.

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem