[#1] A2000 - pytania ignoranta.
Zamiłowanie do starych komputerów musiało doprowadzić mnie w końcu do Amigi, komputera jakiego nigdy nie posiadałem. Mogę tylko wspomnieć o wizytach u kolegów, posiadających "pięćsetki" i graniu, graniu, graniu.... Tyle słowem wstępu. Zaznaczam, że w temacie Amigi jestem laikiem.

Udało mi się zdobyć kultową Amigę 2000 i jest to pierwsza przyjaciółka w mojej kolekcji. Poza jednostką centralną mam też oryginalną, mocno pożółkłą klawiaturę. Jak przystało na ignoranta mam kilka pytań.

Po przeglądzie i czyszczeniu podłączyłem do prądu. Kontrolki ok, wentyl w zasilaczu kręci, flop reaguje, dysk też. Niestety nie mam monitora aby uruchomić komputer. Wtyk VGA z pewnością nie pasuje, jeszcze zerknę na łącza monitorów Apple (nie mam ich koło siebie), lecz nie wierzę w sukces. Amiga nie posiada wyjścia TV, więc jestem w d... pośladkach. Muszę zdobyć jakiś wyświetlacz, który posłuży mi również do konsol a w przyszłości też innych Amig (czyli pracujący też w trybie TV) lub podpiąć A2000 do VGA (lub TV). Jak to zrobić? Interesują mnie wyłącznie sposoby, które nie ingerują w komputer (żadnych przeróbek poza dostawianiem kart rozszerzeń). Jeśli się nie da nic zrobić to na jaki monitor zapolować?

Kolejna sprawa. Nie mam myszki i nie wiem, czy zaadoptuję jakąś z PC. Komputer, co wiecie lepiej ode mnie, posiada z przodu łącza RS232. Czy stary mychon z blaszaka ruszy?

Mam nadzieję, że na dysku zachował się system i jakiś soft. Jeśli nie to jakiej wersji os'u szukać pod kątem mojej nowej, uśmiechniętej Amisi?

I ostatnie pytanie. Czy są jakieś, niezbyt kosztowne sposoby, a rozbudowę i ulepszenie mojego nowego nabytku. Interesują mnie jedynie takie modyfikacje, które pozwolą przywrócić komputer do pierwotnej konfiguracji. Opcje ingerującego podkręcania odpadają. To nie jest komputer na rajdy, tylko do kolekcjonerskich, bulwarowych przejażdżek przed dyskotekami. ;)