[#61] Re: FPGAArcade Replay

@wali7, post #57

Doom śmigał na 486SX 25 MHz, pamiętam to b. dobrze.


dalo sie grac juz na Am386DX/40Mhz, mozna nawet rzec, smigal :). jednak byly etapy ktore na 486DX2/66Mhz widocznie zmniejszaly framerate.

Rodzina 68k miała sporo przewag na ówczesnymi x86


takie przewagi to zostaly do dzisiaj.

[#62] Re: FPGAArcade Replay

@RadoslawF, post #59

No wreszcie dochodzimy powoli do sedna. Nie uparłem się na porownywanie samych procesorów. Może zwyczajnie mało precyzyjnie powiedziałem o co mi chodzi. Już sam nie wiem. W każdym razie od początku chodzi o to, że 14MHz w Amidze, czy też dajmy na to przykładowo 200MHz w NATAMI to zupełnie inny przelicznik wydajnościowy niż w procesorach z Maca czy PC. A to bodaj rzookol pisał o megahercach w jego Macu i przyszłej NATAMI, że jeżeli ta będzie miała 1.5Ghz jak jego Mac to wtedy będzie to miało sens.

wali7, nie wiem co ty miales za 486 25Mhz ale na moim 486 66 Doom chodzil srednio i to w pixlach x2. Na szczęście dosyć szybko spaliłem procesor przy ponownym montażu w plycie głównej :] i kolejny który miałem to był 100Mhz.



Ostatnia modyfikacja: 19.03.2011 18:12:10
[#63] Re: FPGAArcade Replay

@Duracel, post #62

Nigdy nie miałem 486 - to był 486 u znajomego. Ami była moim jedynym komputerem do roku 1998. Wtedy kupiłem PC z K6-2.
[#64] Re: FPGAArcade Replay

@Duracel, post #62

W doomie można było zmieniać piksele na 2x2?

[#65] Re: FPGAArcade Replay

@Duracel, post #62


No wreszcie dochodzimy powoli do sedna. Nie uparłem się na porownywanie samych procesorów. Może zwyczajnie mało precyzyjnie powiedziałem o co mi chodzi. Już sam nie wiem. W każdym razie od początku chodzi o to, że 14MHz w Amidze, czy też dajmy na to przykładowo 200MHz w NATAMI to zupełnie inny przelicznik wydajnościowy niż w procesorach z Maca czy PC.


Nie dochodzimy do sedna bo dalej piszesz o megahercach procesora.
Zacznij pisać o wydajności komputera (całego) w podanej konfiguracji dla konkretnego programu czy gry, bo jak na razie to tylko prowokujesz ludzi do reagowania na twoje wypowiedzi.


Pozdrawiam
[#66] Re: FPGAArcade Replay

@1989, post #61

Jeżeli chodzi o Dooma, to sprawa wygląda tak, że jego oryginalny kod (a także jego pierwotna kompilacja w wersji na PC) był strasznie niezoptymalizowany i powolny. Po uwolnieniu źródeł zaczęto przeportowywać grę przy okazji ją optymalizując - przyrost prędkości był znaczny. Do tego, jak ktoś wcześniej napisał, Amiga miała dodatkową robotę w postaci przeliczania C2P. Na 060 fajnie się grało, a w tle można było słuchać mp3 :)

[#67] Re: FPGAArcade Replay

@Duracel, post #62

Popieram Cię Duracel. Megaherce megahercami, ale wspomnijcie jak funkcjonował PC i sławny system okienkowy z 1995 roku. Mój pierwszy komp K5-PR133 ze :stajni: AMD, MIAŁ 16 MB FAST RAMU Tylko jak coś wczytywałem to leciałem do sklepu po piwko. Dlatego większość PC-towców miała duet MS-DOS z nieśmiertelnym NC 5 i Win95. I wcale nie chodziło o to że dosowe gry nie działały pod windows, ale jak się chciało pograć szybciej było odpalić gierkę spod dosa.
A dziś ? Podniecają się niektórzy 486 DX 66,,, PORÓWNAJCIE na aukcjach jaki komputer się da dobrze sprzedać, nie wspomne o kartach turbo. 486 może na jakiś śmietnikach ze złomem elektronicznym jeszcze znajdziecie.... A Ami wciąż w cenie !!

[#68] Re: FPGAArcade Replay

@pampers, post #1

Fotka z 060 na pokładzie:

http://www.minimig.net/yaqube/images/RPX060PCB2.JPG

Nie jestem jakimś wybitnym fanem klasyka, ale odczuwam powoli chęć posiadania tego sprzętu :)

[#69] Re: FPGAArcade Replay

@Duracel, post #62

Wali7 ma racje, mój pierwszy PC miał procesor 486SX 25MHz, 4MB ramu i kartę trident 512Kb na Vesa local Bus i mogę powiedzieć jedno, nie wiem czy to zasługa karty grafiki ale doomy mi pływały, wiem że kumple mieli szybsze procki ale karty graficzne na ISA i mi strasznie zazdrościli :D

[#70] Re: FPGAArcade Replay

@pampers, post #1

Gdyby chłopaki wypuścili VHDL do tego co mają, to dajcie znać wtedy spróbuję to wcisnąć na FPGA Spartana6 :)
[#71] Re: FPGAArcade Replay

@witekkk, post #70

Wiecie co panowie dajmy już spokój tej dyskusji bo to nic nie da . Mam taką propozycje spróbujmy przystosować karty apollo i blizzard z prockiem 060 do obsługi sdram 64mb w świecie atari juz to funkcjonuje dawno może koledzy cos by zaproponowali sensownego jakąś konstrukcje tyle tu wiedzy i energii w dyskusji która niczego dobrego nie daje atak byłby jakiś pożytek.
[#72] Re: FPGAArcade Replay

@pampers, post #68

Super :) Jak patrzę na adres linku, to te cudo jest zaprezentowane przez Yaqube, czyli Polaka, który m.innymi skonstruował ARM Controller do Minimiga :)

QUAD: Karta na Local Bus dawała naprawdę dużo. Pamiętam jak miałem peceta z 486 i po zmianie karty z ISA na ISA+Local Bus dało się w Duke Nukem grać w 640x400 :)

[#73] Re: FPGAArcade Replay

@Duracel, post #38

lubię takie projekty
dobrze że ludzie robią układy w FPGA. Nawet jeśli nie w całkiem gotowym kompie to jako np. szybszy zamiennik prawdziewego układu np. ciekawi mnie czy N070 z projektu Natami będzie się dało wrzucić zamiast 68060 do jakiejś karty turbo :)


@Duracel
Z moich obserwacji A1200 = +/- 386SX 33MHz. Twierdzę tak bo miałem Am386 33MHz i Doom chodził podobnie słabo co na gołej A1200. Superfrogi i inne podobne gry 2d w 256 kolorach chodziły na tym kompie płynnie z muzyką w midi i odgłosami.

a co do 486 to wydajnościowo odpowiadający mu procesor to 68040. Zegar w zegar 486 był trochę wolniejszy ale tylko trochę.



Ostatnia modyfikacja: 02.04.2011 23:39:46
[#74] Re: FPGAArcade Replay

@RadoslawF, post #54

Ciekawe o jakiego Redaktora Ci chodzi i ciekawe czemu Cię to boli a mnie nie
[#75] Re: FPGAArcade Replay

@pampers, post #68

Do realizacji coraz bliżej:
http://www.fpgaarcade.com/

Można będzie składać zamówienia w tym tygodniu. OK

A Natami???? Śpioch Śpioch Śpioch
[#76] Re: FPGAArcade Replay

@stachu100, post #75

Ciekawe czy najpierw będą rozpatrywane "stare" zgłoszenia, które wysłałem już dłuższy czas temu..

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem