@Arkadyy, post #90
@Daclaw, post #88
@1989, post #75
@rafgc, post #93
@1989, post #94
@XoR, post #95
W grach 3d widać to ewidentnie
blitter jest bardzo wydajny i z łatwością obsługuje tryb planar. Gdyby to procesor miał całą grafikę mielić to natychmiast okazałoby się że nawet dla 5bit trybu te 3 bity przeboleć
@1989, post #96
jezeli beda to 32x1 bitowe bloki, wydajnosc bedzie identyczna w trybie planar i chunky dla 8bit trybu wyswietlania, wystarczy jak takich operacji bedzie wiekszosc, zeby tryb chunky nie oplacal sie dla 8bitowego trybu wyswietlania.
@szuler, post #97
Jezeli wezmiesz jeszcze pod uwage np. cache procesora
@Wojox, post #64
Pixle kontra ładne bitplanowe przejścia i tego nie da się zasymulować programowo w sprzęcie typu chunky-pixel....
Bitplany to nie taki przestarzały pomysł. Weź sobie 8 przeźroczystych kartek i na każdej rysuj różne rysunki, wyciąganie i wkładanie tych kartek powoduje niesamowite efekty których próżno szukać w trybie chunky-pixel. Gdyby dodać dzisiejsze prędkości to gry (oprócz 3D) wygladaly by bajecznie. Mi osobiście przejadły się "zabijanki" 3D,,, a to dzisiejsza domena...
@Pinto, post #99
@APC74, post #87
@1989, post #96
@XoR, post #102
@XoR, post #102
@1989, post #105
@XoR, post #106
@1989, post #107
@XoR, post #108
Dla blittera, coppera jest wszystko jedno na jakich danych operuje. Duszki można było równie dobrze zaprojektować dla chunky. AGA powinna mieć chunky 8bit i nie przekonasz mnie że nie...
@XoR, post #108
a jak przy VGA jesteśmy to akurat ta karta była bardzo fajna i mimo swojej niby prostoty doczekała się całej kolekcji sztuczek które dawały sporego kopa w wielu operacjach typowych dla gier 2d i poligonowych/wireframe 3d. Jak te gry by chodziły z takim VGA na 12MHz 68EC020 to nie wiem bo nie widziałem w sumie gier na 286 a'la 12MHz tylko dopiero 386 33MHz...
@1989, post #110
@XoR, post #111
mów co chcesz ale VGA to dobra konstrukcja. Dlatego też chodzi na niej każda gra z DOSa czy to ta z 1987 czy 1997 Pulpit 800x600 256 kolorów na VGA też lepiej chodzi od PAL High Res Laced na AGA...
Co do 16bit to gry 3d w 16bit to albo z akceleratorem 3d jak w PlayStation albo przy procesorach a'la 060 grubo ponad 100MHz..