[#1741]
Re: Nowe Turbo A1200/060 - WARP 1260
@Paxo,
post #1738
To, że tak było nie oznacza, że tak jest. Obecnie konsole to ładnie upakowane graty z PC. Nie najświeższe zresztą. Tak, na samych konsolach nie zarabiają kroci, ale też nie tracą na ich wyprodukowaniu. Główne zyski z konsol zawsze przychodziły z licencjonowania gier.
Cena końcowa warpa to:
komponenty i montaż (tutaj nie jest to aż tak dużo jak koszt hw w konsolach)
r&d (tutaj jest to raczej lwia część ceny, bo de facto obok średnio trudnego ułożenia klocuszków mcu/ram/fpga jest wybitnie dużo pracy z firmware/software)
sprawy prawne i dystrybucja (znów - stosunkowo niewiele).
W przypadku PS4 czy XboxOne masz klocuszki rodem z PC więc wykorzystujesz rozwiązania z PC (zapewne z ukrytym ładnie gdzieś pod spodem UEFI) czyli nie wymyślasz koła od nowa. Baa, nawet API możesz wykorzystać z PC (xbox standardowo na DX, sony standardowo na własnych wizjach, ale z językiem shaderów podobnym do HLSL z DX). Innymi słowy z jednej strony zdecydowanie bardziej skomplikowany hw, ale z drugiej strony łatwiejszy do ogarnięcia.
Kto nie miał nigdy styczności z developerką ten niech spróbuje, a później sprzedaje swoje produkty za cenę komponentów + robocizny przy składaniu. Proszę bardzo. Dla idei.
btw dla rozluźnienia sytuacji - właśnie naprawiałem zasilacz wyspecjalizowany ;) Wyceniony na 300GBP. W środku stary mean well za 200zł :D Można i tak kombinować... Nowa obudowa i parę konektorów z kilkukrotną przebitką. A ktoś się oburza na cenę warpa? :P