@Krashan, post #1
@Dorian3d, post #22
Jesteś 1 człowiekiem w Historii Amigowej, który zrobił kartę graficzną na clockport !Oddajmy jednak sprawiedliwość zbanowanemu niestety koledze swinkamor12, który zarzucił ideą. Nazwa karty jest inspirowana jego nickiem.
szczęka opada!
1. Ile karta będzie miała pamięci graficznej?Około 440 MB. Piszę około, bo w tej samej pamięci jest też kod blittera i innych ciekawostek.
2. Czy kata będzie ma kabelku jak RapidRoad (ułatwi to podłączenie do różnych modeli amig)?Prototyp ma po prostu żeński wtyk na clockport. Można go bez taśmy założyć bezpośrednio na clockport w A1200, a także na dwa z 4 portów expandera od Matthiasa Müncha. Oprócz tego zawsze można użyć kabelka „męsko-żeńskiego”. Rozważę również dodanie pinów oprócz gniazda, wtedy zwykła taśma załatwiałaby robotę.
3. Czy karta będzie miała możliwość przełączania się pomiędzy scandoubler/Grafika (automatycznie)?Nie, przynajmniej na początku. Będzie miała po prostu oddzielne wyjście HDMI.
4. Jaki procesor jest wymagany w amidze?Minimum to 68000, 7 MHz. Do używania karty z systemem potrzebny będzie Kickstart 3.0 lub nowszy. Natomiast będzie też API niskopoziomowe do pisania gier i tam nie jest potrzebny żaden system. Można wystartować z bootblocku dyskietki i komunikować się z kartą bezpośrednio.
@Krashan, post #25
@Dorian3d, post #26
Co do pamięci chodziło mi o pamięć graficzną (Picasso II ++ ma 2 MB)Odpowiedź jest o dziwo trudna. Mój projekt bazuje na Raspberry Pi Zero, procesor ARM będzie pełnił rolę programowalnego blittera. Ma on dostęp do całych 512 MB pamięci więc grafika do blitowania może być umieszczona gdziekolwiek w tej pamięci. 64 MB z tej pamięci jest przeznaczone dla układu Video Core, więc można uznać, że pamięci ściśle graficznej jest właśnie tyle. Z kolei maksymalny rozmiar bufora ramki, jaki potrafi sprzętowo obsłużyć VC to 3480×2400 pikseli, co daje przy 32 bitach na piksel 32 MB pamięci. Z tym, że maksymalna rozdzielczość na monitorze to 1920×1200 i jest to „okno” przez jakie patrzymy na framebuffer i można je przesuwać po jego obszarze.
@Sventevith, post #29
Co takirgo ma kick 3.0 że będzie wymagany?Ma lepiej rozwinięte zalążki RTG, dzięki czemu jest nieco mniej łatania. Bo jeżeli o łatanie chodzi to też lepiej sobie ograniczyć ilość wersji Kickstartu do testów. Poza tym uznałem, że jeżeli kogoś w dzisiejszych czasach interesuje Amiga pod kątem systemu i oprogramowania użytkowego, kick 3.x jest oczywistą oczywistością. W dobie flasherów, mapromów i 3.1.4 to nie jest też żaden problem. No i jeszcze jeden czynnik, moją maszyną developerską do projektów jest Amiga 1200 z Kickiem 3.0. I jest to jedyna Amiga, która ma clockport fabrycznie.