Komentowana treść: MorphOS 2.0
[#61] Re: MorphOS 2.0

@MDW, post #53

RC5 zamiast liczyć niecałe 5 mln kluczy teraz ciśnie ponad 10 mln

Żartujesz. Powinien ponad 22 miliony cisnąć. Chyba, że dodatkowo czymś obciążasz proca.
[#62] Re: MorphOS 2.0

@grxmrx, post #58

Sputnik nie z mosa 2.0 też to zaznaczanie miał...

Wersja BETA4 nie miała. A taką miałem najnowszą.
[#63] Re: MorphOS 2.0

@Solo Kazuki, post #60

mplayer umie wylaczyc blankery.
[#64] Re: MorphOS 2.0

@kiero, post #63

Dobrze wiedzieć.

A co do testu to następne jaja. Blanker "Spongies" (czy jakoś tak) nie działa u mnie, pokazuje się tylko straszna kaszana na ekranie po próbie włączenia podglądu.

Nie chce działać także gra "Diamonds". Pokazuje się główne menu ale po wybraniu start efekt jest taki sam jak przy daniu quit - gra się wyłącza.
[#65] Re: MorphOS 2.0

@Grzegorz Kraszewski, post #61

Niczym nie obciążam. Jak wyłączę dnetc to mam dużo poniżej 1% zajetości procesora. Jest ponad 10.5 miliona. Tyle właśnie kiedyś nawet mówiłeś, że jest. Mówię o RC5-72. Nie OGR. :)
[#66] Re: MorphOS 2.0

@Solo Kazuki, post #64

problem ze sproingies wyszedl u niektorych uzytkownikow po releasie. nie wiemy na razie o co cho.
[#67] Re: MorphOS 2.0

@Solo Kazuki, post #64

Sprawdziłem - u mnie gra Diamonds i blanker Spongies działają.
[#68] Re: MorphOS 2.0
Wybaczcie, że tak głupio zapytam... Co robi Trashcan? :) Wiem, co robił kiedyś, bo używałem starych AmigaOS. Ale tutaj nie bardzo widzę jego zastosowanie. To po prostu zwykły katalog. No i dlaczego pomimo tego, że cały system ma cudowne ikonki on ma taką starą kichę?


W MorphOS.readme napisali, że są takie nowe opcje przy bootowaniu.

New boot options:
-----------------
BD=BootDevice/K - Boot from given device. Example:
boot .. bootdevice=SDH2

The boot menu does not allow changes to the mount
parameters for technical reasons, so you need to use
this parameter instead.

BM=BootMenu/S - Enter bootmenu without user intervention.

3D=Use3DLayers/S - Enable 3D accelerated layers, giving extra speed and
real transparency.
NOTE: 128MB graphics card is highly recommended!

SML=SafeMemLists/S - Use old MorphOS 1.x-style memory system with extra
safety checks. This could be useful for debugging
some buggy applications for example. SML is much
slower than the new MorphOS 2 memory system however.

PC=PreloadCmd/K - Command(s) to execute before startup-sequence. Multiple
commands can be given separated by a *N. Examples:
boot ... PC="echo *"Hello, world*""
boot ... PC="dir sys:*Nquit"


Może mi ktoś powiedzieć gdzie i jak ja mam te opcje podać? :)

Ostatnia edycja: 01.07.08 13:08:05
[#69] Re: MorphOS 2.0

@MDW, post #65

RC5 zamiast liczyć niecałe 5 mln kluczy teraz ciśnie ponad 10 mln

Fakt, pomyliłem te dwa, pewnie dlatego, że RC5-72 po wycofaniu się RSA ze sponsorowania nagród nie ma już żadnego sensu, zapraszam do OGR-25 i Distributed Pegasos Team. :)
[#70] Re: MorphOS 2.0

@MDW, post #68

W OpenFirmware. Np. ja mam:
boot boot.img 3D ramdebug

Wtedy działa mi 3D. Co prawda nie sprawdzałem czy cienie okien działają też z innymi skórkami niż Ferox, ale widać że okna renderują się nieco inaczej. Zmiana rozmiaru okna jest nieco wolniejsza niż się spodziewałem (mam radeona 9250), ale to nie jest żaden żółw.
[#71] Re: MorphOS 2.0

@MDW, post #62

Wersja BETA4 nie miała. A taką miałem najnowszą.


Miala. Wersja dolaczona do MOSa 2.0 z powodu mojego braku czasu prawie nie rozni sie od bety 4, pomijajac kosmetyczne zmiany/poprawki.
[#72] Re: MorphOS 2.0
W sumie tak mnie naszło, chociaż dla tych, którzy tak wyczekiwali to żadna różnica ale 111,11 albo tym bardziej 150 € za "goły" obraz iso , a AOS4 za 74 € (+ VAT) za system w pudełku z instrukcją, płytą i dyskietką. Mosteam to jednak kapitaliści pełną gębą

Biorąc pod uwagę, że pewnie MOSa 2.0 zarejestruje pewnie ok. 1000 użytkowników, to zespół "dostał" niezły kapitał: ponad 100 tys. euro, no teraz nie powinno być problemu, żeby pojawiały się wersje 2.1, 2.2 etc i może kiedyś w miarę "potrzeb" 3.0. Czego mosowcom życzę ;)
[#73] Re: MorphOS 2.0

@kiero, post #66

Hmm... włączyłem teraz MOS2 z parametrem 3D i Sproingies teraz działa. Diamonds natomiast dalej odmawia współpracy.

Oczywiście jeszcze raz podkreślam że korzystam z wersji CD (nie instalowałem), co może ma znaczenie.
[#74] Re: MorphOS 2.0
Nareszcie znalazłem coś przez co szlag mnie trafia. Próba skompilowania czegokolwiek przy pomocy GCC z CubicIDE kończy się zwisem. To znaczy ładnym komunikatem o zwisie. Jest jakiś chętny do zerknięcia na logi? Oczywiście na 1.4.5 problemów nie było. Tutaj logtool jest pełny czerwonych napisów. :(
[#75] Re: MorphOS 2.0

@Hugen, post #72

Zdecydowanie wolę ISO, bo miałem system po 20 min od pojawienia się informacji o jego wypuszczeniu, zamiast tygodnia. Nie musiałem płacić za wysyłkę i zależeć od fochów dystrybutora (słyszałem to i owo od nabywców OS4). Co więcej po ściągnięciu i wypaleniu mam system z PEŁNĄ funkcjonalnością, tylko z drobnym ograniczeniem czasowym. Zresztą w odróżnieniu od np. MOSa1.4 system jest obudowany na starcie mnóstwem mniejszych i większych programów (np. Sputnik)... w sumie to funkcjonalność samego gołego systemu wygląda niewiele gorzej od funkcjonalności gołego Win - Browser, jakieś edytorki tekstu, prosty i funkcjonalny program rysunkowy....
[#76] Re: MorphOS 2.0

@MDW, post #74

W logi to powinien Dietmar Eilert zerknąć...
[#77] Re: MorphOS 2.0

@Grzegorz Kraszewski, post #76

Słusznie. :) Ale teraz nagle (nic nie zmieniłem) już się nie wiesza i logi są czyste. Ale przy próbie kompilacji dostaję komunikat:

GL/gl.: No such file or directory
i
SDL/SDL.h: No such file or directory

Dlaczego nie może znaleźć includów do SDL i GL? Przecież są w tym miejscu w którym zawsze były. Jaki wpływ na to może mieć nowa wersja MorphOS-a? :) Przecież na partycji systemowej nie ma nic co dotyczy CubicIDE czy GCC. No tylko przypisania w user-startup ale je przeniosłem. Nie kumam... Jakiś pomysł?


Po chwili...

Już działa. Przeniosłem includy SDL i TinyGL z
Cubic IDE/ide/devkits/compilers/gcc/morphos/user/ppc-morphos/include/
do
Cubic IDE/ide/devkits/compilers/gcc/morphos/user/include/
i się kompiluje.

Ktoś wie dlaczego nagle po zmianie MOSa 1.4.5 na 2.0 CubicIDE/GCC nie kuma includów w miejscu w którym były zawsze? :) Przecież ja nie ruszałem partycji z CubicIDE.

Ostatnia edycja: 01.07.08 14:31:58
[#78] Re: MorphOS 2.0

@Solo Kazuki, post #73

parametr 3d nie wlacza akceleracji 3d w systemie. zmienia on jedynie sporob obslugi GUI na nowy, umozliwiajacy zastosowanie roznych efektow specjalnych (jednoczesniej bardziej kosztowny). akceleracja 3d w systemie nie wymaga podawania zadnych parametrow.
[#79] Re: MorphOS 2.0

@kiero, post #78

Parametr 3D faktycznie jest bardziej kosztowny. Robię jakieś tam swoje cuda 3D. No i jak uruchomię to na systemie uruchomionym bez parametru 3D to chodzi z prędkością 127 fps. Jak System jest uruchomiony z parametrem 3D to prędkość moich wypocin wynosi ok. 70 fps.

Czy oprócz bardzo ładnych miękkich cieni pod oknami parametr 3D daje coś widocznego zwykłemu użytkownikowi? Coś poza obciążeniem maszyny. :)
[#80] Re: MorphOS 2.0

@MDW, post #79

obroty okienek, ekranu, połprzezroczystosc
[#81] Re: MorphOS 2.0

@rzookol, post #80

Półprzezroczystość faktycznie jest. Ale nie wiem na czym polegają obroty okien i ekranów. Jakaś podpowiedź? :)
[#82] Re: MorphOS 2.0
No no, nawet DobreProgramy się pofatygowały z newsem ;)
[#83] Re: MorphOS 2.0

@MDW, post #79

daje kilka mozliwosci. poza tym co napisal rzookol (te obroty to osobny program musi sobie zaimplementowac) umozliwia np niemigajace (lub mniej migajace) rysowanie w oknach.
[#84] Re: MorphOS 2.0
W miarę fajne to ale:
- instalacja - ciężko jest instalować kiedy program instalacyjny nie mieści się w oknie (nie udało mi się efikowej wersji zmusić do zmiany rozdziielczośći), podziałało zwiększenie rozdzielczości oraz przesuwanie ekranu
- system na efice wiesza się często (następuje zamrożenie) przy bootowaniu bez żadnych dodatków na razie nie znaleźliśmy zależności (tylko kilka godzin testów)
- system bootowany z przełącznikiem 3D wiesza się momentalnie po starcie, zwykłe przesunięcie okna czy kopiowanie plików = zamrożenie
- Sputnik - jak na betę i efikę zachowuje się bardzo ładnie BRAWA!
[#85] Re: MorphOS 2.0

@Dorrr, post #84

U mnie w sumie skończyło się na zainstalowaniu i dalej lipa - biały ekran - u góry "Ambient screen" i można sobie pomachać myszką. Drugie podejście, chciałem zacząć od początku, w międzyczasie Kiero (to Twoja wina meeen :)) mi pisał żeby lepiej zmienić dysk z MBR na RDB żeby partycje formatować na sfs. Niestety po tej zmianie nastąpiło zamrożenie, myślę sobie "spoko, reset i od nowa", ale nic z tego. Po tej skusze z dyskiem próba odpalenia z pena ...efikainstall.img kończy się na czarnym ekranie z infem w lewym-górnym rogu co to za system, sprzęt etc., sam ambient już się nie ładuje. Pewnie gdzieś będę musiał ten dysk gdzieś podłączyć, sformatować i dopiero wtedy zaskoczy - póki co niestety nie mam gdzie. Da się z poziomu efiki? bez żadnego systemu? (i nie chcę w tym celu korzystać z instalatora np debiana)
[#86] Re: MorphOS 2.0

@ubik, post #85

Formatować można z poziomu efikainstall. Sam podpinałem wypięty z windowego laptopa. Trochę zabawy i poszło.
[#87] Re: MorphOS 2.0

@Dorrr, post #86

tylko że po przygodzie z dyskiem efikainstall przestał się uruchamiać - nie odpala się ambient - no chyba że można poprzez dodanie jakiegoś atrybutu np. efikainstal.img -formatujmojdysk ;)
[#88] Re: MorphOS 2.0
Gratuluje Pegasowca i Efikowca... OK

Edytowane przez moderatora:
om!
[#89] Re: MorphOS 2.0
jako, że na płytce z mosem nie ma moich enkoderów reggae polecam je zainstalować raz jeszcze (prócz tej bety png.decoder bo na 2.0 nie zadziala i ewentualnie bez jpeg.decoder bo jest statycznie łączony i musze przekompilować zeby korzystalo z jfif.library)
[#90] Re: MorphOS 2.0

@5h00n4y, post #82

"swoje uznanie wśród użytkowników znalazł dzięki wbudowanemu mechanizmowi emulacji oprogramowania dla systemu AmigaOS 3.x, którego jest odwiecznym rywalem."

MOS rywalem 3.x. W dodatku odwiecznym...
To jak pojedynek czołgu z quadem, a nie rywalizacja przecież ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem