Komentowana treść: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1
[#31] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ede, post #30

No da się. Co prawda coś mi się tam kszani przy renderowaniu, ale zapewne to kwestia dopracowania sprawy. Co nie zmienia faktu, że fajni mi by było jakby LW działał pod AOS 3.x z kartą gfx.
[#32] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@radzik, post #31


A ustawiałeś RecordPanel/RenderDisplay none ?

No szkoda, że nie działa podgląd animacji na kartach gfx.
Na mosie e-uae ratuje sytuację w kwesti podglądu animacji.



Ostatnia edycja: 16.02.09 15:07:46
[#33] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ede, post #32

Zapewne nie. Jak będę miał chwilkę użyję tej rady. :)
[#34] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@MDW, post #29

Tornado3D nieźle się zapowiadało, nawet udało mi się kiedyś uruchomić podgląd szprzętowy, przy 5 tys faces ciężko było z tym sprzętowym...

ale skoro znikło z ziemi ... to może lepiej motywować do rozwoju autora imagine 3D, strona jest żródła też chyba mają.
[#35] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ede, post #34

Jakby nie patrzeć to jedyny program do grafiki 3d, który jest rozwijany komercyjnie. Imagine zresztą całkiem spore możliwości miało (ma). Być może byłoby dobrym kawałkiem softu dla AOS4/MOS. Trzeba by podpytać autora (-ów) czy w ogóle jest jakieś zainteresowanie ze strony użytkowników jak i czy mu się chce. ;)
[#36] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@MDW, post #29

Może Benedykt by go znalazł?
TAK! "Nakręcić" Logana i Benedykta, żeby zrobili z nim wywiad! Gościu byłby bez szans! ;)
[#37] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@APC74, post #36

A jak już znajdą autora Tornado to pozostanie im do znalezienia już tylko Bin Laden.

Ostatnia edycja: 16.02.09 15:57:29
[#38] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@MDW, post #37

I zgarną za niego nagrodę, którą zainwestują w amigowy soft.
A tak na serio wersja ImageFX dopracowana pod PPC i MORPHOS-a, AMIGAOS-a, może...,ale co wtedy z Blenderem, na którego niektórzy ostrzą sobie zęby, no i z ceną produktu.

Ostatnia edycja: 16.02.09 16:13:03
[#39] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@radzik, post #35

Pamiętam, że w TVP 3 Gdańsk wszystkie czołówki do reklam i temu podobne "bajery" były robione w Imagine na A3000. Jak na ówczesne standardy (pierwsza połowa lat dziewięćdziesiątych) było to tak fajne, że palce lizać.

Z szacunkiem
Des
[#40] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ender, post #38

Blenderowi Imagine nigdy w życiu nie zagrozi. Blender jest rozwijany przez ogromną rzeszę bardzo zaangażowanych ludzi. Wiele poważnych projektów jest opartych na Blenderze. To program, który jest bardzo mocno wykorzystywany przez wiele firm. W Blenderze bardzo szybko pojawiają się nowinki rodem z największych komercyjnych programów (Maya, XSI, 3DMax, Cinema4D). Imagine musiałoby się zająć kilkadziesiąt osób i miałyby do nadrobienia około 10 lat. Zarówno pierwsze jak i drugie jest nierealne. Ale ja nie płaczę. Przecież na MorphOS-a jest Blender i to w całkiem nowej wersji. Do tego działa bardzo sprawnie, w pełni pod PPC i intensywnie korzysta z akceleratora 3D.
[#41] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1
Bajera - uruchamiam istaller, a tu na dysku nr 2 bład odczytu. To jeszcze nic installer prosi o dysk nr 3 :), a są DWA.
[#42] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@MDW, post #40

Może masz racje, znasz się bardziej na grafice niż ja. (Jeśli chodzi o to ostrzenie sobie zębów na Blendera, to nie Ciebie miałem na myśli. Po prostu przypomniał mi się pewien cytat z sąsiedniego portalu na temat portu Blendera.)
[#43] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@radzik, post #22

Poza tym nie ma się do końca co podmiecać Blenderem (mimo, że bardzo dobry porogram) jeśli już mówimy o profesce praktycznie nikt go nie używa zawodowo


bardzo sie mylisz.

a z tym imaginem, to on na dzisiejszy dzien sluzy zapewne do uruchamiania sie. to co mdw pisze - znacznie lepiej poswiecic czas na cos co jest rozwijane (blendah) lub chocby odrobine przypomina aktualne pakiety (lw, maxon).
[#44] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@smackme, post #43

Poza tym dobry grafik na takim streńkim sofcie zagnie nie jednego nowoczesnego gościa.


umknelo... tak, robiac partikle i cloth recznie, a radiosity liczac na kartce.
[#45] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@smackme, post #44

Hmm... Ja bym chciał używać Blendera zawodowo. Dzięki uporowi MDW ;) który czestoktoć przypomina jaki mamy świetny soft w dziedzinie 3D, nieomal przyzwyczajony już do tego, wziąłem się wreszcie
za przesiadkę z LightWave, grzecznie z manualem. brnę z uporem maniaka przez filozofię Blendera, która jest ciekawa nie powiem, lecz na razie widze jedną poważną różnicę ... w LW mogłem spokojnie
pracować przez kilka dni nie wyłączając na noc, żadnych restartów, a tu nie spodziwane zwiechy... do particle nie doszedłem jeszcze ...

Może to u mnie tylko się wiesza, może za mało pamięci na grafice (voodoo) a może kurz :], ktoś używa tego programu ? (2.46)

[#46] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ede, post #45

A na czym go używasz? Blender jest bezlitosny jak ma za mało pamięci RAM - zabraknie to zwis. 128 MB wystarczy do prostych zabaw w stylu 5 obiektów po 1000 ścianek. Do poważniejszej pracy trzeba więcej pamięci. Co do Voodoo to nie wiem, ale jakiegoś Radeona na pewno by warto użyć, tanie są teraz...
[#47] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ede, post #45

Tak długo Blendera nie używałem. Nie pamiętam czy kiedykolwiek siedziałem dłużej niż 2-3 godziny przy MOSowym Blenderze. Poza tym ja przede wszystkim w nim piszę pluginy w Pythonie i tylko sprawdzam na jakiejś maksymalnie prostej scenie/obiekcie/krzywej. Często przenoszę te pluginy na MacOSX i Windows, bo robię to czasem na innych komputerach.

Zwiechy Blendera miałem ale nie jakieś takie regularne. Myślę, że to wina portu. Tak naprawdę to on ciągle jest w beta-wersji. Na pewno moduł GameBledner był mocno nieskończony i teraz jest wyłączony. Była jedna wersja w której był włączony ale podobno za bardzo się to kwasiło jeszcze. Na PPA chodzą słuchy, że coś się kroi w sprawie nowej wersji Blendera dla MOSa. Niestety jesteśmy opóźnieni w stosunku do świata. My mamy 2.46, a świat ma już 2.47, 2.48 i 2.48a. Warto zerknać na bugzillę Blendera MOSowego i zgłosić problemy. Gostek odpisuje co jakiś czas i stara się je naprawić. Mam nadzieję, że za bardzo się nie zajął tym całym Heliosem i nie rzucił Blenderka w kąt.

A co do samego Blendera to ja nie jestem maniakiem tego programu. Ma on chory interface do którego trzeba przywyknąć. Trzeba po prostu poznać jego filozofię i wtedy ten GUI podobno staje się atutem Blendera. Mi się jeszcze nie udało poznać Blednera od strony użytkowej. :) Bardziej znam go od strony bebechów, bo piszę jakieś potrzebne mi do robienia mojego śmiesznego silnika 3D pluginy.

Cokolwiek by powiedzieć o Blenderze to jest to najbardziej profesjonalny soft do 3D na jaki ma szansę AmigaOS i MorphOS. Pewnie, że wolałbym żeby wyszła Maya, XSI czy nowa Cinema4D. No ale to są komercyjne programy i na to cienia szans nie ma. Na szczęście Blender jest zawsze krok za tymi programami i spokojnie wystarcza do profesjonalnej nawet pracy. Poza tym warto się go uczyć, bo to się może przydać w przyszłości dzięki temu, że jest to program multiplatformowy.

Ostatnia edycja: 18.02.09 13:10:12
[#48] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@Grzegorz Kraszewski, post #46

1GB ramu siedzi sobie w pegasos2 :), a Radeona jednego już mam 8500 działa tylko pod OF ... ale prędzej czy później zaopatrzę się w drugiego bo te 16 mb na moim voodoo :].
Pomyślałem, że mam za mało na grafice bo Blender u mnie kaprysi już przy uruchamianiu gdy są otwarte jakieś dodatkowe okna na Ambiencie.
Jak nie pomoże zmiana karty i odkużenie, to logtoolem czy czymś takim się pobawię i zgłosze ;)



[#49] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@MDW, post #47

MDW, domyślałem się, że w samym Blenderze niewiele dłubiesz ;)

Może maniakiem Blendera nie jesteś ale na pewno maniakiem podnoszenia poziomu standardów Blender 3D, MOS 2.0 etc. :P
z resztą nic takiego nie napisałem, ale ok ja chce być maniakiem Blendera

W każdym razie nie odpuszam, pomęcze Blendera pomimo tych zawieszek notabene u mnie też nieregularne były
nawet nie przy wywołaniu jakiejś, konkretnej funkcji tylko o tak coś zamotałem myszką w okolicy menu i bach.
Jak nie wyjaśnię tych zwisów w 'sprzętowym' zakresie, to pologuję troche i na pewno zajrzę na bugzille.

Ostatnia edycja: 18.02.09 14:04:55
[#50] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ede, post #49

Może maniakiem Blendera nie jesteś ale na pewno maniakiem podnoszenia poziomu standardów Blender 3D, MOS 2.0 etc.
z resztą nic takiego nie napisałem, ale ok ja chce być maniakiem Blendera


Popieram takie działanie. Trzymaj się Blendera! Jesteś jedną z niewielu osób, które go męczą w wersji dla MorphOS-a. :) Dzięki temu, że ludzie używają nowego softu jakoś ten nasz światek idzie (czołga się) do przodu. Jakbym chciał oldschool to bym miał gołą A1200 i grał w SuperFroga. :) Mi zależy na przyszłości AmigaOS/MorphOS. Zawsze mnie to kręciło i zawsze chciałem mieć wszystko co najnowsze w tym światku. Zwłaszcza jeżeli chodzi o soft/system. Sprzęt wystarczy mi żeby był wystarczający (czyli G4/1000 na razie może być, hehe).


W każdym razie nie odpuszam, pomęcze Blendera pomimo tych zawieszek

Mam nadzieję, że się wyjaśnią te problemy. Trudno znaleźć kogoś kto dłużej coś robi na MOSowym Blenderze. Krashan coś robi i chyba tak bardzo na zwiechy nie narzeka. Może faktycznie Voodoo mu nie pasuje. Swoją drogą to dziwne, że ten Radeon 8500 nie śmiga. Ja mam 9250 ale 8500 chociaż starszy jest szybszy i pewnie kiedyś bym sobie na niego wymienił.


...pologuję troche i na pewno zajrzę na bugzille.

Fajnie by było jakbyś pozgłaszał ewentualne problemy. Na pewno przyczyniłbyś się do polepszenia jakości softu 3D dla MorphOS-a. Blender to nasza jedyna szansa na normalność w świecie 3D. Nie pozwólmy umrzeć temu programowi, bo jako alternatywa zostaną nam programy sprzed kilkunastu lat, które nie mają 98% opcji obecnego softu. :)

Ostatnia edycja: 18.02.09 15:08:09
[#51] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@MDW, post #50


Apropos Radeona, jest teraz na allegro (numer 550763069)
taki co mi nie śmiga, także gdybyś chciał zmienić to nie polecam tej wersji.
U mnie ten Radek 8500 Pinacle się nie sprawedził, odpalał mi tylko w OF/Linux.
Sprawdzałem przez VGA i DVI (w Devs:Monitors/Raden DVI ENABLE=YES) i nic ciemność a właściwie
zatrzymywało się ładowanie systemu pewnie przy ładowaniu sterów, Mos 2.0 z płytki nie dał rady też,
z 2.2 nie sprawdzałem. Może to przez te bajery na tej karcie FireWire, SPDIF było tam chyba nawet i coś jeszcze ...

PS. dobra zmykam do Blendera, chcę zobaczyć te mieciutkie cienie ;)
[#52] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ede, post #45

LW mogłem spokojnie
pracować przez kilka dni nie wyłączając na noc, żadnych restartów, a tu nie spodziwane zwiechy...


ta roznica wynika z tego ze z pewnoscia za oba zaplaciles tyle samo [...]

[#53] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@smackme, post #52

Jasnowidz czy co ...


Ta, oryginał LW 4.0 widziałem kiedyś na zdjęciu ... z kluczem sprzętowym i książką..,

nawet gdybym go miał to bym sie grubo zastanowił czy ów klucz podłączyć do Pegasos'a,
a tam w cale bym się nie zastanawiał, tylko urzywał dalej cracka.
Niestety NewTek jakoś dziwnym trafem zapomniał o AmigaOS'ach...





[#54] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ede, post #53

Niestety NewTek jakos dziwnym trafem zapomnial o AmigaOS'ach...

A swiat zapomnial o NewTek-u i wyszlo sprawiedliwie. :) Mam troche stycznosc z gamedev (nawet tym z najwyzszej polki) i prawde mowiac od lat nie slyszalem zeby gdziekolwiek uzywano LightWave. Wszystkie silniki i firmy opieraja sie na Maya, 3DMax, XSI SoftImage, a nawet zdarza sie, ze na Blenderze. O LightWave od lat nie slyszalem. Pewnie gdzies tam jeszcze w jakichs firmach go uzywaja i maniacy LW byliby mi w stanie udowodnic, ze ten program zyje. No ale jego znaczenie w swiecie 3D jest raczej marginalne. Na pewno mniejsze niz smiesznego Blendera.
[#55] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@MDW, post #54

Heh, może szykują powrót syna marnotrawnego, w dobie kurczącej się klienteli :)
[#56] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@MDW, post #54

zastanwiam sie czego probjesz dowiesc... po pierwsze twoje ostatnie stwierdzenie jet oderwane od rzeczywistosci. firma i program maja sie swietnie.

przypomnij sobie kiedy newtek uciekl z amigi... gdzies w okolicach smierci c=. ze to zle niby? ze za kare im sie nie udalo? hehe please... a jakie wtedy byly najszybsze amigi? 060 i to nieoficjalne. nie nadawalo sie to niestety juz do powazniejszej pracy (nie pisz mi tylko o renderfarmach w disneyu please), a akceleracja sprzetowa w edycji? gowniane pII z byle czym (np tnt2) bylo juz lata swietlne z przodu (nie mowie o rzeczch z segmentu pro, firegl itd). tylko dzieki migracji na pc i maca firma przezyla; i ma sie dobrze skoro jest sie w stanie utrzymac z jednego duzego pakietu i jednego hw (tricaster).

to co piszesz o gamedev - silniki silnikami, ale wiesz ze nie konczy sie na eksporcie scen do enginu (choc znam chocby polskich developerow ktorzy uzywaja go przy produkcjach np na DS). jest jeszcze pelno miejsc w ktorych powstaja artworki, cinematiki i tak dalej. i wierz mi - lw tam jest. w swojej karierze widzialem lw w wielu firmach, dzieki amidze (tak uwazam) w wielu z nich ten soft sie znalazl bo go potrzebowalem... zdziwilbys sie ile jest go na dzien dzisiejszy chocby na ekranie twojego telewizora.

nie uzywasz, nie biadol.
[#57] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ede, post #55

Heh, może szykują powrót syna marnotrawnego, w dobie kurczącej się klienteli


bo wiedza ze tu sie wydaje krocie na hardware heheh.
zapewne wydalbys tyle ile na blendera. amiga nie jest dzis chyba zadnym rynkiem w wielu dziedzinach... zmieniajac troche tor dyskusji - jaki soft jest dzis na amige (aos4 czy mos) najdrozszy poza samym systemem?
[#58] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@smackme, post #57

Smackme, co ty mnie tak zapewniasz.., imputujesz mi że mam nielegalny soft, interesujesz się moimi wydatkami...

Słabe podejście masz, dałbyś namiar na te firmy co mają być może do sprzedania legalne kopie LW na Amigę...
Normalnie wkręcasz mi, że gdyby NewTek wydał nowego LW to ja bym zdobył go inną drogą niż kupno, po co Ty to robisz
[#59] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ede, post #58

z prostej przyczyny - program za $1000 jako hobby? no chyba ze masz uwarunkowania albo postawisz w firmie amige ... a jaka to nie wnikam (aos, mos).
[#60] Re: Imagine 3.0 - Kurs obsługi programu - część 1

@ede, post #58

http://www.digitalfilm.nl/amiga/lightwave.html może nie najnowsza wersja, ale jest w sklepie. Cena wydaje się być do przyjęcia, jeżeli uwzględni się hobbystyczne amigowe realia.

Ostatnia edycja: 18.02.09 22:16:39
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem