Komentowana treść: Breakpoint 2010 zakończone
[#31] Re: Breakpoint 2010 zakończone
Widac ze nie bede oryginalny:
1. WE COME IN PEACE. Probowalem odpalic na Apollo040 32 ramu. Oczywiscie za malo ramu. Udalo mi sie odpalic na BPPC 040/40, 128 ramu. Slideshow, ale mozna sie zorientowac ze grafika jest na najwyzszym poziomie. Zdeklasowala wszystkie dema. Swietna muza (ktora posluchalem osobno.
Probowalem jeszcze na WinUAE w trybie 040, jednak demo wywala sie z bledem 002 i mozna tylko posluchac muzy. W trybie 060, wywala mi sie SetPatch (bo tez caly system mam zrobiony pod 040. Czekam na .avi. :)

2. METROPOLICE. Bardzo dobrze dziala na wspomnianym wyzej Apollo040. Swietna muza JazzCata i niezly trick przejscia muzy na sida i odwrotnie.
Na rowni z Metropolice podobalo mi sie tez:

THE VENTURES OF DAKKAR AND HIS PILGRIMAGE TO THE ABYSS. Swietnie dopasowana muza do tej kreskowki. Wlasciwie poczulem sie jakbym byl w kinie, na przegladzie sztuki lub ogladal jakis magazyn kulturalny. :)


Poza ocena, moge jeszcze wspomniec ze dobra muze ma Prototype 1, ale ogladajac, to graficznie cofnalem sie jakby do lat 90-tych. Taki styl byl wtedy masówką. Jest jeszcze pare fajnych dem, ale zepsutych niedobrana muza. :)
[#32] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@kiero, post #28

Wielkie dzięki za odpowiedź, trochę szkoda bo chciałem, żeby brat sobie obejrzał te demka na 040/33Mhz,
bo wciąż katuje stare demka z ACSów ale widze po Twoim poście, że niema szans że pójdą.
Szkoda, że na portalu pouet nic nie pisze o wymaganiach bo bym mu jakieś nowsze poszukał.
[#33] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@Andrzej Drozd, post #31

spoko majonez, odpalisz za 10 lat na natami
[#34] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@qwerty4000, post #30

Jeśli 68k nie wyrabia, to trzeba po prostu pisać na ppc.


Tyle, że na party takim jak Breakpoint kategoria "Amiga Demo" nie zezwalała na wystawienie produkcji pod PowerPC. Taka produkcja trafiła by do kategorii "Console / Wild"...

Też uważam, że można o wiele więcej na PowerPC, ale wyciskanie maksa za 68k + AGA też ma swoje uroki ;)
[#35] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@skipp, post #34

Taka produkcja trafiła by do kategorii "Console / Wild"...


...i przegrałaby z demem na tamagotchi ;)

Skipp, po prodkach które wymieniłeś widze, że mamy podobny gust ;) Zapodaj może więcej tytułów, chętnie powiększę moją listę :)
[#36] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@AceMan, post #35

jakies demko bylo na ppc nawet:

http://pouet.net/prod.php?which=54671
[#37] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@rzookol, post #36

To demo było beznadziejne.. masz swój SDL :P bleh
[#38] Re: Breakpoint 2010 zakończone
Polak potrafi, fajne te demko w sumie 2, pierwsze i drugie - Gratuluję !

Ostatnia edycja: 08.04.10 10:00:27
[#39] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@skipp, post #37

czyli to wina sdla, że demo bylo beznadziejne ??
[#40] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@rzookol, post #36

jakies demko bylo na ppc nawet:


Było ich trochę więcej... >_>

http://pouet.net/prodlist.php?type[]=demo&platform[]=Amiga+PPC%2FRTG&order=&x=28&y=10&page=1
[#41] Re: Breakpoint 2010 zakończone
Dzięki za wszystkie miłe słowa pod adresem "Metroopolice" i jednocześnie gratuluję Elude zajęcia pierwszego miejsca (choć pewnie spodziewaliście się większej przewagi głosów :D Jako ciekawostkę powiem, że autorzy ścieżek muzycznych do owych dwóch zwycięskich dem, czyli Chaser i JazzCat mieszkają kilka ulic od siebie

rzookol: Nie bierz tego za złośliwość z mojej strony, ale jestem ciekaw jak by wyglądało Twoje ewentualne dema zrobione w ciągu wspomnianych 2 dni :D Zapraszam na Riverwash 2010 - data i miejsca są już znane (3 - 5 września 2010, klub No Mercy, Warszawa), tym bardziej, że może być to już ostatnia edycja tej imprezy. Fajnie by było zobaczyć tam amigowe konkursy z ilością dem jak za starych lat, a znając życie, cudem będzie jeśli amigowe kompoty w ogóle się odbędą - zatem do roboty :)
[#42] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@slay, post #41

moje demo wyglądało by żałośnie pewnie :)
zobacze co sie da zrobić :)
[#43] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@slay, post #41

Dobrze Slay prawi... party za kilka miesięcy, każdy może się pokazać. Może nie traktujmy tego jako rzucanie rękawicy jeden drugiemu, tylko motywację dzięki której na RW pojawi się kategoria amiga-demo.
Co do eludowych dem... jasne jest wolno, ciężko, patetycznie itd. ale taki jest nasz wybór, taki jest klimat dem które chcemy robić. Masa innych grup robi szybkie, typowe dema, więc chyba dobrze że ktoś się wyłamuje. Jest wolno i będzie wolno - do dema podchodzimy w ten sposób: jest jakaś scenka, efekt cokolwiek, testujemy to i jak chodzi przyzwoicie na klasyku to się cieszymy, ale nie dlatego że chodzi szybko, tylko dlatego że możemy dowalić kolejny efekt :) przykład - są greetsy, za szybko? nie ma sprawy - dodajemy soft-shadow. Jest miasto - za szybko? super! dodajemy glow + dopasowane do kamery tło + animowane napisy... itd. Na pouecie pojawiła się opinia że jesteśmy odpowiednikiem Plastic na amisi - coś w tym jest (mi się to porównanie cholernie podobało ;).
ps. spoiler, nasze kolejne demo ma być szybkie ;)
[#44] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@ubik, post #43

Końcowe napisy sugerują że albo powstanie dywizja Elude robiąca coś na PeCe,albo Ty rozkręcasz coś nowego.Jak jest (będzie) w rzeczywistości ?.
Pozdro.
[#45] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@slay, post #41

slay, dzieki i wzajemnie gratulacje. co do roznicy w glosach to raczej nie spodziewalismy sie wiecej. wszystko przez brak czasu na dopracowanie niektorych czesci. mam nadzieje, ze zmierzymy sie ponownie na riversach:)
[#46] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@waldiamiga, post #44

Jest plan żeby zmontować dywizję na pc, myślałem też o c64 i w sumie cały czas mam to w głowie (choć tutaj będzie ciężko znaleźć kodera).
[#47] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@kiero, post #45

Ja bym raczej powiedział że spodziewaliśmy się, że to Ghostown/rno wygra a nie my (nasza dewiza to second place is the best place!) no ale nie wyszło ;)
slay: skip uchwycił miłość pomiędzy ghostown/rno i elude ;) http://picasaweb.google.com/skipp604/Breakpoint2010#5456999829832354370 - uściskom i przytulankom po demo-compo nie było końca ;)
[#48] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@ubik, post #47

e tam, bylo chyba widac, ze w tym roku bylem optymista:)
[#49] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@ubik, post #46

Ubik: co do C64... Nitro? ;) Młody jest, ma dużo czasu na kodowanie dla dwóch grup :D
[#50] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@kiero, post #28

2 pierwsze na 100% nie. 64MB i szybka 060. nawet nie ma sensu wlaczac na 040.

Co do demek Elude .. wszystkie da sie odpalic na 060 32 MB RAM

wystarczy zmniejszyc plik z muzyka bo to zwykly strumien a nie MOD

[#51] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@HOŁDYS, post #50

raz, nie oznacza to, ze mozna odpalic, bo z ucieta muzyka to nie bedzie to samo. dwa, ostatnie nie zadziala na 32MB nawet jak wywalisz caly plik z muzyka.
[#52] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@kiero, post #51

w okresleniu "obciecie" :) mialem namysli lowrate sampla
8 bit mono 11 khz
[#53] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@HOŁDYS, post #52

i znowu zle, bo produkcja jest przystosowana do odtwarzania 'sampla' w dokladnie takiej czestotliwosci, w takim formacie i takiej jakosci (16bit stereo) w jakiej jest.

Ostatnia edycja: 08.04.10 17:14:56
[#54] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@skipp, post #34

Też uważam, że można o wiele więcej na PowerPC, ale wyciskanie maksa za 68k + AGA też ma swoje uroki

Wlasciwie teraz, to ma najwiekszy sens. Przynajmniej moim okiem.
Przeciez na szybkich pecetach mozna stworzyc cuda na kiju. Na PowerPC tez.
Ale sztuka jest miec do dyspozycji zwykly ołówek i zrobic dzielo. To nie ma znaczenia ze przestudiowalo sie wczesniej wszystko lub pomysl zrodzil sie dzieki najnowoczesniejszym technikom i przy użyciu tych technik.
Sztuka jest zrobic cos za pomocą ołówka. Czyli juz bardzo prymitywnej jak na te czasy, Amigi68k z AGA. :)
[#55] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@Andrzej Drozd, post #54

Na maszynach miliony razy szybszych od dzisiejszych najszybszych pecetów można robić dema i maszyny te będą znacznie za wolne do wielu rzeczy. Robienie na szybkich maszynach jest paradoksalnie dużo trudniejsze i jest znacznie większym wyzwaniem niż robienie dla bardzo ograniczonych maszyn. Oczywiście jeżeli robi się coś na poziomie, a nie jakąś biedę sprzed dwóch epok. Żeby zrobić coś co faktycznie będzie sporym osiągnięciem na PC to trzeba niesamowitej wiedzy (z dziedzin które zupełnie nie mają racji bytu przy demach dla AmigaClassic), umiejętności, doświadczenia, sztabu bardzo zdolnych i produktywnych grafików i animatorów 2D/3D. Tu już nie wystarczy pokręcić obiektem w rytm muzyki jak w demach na Amigę Classic. Najlepsze dema na PC to ogromna robota. Niektóre (bardzo niewiele) produkcji jest wręcz cudownych, pomysły rewelacyjne. Takie prawdziwe dobre dzisiejsze demo to tak duże przedsięwzięcie, że faktycznie to już nie ten klimat starej sceny. Nie dziwię się więc, że ludzie wracają do starych maszyn. Na nowych nie daliby rady zrobić nic sensownego. Nawet nie ze względu na brak wiedzy/umiejętności tylko ze względu na problemy z organizacją tak ogromnego przedsięwzięcia, brakiem czasu, brakiem sensownych produktywnych grafików i ciekawych pomysłów. No a na Amigę Classic jeszcze dwie osoby mogą spokojnie coś zrobić co będzie fajne JAK NA TĘ PLATFORMĘ.

A co do PPC to bym nie przesadzał. Demo na PPC może zawierać niewiele więcej niż demo na 060/50 tylko po prostu wszystko będzie ładne, bo będzie dzisiejsza rozdzielczość, 24bit, duże tekstury, sensowniejsza jakość dźwięku, trochę bardziej skomplikowana geometria. Ale takie przeciętne PPC (w AmidzeClassic) wcale nie jest jakoś niewyobrażalnie szybkie. Takie gadki o ogromnych prędkościach 603/604 były dobre do jarania się w czasach AmigaShow i Tyschcenko. :)

I powtarzam - naprawdę KAŻDA platforma to ogromne ograniczenia. Trzeba sobie tylko postawić adekwatne do jej możliwości zadania.

Trochę wkurza mnie jak ludzie jarają się byle kawałkiem teksturowanego sześcianu na Amidze Classic, a zupełnie nie doceniają naprawdę niesamowitych rzeczy na szybkich dzisiejszych sprzętach. Naprawdę każdą rzecz trzeba ocenić indywidualnie, a nie takie amigarulezowanie. Przypomina mi to trochę macowych fanbojów (z którymi ostatnio mam dużo wspólnego), którzy uważają, że wszystko co ma na sobie jabłko jest rules. Naprawdę zrobienie czegokolwiek na Amigę Classic to wcale nie jest wyczyn tylko dlatego, że jest to na Amigę Classic.

Ostatnia edycja: 09.04.10 10:06:40
[#56] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@MDW, post #55

[...] zupełnie nie doceniają naprawdę niesamowitych rzeczy na szybkich dzisiejszych sprzętach.


Jakich niesamowitych rzeczy na dzisiejszych sprzętach?
Mówisz o grze Crysis? ;)
[#57] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@Shoonay, post #56

Raczej o silnik chodzi niż grę, wygląd to Metro 2033 ma niezłe.
Zrobić silnik na sprzęt z dużymi możliwościami to masa pracy, wiele rzeczy sprzętowo się da zrobić i trzeba znać więcej rzeczy.
[#58] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@SirLEO, post #57

tak a co to ma wspolnego z demoscena ?? zwykla komercha..
[#59] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@MDW, post #55

Właśnie MDW, o czym Ty gadasz? Scena to nie produkowanie gier =/

Fajnie autor ujął w książce "Freax" - teraz ludzie robią dema swoich engine'ów i liczą na to, że jakiejś firmie to sprzedadzą. To nie jest Scena :(
[#60] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@skipp, post #59

A czy ja choćby raz użyłem wyrazu "gra"? Nawet przez 1 millisekundę nie myślałem o grach. Do technologii używanych w grach scenie jeszcze bardzo daleko. :) Pisałem tylko o demach i wyraziłem się jednoznacznie. Shoonay wspomniał coś o Crisisie a pozostali polecieli tym tropem przyklejając mi coś czego nie napisałem...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem