Komentowana treść: Breakpoint 2010 zakończone
[#61] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@MDW, post #55

Wiesz, ja sie nie znam efektach, przeliczaniu szescianow z teksturami lub bez. Ja sie nie znam ogolnie na scenie. Dla mnie demo moze byc proste z technicznego punktu widzenia.
Ja odbieram pomysl, barwy i dzwiek jako calosc w trybie sztuki. Oczywiscie tez adwekwatnie do sprzetu. Dlatego tak wysoko w moim rankingu jest np. demo grupy Tulou. Bardzo mi sie podoba.

Zwykle obracajace sie szesciany bez przekazu i przy glupiej techniawce, nic dla mnie nie znacza. :)

Dodane: to moze podam ze dwa dema i styl jaki lubie:
Rise - TRSI
Ocean Machine - TBL

Dla mnie to sa dziela i wielka sztuka. :)

Ostatnia edycja: 09.04.10 23:28:43
[#62] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@Andrzej Drozd, post #61

Skoro techniczny aspekt nie ma znaczenia to po co te dema mają być liczone w czasie rzeczywistym? Przecież to są nieinteraktywne prezentacje i spokojnie mogłyby być przeliczonymi animacjami w powiedzmy DVD czy jakieś HD. Po co do tego koderzy, przeraźliwe ograniczenia.

To prawda, że najważniejszy jest pomysł. Ale nie można sztuki używać jako wykrętu dla kiepskiej jakości. Już widziałem "cyfrowe obrazy" pewnego pana, który zgrywał wielkiego artystę, a widać, że pojęcia o cyfrowym obrazie nie miał zupełnie. Wszystko to chamskie, amatorskie montaże, zero panowania nad kanałem alpha, o antialiasingu gość nawet nie słyszał. No ale na pokazie zgrywał takiego artystę. Wstyd mi za niego było, bo 99% z tego jego sztuki to była na siłę dorobiona filozofia.

Żeby być artystą trzeba być najpierw świetnym rzemieślnikiem. Bez tego ani rusz. Picasso mógł sobie świrować rysując jakiś kwadrat czy trójkąt. Ale najpierw pokazał, że malarstwo realistyczne ma w paluszku, dopiero potem w d*p*e. :)

Ja też odbieram dema jako dzieła sztuki. Ale dzieło sztuki musi być też technicznie dobrze wykonane. Kawałek tekstury 16x16 pixeli narzuconej losowo na obiekt nie zachwyci mnie, bo to się robi w kilka minut na gołej A1200. Jest to tysiące razy łatwiejsze niż sensowne rzeczy w demie PC. No ale rulezowe ludki będą wrzeszczeć jakie to amigowe demo jest cudowne, bo to przecież ograniczenia, a na PC wszystko samo się robi. Całe środowisko amigowe nie jest już w stanie wygenerować jednego dobrego technicznie dema. Przede wszystkim dlatego, że nie został już tu ani jeden grafik, który miałby jakiekolwiek pojęcie o grafice 2D czy 3D. Nikt tu już nie robi muzyki. Tylko trochę programistów zostało ale i tak 99% z nich to raczej systemowi programiści aplikacji niż ludzie z gamedev/demoscene.

Bardzo mnie wkurza jak amigowe ludki krzyczą, że na PC to wszystko się samo robi i najlepsze dema na PC to gnioty, a kawałek CZEGOKOLWIEK na AmidzeClassic to arcydzieło. Sam lubię porulezować ale przy czymś sensownym, a docenić mogę coś co zostało zrobione na najbardziej znienawidzonej nawet platformie.
[#63] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@MDW, post #62

Juz nie musisz tak strasznie koloryzowac. Nie przesadzaj z tymi teksturami 16x16 i szescianami. Sproboj pociagnac na amidze 68k scene z kilkoma tysiacami scian i kilkunastoma/kilkudziesiecioma teksturami o wielkosci nie tak bardzo odbiegajacej od tego czego uzywalo sie na akceleratorach amigowych (256x256). Do tego postaraj sie zrobic to w miare plynnie a zobaczysz jakie to proste i ciagle to samo. Nie bede sie spieral, ze programowanie na nowe karty jest trudniejsze. Wiem, ze jest. Ale znowu to przekolorowanie. Jakie 1000 razy. Trudniejsze jest ogarnięcie nowości, ale nie musisz się męczyć z innymi aspektami programu. Zmien moze wiec swoje 'tysiac razy trudniejsze' na cos innego. I nie sprowadzaj programowania na stare amigi do napisania 10 linijek do krecenia szescianem z nawinieta tekstura 16x16 pikseli. Nie chce przytaczac liczb, ale jezeli sie uprzesz spokojnie moge podac ci rozmiary projektu z ktorego budowane sa nasze dema. Do tego co to za wyobrazenie, ze demo to tylko teksturowane obiekty. Wiadomo, że aktualnie to większość, ale zdarzaja sie wyjatki. Czesto scena sluzy jedynie do pokazania innego efektu. Nie szukajac daleko, w naszej produkcji masz przynajmniej 3 efekty które można nazwac technicznymi. Skoro tego nie widzisz to ja juz nie poradze. Ogolnie troche pokory i trzezwiejsza ocena ilosci pracy wlozona w te biedne amigowe produkcje.
[#64] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@kiero, post #63

Koloryzuję tylko po to żeby pokazać ignorancję i tupet ludzi, którzy zupełnie nie mają szacunku do wszystkiego co zostało stworzone na innych platformach. Jednocześnie jarając się jakimiś biedami (akurat zupełnie nie miałem na myśli tego co zrobiliście, bo to jest naprawdę coś). Próbuję na każdym kroku uświadomić średnio obeznanym amigowcom, że shadery same dem na pececie nie robią, a dzisiejsze gry nie powstają w game-makerach.

Skoro się zbulwersowałeś tym co napisałem to znaczy, że teraz wiesz jak to jest jak ktoś miesza z błotem kawał czyjejś ciężkiej roboty. A Amigowycy tak właśnie robią na każdym kroku jeżeli chodzi o gry i dema na dzisiejsze maszyny. Popisując się przy tym zupełną ignorancją w tych tematach.

Pozwolisz, że ostatnie zdanie sobie pożyczę zmieniając tylko troszeczkę, bo pasuje idealnie:

Ogolnie troche pokory i trzezwiejsza ocena ilosci pracy wlozona w te biedne dzisiejsze nie-amiprodukcje.

Ostatnia edycja: 11.04.10 01:06:40
[#65] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@MDW, post #64

sa inne sposoby na pokazanie stopnia skomplikowania produkcji na innych platformach niz mieszanie z blotem wszystkiego co sie rusza na slabych maszynach.

"Skoro się zbulwersowałeś tym co napisałem to znaczy, że teraz wiesz jak to jest jak ktoś miesza z błotem kawał czyjejś ciężkiej roboty"

ja od dawna wiedzialem jak to wyglada i w kazdej rozmowie taka opinie wlasnie prezentuje. 'zbulwersowalem' sie, bo mialem po prostu dosc twojego jechania po produkcjach na slabe maszyny (robisz tak praktycznie co roku przy okazji bp). to, ze ludzie mysla, ze pecetowe dema robia sie same to wiem. tez sie spotykam z takimi opiniami. no ale sa inne sposoby na pokazanie i wytlumaczenie, ze jest inaczej.
[#66] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@kiero, post #65

Ja nie mieszam z błotem słabych maszyn, bo jaram się dobrymi rzeczami nawet na takich zamulatorach jak: Java2ME, Atari XL/XE, C64, GameBoyAdvance. Chodzi mi tylko o to (i pisałem to wielokrotnie) żeby pohamować jechanie po wszystkim co dzisiejsze. Ja rozumiem, że to nie ma klimatu lat dziecięcych ale to nie znaczy, że to jest cienkie. A jednocześnie wychwalanie wszystkiego co jest na starszych maszynach. Czasem mam wrażenie, że niektórzy uważają, iż narysowanie kreski na A500 jest trudniejsze niż zrobienie największego wypasu na dzisiejszym sprzęcie. No bo przecież A500 to ograniczenia...

Chcę tylko żeby oceniać produkcję do możliwości a nie według klucza:
cokolwiek na stare maszyny = rules
cokolwiek dla nowe maszyny = sux

I jeszcze jedno. Trochę zbyt osobiście potraktowałeś to co ja tam naklepałem. A niesłusznie, bo to zupełnie nie było skierowane do produkcji takich jak te, które tworzycie. Akurat "We come in peace" jest świetne i jak na sprzęt na którym ma działać jest niesamowite. Do tego doceniam jeszcze jeden niesamowity fakt. Klikam na plik wykonywalny dema i to się zupełnie normalnie, bez problemu odpala i działa na Peasosie z MorphOS 2.4. Naprawdę wielki szacunek za to! W ogóle demo naprawdę na poziomie i miejsce w pełni zasłużone. Fajnie, że jeszcze komuś się chce. :)

Ostatnia edycja: 11.04.10 11:51:35
[#67] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@MDW, post #66

MDW to moze naswietle ci innaczej..wez sobie tego mlodego czlowieka niech usiadzie przy Amidze lub C64 i narysuje ta "kreske"

moge sie zalozyc ze polow forumowiczow zrobilo by to bez pierdniecia na PC w .NET czy C
[#68] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@HOŁDYS, post #67

Ale to tylko dlatego, że młody nie ma cienia pojęcia o tych platformach. Tak samo weź powiedzmy ZIGa i niech zrobi coś dzisiejszego z wykorzystaniem dzisiejszych standardów. Efekt podobny. :)
[#69] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@MDW, post #68

nie...dlatego ze stare narzedzia programistyczne sa trudniejsze a wiedza potrzebna do wygenerowania "kreski" nie wspolmiernie wieksza niz wygenerowanie kreski przez wizarda w .NEcie :))

to by bylo chyba tyle na ten temat

ja doceniam produkcje 8bit/16bit i robi mi frajde ogladajac kilkakrotnie te same "szesiciany" ..a demo z PC mimo miazgi..nudzi mi sie po 2 razie...

[#70] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@HOŁDYS, post #69

No dobrze ale przecież ja nie namawiam do jarania się kreską na karcie graficznej z najnowszymi shaderami. :) Cały czas nawołuję do oceny produkcji w porównaniu do platformy na jakiej działają, a nie "cokolwiek na Amigę rules, cokolwiek na coś dzisiejszego sux".

Pisanie na maszyny dzisiejsze i przedwczorajsze wymaga zupełnie innej wiedzy. I wcale nie jest tak, że jak ktoś potrafi narysować kreskę na C64 to może jednym palcem robić niewiarygodne rzeczy na dzisiejszych maszynach. Równie dobrze można byłoby powiedzieć, że będzie sobie radził świetnie ze zrobieniem operacji na otwartym sercu. :)

A tak nawiasem mówiąc to mnie dzisiejsze rzeczy też nudzą. :) Ja mogę codziennie łykać wszystkie newsy z gamedev w postaci trailerów, filmików, wywiadów. Ale nie zdarzyło mi się żebym w którąkolwiek nowość zagrał. Nudzi mnie to. :) Dema chętnie pooglądam ale niezbyt często wracam do tych nowych. A stare od czasu do czasu oglądam po raz nie wiadomo który.
[#71] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@MDW, post #70

Cały czas nawołuję do oceny produkcji w porównaniu do platformy na jakiej działają, a nie "cokolwiek na Amigę rules, cokolwiek na coś dzisiejszego sux".


Ależ oczywiście, jestem za, uwielbiam nowe gry i te sprawy, sam się rajcowałem crazy-demosami z innych platform, ale... JAKIE produkcje scenowe (czy cokolwiek masz teraz na myśli) na nie-Amigę są aż tak rewolucyjne czy wykorzystują dany sprzęt na 100% i szczerze możesz powiedzieć że są zajebiaszcze?

Ja wiem że to jest kwestia tego że nie interesuję się nie-Amigową sceną = dlatego uwielbiam oglądać dema z Amigowej sceny.
Ale też naprawdę chciałbym zobaczyć coś nie-Amigowego co mnie rozłozy na łopatki. I póki co, nic takiego nie istnieje (= o tym nie wiem).

Ostatnia edycja: 11.04.10 13:01:31
[#72] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@Shoonay, post #71

ze sceny PC podoba mi sie The Popular Demo .. naprawde fajny pomysl fajne wykonanie fajna muza.. moge je ogladnac wiecej niz 1 raz. Zajmuje cos ok 8 MB na dysku Chodzi na sprzecie sprzed 10 lat :)

http://www.youtube.com/watch?v=YBpo5GHcmsE&feature=related

Ostatnia edycja: 11.04.10 13:38:22
[#73] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@Shoonay, post #71

Polecam debrisa, ew. ostatnią produkcję farbraush - niestety nie przypominam sobie jakiejkolwiek produkcji na amigę, która równie mocno co wyżej wymienione wgniotłaby mnie w fotel.
[#74] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@ubik, post #73

Ubika zmien sobie avatar :) Bo przemasIII ma taki sam od kilku lat :) ... Mysle ze nie pamietasz juz jak pierwszy raz Technological Death ,Desert Dreams czy State of the Arts ogladales jako mlody chlopak w latach 90-tych...mysle ze wgniotly te produkcje :) i to mocno..tak jak mnie :)
[#75] Re: Breakpoint 2010 zakończone
PIXELS by Patrick Jean & ONEMOREPROD
http://www.youtube.com/watch?v=pFpcTGJwvZ0&feature=player_embedded

O, takie "demko" fajne jest.
[#76] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@HOŁDYS, post #74

Oczywiście że pamiętam, ale ewoluowałem przez te dwie dekady - mój gust również. Dzisiaj darzę te dema wyłącznie sentymentem. Dawno temu oczywiście robiły na mnie wrażenie pod względem designu, świetna odskocznia od nudnych mega-dem, jednak nawet wtedy zdawałem sobie sprawę, że technicznie są kiepskie (pomijając desert dreams).
Avatara nie zmienię - fajny jest.
[#77] Re: Breakpoint 2010 zakończone

@MDW, post #66

cokolwiek na stare maszyny = rules
cokolwiek dla nowe maszyny = sux


Mozna jeszcze procentowo na to popatrzec.
Ile razy szybsza byla maszyna x86 od 060/60?
No wlasnie. Wiec tyle razy lepsze powinny byc dema na pc. :)

Niestety moc pecetow jest nieadekwatna do jakosci dem na nich prezentowanych. Moim zdaniem dema na 68k wciaz wymiataja wszystko. :)

Dema na pc, powinny byc jakosci najlepszych, dzisiejszych produkcji kinowych. Czy popelnie grzech gdy powiem kinowy Avatar? Nie popelnie (przeciez nie trzeba stosowac wysokich rozdzialek). W zwiazku z tym, dlatego dema na 68k wymiataja, a te pecetowe tworzone sa najwyzej na 20 procent. :)

Prosze bardzo, jezeli wiec scenowcy na pc nie potrafia uzyskac efektu Avatara, to niech tworza dla 486, dla PSX itd. Wtedy dema beda naprawde doceniane.

Chodzi o zasade - jezeli nie potrafisz stworzyc dziela za pomoca pedzla i palety, to zrob dzielo olowkiem lub inna technika ktora nie wymaga tego, czego wymaga sie od dzisiejszych pecetow. Lub niech porządne demo zrobi team 100 osobowy. I Juz. :)

Bo ja wciaz widze ze ludzie prezentuja swietne mozliwosci Amig ktore maja juz 20 lat, niestety nie widze dobrych (dobrych w sensie adekwatnym do mozliwosci sprzetu), rzeczy na dzisiejszych pecetach. To wiec po co takie slabe dema na pc?
Dla sztuki?
No chyba ze tak. Bede musial odpalic pecetowe dema i zapomniec ze scenowcy nie mieli ograniczen 68k. Jedyna bariera byl ich wlasny przekaz.
Skupie sie zatem na samej animacji oraz dzwieku i za jakis czas napisze co mysle o demoscenie pc. O scenie nie prezentujacej mozliwosci kompa oczywiscie, tylko umiejetnosci grupy.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem