Komentowana treść: SQRXZ 2
[#1] Re: SQRXZ 2
Gra składa się z 10 etapów.


To trochę więcej niż ma Arcymag ;)
[#2] Re: SQRXZ 2
Fajna gra - tak na rozluźnienie działa ;P
[#3] Re: SQRXZ 2
My biedni amigowcy 3.1 - OSowcy płacz
[#4] Re: SQRXZ 2

@BagoZonde, post #3

Ja mam MOSa i AOS4.0 na klasyku. Za jakiś czas sprawdzę jak działa :)
[#5] Re: SQRXZ 2

@BagoZonde, post #3

gra wykorzystuje SDL,wiec i tak nie ma czego zalowac.
[#6] Re: SQRXZ 2

@1989, post #5

Gra wykorzystuje SDL w najgorszy możliwy sposób pożerając 100% CPU.
[#7] Re: SQRXZ 2

@Korni, post #6

A Descent, Hexen, Quake, Wipeout, SuperFrog, Settlers, Another World, Bioshock, GTA, Little Big Planet, Wiedźmin, Angry Birds, Test Drive czy inne Doomy ile procent procesora zjadają? Wszystkie gry inne niż szachy czy układanki tak mają i nie ma to nic wspólnego z SDL. Tak samo można napisać żeby gra w SDL nie zjadała 100% jak w systemowym API żeby zjadała 100%. Jeżeli gra jest nie dynamiczna i podczas czekania na ruch człowieka nic nie musi odświeżać to spokojnie można zrobić czekania na klawisz/mysz (SDL ma takie mechanizmy). No a jak wszystko cały czas musi się przerysowaywać, aktualizować, odrysowywać (każdy chce te 60 FPS) to nic dziwnego, że program stara się wycisnąć maxa z maszyny. W przypadku gier w które gramy na całym ekranie to zupełnie normalne. Jednak w przypadku gier typu pasjans czy tetris, które sobie odpalamy (w pracy, hehe) jak coś tam się robi w tle, które musimy nagle spauzować, zminimalizować na chwilę żeby zrobić coś innego taki model działania aplikacji jest faktycznie niedopuszczalny. Pętla napierniczajaca (tak to nazywam, hehe) to klasyczny model funkcji "main" w większych grach (czy przynajmniej takich, którym wydaje się, że są większe). Ale nawet większa gra powinna podczas pauzy (albo nieaktywnego okna) zawiesić renderowanie i puścić procek. Skoro użytkownik przeszedł do innego okna/ekranu to znaczy, że potrzebuje prędkości na inne zadanie. Tak, wiem że Fortis nie oddaje czasu procesora w czasie pauzy. Zrobię to kiedyś. :) Chociaż pewnie wcześniej będzie to w kolejnej grze. :)

To, że gra jest pisana z wykorzystaniem SDL wcale nie musi być negatywną cechą. Co za różnica w czym jest pisana? Przecież to tylko kilka funkcji. Wieszaliśmy psy na grach w AMOSie, bo nie wykorzystywały AGA/CGX, nie dawały się odpalić na ekranie systemowym, promować na VGA. To wszystko. To czy był szybki czy to nie miało znaczenia. Wiadomo, że nikt w tym Quake nie będzie robił. Jeżeli gra była na tyle niewymagająca to dlaczego nie miałaby być pisana w czymś co za szybkie nie jest. Ma działać i tyle. Ważne, że wszystko operowało na systemowych plikach (a nie jak w starych assemblerowych NDOSach na jakichś padackich trackach), dało się to wrzucić na twardziela nawet jeżeli nie było installera.
Faktem jest, że fukcje do rysowania 2D w SDL do najszybszych nie należą. Więc jeżeli ktoś robi co wymaga więcej niż oferuje SDL to wybór tej biblioteki faktycznie jest niezbyt szczęśliwy. Jednak jak się na przykład używa OpepnGL (też może być do 2D), a SDL tylko do takich rzeczy jak: dźwięk, ekrany, okna, mysz, klawiatura i inne drobiazgi to dlaczego nie. Przecież to wszystko jest w zgodzie z systemem. Żadnych niesystemowych hacków w SDL nie ma. A że jest bardzo multiplatformowo... no trudno. :)

Ostatnia edycja: 14.03.11 11:55:23
[#8] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #4

Gra chodzi z pełną prędkością na AOS4.0, na procku 603/210 MHz.

Natomiast na MOS PUP działa...1 klatke na sek. czyli nie działa.

W tym przypadku AOS4 RULEZ! :)
[#9] Re: SQRXZ 2

@MDW, post #7

To jest ewidentny problem z wersją MOS. Wersja AOS4 działa dobrze.

Ostatnia edycja: 14.03.11 12:02:06
[#10] Re: SQRXZ 2

@MDW, post #7

Nie wszystkie. Zajmowanie całego CPU i wyświetlanie maksymalnej liczby klatek nadaje się tylko do benchmarków.

"No a jak wszystko cały czas musi się przerysowaywać, aktualizować, odrysowywać (każdy chce te 60 FPS) to nic dziwnego, że program stara się wycisnąć maxa z maszyny."

Bardzo dziwne, "max z maszyny" powinien dawać FPSy ograniczone tylko mocą maszyny, (czyli w przypadku takiej platformówki w 320x240 przy G4 np. 6000FPS ;)). 60FPS to mało nawet jak na "wczorajsze" maszyny.

Możliwe, że port tej gry (również pierwszej części) dla MorphOSa jest po prostu skopany, innych wersji nie sprawdzałem.

Ostatnia edycja: 14.03.11 13:23:07
[#11] Re: SQRXZ 2

@Korni, post #10

Oczywiście, że jeżeli mimo wszystko maszyna daje radę pociągnąć więcej niż odświeżanie ekranu (np. 60 FPS) to dobrze byłoby gdyby reszta procka została na inne zadania.

60 FPS to wystarczająco. :) Nawet jak jakieś coś daje 150 FPS to i tak przecież monitor wyświetla to 60 razy na sekundę (bo zakładam, że jest włączone czekanie na koniec ramki, w przeciwnym wypadku wygląda to paskudnie, bo ekran się "przecina" w jednym lub więcej miejsc). Więc te 150 FPS to tylko siła sugestii. :) Ja uważam, że powyżej 50 FPS już się nie czuje różnicy.

A dema? Które systemowe demo zostawia czas? Wszystko tego typu zawsze leci na maxa. Po prostu musi, bo to nie są szachy w których można sobie przez 10 sekund nic nie narysować. :) W dynamicznych grach przerysowywane jest wszystko cały czas.

Jeżeli ta gra chodzi za wolno choćby na Efice to jej nie usprawiedliwiam. Jest skopana, coś jest nie tak w PowerSDL albo ktoś nie zdaje sobie sprawy z prędkości funkcji 2D SDL. Ja generalnie nie polecam rysować przy pomocy SDL. Jest tam kupa fajnych rzeczy ale rysować tym to nie polecam, bo z tego co widzę jest to dosyć wolne. Oczywiście na dzisiejszych pecetach każdy ma to głęboko w nosie. I tak chodzi dobrze. :) No ale fakt, że w amigowym świecie to jest nie do przyjęcia. Dlatego nie dotykam funkcji 2D w SDL nawet jak potrzebuję po prostu narysować kawałek obrazka na płaskim ekranie. Wolę to zrobić przy pomocy akceleratora, który może demonem w naszych kartach nie jest ale i tak jest setki razy szybciej niż gdyby używać tradycyjnych funkcji SDL do rysowania.
[#12] Re: SQRXZ 2

@MDW, post #7

"...czy inne Doomy ile procent procesora zjadają? Wszystkie gry inne niż szachy (...) tak mają i nie ma to nic wspólnego z SDL."

Porządne szachy potrafią przyciąć kompa w trakcie rozgrywki. Tak, wiem - czepiam się... ;)
[#13] Re: SQRXZ 2
krotko mowiac. SDL ssie i na pohybel

Kiedys takie/lepsze gry smigaly na 8Mhz 68000 i OCS :) i niezaleznie od tego czy sa NDOS czy SYS, sa 10000x lepiej zakodowane.

Ostatnia edycja: 14.03.11 15:04:34
[#14] Re: SQRXZ 2

@1989, post #13

krotko mowiac. SDL ssie i na pohybel

Ale ta gra bardzo dobrze działa na starusieńkim PPC 603/210 MHz. Na AOS 4.0. Założę się że jakby ktoś się postarał, to działała by także na 060/60 MHz. :)

A wracjąc do wersji MOS, to autor portu zachował się chyba jak pecetowiec - nie sprawdził tej gry na Efice, ponieważ na 400 MHz ona też nie będzie płynnie chodzić z takim dziadowskim portem :P
[#15] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #14

Ale ta gra bardzo dobrze działa na starusieńkim PPC 603/210 MHz. Na AOS 4.0. Założę się że jakby ktoś się postarał, to działała by także na 060/60 MHz.


udany dowcip
[#16] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #14

A wracjąc do wersji MOS, to autor portu zachował się chyba jak pecetowiec - nie sprawdził tej gry na Efice, ponieważ na 400 MHz ona też nie będzie płynnie chodzić z takim dziadowskim portem :P

A czy Ty, Andrzeju nie zachowałeś się jak pecetowiec i czy sprawdziłeś tę grę na Efice? Bo ja na przykład uruchomiłem ją na PowerMacu z procesorem 500 MHz (a więc żaden wypas) i gra chodzi płynnie. Może jutro przyniosę z pracy do domu swoją Efikę i sprawdzę? Bo może się okazać, że nie port jest "winien" szybkości, a co poniektórzy użytkownicy, z uporem godnym lepszej sprawy trzymający się przestarzałej wersji MorphOS-a...
[#17] Re: SQRXZ 2
Wkrótce również wersja na Arosa. Wersje betę już testowałem i śmiga jak należy.
[#18] Re: SQRXZ 2

@1989, post #15

Ale ta gra bardzo dobrze działa na starusieńkim PPC 603/210 MHz. Na AOS 4.0. Założę się że jakby ktoś się postarał, to działała by także na 060/60 MHz.

udany dowcip

gdyby byl jakis link do zrodla albo chociaz mail kontaktowy moznaby by bylo poswiecic pare minut i zobaczyc jak to sie kompiluje pod 68k. nie wyglada wymagajaco, wiec po przykrojeniu dzwieku, albo bardziej wymagajacym zbakportowaniu go na paule (nie reflektuje) mogloby pojsc na 060. oczywiascie w praniu okazuje sie niestety czesto ze d... zimna.
[#19] Re: SQRXZ 2

@wawrzon, post #18

Wrzuciłem film na YT. Kręcony od ręki, ale coś widać. Na początku jest wersja AOS4.0, a później MOS PUP.

Wersja AOS4 naprawdę śmiga, a są inne gry SDL które nie wyrabijają na 603/210 MHz.

http://www.youtube.com/watch?v=fmrXkTfJ5sc
[#20] Re: SQRXZ 2

@G. Kraszewski, post #16

Może masz rację. :)
Może także powinienem updejtnąć SDLa na MOSie...Tak czy inaczej AOS4 krzyczał że coś nie tak i w dokumentacji wyczytałem że potrzeba SDL_mixer (SO).
Na MOSie gra odpaliła się od razu.
[#21] Re: SQRXZ 2
Ta gra wygląda jakby została napisana w Amosie i powinna chodzić na gołej pięćsetce, ech co to się porobiło
[#22] Re: SQRXZ 2

@vegeta, post #21

Odpal sobie gierke na Win lub Lin. W download są odpowiednie wersje. I sam sprawdź, co to w ogóle za gra :)
Wbrew pozorom gra nie jest taka zła, choć sterowanie (przynajmnniej na AOS4 gra za szybko działa) jest za mało precyzyjne do akcji. Może po "3xkofeina" komuś wyda się normalne. :)
Tak czy inaczej gra jest spoko, tylko te napisy za bardzo dobijają :P :)
Jest to wciąż wersja 0.xx., a wygląda jak Full. Nie ma co marudzić, jest w co grać :)
[#23] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #22

Wbrew pozorom gra nie jest taka zła


ale to nie chodzi o to czy gra sama w sobie dobra czy zla, tylko o to, czemu chodzi tak wolno. na oko, w niskiej rozdzialce 256kolorow to 64kb, x 3 warstwy, x 50 fps, ok. 9.6MB/s, zmniejszamy do 25 fps (zadowalajacy dla oka), jest ok. 4.8MB/s, ile moze kosztowac kopiowanie tych duszkow i reszty, +1MB/s maks. pozostale operacje (sterowanie, AI..) sa trywialne w takiej grze. Amiga 500 ma transfer cos ok. (jak dobrze pamietam) 3.5MB/s, ale nie ma trybow 256 kolorowych, maks. 64 (EHB) lub 32 kolory, co zmiejsza potrzebne transfery o ok. 30%, jednak takie tryby dodatkowo obciazaja DMA itd., takze maks. transfer w Chip spada tez o 30-40%, czyli A500 nie wyrobi sie, choc bedzie blisko czyt. stalego cos ok. 10fps (jak ekran jest w skrolingu). A 060 jest kilkadziesiat razy szybsza w pamieci Fast od A500(zChip), takze 256 kolorow no problem....

A gdyby gre hardcorowo przystosowac pod sprzet A500 - sprzetowy skroling, duszki, copper, mod.4ch, tryb dwoch niezaleznych warstw (2x8kolorow - copperem namnozyc kolorow itd..), i robi sie 50fps na A500:).....

Ostatnia edycja: 15.03.11 01:13:15
[#24] Re: SQRXZ 2

@1989, post #23

ale to nie chodzi o to czy gra sama w sobie dobra czy zla, tylko o to, czemu chodzi tak wolno.

Wolno? Na AOS4.0 śmiga. Wideo widziałeś? Ja też nie lubię KB, ale fakt jest faktem. Na MOS ta gra nie śmiga, a na AOS4.0 tak. :)


Dlaczego Wam wszystkim tak trudno pojąć to wszystko? Gra śmiga na AOS4.0 i już. X1000 ma rok opóżnienia aktulanie i już. X1000 bez UAE JIT będzie "pionkiem", a nie Amigą dla klasykowców i już. Czy to tak trudno pojąć? Pokażcie Panowie swoje dypolomy, bo wątpię co do Waszego, logicznego myślenia.

:)


Ostatnia edycja: 15.03.11 01:58:20
[#25] Re: SQRXZ 2

@G. Kraszewski, post #16

Być może pora aby klasykowcy zrozumieli że pozostał dla nich Amiga OS4.x lub 3.x, Mos już nie dla nich? A wracając do gry, wersja na AOS 4 działa naprawdę płynnie chociaż mnie tam niczym nie zachwyciła.
[#26] Re: SQRXZ 2

@TomK, post #25

I niedorobiony port niedorobionej giery mialby byc gwozdziem do trumny mosa? Dobre
[#27] Re: SQRXZ 2

@fazior, post #26

http://www.ppa.pl/newsy/komentarze.php?id=1095#4634
[#28] Re: SQRXZ 2

@rzookol, post #27

Koniec jest /ok,ok:)/bliski, od lat:)


Ostatnia edycja: 15.03.11 09:37:06
[#29] Re: SQRXZ 2

@fazior, post #28

Mam nadzieję, że ta literówka zostanie poprawiona. W przeciwnym razie uznam to za prowokację i próbę wywołania flame'a i skończy się banem.

--
Moderator
[#30] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #24

Wolno? Na AOS4.0 śmiga. Wideo widziałeś?


do smigania temu jeszcze pare fpsow brakuje, choc to PPC jest przeciez, 210Mhz :P . Moim zdaniem, gry tworzone dzisiaj z oldskulowa grafika w niskiej rozdzielczosci powinny dzialac dobrze/b.dobrze na oldskulowym sprzecie, odlskulowym systemie itd., nie musi to byc kompletny hardcore czyt. gola A500/1200, ale taka Amiga1200/060 to juz powinno byc idealnie plynnie czyt. 25 lub 50fps.

Ostatnia edycja: 15.03.11 13:36:22
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem