Komentowana treść: SQRXZ 2
[#31] Re: SQRXZ 2

@1989, post #30

Moim zdaniem, gry tworzone dzisiaj z oldskulowa grafika w niskiej rozdzielczosci powinny dzialac dobrze/b.dobrze na oldskulowym sprzecie, odlskulowym systemie itd

Brakuje jednego ogniwa w tej układance: oldskulowych programistów. Ktoś te gry musi napisać. Tego "ktosia" dawno nie ma...
Ok, jest, ale nie interesuje go strata pieniędzy i czasu. I współczesnych oldskulowych gier nie na Amigę klasyczną też nie ma...
"Chcieć" nie zawsze znaczy "móc".
[#32] Re: SQRXZ 2

@stachu100, post #31

Strata czasu (C zamiast prosty Basic) i pieniedzy??? jest wlasnie pisanie takich oldskulowych gier z oldskulowa pikselowa grafika w bardzo niskiej oldskulowej rozdzielczosci, jednak na nie oldskulowy sprzet:), zamiast to samo, lecz w oldskulowym klimacie z oldskulowa grafika w wysokiej rozdzielczosci na wspolczesny sprzet.

A jak widac po tej produkcji, ogniwa nie brakuje...
[#33] Re: SQRXZ 2

@1989, post #32

A jak widac po tej produkcji, ogniwa nie brakuje...

No właśnie brakuje, bo ta produkcja (port) jest na AOS4.X gdzie zasobów systemowych i MHz procka jest dużo.
Oldskulowa produkcja to taka która będzie śmigać na A500 z 1MB RAM. :)
[#34] Re: SQRXZ 2

@stachu100, post #33

zgadza sie, zasobow jest wiecej, dlaczego z nich nie korzysta np: dodajac grafike wysokiej rozdzielczosci w wysokiej rozdzielczosci - przeciez tak latwiej niz meczyc sie z pikselowka ala lata 80:), skoro juz nieodwolanie korzysta z tych setek Mhz, niech korzysta z reszty, co mu nie pozwala ??? :). A jak ktos bedzie chcial poczuc kazdego pikselka na galce oka to uruchomi sobie w b.niskiej rozdzielczosci
[#35] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #24

A to Andrzeju potrzeba dyplomu aby logicznie myslec? Daja certyfikaty jakies chociaz?:)
[#36] Re: SQRXZ 2

@1989, post #32

Swietnie Ci idzie teoretyzowanie. Zatem zabierz sie za zrobienie tego typu gierki dzialajacej na a500 albo niech bedzie a1200 + 4mb fast. Daj znac jak skonczysz i opowiedz o wrazeniach. Ktos zapewne z toba zrobi wywiad, bedziesz slawny itp.
[#37] Re: SQRXZ 2

@AmiChris, post #35

A bo ja wiem? Ja tu tylko trolluję :)
[#38] Re: SQRXZ 2

@AmiChris, post #36

tego typu gra slawy raczej nie przyniesie komukolwiek na klasyku, bo nie jest na 68k

A500 i A1200/Fast to moze byl jeszcze jakis standard 18 lat temu, dzis nawet posiadacze A600 maja 030/30Mhz z min.32MB i nawet I.ECS:), nie mowiac o uzytkownikach A1200 z kosmicznymi 060...:)

a do wrazen to jeszcze wroce...;)
[#39] Re: SQRXZ 2

@TomK, post #25

MorphOS musi sie rozwijac i nie patrzec ciagle wstecz na klekoczacego klasyka. Jak ktos sie chce babrac w klasyku to ma aos3.x. Ci ktorzy szukaja nowoczesnosci w rozwoju systemu aos-like wybiora Mosa. Ja sie bardzo ciesze, ze nie ma nowszych wersji na klasyka, przynajmniej mozna sie odciac od powolnosci tego sprzetu i rozwijac system ktory bedzie mial wieksze wymagania.
[#40] Re: SQRXZ 2

@AmiChris, post #39

jak mowi stare ludowe przyslowie "nowe jest wrogiem dobrego"
[#41] Re: SQRXZ 2

@AmiChris, post #36

Co do gierek, to chyba nie ma sensu robić już nic dla A500 (?). Gier jest tak dużo i tyle dobrych produkcji, że wystarczy każdemu retromaniakowi, chociaż są przypadki, że fajnie jest gdy ktoś zrobi gierkę. Takim przykładem jest Robbo Minniata. Z tym że kierowana jest ona do bardzo wąskiego grona odbiorców, np. do mnie.
A taki SDL nie jest zły, tylko trzeba dobrze zrobić port. I co najważniejsze gra działa też na Windows, Linuksie i telefonach ze Symbianem. Jest dla wszystkich, a autor jest znany na całym świecie. :)

Każda dobra praca autora gry, która zyska wielkie brawa jest czymś najfajniejszym. Dla autora nie liczy się tak naprawdę kasa, tylko uznanie i docenienie ciężkiej pracy. Dzięki temu powstaną kolejne gry. :)

Ostatnia edycja: 15.03.11 19:53:34
[#42] Re: SQRXZ 2

@AmiChris, post #39

MorphOS musi sie rozwijac i nie patrzec ciagle wstecz na klekoczacego klasyka. Jak ktos sie chce babrac w klasyku to ma aos3.x

Tylko że w przypadku tej gry musiałem odpalić AOS4 i MOSa. :)
Ja te systemy lubię, potrafię je obsługiwać na dość dobrym poziomie.
Dlaczego?
Ponieważ są takie same jak stary, dobry AOS3. Moim targetem nie jest jednak komputer z AOS4/MOS (a miałem okazję kupić tanio Pegaza.
Moim targetem jest klasyk. Nowoczesnym klasykiem będzie Natami i mam nadzieję że też pojawi się rozszerzenie PPC i możliwość używania AOS4 i MOS.
[#43] Re: SQRXZ 2

@AmiChris, post #39

No i jeszcze druga sprawa. Dlaczego nie ma MOSa 2 dla klasyka? Nikt tu nie mówi o darmowej wersji, tylko płatnej.
Czy nie dało się przy okazji zrobić takiej wersji?
[#44] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #43

jakby byla wersja platna czyli komercyjna to by morphos team musial siedziec i fixować bugi, zeby nie wyszło że się płaci za niedorobiony soft
[#45] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #43

Jest MorphOS 2.x na klasyka ;)
Ale nie będzie wydany ..
[#46] Re: SQRXZ 2

@rzookol, post #44

Weź przestań, jest dużo "wariatów" którzy będą testować za darmo z pełnym NDA. Dla samego używania. Na przekór jakimkolwiek prawdziwym Amigowcom z Pegazem, tudzież WinUAE na pececie (kb, caco). :)
[#47] Re: SQRXZ 2

@Drako^lM, post #45

Jest MorphOS 2.x na klasyka
Ale nie będzie wydany ..


No to jeszcze nie raz Wam zespuję opinie wersją 1.4.x :P
[#48] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #47

Eee tam ... Opinie mogło by zepsuć wydanie właśnie 2.x na klassyka
[#49] Re: SQRXZ 2

@Drako^lM, post #48

Aż tak tak wolno chdzi? Gorzej niż gra z tego topiku? No to gdzie ta "lekkość" MOSa? :)
[#50] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #49

O prędkość trzeba się pytać Jacy ;)
Ja widziałem tylko shota ....
[#51] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #49

Na Efice chodzi szybko. Więc nie wiem o co Ci chodzi...
[#52] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #49

Zawsze można udać się do Stacha po 603 330Mhz. To zawsze coś :), a 604 366Mhz to nawet szybciej chodzi niż Efika OK
[#53] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #42

Coz do uzywania mosa to sa sprzety za 200$. Natami jest srednia alternatywa do tego. No ale najpierw niech wyjdzie latami, potem niech wyjdzie ppc na to Śpioch
[#54] Re: SQRXZ 2

@G. Kraszewski, post #51

Ja też nie wiem, ale domyślam się że chodzi o wersje MOSa, lub innych komponentów systemu, których nie już dawno nie updejtowałem. :)
Może przydałby się manual jak updejtnąć MOSa 1.4.x, jak wyłączyć soft dev, który sieje logami do >nil: itd. np. MUI.
Dawno nie robiłem updejtu. Instaluję tylko to, co wymagają programy. O ile w ogóle działają na 1.4.x.
[#55] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #54

Może przydałby się manual jak updejtnąć MOSa 1.4.x

Manual jest bardzo prosty:
1. Kupujesz PowerMaca za 300 zł albo Efikę za sto.
2. Instalujesz MorphOS-a 2.7.
[#56] Re: SQRXZ 2

@G. Kraszewski, post #55

A poszerzysz mi mój pokój o jakiś metr kwadratowy? Myślisz że dlaczego nie kupiłem tego Pegaza za 1300? :)
[#57] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #56

No do tego pegaza wcale nie potrzeba było metra kwadratowego ;)
[#58] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #56

To sprzedaj klasyka, co za problem? Jak masz aż tak mało miejsca...

Ostatnia edycja: 15.03.11 22:16:55
[#59] Re: SQRXZ 2

@Drako^lM, post #57

Ile ma metrów dodatkowe biurko na kompa?
Bo na dwóch mam już A1200PPC, peceta, a na drugim A1200 w desktopie. PS2 upchnąłem pod TV.
[#60] Re: SQRXZ 2

@Andrzej Drozd, post #59

Jest jeszcze inne wyjście. Sprzedać peceta (przypuszczam, że jest w obudowie tower) i kupić laptopa. Zysk przestrzenny jest całkiem spory.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem