Komentowana treść: Doom 3 - recenzja
[#61] Re: Doom 3 - recenzja

@Aniol, post #58

To tylko karta graficzna. Trzeba doliczyć odpowiedniej technologii płytę główną, procesor i resztę podzespołów.

@Michał Marek

Z jakichś powodów HunoPPC zrobił ten port dosyć zaawansowanej gry. Kod źródłowy to nie bułka z masłem. Może zapytaj się go dlaczego katuje komputery AmigaOne tymi grami?

Z tego co słyszałem, już szykują Quake 4 i inne ciekawe gry w bieżącym roku.

O ile ja nie przepadam za grafiką, ani za scenariuszem Doom 3 i Quake 4 - to jednak przyznaję, że port to kawał ciężkiej pracy.

Sam wolę programować na swojej Amidze klasycznej. Ostatnio wymyśliłem kolejne techniki, które umożliwiają osiągnięcie na Amidze 1200 bardzo ciekawych efektów. I pomyśleć, że kiedyś miałem problem z jednym BOBem. Teraz potrafię animować setki elementów.
[#62] Re: Doom 3 - recenzja

@michalmarek77, post #55

Nie interesuje cię dana gra video, "rozrywka", do momentu gdy nie pojawi się na jakimś abstrakcyjnym systemie.


Tak. Szkoda mi czasu na "testowanie" całej bazy oprogramowania na świecie, a co dopiero wszystkich gier. Dla Ciebie to granie jest najważniejsze, więc pewnie masz w domu PS5, Switcha, XBone i wypasionego PC żeby skosztować wszystkiego co wychodzi.
Kiedy ja wchodzę na PPA czy inne MorphZone i widzę informację, że pojawił się port jakiejś gry to z ciekawości przetestuję. Jak będzie OK - to nawet przejdę. Ale "acziwmentów" nie zamierzam wbijać. Chyba że jest jakiś ukryty: "Przejdź grę na systemie MorphOS".
Nie oszukujmy się - jeśli okaże się, że port jest niedorobiony/słaby - nie zamierzam katować go na siłę. Ale żebym specjalnie uruchamiał PC? Musiała by mnie gra bardzo wciągnąć.

Nie pierwszy to już raz wchodzisz na PPA żeby powiedzieć amigowcom, że ich hobby jest (z Twojego punktu widzenia) bez sensu, bo - na przykład - na podrasowanej A4000 wyposażonej w kartę sieciową, którą wykorzystujemy w tym wypadku jako "superszybki CPU" ktoś uruchamia port Quake 3. Przecież na PC ze śmietnika ta gra pójdzie na pełnych detalach i dużo szybciej, prawda? Albo ktoś gra w - bo ja wiem? - Golden Axe na Amidze podczas gdy wersja na automaty jest lepsza.

Trudno nam będzie znaleźć płaszczyznę porozumienia. Jeśli chcesz - możesz nadal płakać nad amigowcami jak - nie przymierzając - bóbr nad Fumem ale zapewne osiągniesz jedynie to, że parę osób Cię doda do listy ignorowanych.
4
[#63] Re: Doom 3 - recenzja

@recedent, post #62

Whatever

Aczkolwiek amigowy Golden Axe jest wspaniały. Z wielu powodów, to wspaniała konwersja, którą cenię bardziej niż oryginalne Arcade.
Podobnie zresztą ma się sprawa z Toki czy Rod-Land.
Nie wszystkie konwersję są złe gdy odpowiednio wykorzystują sprzęt.

Doom 3 pod AOS4.x nie wykorzystuje potencjału sprzętu w 10%.
Jest horrendalny.
No ale, jak napisałem wcześniej, nie jakość na AmidzeOne się liczy.

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2023 12:09:39 przez michalmarek77
1
[#64] Re: Doom 3 - recenzja

@michalmarek77, post #63

Doom 3 pod AOS4.x nie wykorzystuje potencjału sprzętu w 10%.

Na Amiga OS 4.1 z tego co doświadczyłem na komputerze Sam440ep wiele programów działa dosyć wolno. Z tego co zauważyłem te programy to porty, programy przenoszone. Natywne oprogramowanie działa zdecydowanie sprawniej.

To jest właśnie ta zasada, która zaczęła się od kiedy Amigę wyposażono w karty turbo z procesorami klasy PowerPC. Większość natywnego oprogramowania na Amidze M68k nie ma problemów z działaniem. Od PPC zaczynają się schody.

Ja od dawna hołdując zasadzie, że natywne programy są szybsze - piszę swoje natywne programy. W czasach, kiedy pojawiły się komputery na których działa Amiga OS 4, ludzie w większości odpuścili autorskie programy. A szkoda, bo można podać przykłady, gdy natywne = lepsze.

To jest mój punkt widzenia, jako użytkownika A1200, na system OS 4 oraz Amigę One X5000.

Bardzo się swego czasu dziwiłem, dlaczego ludzie nie wykorzystują natywnego API Amigi. Teraz rozumiem, że to ze względu na nowoczesne technologie, właśnie typu OpenGL potrzebne by przenosić Dooma.

Każdy zatem lubi swoje rozwiązania.

Swego czasu śmiano się, jak jakiś Amigowiec nie ma karty graficznej i pracuje na koprocesorze graficznym Blitterze i Bobach. Dzisiaj okazuje się, że wychodzi mnóstwo nowych gier, które z tego korzystają.

Każdy znajduje swój sposób na Amigowanie.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2023 14:01:11 przez Hexmage960
[#65] Re: Doom 3 - recenzja

@Hexmage960, post #61

„ To tylko karta graficzna. Trzeba doliczyć odpowiedniej technologii płytę główną, procesor i resztę podzespołów.”
No tak, to z pewnością stawia w o wiele lepszym świetle Amigę One x5000 i jej cenę.
1
[#66] Re: Doom 3 - recenzja

@michalmarek77, post #49

Dobra, skoro tak prosisz - oto film z oryginalnego applowskiego Dooma 3 (wersja demo).
Hardware: Power Mac G5 QUAD (z kartą graficzną nVidia GeForce 6600 LE - wiem wiem, to jest low end).
Rozdziałka: 1280x1024, w oknie (gra ma hardkodowane rozdzielczości i następna w kolei była 1600x1200 a nie mam takiego monitora).
Detale ustawiłem na "Ultra".
Nagrywałem bez dźwięku, bo uznałem że za dużo roboty ze zgrywaniem go niezależnie (a wszyscy i tak pewnie przede wszystkim chcą grę zobaczyć).

Jak na moje oko - wcale nie jest jakoś rewelacyjnie płynnie a gra momentami "utyka" przy otwieraniu drzwi do nowej części mapy:



Ostatnia aktualizacja: 23.01.2023 12:37:42 przez recedent
[#67] Re: Doom 3 - recenzja

@recedent, post #66

Na X1950XT z Macowym biosem jest sporo szybciej, nie ma tych zwolnien
[#68] Re: Doom 3 - recenzja

@michal_zukowski, post #67

No, nie ma co się dziwić - ta karta jest kilkukrotnie szybsza od 6600 LE.
[#69] Re: Doom 3 - recenzja

@recedent, post #66

Game over, man, game over.

To co się rzuca w oczy to antialiasing, który tu ślicznie działa - w przeciweństwie do tego jak D3 "funkcjonuje" pod AOS4. Tym bardziej, że rozdzielczość jest w zasadzie ta sama - 1280x1024 przy 1920x1080p, gdzie ekran 4:3 bezsensownie, chamsko rozciągnięty jest do 16:9
To, że wersja na PMa chrupie nie zaskakuje - trudno wymagać więcej od leciwego sprzętu z niemal 20 letnią karta graficzną. Tu, podejrzewam, zrzucenie rozdzielczości do 1024x768 mogło by trochę pomóc oraz/lub zmiejszenie antialiasingu zdziałałoby wiele.

To, swoją drogą, idealnie pokazuje w jak absurdalnym stopniu jest niewykorzystywana moc potencjalnie drzemiąca w takiej AOne X5020/5040 z RX570 (pochodnych).

Serio, to co pokazujesz jest znacznie, znacznie "przyjemniejsze" w odbiorze niż ten bohomaz, który wkleił tu Amigafan.

Warto looknąć na porównanie RX570 vs GeForce 6600 by zobaczyć jaka przepaść dzieli te karty.
Tym Polarisom w AmigaOne bliżej do drutu oporowego niż karty graficznej.

RX570 vs GeForce 6600

#tru_story
2
[#70] Re: Doom 3 - recenzja

@michalmarek77, post #69

Całość tego nieporozumienia bierze,się z faktu, ze części ludzi komputer jest do czegoś potrzeby, wiec wybierają opcje POWER.
Reszta nie potrzebuje mocy i woli się bawić czymkolwiek, i moc proca jest bez znaczenia. Trzeba to uszanować
te szajbe, ze przyjemniej jest jeździć syrenką niż Tesla
1
[#71] Re: Doom 3 - recenzja

@Aniol, post #70

Pewnie i bym się zgodził.
Gdyby nie fakt, że ta dzisiejsza AmigaOne to nie tyle Trabant, ile jakaś Tata Indica, w którą ktoś wrzucił znaczek i tapicerkę z Trabanta, wymienił silnik na ten z M3, po czym ograniczył jego prędkość maksymalną do 40 km/h.
Można? Można.
[#72] Re: Doom 3 - recenzja

@michalmarek77, post #71

Ciekawe jak działa Doom3 pod Linuxem na AmigaONE.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem